Säälittävää :(Kalpan pelaajakuvissa on aika mielenkiintoiset värit. Ainoastaan muutamia pelaajia, joilla ei ole punaa poskilla. Liigan sivuilla värit ovat kohdallaan.
Säälittävää :(Kalpan pelaajakuvissa on aika mielenkiintoiset värit. Ainoastaan muutamia pelaajia, joilla ei ole punaa poskilla. Liigan sivuilla värit ovat kohdallaan.
Tuntuu siltä, että oikein etsimällä etsit sitä vähättelyä ja epäilyä positiivisemmista viesteistä. Usein niissä ei ole ollut yhtään mitään muuta, kuin omista kokemuksista kertomista, mutta sinä koet sen olevan vähättelyä muiden kokemuksia kohtaan. On vain pistänyt silmään, ja minua häiritsee, jos joku tällaista toistuvasti harjoittaa. Toki sinulla on siihen oikeus, jos niin haluat toimia.
Olen alusta asti ollut aika aktiivinen tässä ketjussa, mutta myös tehnyt monta kertaa selväksi, että tuon esille posia ja negaa sen mukaan mitä mihinkin asiaan liittyen ansaitaan. Tämän vuoksi luen ajatuksella jokaisen viestin, johon haluan jotain kommentoida, koska en halua aiheettomasti iskeä vastaan mihinkään tietyn kaltaiseen kommentointiin.
Mutta jotta päästään itse asiaan, niin minulla ei ole ollut lähetyksissä juuri mitään ongelmia tällä kaudella. Ei ollut oikeastaan viime kaudellakaan. Windows 10 -sovellus toimii hienosti ja sen kautta katsoessa viivettäkin on siedettävän vähän. Chromecastin kautta kokemus on isoa viivettä lukuunottamatta hyvä.
Negaa tulee edelleen Telian muusta yleisestä toiminnasta ja asiakkaiden käsittelystä. En myöskään tykkää siitä miten studio on toteutettu feikkitaustoineen. Nyholm on onneksi studioisäntänä timanttisen hyvä.
Tottakai niitäkin viestejä löytyy, missä oikeasti vähätellään. En todellakaan ole väittänyt, että niitä ei olisi. En kommentoinutkaan niitä tapauksia tässä ollenkaan.Pakko tähän vielä sen verran tarttua, että täällä on tullut vastaan useita viestejä, joissa ihan suoraan kyseenalaistetaan ongelmat tai pidetään uskomattomana, miten joku haluaa Liigan saataville jollain tietyllä tavalla. Ei niistä tarvitse hakemalla hakea vähättelyä tai jopa epäilystä ongelmien esiintymisestä. Olen ollut lukijana palstalla pidempään kuin jäsenenä ja tästä edellä mainitusta asiasta johtuen olen saattanut joihinkin viesteihin vastailla kärkevästi. Itse yritän tosin muutenkin keskustella, elävässä elämässäkin, pilke silmäkulmassa aiheesta kuin aiheesta. Mutta yritän tosiaan jatkossa parantaa tapojani, vaikka en sitten yltäisikään ihan sille ylivertaiselle keskustelun tasolle, jolle olet itsesi arvioinut.
Ei kuitenkaan ehkä Radio Suomi ole paras tapa, jos kyseistä lajia haluaa seurata.Edellen paras ja laadukkain tapa seurata liigaa (jos ei livetilannetta lasketa) on RadioSuomi Jääkiekkokierros + TxtTv s221.
Täälläkin voisivat oikeasti pitää vaikka vaan turpansa kiinni koska ei asioille tunnuta tekevän mitään. Toki ymmärrän sen että tänne kirjoittavat Teijo-Annelit ovat Telialla vaan töissä ja he kirjoittavat sitä mitä on käsketty, mutta siitä huolimatta.
Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.
Veikkaan että Telialla on sellainen systeemi että puhelinliittymät ja sitten esim. kiinteän verkon laajakaistat ovat eri järjestelmässä heidän sisällään. Ja tämä ei sinänsä olisi mikään ihme juttu edes, tiedän nimittäin että muillakin operaattoreilla näin on ainakin joskus ollut. Esimerkiksi DNA:ltakaan et saa kännykkälaskuja ja kiinteän verkon laajakaistan ja TV-palveluiden laskua samassa.On minulla toki pari puhelinliittymää (lasten) omissa nimissäni (on muuten nettiliittymäkin, mut siinä lasku menee eri osoitteeseen) ja lasku tulee oikein. Mutta Telialle ihan mahdotonta eritellä tiettyyn tuotteeseen liittyviä laskuja laskutettavaksi eri kautta (en oikeasti tiedä satavarmasti, mutta yhtä satavarmasti tiedän tämän firman kuitenkin suht hyvin tuntien ja tätä ketjua aktiivisesti seuraavana. laskut menisivät varmasti vituiksi jos edes yrittäisin).
Sitä vaan mietin että jos näin on niin miksi sitten sitä ei ole käytössä yhdelläkään operaattorilla? Todennäköisesti se johtuu siitä että Telian ja muidenkin operaattoreiden myynti-/tilausjärjestelmä on sen verran vanha että että sinne ei yksinkertaisesti pysty sitä luottokorttimaksua lisäämään. Se vaatisi varmasti helvetisti työtä tai sitten ihan kokonaan uuden järjestelmän jossa olisi periaatteessa pelkkä Liiga. Ja oletettavasti tätä ei ole tulossa.Mutta kuinka helvetin vaikeaa voi olla vaan tehdä se etukäteismaksu luottokortilla mahdolliseksi? No sehän on siis oikeasti ihan naurettavan helppoa.
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.
Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia. Kaveri- ja tuttavapiiristä valtaosalla on käytössä joko Chromecast tai Windows-kone, eikä mitään ylimääräisiä laitteita tai yhteyksiä ole hankittu.Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.
Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
Osaisitko tarkentaa, että mikä tuossa nimenomaisessa vastauksessa (tai tilanteessa mihin se liittyy) on niin härskiä? Teliahan kokeili sitä uutta alustaa harjoituskaudella ja se todellakin osoittautui ongelmalliseksi. Mitä muuta vastausta tähän asiaan Telian edustajat olisivat voineet tähän ketjuun kirjoittaa? Tuo vastaus kuitenkin kertoo missä mennään, ja itse ainakin ennemmin otan vastaan tuon tiedon, kuin pelkkää hiljaisuutta.Näin. Tuohon lainaukseen liittyen niin tässä yksi Telian härskeimmistä:
Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia.
Ja minä kiitän jokaista joka näin toimii. Mitä enemmän tilauksia lopetetaan, niin sitä parempi se on kaikkien kannalta. Itsekin lopetin oman tilaukseni ongelmien vuoksi. Haluan kuitenkin nähdä otteluita, joten maksan nyt kaverin kanssa puoliksi yhtä tilausta. Pääasia on, että reagoi Telian ongelmiin niin paljon kuin mahdollista, koska lompakolla äänestäminen on ylivoimaisesti paras keino herättää Teliaa vallitsevaan tilanteeseen.Tähän on pakko kompata sen verran, että en itsekään tunne ketään, jolla olisi ongelmia lähetysten kanssa. Yhtä lukuunottamatta kaikki tuttavani ovat nimittäin jo lopettaneet tilauksen ongelmien takia. Tällä yhdellä kaverilla ei ole ongelmia ollut ja hänen tilauksensa jatkuu edelleenkin.
Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.
Onko kellään tietoa, miten tällaiseen tarjoukseen pääsee käsiksi? Telian sivuilla hinta on 34,90 (1.10. alkaen 39,90).Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.
Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.
Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.
Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Sattuneesta syystä kaveripiirillä on yleisesti ottaen yhteydet kunnossa. Johtunee ammatinvalinnasta ja yleisistä kiinnostuksen kohteista. Pääasiassa käytössä on siis kuituyhteyksiä. Eli et ole täysin väärässä tämän suhteen. Toki samat asiat voivat myös vaikuttaa siihen, että on löytynyt omasta takaa mahdollisesti tarvittavaa osaamista pienempien ongelmien korjaamiseen.Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)
En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa. Toki tuokin on hyvin subjektiivinen määritelmä tuo "suuri ongelma". Joku ei ehkä pidä suurena ongelmana kuvan puuroutumista ottelun aikana, kunhan se ei koko ajan sellaista ole. Tai jotakuta ei ehkä kiinnosta ottelukoosteet ollenkaan. Tai ehkä katsoo tietokoneen tai kännykän näytöltä suoraan.
Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.
Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.
Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Apple TV 4k toimii erittäin hyvin Telia TV:n kanssa. Mulla on myös Chromecast Ultra, jonka kanssa ei tosin mitään ongelmia sen kummemmin ole ollut, mutta viive on hieman pitempi ja luonnollisesti paljon hankalampi käyttää vrt. Apple TV:n kaukosäädin. En mä suostuisi enää Chromecastiin palaamaan, varsinkin kun tykkään hyppiä peleistä toiseen aika paljon. Yhtä ja samaa peliä katsomalla Chromecast varmasti ajaa asiansa riittävästi. En muista miten se Chromecastilla menee, mutta Apple TV:llä voi aloittaa kirjastosta jälkikäteen pelin ja pystyy hyppimään ajassa eteen ja taaksepäin kätevästi. Muistaakseni tuo ei ollut Chromecastilla mahdollista ilman, että välillä poistaa castauksen.Ps. Oliko jollain kokemusta Apple TV 4k:n käytöstä Telia TV:n kanssa? Onko täällä sellaisia käyttäjiä, joilla on ollut ongelmia Chromecastin kanssa, mutta Apple TV pelittänyt paremmin?
Jos 1gen CC on laitteiston osalta jäämässä jollain tavalla jälkeen, niin on ihan loogista, että sitä joutuu jossain vaiheessa päivittämään. En todellakaan toivo, että yksikään palveluntarjoaja väkisin yrittää karsia laatua, jotta vanhempi laitteisto pysyy mukana. En tosin tiedä mihin tuo toimimattomuus tässä kohtaa liittyy, joten kommentoin vain yleisellä tasolla. Se tuntuu kyllä erikoiselta, jos tuolla kuitenkin viime kaudella vielä homma toimi hyvin. Käsittääkseni merkittäviä muutoksia tälle kaudelle ei ole tehty, joten toimivuuden huonontuminen on erikoista.Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.