Tilasinpas minäkin liigapassin tulevaa kautta ajatellen.
Pieniä ongelmia esiintyi heti, ja tässä tuleekin tilaukseni seuranta ranskalaisilla viivoilla.
-Tilaus onnistui käyttäen Nordean pankkivarmennetta (laskutustiedot yms. kaikki onnistui ja osoitteetkin olivat oikein)
-Koitin luoda käyttäjätunnusta Telia.fi sivuille mutta sieltä ei sitten löydykkään enää Nordeaa listoilta. (Ei onnistu)
-Sain chatin kautta suoran linkin josta pystyin luomaan käyttäjätunnuksen ja salasanan Minun Telia-sovellukseen.
-Koitan kirjautua Minun Telia-Sovellukseen juuri luomillani tunnuksilla, saan virheilmoituksen "Tunnuksessa tai salasanassa on typoja tai ne eivät kuulu yhteen"
-Chat neuvoi koittamaan kirjautumista tv.telia.fi-sivustolle luomillani tunnuksilla mutta tämä vaatii PC:ltä silver lightin ja töissä tätä mahdollisuutta ei ole.
Koitetaan kotona uudelleen.
Mikäli tilaus onnistui, niin sinulla pitäisi olla sähköpostissa tilausvahvistukset ja jälkeenpäin tullut sähköposti, jossa linkki Telia TV -sovelluksen tunnusten luomiseen. Sinun ei siis tarvitse tässä vaiheessa päästä kirjautumaan telia.fi sivulle tai Minun Telia -sovellukseen, paitsi jos haluat hallinnoida kanavapaketteja tai liittymiä.
Telia TV -sovelluksen tunnukset on siis erilliset ja ne tehdään sähköpostiin tulleen linkin kautta. Telia TV -palveluun voit kirjautua osoitteessa tv.telia.fi ja vaatii tosiaan toimiakseen Telia liitännäisen. Tämän Telia TV -sovelluksen voit ladata myös puhelimeen tai tablettiin ja voit näin testailla palvelua myös.
Laitan tähän nyt vielä ohjeet, kuinka tilaus hoituisi mahdollisimman kivuttomasti, mikäli jollakin on haasteita tilauksen kanssa.
Minulla on jo Telian TV-palvelu käytössä
- Kirjaudu telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella sisään
- Valitse Liittymäni ja palveluni -> Telia TV
- Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
- Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
- Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.
Tarvitsen myös TV-palvelun
Telia TV –sovellus + Liiga
- Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
- Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
- Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
- Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
- Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun.
Telia.fi sivuille (omien liittymien hallintaan) on eri tunnistautuminen/tunnukset, kuin sitten Telia TV -sovellukseen. Tämä siitä syystä, että yhdellä asiakkaalla voisi olla monta Telia TV tiliä/tunnusta käytössään yhden asiakkuuden alla.
Toivottavasti nämä ohjeet selkiyttää asiaa hieman ja tarvittaessa lisää ohjeita löytyy
täältä.
Niko / Telia