Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 957 329
  • 23 579

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kalpan pelaajakuvissa on aika mielenkiintoiset värit. Ainoastaan muutamia pelaajia, joilla ei ole punaa poskilla. Liigan sivuilla värit ovat kohdallaan.
Säälittävää :(
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuntuu siltä, että oikein etsimällä etsit sitä vähättelyä ja epäilyä positiivisemmista viesteistä. Usein niissä ei ole ollut yhtään mitään muuta, kuin omista kokemuksista kertomista, mutta sinä koet sen olevan vähättelyä muiden kokemuksia kohtaan. On vain pistänyt silmään, ja minua häiritsee, jos joku tällaista toistuvasti harjoittaa. Toki sinulla on siihen oikeus, jos niin haluat toimia.

Olen alusta asti ollut aika aktiivinen tässä ketjussa, mutta myös tehnyt monta kertaa selväksi, että tuon esille posia ja negaa sen mukaan mitä mihinkin asiaan liittyen ansaitaan. Tämän vuoksi luen ajatuksella jokaisen viestin, johon haluan jotain kommentoida, koska en halua aiheettomasti iskeä vastaan mihinkään tietyn kaltaiseen kommentointiin.

Mutta jotta päästään itse asiaan, niin minulla ei ole ollut lähetyksissä juuri mitään ongelmia tällä kaudella. Ei ollut oikeastaan viime kaudellakaan. Windows 10 -sovellus toimii hienosti ja sen kautta katsoessa viivettäkin on siedettävän vähän. Chromecastin kautta kokemus on isoa viivettä lukuunottamatta hyvä.

Negaa tulee edelleen Telian muusta yleisestä toiminnasta ja asiakkaiden käsittelystä. En myöskään tykkää siitä miten studio on toteutettu feikkitaustoineen. Nyholm on onneksi studioisäntänä timanttisen hyvä.

Pakko tähän vielä sen verran tarttua, että täällä on tullut vastaan useita viestejä, joissa ihan suoraan kyseenalaistetaan ongelmat tai pidetään uskomattomana, miten joku haluaa Liigan saataville jollain tietyllä tavalla. Ei niistä tarvitse hakemalla hakea vähättelyä tai jopa epäilystä ongelmien esiintymisestä. Olen ollut lukijana palstalla pidempään kuin jäsenenä ja tästä edellä mainitusta asiasta johtuen olen saattanut joihinkin viesteihin vastailla kärkevästi. Itse yritän tosin muutenkin keskustella, elävässä elämässäkin, pilke silmäkulmassa aiheesta kuin aiheesta. Mutta yritän tosiaan jatkossa parantaa tapojani, vaikka en sitten yltäisikään ihan sille ylivertaiselle keskustelun tasolle, jolle olet itsesi arvioinut.

Tämän enempää en itse lähde enää kommentoimaan ketjun aiheesta ohi. Tällaista voi varmasti jatkaa vaikka yksityisviestein jos tarvetta sille kokee olevan. Tähän olikin jo tullut pari hyvää viestiä miten muitakin tuntuu ärsyttävän ihan muut asiat, kuin lähetyksen toimivuus. Viestinnälliset epäselvyydet ja asiat, jotka ovat menneet tavalla tai toisella pieleen, mutta ylimielisesti vain Telian puolelta kehuttu omaa toteutusta. Itselläni kitkaa asiakassuhteeseen tuli jo tilausvaiheessa, kun oli hirveä halu myydä laitetta mukaan, vaikka selvästi moneen kertaan ilmoitin, että en ole kiinnostunut tai ei ole tarkoituksenmukaista näitä hankkia. Toinen suurempi ärsytyskynnyksen ylitys tuli tilausta lopettaessa. Silloin asiakaspalvelija tiesi asiakasta paremmin, mitä tämä haluaa ja mitä tämän kannattaa tehdä. Kokonaisuutena asiakaskokemus on ollut valitettavan paljon pakkasella. En ole oikeastaan missään kohtaa kokenut, että Telia olisi arvostanut tai ylipäätään kiinnostunut minusta asiakkaana. Telian osaan asettuessani näin Liigan kokonaistoteutuksen hutina, vaikka potentiaalia olisi ollut oikeasti saada tästä hyvä sisäänheittotuote. Vähän jäitä hattuun tavoitteiden asettelussa, niin jälki olisi varmasti ollut parempaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko tähän vielä sen verran tarttua, että täällä on tullut vastaan useita viestejä, joissa ihan suoraan kyseenalaistetaan ongelmat tai pidetään uskomattomana, miten joku haluaa Liigan saataville jollain tietyllä tavalla. Ei niistä tarvitse hakemalla hakea vähättelyä tai jopa epäilystä ongelmien esiintymisestä. Olen ollut lukijana palstalla pidempään kuin jäsenenä ja tästä edellä mainitusta asiasta johtuen olen saattanut joihinkin viesteihin vastailla kärkevästi. Itse yritän tosin muutenkin keskustella, elävässä elämässäkin, pilke silmäkulmassa aiheesta kuin aiheesta. Mutta yritän tosiaan jatkossa parantaa tapojani, vaikka en sitten yltäisikään ihan sille ylivertaiselle keskustelun tasolle, jolle olet itsesi arvioinut.
Tottakai niitäkin viestejä löytyy, missä oikeasti vähätellään. En todellakaan ole väittänyt, että niitä ei olisi. En kommentoinutkaan niitä tapauksia tässä ollenkaan.

