Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 890 219
  • 23 404

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat

Telia

Jäsen
Taitaa homma olla niin, että ulkomailla asuva ei voi pakettia tilata? Yritin tuota tehdä mutta ongelmien jälkeen aspa vahvisti tämän ongelman. Tuntuu jotenkin, että pakka on aika levällään eikä ehditä keskittymään kuin jäävuoren huippuun kaikissa ongelmissa.

Vituttaahan tämä, kun ei pääse lätkää katsomaan.

Tämä on tosiaan tilanne tällä hetkellä, että ulkomailla pysyvästi asuvat ei pääse Liigaa tilaamaan. Käytännössä nykyinen järjestelmä edellyttää, että on suomalainen vakituinen osoite olemassa väestörekisterin tiedoissa, jotta tilaus etenee. Meillä on toki selvityksessä, että voidaanko tuoda uudenlaisia maksutapoja, jotta tämä ulkomailta tilaaminenkin saataisiin mahdolliseksi.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Tuleekos otteluiden huippuhetkiä Telian sivuille vapaasti katseltavaksi, vaikka kyseistä tuotetta ei olisikaan tilannut?

Tarjoillaan Liigan peleistä klippejä ja otteluiden huippuhetket meidän somekanavissa ja etenkin Telia Loves Liiga -sivu Facebookissa kannattaa ottaa seurantaan. Toki myös Liigalla ja seuroilla on mahdollisuus tarjoilla näitä klippejä omissa kanavissaan, joten varmasti porukka pääsee näkemään otteluiden tapahtumista koosteita :)

Niko / Telia
 

John J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tunti sitten sain Telialta vahvistusviestin tilauksesta. Viestissä luki, että saan pian linkin jota kautta pääsee luomaan tunnukset Telia TV:n palveluun. 3 tunnin päästä alkaa pelit. Saas nähdä miten tässäkin käy.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli kun et itse tee sovitusti, niin se on Telian vika?

Ymmärrän, että saattaa tuntua asiat ongelmallisilta.

Että silleen...
Tuli itse naurettua samalle. Taitaa olla muotia haukkua Teliaa, ja löytää siitä vikoja, vaikka Telia ei olisi oikeasti tehnyt mitään väärin tai huonosti.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tunti sitten sain Telialta vahvistusviestin tilauksesta. Viestissä luki, että saan pian linkin jota kautta pääsee luomaan tunnukset Telia TV:n palveluun. 3 tunnin päästä alkaa pelit. Saas nähdä miten tässäkin käy.

Mulla meni tunti ja 20 minuuttia tuon kakkosviestin saapumiseen, joten eiköhän se sinullekin ennen pitkää tule. Vähän se kyllä hikoilutti kun luvattiin 15 minuutissa.

Nyt tuli myös testattua, että Nordean kanssa tilaaminen onnistui ihan ok. Onhan tuo melkoinen himmeli kaikkine vaiheineen, mutta pääasia että toimisi sitten illalla.
 

Telia

Jäsen
Samanhan voi sanoa myös niin, että koosteet näkyvät ainoastaan Telian some-kanavilla, eikä esimerkiksi Liiga saa niitä virallisia teitä käsiinsä.

Telia on sittenkin ongelmissa ilmaisten ottelukoosteiden kanssa – Koskee myös Liigan omaa verkkosivustoa

Linkissä uutinen aiheesta.

En tiedä, onko tuo portaali jo valmis, mutta on kyllä kaikkineen sellaista puuhastelua, että oksat pois...

Oikaistaanpa nyt heti, että ei virheellinen informaatio lähde turhaan leviämään. Liigalla on siis mahdollisuus upottaa koosteet heidän sivuilleen ihan normaaliin tapaan. En voi siis Liigan puolesta asiaa kommentoida, mutta mahdollisuus siihen on olemassa. Meidän puolelta koosteet löytyy meidän somekanavista.

Niko / Telia
 

NightHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Onko nyt siis todellakin niin, että minun tarvii sitoutua koko kaudeksi kun ostan joukkuepassin? Ainakin sivuilla lukee, että sitä ei voi laittaa vaikka jouluna poikki jos huvittaa vaan pitää maksaa koko kaudesta?
 

J.Petke

Jäsen
Tämä on tosiaan tilanne tällä hetkellä, että ulkomailla pysyvästi asuvat ei pääse Liigaa tilaamaan. Käytännössä nykyinen järjestelmä edellyttää, että on suomalainen vakituinen osoite olemassa väestörekisterin tiedoissa, jotta tilaus etenee. Meillä on toki selvityksessä, että voidaanko tuoda uudenlaisia maksutapoja, jotta tämä ulkomailta tilaaminenkin saataisiin mahdolliseksi.

Niko / Telia

Uskon tosin, että tämä ongelma ei ole siellä ongelmalistojen kärkipäässä, kun mietitään ratkaisujärjestystä. Tälle ei toki aspassa mahdeta mitään mutta käsittämätöntä, että ainoa vaihtoehto maksuun on lasku. Riskitkin minimoitaisiin, jos veloitus olisi kortilta. Jos kortilla ei ole maksuhetkellä katetta, tilaus pistettäisiin poikki. Veloitus jokaisen kuun 1. päivänä.
 

J.Petke

Jäsen
Onko nyt siis todellakin niin, että minun tarvii sitoutua koko kaudeksi kun ostan joukkuepassin? Ainakin sivuilla lukee, että sitä ei voi laittaa vaikka jouluna poikki jos huvittaa vaan pitää maksaa koko kaudesta?

Totta kai! Eihän mikään firma voi ostaa oikeuksia miljoonilla ja sitten odottaa, että porukka rupee perumaan pakettejaan, kun oman joukkueen mahdollisuudet on menneet. Suostuisitko maksamaan enemmän (esim. 10€ kuussa) sopparista, jonka voit katkaista milloin tahansa?
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Tuli itse naurettua samalle. Taitaa olla muotia haukkua Teliaa, ja löytää siitä vikoja, vaikka Telia ei olisi oikeasti tehnyt mitään väärin tai huonosti.

Turhasta haukkuminen on tietenkin typerää toimintaa.

Toki rakentavaa kritiikkiä voi antaa, jos tuotteen tilaaminen netin välityksellä on mahdotonta. Telia-TV:n lataaminen ja sinne paketin tilaaminen ei onnistu. Telian sivuilta ei pääse kirjautumaan edes pankkitunnuksilla ja hallinnoimaan tilauksia ellei ole Telian liittymiä.

Soittamalla asia onnistui, mutta jotakin vikaa sivuilla on kun aspan mukaan kirjautuminen pitäisi pankkitunnuksilla onnistua vaikkei ole liittymää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko nyt siis todellakin niin, että minun tarvii sitoutua koko kaudeksi kun ostan joukkuepassin? Ainakin sivuilla lukee, että sitä ei voi laittaa vaikka jouluna poikki jos huvittaa vaan pitää maksaa koko kaudesta?
Missä sivuilla noin lukee? Kuukausittain voi irtisanoa, tai siis vaikka samana päivänä kun tilaa.
Pitääkö Liiga- tai Joukkuepassista tehdä määräaikainen sopimus vai voinko irtisanoa paketin milloin haluan?
- Passit eivät ole määräaikaisia eli voit halutessasi lopettaa tai vaihtaa passin toiseen milloin vain.

Paketin voi tilata siis jo vaikka ensi viikolla ja maksu lähtee pyörimään vasta kun kausi alkaa. Preseason-pelit näkyy siis tänä vuonna maksutta. Varmistuksena kysynkin, että lähteekö maksut pyörimään varmasti ja absoluuttisesti vasta sinä päivänä kun kausi alkaa, ettei siihen tule päivääkään ilmaa?
- Meillä on kuukausikohtainen laskutus. Eli syyskuu laskutetaan kokonaisuudessaan. Samoin siellä toisessa päässä koko kuukausi. Mikäli tilaat paketin vasta syyskuun puolivälissä, niin silloin veloitetaan vain puolet syyskuulta, mutta siinä tapauksessa et pääse näkemään harkkapelejä ennen kauden alkua.
@J.Petke lievä keskisormi.
 
Onko nyt siis todellakin niin, että minun tarvii sitoutua koko kaudeksi kun ostan joukkuepassin? Ainakin sivuilla lukee, että sitä ei voi laittaa vaikka jouluna poikki jos huvittaa vaan pitää maksaa koko kaudesta?
Missä siellä tämmöistä lukee? Itselle pomppaa vain "Ei sitoutumista" -kohta silmille.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Totta kai! Eihän mikään firma voi ostaa oikeuksia miljoonilla ja sitten odottaa, että porukka rupee perumaan pakettejaan, kun oman joukkueen mahdollisuudet on menneet. Suostuisitko maksamaan enemmän (esim. 10€ kuussa) sopparista, jonka voit katkaista milloin tahansa?

Kyllä minulla viime vuonna oli ihan edullinen paketti, jonka pystyi katkaisemaan milloin tahansa.

Ja kyllä tämän Teliankin passin pystyy lopettamaan, se on toistaiseksi voimassa oleva.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Työkaveri joka ei näitä palstoja seuraa, kertoi käyneensä ruokatunnilla Telian liikkeessä aikomuksenaan hakea sieltä kaapeli TV-digiboxi. Ei saanut boksia mukaansa, kun ne postitetaan asiakkaille kotiin. Telia voisi kertoa miksi noita TV-bokseja asiakkaat ei saa liikkeestä heti mukaansa. Ymmärrän kyllä että saatte 30€ toimituskuluissa hyvät voitot, mutta tuo ei ole hyvää asiakaspalvelua.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Onko nyt siis todellakin niin, että minun tarvii sitoutua koko kaudeksi kun ostan joukkuepassin? Ainakin sivuilla lukee, että sitä ei voi laittaa vaikka jouluna poikki jos huvittaa vaan pitää maksaa koko kaudesta?

Joukkuepassin ja Liiga-passin osalta ei ole määräaikaisia sopimuksia, eli niitä voi myös joustavasti katkaista jos ei pelit enää maistu. Yhdistelmäpaketit on sitten asia erikseen ja niissä täytyy sitoutua määräaikaiseen 12kk diiliin, kun hinta on lyöty tosi edulliseksi.

Niko / Telia
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Työkaveri joka ei näitä palstoja seuraa, kertoi käyneensä ruokatunnilla Telian liikkeessä aikomuksenaan hakea sieltä kaapeli TV-digiboxi. Ei saanut boksia mukaansa, kun ne postitetaan asiakkaille kotiin. Telia voisi kertoa miksi noita TV-bokseja asiakkaat ei saa liikkeestä heti mukaansa. Ymmärrän kyllä että saatte 30€ toimituskuluissa hyvät voitot, mutta tuo ei ole hyvää asiakaspalvelua.
Varmaa siksi, ettei niitä varastoida liikkeissä vaa ne postitetaan keskusvarastosta tai jakeluvarastosta paikasta x. Miksi nykyään tuntuu, että kysymykset ja valitukset ovat aina vaan typerämpiä?

Toki jos asia ei näin ole, niin Telian toiminta on erikoista.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin tänään Raumalla ollut ongelmia kameroiden kanssa, mutta pidetään peukkuja että pelit näkyy. Ja onhan tässä melkein pari tuntia aikaakin.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on tosiaan tilanne tällä hetkellä, että ulkomailla pysyvästi asuvat ei pääse Liigaa tilaamaan. Käytännössä nykyinen järjestelmä edellyttää, että on suomalainen vakituinen osoite olemassa väestörekisterin tiedoissa, jotta tilaus etenee. Meillä on toki selvityksessä, että voidaanko tuoda uudenlaisia maksutapoja, jotta tämä ulkomailta tilaaminenkin saataisiin mahdolliseksi.

Niko / Telia

Tätä on kysytty varmasti jossain välissä, mutta ei ole omaan silmään missään vaiheessa osunut. Eli onko tuohon jotain erityistä syytä, ettei näitä palveluita pysty tilaamaan suoraan pankki- tai luottokortilla kuten oikeastaan kaikkia muita vastaavia palveluita? Tämähän nyt ratkaisisi samalla kaikki nämä luottotieto-, ulkomaa- tai muut vastaavat ongelmat.
 

Telia

Jäsen
Tätä on kysytty varmasti jossain välissä, mutta ei ole omaan silmään missään vaiheessa osunut. Eli onko tuohon jotain erityistä syytä, ettei näitä palveluita pysty tilaamaan suoraan pankki- tai luottokortilla kuten oikeastaan kaikkia muita vastaavia palveluita? Tämähän nyt ratkaisisi samalla kaikki nämä luottotieto-, ulkomaa- tai muut vastaavat ongelmat.

Oikeastaan kyse on siitä, että aiemmin ei ole ollut tarvetta. Meillä on ollut kanavapakettien myyntioikeus vain Suomessa ja hiljattain katselualue laajeni EU-alueelle myös. Toki Liigan osalta tilanne on nyt toinen, kun oikeudet on meillä. Kuten totesin, niin tätäkin kuviota selvitetään, mutta mahdollisten muutosten aikatauluun en uskalla ottaa kantaa. Kerrotaan toki heti jos on varmaa tietoa antaa.

Niko / Telia
 

Snapshot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuliko Telialle liigan alkaminen tänään yllätyksenä? Netti ja asiakaspalvelu ihan tukossa ja Telia TV -tunnuksia ei vaan tipu mailiin viiden tunnin odotuksen jälkeenkään. Miten ihmeessä kuvittelette tällä osaamisella hanskaavanne liigan välittämisen katsojille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös