TÄmä sama logiikka myös C Moren ja Viasatinkin kohdalla?
En itse usko tuohon, koska operaattorit saa itse hintansa valita niihin eikä niihin ole muilla sanomista.
Sori nyt Baloun, mutta olet aivan pihalla asian suhteen. Telian kohdalla esim. todettiin määräävä markkina-asema Bonnier kaupan myötä. Tämän seurauksena Telia velvoitettiin aiemman yksinoikeuden sijaan tarjoamaan Liigaa muillekin toimijoille ja tuossa lausunnossa, kuten yleensäkin vastaavissa, aika suoraan sanottiin, että Telian on tämä tehtävä käytännössä samalla hinnalla, kuin he sitä myyvät ulos muutenkin. Telialta ötköteltiin jotain pakettisopimuksista yms. mutta miksi Telia lähtisi muille operaattoreille halvemmalla Liigaa tarjoamaan? Kyllä homma menee tasan tarkkaan niin, että muille operaattoreille jää hommasta rippeet ja Telia saa sen suurimman potin jokaisesta tilauksesta.
En edes ymmärrä tuota jälkimmäistä lausetta. Operaattorit saavat valita hintansa, mutta niihin ei voi leipoa ilmaa määräänsä enempää, koska siinä kohta myynti sakkaa. Esimerkkinä Telialla ei tosiaan ole siihen sanomista, jos DNA alkaa myydä Liiga-pakettia hintaan 99€/kk. Ei ole toisaalta siihenkään, jos DNA myy samaa pakettia ulos hintaan 5€/kk, mutta olisivat varmaan tyytyväisiä, kun DNA kilpailijana ottaa valtavasti takkiin.
Ja sama logiikka toimii täysin samoin C Moren ja Viasatin kohdallakin. Operaattorit myyvät näitä paketteja minimaalisella katteella. Näiden oheen yritetään sitten myydä ties mitä muuta, kuten Telian kohdalla on oikein yliampuvasti nähtykin.
muokkaus... Pieni korjaus edelliseen, Telia velvoitettiin jakamaan Liigaa muillekin operaattoreille käytännössä samoin kustannuksin, kuin siitä heille itselleen koituu.