Viive on valtava, mutta lähetys ei kuitenkaan ole luotettava. Eikö tässä ole jonkinmoinen ristiriita, ja vahva puuhastelun maku? Yli minuutin viiveellä uskoisi, että on puskuroitu vahvasti, niin että lähetys kestää virheitä netti-yhteydessä. Näin ei ilmeisesti ole, vaan viive on valtava syystä X. Mikä tämä syy on?
Onko viive kaikilla laitteilla samaa tasoa? Vai onko sitä jotenkin olennaisesti vähemmän esimerkiksi Telian kaapeli-tv-boksilla?
Miksi Telian välittämä liiga-kuva on huonolaatuista sekä Ylen, että MTV3:n urheilu-uutisissa?
Telia TV - TeliaTelialta voi myös ostaa paketin, jolla saa Liiga-passin ja näkee kaikki NHL-pelit (viasat). Vähemmän yllättävää on se, että kyseisen paketin edellytyksenä on hankkia Telian digiboxi, eli pakettia ei saa lainkaan mobiilina. Uskomatonta rahastusta. Jää ostamatta. Tilaan siis Viaplayn.
Telia TV - Telia
En minä tästä kyllä saa sellaista käsitystä, että tuo digiboksi on pakko ottaa tuohon kylkeen. Senkun jätät digiboksi-kohdasta raksin rustaamatta. Telia TV:seen tarvit toki tunnarit, mutta nuohan on ilmaiset.
Sovelluksessa katselua aloittaessa älä paina sitä kanavan kuvaketta (esim HIFKin logoa), vaan ohjelman nimeä, jolloin valittavaksi tulee "Katso alusta". Alkaa toistaa lähetyksen alusta, ja janalta voit painaa haluamaasi kohtaan (live-tilanteen kohta näkyy punaisena täppänä). En ole kokeillut mutta arvaan että Chromecastilla katsottaessa varmaan kannattaa tuo tehdä ensin ja sitten vasta alkaa castata kun olet sopivassa kohdassa.@Telia tai joku muu jos asia on simppeli mitä en vain tajua.
Mulla android puhelimessa Telia-TV sovellus ja sieltä chromecast, kaikki toimii kuvanlaadullisesti ok siitä iso peukku.
Mutta kysymys kuuluu, kun peli vielä käynnissä niin saako matsin aloitettua vain alusta eikä kelattua yhtään?
En keksinyt millään tavoin miten kelaan lähetystä kun sovelluksessa näkyy "live"-nappi ja se täppä siinä aikajanalla jossain kohtaa. Erittäin rasittavaa jo turhien alkuminuuttien vuoksi puhumattakaan kun olin nähnyt ekan erän. Toivottavasti tämä on vain minun osaamattomuuttani.
_
Hmm, täytyy testata jossain vaiheessa.Sovelluksessa katselua aloittaessa älä paina sitä kanavan kuvaketta (esim HIFKin logoa), vaan ohjelman nimeä, jolloin valittavaksi tulee "Katso alusta". Alkaa toistaa lähetyksen alusta, ja janalta voit painaa haluamaasi kohtaan (live-tilanteen kohta näkyy punaisena täppänä). En ole kokeillut mutta arvaan että Chromecastilla katsottaessa varmaan kannattaa tuo tehdä ensin ja sitten vasta alkaa castata kun olet sopivassa kohdassa.
Ei pitäisi toimia noin, mutta en tiedä vaikuttaako jos castaat jo tuossa vaiheessa. Suoraan kännykällä katsoessa toimii ainakin kuten edellä kerroin. Tai oliko niin että castatessa ylipäätään ei ollut mahdollista kelailla kesken lähetyksen, siksi ehdotin että ensin kännykällä kelaa sopivaan kohtaan ja sitten vasta castaa.Hmm, täytyy testata jossain vaiheessa.
Nyt kun mietin niin IFK-kanavan kautta tuli ainoastaan "Katso alusta"-vaihtoehto ja sieltä voi mennä vain live-kuvaan.
Se pallura/täppä millä voisi kelata löysin vasta ohjelmakirjaston ohjelmasta joka ilmestyi kirjastoon kun tuo 3t 15min kestänyt lähetys loppui ja hetki vielä siihen päälle.
_
Ok, en ajatellut että chromecasting muuttaa toimintoja.Ei pitäisi toimia noin, mutta en tiedä vaikuttaako jos castaat jo tuossa vaiheessa. Suoraan kännykällä katsoessa toimii ainakin kuten edellä kerroin. Tai oliko niin että castatessa ylipäätään ei ollut mahdollista kelailla kesken lähetyksen, siksi ehdotin että ensin kännykällä kelaa sopivaan kohtaan ja sitten vasta castaa.
Pahoittelen, jos tästä on jo keskusteltu, mutta en jaksa kovin pitkälle selata näitä ketjuja. Eli tuo laskutus? Onko se nyt käynnistynyt, ja millä aikataululla laskutetaan? Onko muut saaneet jo laskun/laskuja? Itse tilasin joukkuepassin elokuussa ja ymmärtääkseni laskutus on siinä tapauksessa alkanut syyskuun alusta. Yhtään laskua ei ole vielä sähköpostiin tullut. Ja onko tuo sähköposti tosiaan ainoa tapa laskuttamiseen?
Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa. Käytännössä siis ensimmäiset laskut syyskuun Liigan veloituksista tulee asiakkaille hieman eri aikoihin, riippuen missä laskutusryhmässä on. Sanoisin kuitenkin, että kaikki saa laskut lokakuun aikana. Laskutustapa voi olla paperilasku tai sähköpostilasku ja ensimäisen laskun jälkeen sen voi sitten halutessaan kytkeä e-laskuksi, jolloin laskutus tulisi jatkossa suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Itse tykkään käyttää kaikissa mahdollisissa laskuissa juurikin e-laskua, koska se on niin helppo ja laskut jää kätevästi arkistoon verkkopankkiin. Nämä on toki makuasioita :)
Niko / Telia
Kiitos tiedosta, odottelen sitten ihan rauhassa. Tuo oli nyt minulle uutta tietoa, että se e-laskun tilaus onnistuu ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä. Jostain olin saanut käsityksen, ettei e-laskutus toimi näissä liigajutuissa. Hyvä, että olin väärässä :)
Kappas vain. Kiitos korjauksesta. Takki-->Se on ihan totta, että All Stars -passin saa napattua mihin tekniikkaan vain. Tuossa ilmeisesti @jalapeeno tarkoitti näitä paketteja, missä on Liiga-passi + Viasat Kulta / Urheilu, joilla siis näkee kaikki NHL ottelut myös. All Stars -passilla näkee Viasat Jääkiekko -kanavan, jossa kaikki Jokereiden pelit ja valittuja NHL -otteluita. Nämä Viasat Kulta / Urheilu paketit vaatii tosiaan Telian kaapeli-TV kortin tai digiboksin, jotta ne voi tilata. Tämä johtuu ihan puhtaasti jakelusopimuksista, eli suoraan sovellukseen näitä ei voida myydä.
Niko / Telia
Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa.
Teoriassa tietenkin voi, mutta kun tässä käytössä oleva järjestelmä on kokonaisuudessaan rakennettu "tavanomaisen" laskutuksen varaan, niin siihen voi joissain tapauksissa (jollaisesta nyt lienee kyse) olla todella vaikeaa tuoda yhtäkkiä luottokorttimaksamista mukaan. Telialla on aikanaan tehty tyhmiä päätöksiä ja niistä kärsitään nyt myös tämän liiga-tuotteen laskutuksen kanssa.Etukäteenlaskuttamisen vaikeudessa ihmettelen sitä että se kuitenkin on käytössä Telian Prepaid korteille, miksei samaa systeemiä jossa luottokortilla voi saldoa ladata voisi käyttää myös tässä.
Tämä on tullut selväksi. Sitä ei kyselyistä huolimatta ole kerrottu mitä asialle aiotaan tehdä ja millä aikataululla.
Eikun meillä on aina tämä.
Etukäteenlaskuttamisen vaikeudessa ihmettelen sitä että se kuitenkin on käytössä Telian Prepaid korteille, miksei samaa systeemiä jossa luottokortilla voi saldoa ladata voisi käyttää myös tässä.
Olethan, sinä vihjailet minusta asioita jotka eivät pidä paikkaansa.
Minähän olen moneen kertaan sanonut että ymmärrän jos jollain käyttäjällä on ongelmia.
Missä olen näin väittänyt?
Mikä sinä olet minua käskemään mihin minä saan kirjoittaa ja mihin en?
@Telia Aiempaan viitaten, onko siis Android TV sovellusta suunnitteillakaan? Olisi aika kiva se.
Tällä hetkellä ei ole tulossa. Ilmoitamme toki, mikäli tilanne muuttuu sen osalta. Tässä vaiheessa panostukset ovat nykyisissä alustoissa sekä niiden jatkokehityksessä.
JoonasL / Telia
Meillä on nämä nykyisestä poikkeavat maksutavat vielä selvityksessä, mutta asiaa kyllä pyritään edistämään ja tarjoamaan uusia vaihtoehtoja. Tällä hetkelä ei ole valitettavasti kertoa tarkempia aikatauluja mahdollisille muutoksille. Kerrotaan toki sitten kun tästä asiasta on jotakin tarkempaa faktaa kertoa.
Aiemmin tämä nykyinen laskutukseen perustuva systeemi on riittänyt hienosti, mutta nyt Liigan myötä on tullut tarve miettiä asiaa uudella tavalla.
Niko / Telia
Jos tämä viesti ei ollut sarkasmia, niin et oikeasti tiedä mistä tässä on kyse ja miksi tuossa kestää. Telian vikahan tämä tietysti on ja huonoja päätöksiä on tehty, mutta yrität nyt tehdä tästä aivan liian mustavalkoista. Kyse kun ei ole siitä, että tiedetäänkö Telialla luottokorttien olemassaolosta ja tilanteen muuttaminen ei tapahdu välittömästi, vaikka haluja olisikin.Ei kauaa tarvitse "selvitellä". Voihan Telian kaupoissakin maksaa luottokortilla, joten kyseessä ei ole Telialle mikään "uusi" tai "poikkeava" maksutapa.
Se on vain halusta kiinni.
Hop hop, @Telia !