Mä olen jossain vaiheessa uraa tehnyt tietoliikenteen vianrajoitusta. Sen takia voin sanoa *krhm* ns. työn puolesta, että laajemman vian rajoituksessa yhteisen nimittäjän löytäminen oli aina a ja o. Se on juuri se, mikä mua eniten tässä hämää. Jos ja kun muut vastaavat palveluntarjoajat eivät ongelmoi kuvan kanssa, niin silloin yhteinen nimittäjä rajaantuu jonnekin muualle kuin käyttäjien laitteisiin. En ymmärrä edes vähää alusta tätä appsi-maailmaa, mutta voisiko se vika olla siinä puskurissa? Toisaalta, näissä vianrajoituksissa ongelman toistaminen testiympäristössä luulisi olevan triviaali homma. Ja kun se ongelma on saatu toistettua, sen rajoittaminen ja korjaaminen pitäisi olla yhtä triviaalia. Jos tuota ongelmaa sitten taas ei ole saatu toistettua, niin sitä pidän ihmeenä. Tuskin ihmiset nyt silkkaa pahuuttaan motkottavat puuroutuvasta kuvasta.Käsittämätöntä on lähinnä se, miten Telia ei ole saanut sovellustaan siihen kuntoon, ettei vastaavia ongelmia tulisi niin helposti ja paljon. Jos asiakkaalla toimivat muut suoratoistopalvelut, ei siinä tietysti tule mieleen alkaa sitä omaa verkkoa käydä syvemmin läpi, jos nyt on osaamistakaan siihen. Tilanne siis harmittaa em. asiakkaiden puolesta, itselleni sillä ei enää ole mitään merkitystä miten palvelu toimii.
Se viive nyt on taas sellainen juttu, että sitä ei olisi alunpitäenkään pitänyt olla olemassa. Joku lähetysviive on toki aina, mutta että kuusinkertainen muihin verrattuna? Ihan testatusti olen havainnut Viaplayn NHL-viiveen olevan 20 s paikkeilla. Tekohengitystähän tuolle appsin viiveelle voi antaa käynnistelemällä sitä uudelleen, mutta onhan sekin ihan purkkaviritys viimeisen päälle. Mä sentään pystyn vertaamaan win10-appsiin tota cc-viivettä, kaikilla ei välttämättä ole siihen mahdollisuutta tai halua.