Mulla ei ole telkkarista tai puhelimesta kiinni. Kolmeen telkkariin olen castannut 2. ja 3. gen cc:illä kolmen eri sukupolven iPhoneilla, yksikään telkkari ei ole high-endiä. Olkkarin Sony-vanhus about 10 vuotta vanha malli ja kakkostelkkarit mallia perus. Läppärikään ei ole mikään tykki, mutta hyvin pyörittää matsia Operalla. Sen verran kokeilin joskus eurosportia tai viaplaytä siirtää läppärin chrome-selaimen lisäpalikalla cc:hen, mutta se alkoi aina tökkiä muutaman minuutin sisään ja luovuin kokeiluista. Liigaa en ole edes yrittänyt tuolla menetelmällä.
Olen taas varmaan vain niin tyhmä, mutta en tajua sitä miksi tuosta telkkarista niin välitetään edes - on high end tai ei.
Jos ja (kun?) tilanne on se, että se telkkari on vain näyttö? Eli Telian sätössignaali tulee nettiä pitkin nurkalle, sieltä jonkinlaiseen purkkiin josta sitten wlanin kautta castiin, josta telkkariin/näytölle. Tai kännyyn josta wlanin kautta castiin, josta telkkariin/näytölle. Tai välissä voi olla läppäriä tai padia tms. Mutta edelleen, jos netti ei tule suoraan telkun perään kiinni ja siitä sisäiseen castiin niin ainakin olen antanut itselleni ymmärtää, ettei se silloin vaikuta yhtään mitään mikä se "näyttö" on?
Toisin sanoen näissä skenaarioissa se pätkiminen ja pauke johtuu tai ei johdu siihen castilta lähtevään tavaraan "mennessä", sen jälkeen tuskin enää ongelmia on? Oletus tietenkin, että telkkari eli "näyttö" kelpuuttaa CC:n peräänsä oikealla tavalla ja ymmärtää sen signaalin. Ja tästäkin olen käsityksessä, että pitäisi kyllä olla aika vitun vanha putkisalora joka ei ymmärtäisi? Jopa jotkut alkupään pelkät scarttikoneet sais varmaan näyttämään ? kun löytää vaan sopivan välipalikan jolla vaikkapa se HDMI - > scart.
Mutta kuten sanoin, voin ihan hyvin olla väärässäkin, en tiedä näistä niin paljoa.