Kai ymmärrät, että ne pilkkeet silmäkulmassa eivät usein välity millään tavalla tekstin läpi? Kun on pelkkää tekstiä, niin se pilke täytyy jollain tapaa tehdä erittäin selväksi, jos ei halua tulla väärin ymmärretyksi.

Mutta onneksi pääsit piikittelemään vielä loppuun, niin varmasti tuntuu paremmalta. Ja ei, en todellakaan pidä itseäni ylivertaisena keskustelijana. Päinvastoin, ärsyynnyn omista keskustelutavoistani varmasti enemmän kuin kukaan muu. Täytyy vain yrittää parantaa tapoja, mutta vaikea on omaa luontoaan vastaan välillä taistella ;)
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Edellen paras ja laadukkain tapa seurata liigaa (jos ei livetilannetta lasketa) on RadioSuomi Jääkiekkokierros + TxtTv s221.
Ei kuitenkaan ehkä Radio Suomi ole paras tapa, jos kyseistä lajia haluaa seurata.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Vaikka itsekin olen usein raippaa antanut Telialle, niin ihan aikuisten oikeasti kaksi isoa ongelmaa on mitkä häiritsevät:

-Telia TV:n epävarmuus ja siitä johtuva kuvanlaadun heittely
-Aivan järjetön viive "suorassa lähetyksessä"

Ja toki sitten kolmantena nämä tyhjät lupaukset joita täälläkin annetaan. "Asiaa viedään eteenpäin" ja "Uusi tekniikka saadaan käyttöön ja viive pienenee". No asioita on varmaan viety eteenpäin, suoraan roskakoriin. Uutta tekniikkaa ei saada koskaan käyttöön.

Täälläkin voisivat oikeasti pitää vaikka vaan turpansa kiinni koska ei asioille tunnuta tekevän mitään. Toki ymmärrän sen että tänne kirjoittavat Teijo-Annelit ovat Telialla vaan töissä ja he kirjoittavat sitä mitä on käsketty, mutta siitä huolimatta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Itse kuulun harvinaiseen joukkoon, jolla lähetykset toimivat poikkeuksetta hyvin.

Mutta tuo viive. Siis oikeasti 1-2 minuuttia vähintään. Turha edes haaveilla livevedosta. Ja liigavahti sovellus piti poistaa, koska se spoilasi mitä pelissä tulee tapahtumaan. <- joka on uskomatonta, koska molemmat softat tulevat samasta puljusta.

Tuo viive pitäisi nyt ja heti ratkaista ja tehdä siedettäväksi.

Haluaako joku tehdä listan nuista "otetaan ylös ja laitetaan eteenpäin" ja myös sitten, että moniko niistä oikeasti on tapahtunut ? Veikkaisin että onnistumisprosentti on melkoisen pieni.

Oli kyllä kaiken huippu tuo "mullistava katsomiskokemus". Sitä tämä koko touhu on tosiaan ollut. Negatiivisessa mielessä. Näet pelit viiveellä ja äänimaailma sun muut ovat päin sitä itseään. Telian lähetykset ainut, missä pitää nostaa TVn ääniä puolet kovemmalle. Ja siten erätauolla ne rallatukset huutavat täysillä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Rogerin kanssa täysin samoilla linjoilla.

Täälläkin voisivat oikeasti pitää vaikka vaan turpansa kiinni koska ei asioille tunnuta tekevän mitään. Toki ymmärrän sen että tänne kirjoittavat Teijo-Annelit ovat Telialla vaan töissä ja he kirjoittavat sitä mitä on käsketty, mutta siitä huolimatta.

Näin. Tuohon lainaukseen liittyen niin tässä yksi Telian härskeimmistä:

Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.

Onneksi en penniäkään laita kyseiselle lafkalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
On minulla toki pari puhelinliittymää (lasten) omissa nimissäni (on muuten nettiliittymäkin, mut siinä lasku menee eri osoitteeseen) ja lasku tulee oikein. Mutta Telialle ihan mahdotonta eritellä tiettyyn tuotteeseen liittyviä laskuja laskutettavaksi eri kautta (en oikeasti tiedä satavarmasti, mutta yhtä satavarmasti tiedän tämän firman kuitenkin suht hyvin tuntien ja tätä ketjua aktiivisesti seuraavana. laskut menisivät varmasti vituiksi jos edes yrittäisin).
Veikkaan että Telialla on sellainen systeemi että puhelinliittymät ja sitten esim. kiinteän verkon laajakaistat ovat eri järjestelmässä heidän sisällään. Ja tämä ei sinänsä olisi mikään ihme juttu edes, tiedän nimittäin että muillakin operaattoreilla näin on ainakin joskus ollut. Esimerkiksi DNA:ltakaan et saa kännykkälaskuja ja kiinteän verkon laajakaistan ja TV-palveluiden laskua samassa.

Mutta kuinka helvetin vaikeaa voi olla vaan tehdä se etukäteismaksu luottokortilla mahdolliseksi? No sehän on siis oikeasti ihan naurettavan helppoa.
Sitä vaan mietin että jos näin on niin miksi sitten sitä ei ole käytössä yhdelläkään operaattorilla? Todennäköisesti se johtuu siitä että Telian ja muidenkin operaattoreiden myynti-/tilausjärjestelmä on sen verran vanha että että sinne ei yksinkertaisesti pysty sitä luottokorttimaksua lisäämään. Se vaatisi varmasti helvetisti työtä tai sitten ihan kokonaan uuden järjestelmän jossa olisi periaatteessa pelkkä Liiga. Ja oletettavasti tätä ei ole tulossa.

Ja joo, se on totta että Telia ikäänkuin lähti mukaan suoratoistopalveluiden bisnekseen ja muillakin suoratoistopalveluilla on korttimaksu. Mutta ero on siinä että Telialla tuo pakettien käyttö vaatii pohjalle sen Telia TV:n ja olen ihan 100%:n varma että Telia TV lisätään johonkin järjestelmään ja siihen sitten lisätään kanavapaketteja päälle. Ja tässä järjestelmässä ei tosiaan ole mahdollisuutta korttimaksulle.

DNA:ltakin voit tilata Viaplayn mutta ei sitäkään voi luottokortilla maksaa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.

Tunnen itsekin useamman henkilön, joka ei tälle kaudelle enää pakettia ottanut johtuen huonolaatuisesta kuvasta. Sinällään harmittaa heidän puolestaan, koska itse lopetin tilauksen ihan muista syistä, mutta toiston laadussa ei ollut mitään moitittavaa. Osassa tapauksia saattaisi olla jotain, tai paljonkin, tehtävissä ihan asiakkaan puolella verkkoon liittyen. Ymmärrän silti mainiosti senkin, ettei ole haluja lähteä esim. langattoman verkon asetuksia muokkaamaan, jos kaikki muut palvelut toimivat täysin ongelmitta. Niin paljon näistä ongelmista olen kuullut, että kyseessä ei voi olla tyhjästä nariseminen. Pidänkin käsittämättömänä, etteikö Telialla saataisi sovellusta sellaiseen iskuun, ettei tällaisia ongelmia tulisi niin helposti vastaan.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia. Kaveri- ja tuttavapiiristä valtaosalla on käytössä joko Chromecast tai Windows-kone, eikä mitään ylimääräisiä laitteita tai yhteyksiä ole hankittu.

Jos oikeasti suurimmalla osalla asiakkaista olisi merkittäviä ongelmia, niin kyllä valtamedia siitä uutisoisi. Ja tässäkin ketjussa olisi paljon suurempi meteli käynnissä jatkuvasti. Tämän huomaa esimerkiksi silloin, kun yksittäisessä ottelulähetyksessä on kaikkiin katsojiin vaikuttavia ongelmia, jolloin tässäkin ketjussa liikehdintä kasvaa merkittävästi.

Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin. Tuohon lainaukseen liittyen niin tässä yksi Telian härskeimmistä:

Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.
Osaisitko tarkentaa, että mikä tuossa nimenomaisessa vastauksessa (tai tilanteessa mihin se liittyy) on niin härskiä? Teliahan kokeili sitä uutta alustaa harjoituskaudella ja se todellakin osoittautui ongelmalliseksi. Mitä muuta vastausta tähän asiaan Telian edustajat olisivat voineet tähän ketjuun kirjoittaa? Tuo vastaus kuitenkin kertoo missä mennään, ja itse ainakin ennemmin otan vastaan tuon tiedon, kuin pelkkää hiljaisuutta.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia.

Tähän on pakko kompata sen verran, että en itsekään tunne ketään, jolla olisi ongelmia lähetysten kanssa. Yhtä lukuunottamatta kaikki tuttavani ovat nimittäin jo lopettaneet tilauksen ongelmien takia. Tällä yhdellä kaverilla ei ole ongelmia ollut ja hänen tilauksensa jatkuu edelleenkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän on pakko kompata sen verran, että en itsekään tunne ketään, jolla olisi ongelmia lähetysten kanssa. Yhtä lukuunottamatta kaikki tuttavani ovat nimittäin jo lopettaneet tilauksen ongelmien takia. Tällä yhdellä kaverilla ei ole ongelmia ollut ja hänen tilauksensa jatkuu edelleenkin.
Ja minä kiitän jokaista joka näin toimii. Mitä enemmän tilauksia lopetetaan, niin sitä parempi se on kaikkien kannalta. Itsekin lopetin oman tilaukseni ongelmien vuoksi. Haluan kuitenkin nähdä otteluita, joten maksan nyt kaverin kanssa puoliksi yhtä tilausta. Pääasia on, että reagoi Telian ongelmiin niin paljon kuin mahdollista, koska lompakolla äänestäminen on ylivoimaisesti paras keino herättää Teliaa vallitsevaan tilanteeseen.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.
Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.
 
4

444

Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Onko kellään tietoa, miten tällaiseen tarjoukseen pääsee käsiksi? Telian sivuilla hinta on 34,90 (1.10. alkaen 39,90).

Edit. Jaa se olikin liittymäasiakkaille. Ei siis mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)

En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa. Toki tuokin on hyvin subjektiivinen määritelmä tuo "suuri ongelma". Joku ei ehkä pidä suurena ongelmana kuvan puuroutumista ottelun aikana, kunhan se ei koko ajan sellaista ole. Tai jotakuta ei ehkä kiinnosta ottelukoosteet ollenkaan. Tai ehkä katsoo tietokoneen tai kännykän näytöltä suoraan.

Ps. Oliko jollain kokemusta Apple TV 4k:n käytöstä Telia TV:n kanssa? Onko täällä sellaisia käyttäjiä, joilla on ollut ongelmia Chromecastin kanssa, mutta Apple TV pelittänyt paremmin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)

En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa. Toki tuokin on hyvin subjektiivinen määritelmä tuo "suuri ongelma". Joku ei ehkä pidä suurena ongelmana kuvan puuroutumista ottelun aikana, kunhan se ei koko ajan sellaista ole. Tai jotakuta ei ehkä kiinnosta ottelukoosteet ollenkaan. Tai ehkä katsoo tietokoneen tai kännykän näytöltä suoraan.
Sattuneesta syystä kaveripiirillä on yleisesti ottaen yhteydet kunnossa. Johtunee ammatinvalinnasta ja yleisistä kiinnostuksen kohteista. Pääasiassa käytössä on siis kuituyhteyksiä. Eli et ole täysin väärässä tämän suhteen. Toki samat asiat voivat myös vaikuttaa siihen, että on löytynyt omasta takaa mahdollisesti tarvittavaa osaamista pienempien ongelmien korjaamiseen.

Ihan viime kauden alussa minullakin kuva puuroutui hetkellisesti muutamia kertoja otteluiden aikana, mutta tätä ei ole merkittävästi esiintynyt enää pitkään aikaan. Korkeintaan kerran ottelun aikana muutaman sekunnin ajaksi saattaa puuroutua, mutta yleensä ei sitäkään. Puuroutumista voi mielestäni pitää merkittävänä ongelmana, jos sitä tapahtuu riittävästi. Jos puhutaan vaikkapa yhteensä alle minuutista koko ottelulähetyksen aikana, niin mielestäni se ei ole merkittävä ongelma, vaikka toki on edelleen ongelma. Jos pysytään alle minuutissa, niin se voisi tarkoittaa käytännössä sitä, että noin 0,5% ajasta kuva puuroutuu ja muutoin kuvanlaatu on hyvä.

Ottelukoosteista en ole puhunut sanaakaan. Olen nyt keskittynyt tässä kommentoimaan suorien lähetyksien toimivuutta. Siihen ottelukoosteet eivät liity millään tavalla.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ps. Oliko jollain kokemusta Apple TV 4k:n käytöstä Telia TV:n kanssa? Onko täällä sellaisia käyttäjiä, joilla on ollut ongelmia Chromecastin kanssa, mutta Apple TV pelittänyt paremmin?
Apple TV 4k toimii erittäin hyvin Telia TV:n kanssa. Mulla on myös Chromecast Ultra, jonka kanssa ei tosin mitään ongelmia sen kummemmin ole ollut, mutta viive on hieman pitempi ja luonnollisesti paljon hankalampi käyttää vrt. Apple TV:n kaukosäädin. En mä suostuisi enää Chromecastiin palaamaan, varsinkin kun tykkään hyppiä peleistä toiseen aika paljon. Yhtä ja samaa peliä katsomalla Chromecast varmasti ajaa asiansa riittävästi. En muista miten se Chromecastilla menee, mutta Apple TV:llä voi aloittaa kirjastosta jälkikäteen pelin ja pystyy hyppimään ajassa eteen ja taaksepäin kätevästi. Muistaakseni tuo ei ollut Chromecastilla mahdollista ilman, että välillä poistaa castauksen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.
Jos 1gen CC on laitteiston osalta jäämässä jollain tavalla jälkeen, niin on ihan loogista, että sitä joutuu jossain vaiheessa päivittämään. En todellakaan toivo, että yksikään palveluntarjoaja väkisin yrittää karsia laatua, jotta vanhempi laitteisto pysyy mukana. En tosin tiedä mihin tuo toimimattomuus tässä kohtaa liittyy, joten kommentoin vain yleisellä tasolla. Se tuntuu kyllä erikoiselta, jos tuolla kuitenkin viime kaudella vielä homma toimi hyvin. Käsittääkseni merkittäviä muutoksia tälle kaudelle ei ole tehty, joten toimivuuden huonontuminen on erikoista.

Käytin hetkellisesti vuosi sitten Chromea lisärin kera, mutta siirryin pian Win10 softaan, joka on toiminut pääosin erinomaisesti. Tällä kaudella Win10 softa ei ole tuottanut mitään ongelmia, vaikka viime kauden aikana pieniä ongelmia välillä ilmaantuikin. Edge on myös parin testin perusteella toiminut hyvin, eikä se nyt suoranaisesti ole "kuopattu selain". IE sitä kyllä on ja sen käyttöä en suosittele kenellekään.

Ja lisätään nyt tähän loppuun vielä, että en ymmärrä miksi HTML5:n tuominen kaikille selaimille on kestänyt näin kauan ja se on mielestäni Telialta iso virhe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös