Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 478 941
  • 21 693

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Telialla ei yleensä ongelmat nopeesti korjaannu, eli toivottavasti ei nyt ollu KooKoon kotipelien lähetykset tässä, kun pudotuspelihuumaakin on keväällä edessä.

Jatkoajann jutun mukaan kyse oli tvauton sähköistä. Onko maalikameratkin Telian varassa? Eli jos Telia sössii kun on maalitarkastus käynnissä - se kestää ikuisuuden tai sitten tuomio arvotaan ihan oikeasti.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Jos ei vika ole asiakkaan laitteissa niin vika on hallin sähköissä. Vika on, tottakai, aina jossain muualla.

Jos hallissa on ollut sähköissä vikaa, Kouvola on todellinen urheilukaupunki. Muualla käytetään varageneraattoreita, että sairaalat toimivat - Kouvolassa pidetään huoli siitä, että lätkämatsi pelataan loppuun.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jatkoajann jutun mukaan kyse oli tvauton sähköistä. Onko maalikameratkin Telian varassa? Eli jos Telia sössii kun on maalitarkastus käynnissä - se kestää ikuisuuden tai sitten tuomio arvotaan ihan oikeasti.
Eikös silloin, kun Telia puhui uudesta tuotantotekniikastaan, niin ollut puhetta, että koko tuotanto tapahtuisi kameroita ja ja selostajia lukuunottamatta keskitetysti Helsingin tuotantolaitoksesta ja näistä lähetysautoista luovuttaisiin? Vai muistanko ihan väärin?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Katsoin JYPin pelin Chrome-selaimella ja kuvanlaatu oli uskomattoman surkeaa. Joo, varmasti toimisi paremmin Edgellä jos asetukset ovat hiilikiihytys "off" ja brodeedaus täysillä. Ihan sama, en jaksa enää kikkailla.

Tämä Win10 sovelluksen alasajo oli minulle viimeinen pisara joka katkaisi kamelin selän. Minä vihaan tuota StreamTeamin hullun mulkun lailla heiluvaa kuvausta ja se on pääsyy miksi en tästä paskasta enää maksa. Mitä järkeä on maksaa jääkiekon näkemisestä jos et näe miten ne maalit syntyvät?

Telian joukkuepassi on nyt irtisanottu. Pitäkää tunkkinne.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toimii näköjään vitun hyvin kun haluas katsoa pelin jälkilähetyksenä. Silloin kun lähetys loppuu niin voisiko se nauhoite olla samantien nähtävissä ...
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös silloin, kun Telia puhui uudesta tuotantotekniikastaan, niin ollut puhetta, että koko tuotanto tapahtuisi kameroita ja ja selostajia lukuunottamatta keskitetysti Helsingin tuotantolaitoksesta ja näistä lähetysautoista luovuttaisiin? Vai muistanko ihan väärin?
Kaikki lähetykset ainakin ohjataan ja lähetetään internet / TV-jakeluun Helsingin Pasilasta mutta kai sieltä hallin päästäkin jotain signaalia jollain liikutellaan.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Voi voi, teillä on taas kaikilla ollut yhtä aikaa vialliset laitteet/yhteydet/naapurin mummot, ei siitä Teliaa voi syyttää. Ja hyvityksiä on siis turha haaveilla. Pistetään viestiä eteenpäin!

// Elmeri-Irmeli Telialta :)
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Eikös silloin, kun Telia puhui uudesta tuotantotekniikastaan, niin ollut puhetta, että koko tuotanto tapahtuisi kameroita ja ja selostajia lukuunottamatta keskitetysti Helsingin tuotantolaitoksesta ja näistä lähetysautoista luovuttaisiin? Vai muistanko ihan väärin?

Joo ja puhuttiin tajunnanräjäyttävästä katselukokemuksesta, uskomattomista kaukaloäänistä, nykytekniikasta.. Yms. Muistathan, että Telian tuottamat ensimmäiset pelit olit sellaista keskitason UrhoTV-kamaa.

@Ralph olen huomannut saman, että tuomarit näkevät saman. Olen myös huomannut, että vaikka videot olisi olemassa, niin se ei takaa oikeuden tapahtumista.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellä kuva puuroutuu ja pätkii välillä. Kyseessä Ässät-JYP matsi. Vittusaatana. Chromecastia käytän.

Minulla kyseinen matsi toimi hyvin. Telia sovellus ja CC:llä telkkariin.
Aivan lopun katsoin tabletilla Telia sovelluksella ja hyvin toimi sekin.

Pieni miinus viiveestä. Pitkästä aikaa oli viivettä sen verran, että pari tilannetta tuli Liigavahdilla ennen kuin telkkarista. En tiedä, johtuko lähetyksestä, laitteista, nettiyhteydestä vai kuun kierrosta.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vai sähköt poikki oli selitys tällä kertaa? Telialla näitä selityksiä aina löytyy. Mikä on selitys Pelicans Lukko matsin ongelmiin äänen ja kuvan kanssa?

Ensimmäisessä erässä oli joku ihme häiriö hetken aikaa, tekstiä kuvan päällä ja punaiset laatikot liikkuivat edestakaisin. Sen jälkeen ei mitään ongelmia.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskomatonta selittelyä Telialta, myöntäisivät kerrankin että meni ns. vihkoon taas. Niin kuin koko reilun puolitoista kautta. Harras toive olisi että näiden yrityskauppojen myötä ensi kaudella pelit saisi kaapeliin niin voisi olla varma että pelit myös näkyisivät ja saisi myös kelattua eteenpäin, vuorotyöläiselle erittäin tärkeä ominaisuus niin kun monet täälläkin ovat kirjoitelleet.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla pätkii aivan saatanasti tämä IFK:n matsi. Kokoajan pysähtelee kuva. Onko Telia muilla yhtä paska jos läppäriltä katsoo vai osaisiko joku antaa jotain vinkkejä miten tuon saisi toimimaan pätkimättä?
Katsotaan ilmeisesti samoja matseja. Yllä juuri mainitsin että teki mulla samaa vanhalla töllöllä, kaksi matsia nyt täydellinen kuva ääni jne. Kerron kyllä jos nykiminen palautuu, oisko syy yllä arvaillut laitevaatimukset?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Vai sähköt poikki oli selitys tällä kertaa? Telialla näitä selityksiä aina löytyy. Mikä on selitys Pelicans Lukko matsin ongelmiin äänen ja kuvan kanssa?

Mikäkö? Take your pick. Toisinsanoen jossain muualla kuin Telialla se vika.
 

Jarppis

Jäsen
Näkkyy olevan nää Telian lähetykset riippuvaisia siitä että millä combolla katselee peliä. Allekirjoittanut katseli 1,5 kautta combolla Tehokas pelitietokone (kiinni cat6 kaapelilla 100/100 megaseen valokuitumodeemiin) + win 10appi hdmi piuhalla 55" Sampan telkkariin... Kuvan laatu heitteli ja puuroutui tuon tuostaki ja yhteys katkesi välilä tuon tuostaki... Nyt Kymmenisen peliä katsellu combolla huawei tabletti + teliatTV sovellus ja chromecast 3gen samaiseen telkkariin ja ei mitään ongelmia esiintyny... Kuvan laatu pysyy erittäin hyvänä koko ajan (On parempi kuin edellisellä combolla missään vaiheessa)
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
^ Kauden alussa testasin myös eri virityksiä. Läppäri oli kaikkineen pääosin kelvoton.
Chromecast sen sijaan toimi ja on edelleen toiminut loistavasti olipa sitten iPad tai Samsung S9 TeliaTV:n takana.

Lisäksi kävin läpi jo kauan sitten myös nuo ylempänä olevat Elisan vinkit, vaihdoin mm modeemin wlan-kanavan parempaan.

Olen kohta 70v papparainen ja toimin senioreiden digiavustajana olematta kuitenkaan mikään ammattilainen. Annan siis vertaistukea. En millään jaksa uskoa, että kaikki nuo valittajat täällä olisivat ikätovereitani. Kielenkäytöstä ainakin voi päätellä, etteivät ole...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näkkyy olevan nää Telian lähetykset riippuvaisia siitä että millä combolla katselee peliä. Allekirjoittanut katseli 1,5 kautta combolla Tehokas pelitietokone (kiinni cat6 kaapelilla 100/100 megaseen valokuitumodeemiin) + win 10appi hdmi piuhalla 55" Sampan telkkariin... Kuvan laatu heitteli ja puuroutui tuon tuostaki ja yhteys katkesi välilä tuon tuostaki... Nyt Kymmenisen peliä katsellu combolla huawei tabletti + teliatTV sovellus ja chromecast 3gen samaiseen telkkariin ja ei mitään ongelmia esiintyny... Kuvan laatu pysyy erittäin hyvänä koko ajan (On parempi kuin edellisellä combolla missään vaiheessa)

Se on vahvasti näin ja ne ei sitä osaa tai halua sanoa ääneen.

3v vanha Lenovo tablettikin pyörittää meillä peliä ihan moitteitta, samoin kännykät. Hakkasin itsekin päätä seinään ihan liian pitkään kun siirsin kännykästä noin 3v vanhan chromecast- palikan kautta 10v vanhaan telkkuun, oli ongelmia, juuri tuota puuroutumista ja tökkimistä 10s välein.

Nyt ei mitään ongelmaa kun avaan samaisesta android puhelimesta Telia TV:n ja siirrän uuden Philipsin töllön sisäiseen chromecastiin, kuva ihan priimaa. Yllättävänkin hyvää, olen suorastaan yllättynyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla ei ole telkkarista tai puhelimesta kiinni. Kolmeen telkkariin olen castannut 2. ja 3. gen cc:illä kolmen eri sukupolven iPhoneilla, yksikään telkkari ei ole high-endiä. Olkkarin Sony-vanhus about 10 vuotta vanha malli ja kakkostelkkarit mallia perus. Läppärikään ei ole mikään tykki, mutta hyvin pyörittää matsia Operalla. Sen verran kokeilin joskus eurosportia tai viaplaytä siirtää läppärin chrome-selaimen lisäpalikalla cc:hen, mutta se alkoi aina tökkiä muutaman minuutin sisään ja luovuin kokeiluista. Liigaa en ole edes yrittänyt tuolla menetelmällä.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Se on vahvasti näin ja ne ei sitä osaa tai halua sanoa ääneen.

3v vanha Lenovo tablettikin pyörittää meillä peliä ihan moitteitta, samoin kännykät. Hakkasin itsekin päätä seinään ihan liian pitkään kun siirsin kännykästä noin 3v vanhan chromecast- palikan kautta 10v vanhaan telkkuun, oli ongelmia, juuri tuota puuroutumista ja tökkimistä 10s välein.

Nyt ei mitään ongelmaa kun avaan samaisesta android puhelimesta Telia TV:n ja siirrän uuden Philipsin töllön sisäiseen chromecastiin, kuva ihan priimaa. Yllättävänkin hyvää, olen suorastaan yllättynyt.

Tämähän se onkin hassua kun sisäistenhän ei pitäisi kuulemma toimia mitenkään - edes Telian mukaan.

Tässä kohtaa saattaisi taas nauraa, jos enää jaksaisi.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mulla ei ole telkkarista tai puhelimesta kiinni. Kolmeen telkkariin olen castannut 2. ja 3. gen cc:illä kolmen eri sukupolven iPhoneilla, yksikään telkkari ei ole high-endiä. Olkkarin Sony-vanhus about 10 vuotta vanha malli ja kakkostelkkarit mallia perus. Läppärikään ei ole mikään tykki, mutta hyvin pyörittää matsia Operalla. Sen verran kokeilin joskus eurosportia tai viaplaytä siirtää läppärin chrome-selaimen lisäpalikalla cc:hen, mutta se alkoi aina tökkiä muutaman minuutin sisään ja luovuin kokeiluista. Liigaa en ole edes yrittänyt tuolla menetelmällä.

Olen taas varmaan vain niin tyhmä, mutta en tajua sitä miksi tuosta telkkarista niin välitetään edes - on high end tai ei.
Jos ja (kun?) tilanne on se, että se telkkari on vain näyttö? Eli Telian sätössignaali tulee nettiä pitkin nurkalle, sieltä jonkinlaiseen purkkiin josta sitten wlanin kautta castiin, josta telkkariin/näytölle. Tai kännyyn josta wlanin kautta castiin, josta telkkariin/näytölle. Tai välissä voi olla läppäriä tai padia tms. Mutta edelleen, jos netti ei tule suoraan telkun perään kiinni ja siitä sisäiseen castiin niin ainakin olen antanut itselleni ymmärtää, ettei se silloin vaikuta yhtään mitään mikä se "näyttö" on?

Toisin sanoen näissä skenaarioissa se pätkiminen ja pauke johtuu tai ei johdu siihen castilta lähtevään tavaraan "mennessä", sen jälkeen tuskin enää ongelmia on? Oletus tietenkin, että telkkari eli "näyttö" kelpuuttaa CC:n peräänsä oikealla tavalla ja ymmärtää sen signaalin. Ja tästäkin olen käsityksessä, että pitäisi kyllä olla aika vitun vanha putkisalora joka ei ymmärtäisi? Jopa jotkut alkupään pelkät scarttikoneet sais varmaan näyttämään ? kun löytää vaan sopivan välipalikan jolla vaikkapa se HDMI - > scart.

Mutta kuten sanoin, voin ihan hyvin olla väärässäkin, en tiedä näistä niin paljoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös