Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 509 334
  • 21 783

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kyllä ihan itseään saa syyttää, jos jättää nuo kaikki proseduurit viimeisille tunneille. Etenkin jos on Jatkoajan Telia-ketjujen aktiivinen lukija, niin varmasti on ollut järjestelmän haasteet tiedossa. Tunnuksethan olis voinut tehdä jo aiemminkin, vaikka sen maksullisen paketin tilauksen olisi jättänyt tähän päivään.
Minusta taas on ihan luonnollista odottaa, että kun systeemiin on puskettu miljoonat poikineen, että homma toimisi kuten normaaleissa nettikaupoissa on tapana.
 

Nigi

Jäsen
Normaalisti nämä meneekin läpi ihan muutamassa minuutissa, mutta tällä hetkellä järjestelmässä on viivettä ruuhkan vuoksi. Tähän sellainen vinkki, että kannattaa vilkuilla myös roskapostikansiota varmuuden vuoksi, kun toisinaan sähköpostit saattavat lajitella aktivointilinkin sinne. Ensin tulee tilausvahvistus ja sen jälkeen tämä aktivointilinkin sisältä sähköposti.

Niko / Telia
Tuliko teille ruuhka yllätyksenä? Vuosi on 2018 ja tilanne tällä hetkellä tämä. Telialla ei ole homma toiminut edes vähää alusta. Noloa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä ihan itseään saa syyttää, jos jättää nuo kaikki proseduurit viimeisille tunneille. Etenkin jos on Jatkoajan Telia-ketjujen aktiivinen lukija, niin varmasti on ollut järjestelmän haasteet tiedossa. Tunnuksethan olis voinut tehdä jo aiemminkin, vaikka sen maksullisen paketin tilauksen olisi jättänyt tähän päivään.
Ja paskat. Minä maksan tästä rahaa ja oletan palvelun silloin pelaavan milloin hyvänsä.
 

Telia

Jäsen
Kerkeeköhän puolessa tunnissa passi aktivioitua... Telia-tv tunnukset sattui löytämään jo. Osaako Telian mies arvioida onko mitään saumaa nähdä edes kaksi erää ?

En uskalla lähteä veikkailemaan, mutta toivon toki että saat piakkoin kanavat aktiiviseksi. Sellainen toki vinkkinä tähän väliin, että meidän Telia TV -digiboksilla ja Telia TV -sovelluksessa on ominaisuus, jolla voit aloittaa katselun alusta vaikka peli olisi jo käynnissä. Tätä ominaisuutta voisi siis hyödyntää, mikäli kanavat aktivoituu vasta pelin ollessa jo käynnissä.

Niko / Telia
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Ei muuta kuin lähetykset auki, jos ei systeemien hitauden takia halukkaat tilaajat eivät saa tuotettaan ajoissa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuliko teille ruuhka yllätyksenä? Vuosi on 2018 ja tilanne tällä hetkellä tämä. Telialla ei ole homma toiminut edes vähää alusta. Noloa.
Ilman sen enempää Teliaa nyt puolustelematta voin sanoa että ruuhkaa tulee aina näissä kanavatilauksissa. En tiedä ihan tarkkaan miten se tilausputki menee Telian kohdalla, mutta esimerkiksi ihan perinteisesti tv-korteilla voi mennä hetki siinä että kanavat alkavat näkymään. Mitä enemmän tilauksia on jonossa niin sitä enemmän "valtuutuksessa" kestää. Tämä ei siis ole pelkästään Telialla vaan ihan muuallakin. Puhun kokemuksesta.
 
Klo 18 startannut Liigalive 360 -lähetys toimii ainakin kuin junan vessa. Hyvälle vaikuttaa tässä vaiheessa. H-hetkeen vielä tovi, mutta ainakin nyt näyttää kaikki siltä kuten pitääkin.
Itselläni selaimella katsottuna kuvanlaatu on kuin jostain 80-luvun VHS-kasetista. Ei jumalauta. Nelosella kyllä kaikki pelasi ihan viimeisen päälle mutta tämä Telian kuvanlaatu aivan hirvittävää shittiä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja paskat. Minä maksan tästä rahaa ja oletan palvelun silloin pelaavan.
Moni valittajista ei ole vielä maksanut mitään. Itseäni ainakin lähinnä huvittaa, että jätetään viime tippaan, ja valitetaan. Totta, olisihan se odotettavaa että toimisi, mutta miksi helvetissä pitää ottaa se riski, ettei toimikaan? Senkö takia, että sitten voi valittaa? Itse ainakin olen hyvin tyytyväinen, että tilasin eilen illalla (olisin voinut myös aamulla, jolloin oisin säästänyt tuon 80 senttiä).
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Harkkapelit toimi hyvin, mutta liiga 360 pätkinyt poikki useaan kertaan. Android tv app käytössä.
Onko muilla ollut tätä ilmiötä?
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Jotenkin jotakin tällaista minä vähän ounastelin, mutta piru vie kun en muistanut aiemmin tilausta hankkia. Klo 16:30 pistin tilauksen uuniin, vielä ei ole näkynyt tunnuksia sähköpostissa (eikä roskapostissa).

En tiedä ovatko muut saaneet puhelimitse yhteyttä ottamalla nopeammin tunnukset itselleen? Lähinnä en viitsisi turhaan puhelintakaan ruuhkauttaa ja jonotella, jos siitä ei mitään apua ole.

Nooh, onhan näitä vielä 59 jäljellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ilman sen enempää Teliaa nyt puolustelematta voin sanoa että ruuhkaa tulee aina näissä kanavatilauksissa. En tiedä ihan tarkkaan miten se tilausputki menee Telian kohdalla, mutta esimerkiksi ihan perinteisesti tv-korteilla voi mennä hetki siinä että kanavat alkavat näkymään. Mitä enemmän tilauksia on jonossa niin sitä enemmän "valtuutuksessa" kestää. Tämä ei siis ole pelkästään Telialla vaan ihan muuallakin. Puhun kokemuksesta.
Kerros nyt miten se ruuhka tapahtuu? Sulla on Telia tunnarit, ja sä menet sieltä kaupasta ja klikkaat sen kanavapaketin, mistä helvetistä se ruuhka syntyy? Tuon pitäisi olla täysin automaatio että se on sillä sekunnilla sen jälkeen nähtävillä, kun olet jo muutenkin asiakas. Ihme juttu että kaikkialla muualla sitä jonoa ei voi syntyä kun tollanen on tietoteknisesti 0.00000001 sekunnin juttu sille järjestelmälle, jos siellä ei ole jotain ihmistä välikätenä hidastamassa. Meinaatko että se tietokone on joku 8086 vuodelta 1980 ja se puksuttaa laskutoimituksia jotain 100kpl/minuutissa, vai mitä sä luulet? Jos kyse on sähköisestä toiminnasta niin koneet siirtää pelkästään dataa sitä tahtia nykyään että siinä menee normi koneella 5 miljoonaa tilausta alle sekuntiin.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni selaimella katsottuna kuvanlaatu on kuin jostain 80-luvun VHS-kasetista. Ei jumalauta. Nelosella kyllä kaikki pelasi ihan viimeisen päälle mutta tämä Telian kuvanlaatu aivan hirvittävää shittiä.
Itse katson tietokoneelta Telia TV:llä, 4K-näytöltä. Mutta jos laitan koko näytölle, niin lähetys alkaa nykmiään. Joutuu siis pitää ikkuna koko näytön kokoisena, mutta laittamatta koko näytölle.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Apple TV:llä toimi erinomaisesti ja kuvanlaatu parempi kuin Ruudussa. Tilauskin aktivoitui vanhoille tunnuksille neljässä minuutissa tänään n. klo 8 aamulla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kerros nyt miten se ruuhka tapahtuu? Sulla on Telia tunnarit, ja sä menet sieltä kaupasta ja klikkaat sen kanavapaketin, mistä helvetistä se ruuhka syntyy? Tuon pitäisi olla täysin automaatio että se on sillä sekunnilla sen jälkeen nähtävillä, kun olet jo muutenkin asiakas.
Kuten sanoin niin en tiedä mikä Telian tilausputki on. Se mikä kokemus itsellä näistä on niin tilannetta voisi verrata siihen että olet kaupassa, otat tuotteen kaupan hyllystä ja menet kassajonoon. Jos on ruuhkaa niin kassajonossa kestää kauemmin.

Mutta edelleenkin minä en tiedä yhtään Telian tilausjärjestelmästä tai siitä mikä kone siellä taustalla niitä pyörittää. Sen tiedän että eräällä toisella operaattorilla tilatut tuotteet menevät "valtuutusjonoon" ja sen jälkeen siinä menee hieman tilausmääristä riippuen oma hetki ennen kuin kanavat alkavat näkymään.
 

Telia

Jäsen
Jotenkin jotakin tällaista minä vähän ounastelin, mutta piru vie kun en muistanut aiemmin tilausta hankkia. Klo 16:30 pistin tilauksen uuniin, vielä ei ole näkynyt tunnuksia sähköpostissa (eikä roskapostissa).

En tiedä ovatko muut saaneet puhelimitse yhteyttä ottamalla nopeammin tunnukset itselleen? Lähinnä en viitsisi turhaan puhelintakaan ruuhkauttaa ja jonotella, jos siitä ei mitään apua ole.

Nooh, onhan näitä vielä 59 jäljellä.

Sieltä ei siis tule tunnuksia, vaan aktivointilinkki, jonka kautta voi itse määritellä tunnarit.

Telia TV -sovelluksen tilauksen jälkeen tulee ensimmäinen maili, jossa kiitetään tilauksesta. Tämän jälkeen toimitetaan toinen maili, jossa on linkki palvelun aktivointiin ja tunnusten luomiseen. Tällä hetkellä hommassa on viivettä johtuen ruuhkasta.

Niko / Telia
 

BuBo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Positiivista palautetta Telialle, kun siihen on aihetta. Täällä toimii Liiga 360 todella hyvin, win 10, Telia sovellus ja HDMIllä telkkariin. Samoin juuri alkanut JYP-HIFK lähti pyörimään todella hyvällä kuvanlaadulla.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itseäni ainakin lähinnä huvittaa, että jätetään viime tippaan, ja valitetaan. Totta, olisihan se odotettavaa että toimisi, mutta miksi helvetissä pitää ottaa se riski, ettei toimikaan? Senkö takia, että sitten voi valittaa?

Monet ihmiset saapuvat esim. peleihin ja konsertteihin viime minuuteilla, vaikka kuinka olisi kerrottu että ruuhkaa on ja viime hetken saapumisella voi jäädä alku näkemättä. Silti näin tapahtuun, joten ei tämä hirveästi yllätä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei sähköisten asiointipalveluiden kanssa oletusarvo ole, että joutuisit odottamaan edes minuuttia tilauksen aktivoitumiseen. Tämä siis näin, jos kuormitustestaukset on hoidettu asianmukaisesti ja kapasiteettia on varattu sen mukaisesti. Elämme siis vuotta 2018, emme 1993.

Jupa

No, oma on asiasi, jos haluat itseäsi kiusata. Liiga 360 näkyy hienosti Telian digiboksilla ja oluet on kylmässä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Striimi toimii mutta luulisi etta monella palaa telkkariin kiinni kauden aikana Telian logo ja teksti oikeaan ylakulmaan
 

Aapee79

Jäsen
Hei, mulla on äänet läppärissä ja Telia tv-sovelluksessa täysillä, mutta vähän jää liian hiljaiselle omaan makuun. Läppäri ihan uus Asuksen huippu kone. Mikä mättää? @Telia tai joku muu? Kiitos!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuten sanoin niin en tiedä mikä Telian tilausputki on. Se mikä kokemus itsellä näistä on niin tilannetta voisi verrata siihen että olet kaupassa, otat tuotteen kaupan hyllystä ja menet kassajonoon. Jos on ruuhkaa niin kassajonossa kestää kauemmin.

Mutta edelleenkin minä en tiedä yhtään Telian tilausjärjestelmästä tai siitä mikä kone siellä taustalla niitä pyörittää. Sen tiedän että eräällä toisella operaattorilla tilatut tuotteet menevät "valtuutusjonoon" ja sen jälkeen siinä menee hieman tilausmääristä riippuen oma hetki ennen kuin kanavat alkavat näkymään.
Mihin helvetin jonoon, kun kyseessä on tietotekniikka?! Vertautuisi loputtomaan määrään itsepalvelukassoja, kun olet sen ostoksesi tehnyt, niin kone on sen käsitellyt ja olisi käsitellyt 10000000 samassa ajassa lisää, mutta kun ihminen on niin käsi ja hidas ettei kerkee lyödä nopeempaa tavaroita sinne laitteeseen. Se kassahihnakin on hidas vain koska siellä on se myyjä hidastamassa.

@Telia täällä vaan puhuu jälleen paskaa ja valehtelee, oikeasti siellä on joku ihminen manuaalisesti hyväksymässä kaiken. Kone olisi tehnyt jo.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
JyP-HIFK-matsi näkyy toistaiseksi hyvin. Kaljaa ja pizzaa, järjetön kiima.

P.S. on kyllä aika spedeä alkaa hieromaan sitä tilausta juuri tänään :-)
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Hei, tasan silloin kun pitikin alkoi lähetys. Kas kun oli itsekkin jo aiemmin paketin.

@Telia miksi ei saa lähetyksestä selostusta pois?

Että silleen...
 

Telia

Jäsen
Itselläni selaimella katsottuna kuvanlaatu on kuin jostain 80-luvun VHS-kasetista. Ei jumalauta. Nelosella kyllä kaikki pelasi ihan viimeisen päälle mutta tämä Telian kuvanlaatu aivan hirvittävää shittiä.

PC koneella Windows 10 käyttöjärjestelmällä suositellaan lataamaan Windowsin sovelluskaupasta Tetia TV -sovellus, joka toimii monilla paremmin kuin selaimen kautta. Muilla käyttöjärjestelmillä IE selain ensisijaisesti ja viimeisenä vaihtoehtona sitten Chrome.

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös