Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 911 521
  • 23 456

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tuli äsken telialta kirje koskien liigaa.

Mitä tästä ruotsinkielisestä tekstistä ymmärsin niin kesällä ei ole laskustusta ollenkaan ja 1.9 lähtien paketti maksaa 24,99e.

Tuliko muille sama?
 

Nick Neim

Jäsen
Tämä Telian systeemi on edelleen aika vieras ja pintapuolinen tällaiselle sivustaseuraajalle, mutta ulkopuolisen silmin yhteenveto tilanteesta näyttää tältä:

- Mainoskampanja lähtee pyörimään, jossa hehkutetaan ilmaisia harjoituspelejä, sekä painotetaan sitä, kuinka halutessa maksetaan vain oman joukkueen peleistä kauden alkaessa niin halutessaan
- Jonkin ajan kuluttua päätetäänkin edellisestä poiketen linjaus, jonka mukaan ainoastaan elokuun harjoituspelit näkyvät ilmaiseksi -> laskutus lähtee pyörimään jo 1.9., joka on ihan suoranainen huijaus kevään/kesän kampanjointiin nähden, ja poikkeaa aika tavalla aiemmin mainostetusta
- Telia on mainostaa myös ilmaista kuukauden kokeilujaksoa, joka katkaistaessa on päättänyt useilta henkilöiltä katseluoikeuden heti, ilmeisesti perustellen kuukausikohtaiseen laskutukseen. Tämä olisi sinänsä mielestäni ihan OK, jos
-
Telia ei elokuun lopulla vaihtaisi (ainakin osan kohdalla) systeemiään kahden viikon irtisanomisaikaan lennosta, mitään missään ilmoittamatta, ja joka mahdollistaa asiakkaan rahastamisen harhaanjohdetulla mainostamisella (ei todellakaan ole sattumaa, että 2vkon irtisanomisaika alkoi elokuun loppupuolella, kun laskutus alkaa 1.9.)
- Tämän johdosta ennakkotilaajat maksavat harjoituspeleistä, täysin vastoin alkuperäistä kevään/kesän mainostamista

Mun mielestä markkinointipuolelta tämä on vedetty isosti vituiksi, koska kuluttajaa on johdettu harhaan valheellisilla mainoksilla ja tarjouksilla. Ihan suoranaisesti kusetettu, enkä tiedä onko tuossa aineksia jopa kuluttaja-asiamiehelle. Saa korjata, jos olen aivan kujalla ja en osaa sisäistää lukemaani, mutta tuollainen mielikuva tällä hetkellä tuosta tunaroinnista on jäänyt.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Ja foliota olisi pitänyt hakea, kun kaivuriselitystä epäiltiin.

Jotenkin voisin kuvitella, että tiedotusasioissa oltaisiin opittu Telian päässä. Onneksi pian on 14.9 ja kaikki toimii.
 

susi

Jäsen
Huvittuneena kyllä seurannut tätä keskustelua, ei voi nyt Telian pojat näin vihkoon tätä hommaa vetää. Sinänsä epäilys olikin suuri, kun teleoperaattori alkaa tän mittakaavan projektia harjoittelemaan vailla minkäänlaista aiempaa kokemusta, ettei se tosiaan ihan putkeen voi mennä. Kun ongelmia on niin tiedottamisessa, laskuttamisessa, eri applikaatioissa, vanhentuneiden teknologioiden käytössä ja itse lähetyspuolella. (joo syytetään kaivurikuskia, sen vika se oli...joo joo).

Mut joo laittakaa nyt hommat kuntoon, kaikkien noiden osalta. Siihen asti ei ainakaan allekirjoittaneella ole syytä koskea palveluun pitkällä tikullakaan.
Jos edes sittenkään.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Että voihan olla, että kaikki muut saatte irtisanottua päättymään heti jos olette kiltisti.

Itse sain irtisanottua HPK-passin ilman ongelmia, eikä syyskuulta tule minkäänlaista laskua ennen kuin tilaan uudelleen.
 

Liitteet

  • _20180827_143805.JPG
    _20180827_143805.JPG
    103,5 KB · kertaa luettu: 693

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse sain irtisanottua HPK-passin ilman ongelmia, eikä syyskuulta tule minkäänlaista laskua ennen kuin tilaan uudelleen.
On tämä sotku.

Voisiko @Telia nyt sitten vastata miksi vain minulle lätkäistiin 14vrk irtisanomisaika?

Etenkin, kun toimitusehtojenne mukaisesti irtisanomisaika maksutv- ja viihdepalveluilla (ja kaikilla muillakin kuin viestintipalveluilla) on 1kk. Eli sovellatte mielivaltaisesti minulle jotain irtisanomisaikaa?
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Itse myös irtisanoin tuon liigapassin nyt, ja katson kauden alettua käyttäjäkokemuksia ja kun kommenttien perusteella on saavutettu toimiva palvelu, tilaan joukkuepassin.

En näe tarpeelliseksi tilata tuota liigapassia ja ainahan sen voi halutessaan päivittää sitten liigapassiksi jos näen tarpeelliseksi nähdä muitakin otteluita.

Ps. Tuota kestoa kyllä ihmettelen, mikä on tuo odotusaika tuossa paketin perumissa? Tuleeko sieltä vielä jotain viestiä tyyliin "Ikävää että päädyit tähän ratkaisuun, tässä olisi vielä parempi tarjous jotta pysyisit asiakkaanamme", vai mietitäänkö tuota perumista nyt sen 14vrk jotta astuu voimaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ps. Tuota kestoa kyllä ihmettelen, mikä on tuo odotusaika tuossa paketin perumissa? Tuleeko sieltä vielä jotain viestiä tyyliin "Ikävää että päädyit tähän ratkaisuun, tässä olisi vielä parempi tarjous jotta pysyisit asiakkaanamme", vai mietitäänkö tuota perumista nyt sen 14vrk jotta astuu voimaan?
Siis ihmettelet irtisanomisaikaa? Sehän on olemassa siitä yksinkertaisesta syystä, että ilman sitä asiakkaat voisivat kikkailla tilaamisen ja perumisen kanssa loputtomiin. Voisi tilata palvelun yhdeksi päiväksi aina silloin, kun haluaa katsoa yhden ottelun.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis ihmettelet irtisanomisaikaa?
Minä ainakin ymmärrän irtisanomisajan. Sitä taas en ymmärrrä onko se irtisanomisaika 14 päivää niinkuin Telia tiedotti vai kuukauden niinkuin Telia tiedotti. Nyt ilmeisesti on ainakin yksi asiakas jolle on myönnetty 14 päivän irtisanomisaika ja muutama, joilla irtisanomisaikaa ei ole ollut lainkaan. Siis tällä päivämäärällä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikista helpoin olisi, että laskutus menisi kuukauden kerrallaan. Jos tilaat 14.9, on sopimuskausi 14.9-14.10, ja jos haluat perua sen, on aikaa perumiseen esim 13.10 asti (uusi maksu lähtee 14.10). Tuo sama oli Ruudulla käytössä. Ainakin tuo olisi paljon yksinkertaisempi kuin 14 tai varsinkin 30 päivän perumisaika, kun ei tarvitsisi etukäteen perua. Tai tuossa 30 päivän perumisajassahan tuo käytännössä toimisi niin, että tilaat palvelun ja perut sen heti, mutta tällöin joutuisi tilaamaan sen kuukauden päästä taas uudestaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä ainakin ymmärrän irtisanomisajan. Sitä taas en ymmärrrä onko se irtisanomisaika 14 päivää niinkuin Telia tiedotti vai kuukauden niinkuin Telia tiedotti. Nyt ilmeisesti on ainakin yksi asiakas jolle on myönnetty 14 päivän irtisanomisaika ja muutama, joilla irtisanomisaikaa ei ole ollut lainkaan. Siis tällä päivämäärällä.
Jep, tätä en ymmärrä minäkään. On uskomatonta miten sekaisin Telian pakka on näihin laskutusasioihin liittyen. Ei se voi olla näin vaikeaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikista helpoin olisi, että laskutus menisi kuukauden kerrallaan. Jos tilaat 14.9, on sopimuskausi 14.9-14.10, ja jos haluat perua sen, on aikaa perumiseen esim 13.10 asti (uusi maksu lähtee 14.10). Tuo sama oli Ruudulla käytössä. Ainakin tuo olisi paljon yksinkertaisempi kuin 14 tai varsinkin 30 päivän perumisaika, kun ei tarvitsisi etukäteen perua. Tai tuossa 30 päivän perumisajassahan tuo käytännössä toimisi niin, että tilaat palvelun ja perut sen heti, mutta tällöin joutuisi tilaamaan sen kuukauden päästä taas uudestaan.
Näinhän sen pitäisi mennä, jos käytettäisiin järkeä. Tuntuu vain olevan Telialle haastava asia tuo järjenkäyttö.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pääseekö siinä oikeasti tuntipalkoille, kun katkoo ja avaa tilauksia mahdollisimman optimaalisesti?

Minullakin on hyvä työpaikka ja todella paljon rahaa, mutta kun se ei ole siitä kiinni.

Miksi Telia ei aktiivisesti markkinoi ottavansa vähemmän rahaa ihmisiltä ja jopa maksaisi takaisin sitä. Oma-aloitteisesti heittelisi rahaa asiakkaiden tileille. Ei ole tapahtumassa, kun asiakkaat heittelee sinne päin ilman huolen häivää "eihän tämä nyt paljon ole".

Kusettaminen ei koskaan lopu, koska se on niin helppoa ja aina löytyy noita avokätisiä juntteja maksamaan, kun se on vain vähän.

Samaan aikaan sille firmalle kertyy todella iso potti niistä pienistä puroista tai junteista.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän asia ole niin, että Telialla on hinnoittelua mietittäessä laskettu, että Liigapassin tilaaja maksaa sen 8x25€=200€ tai jos hyvin käy ja pelit jatkuvat toukokuun puolelle, niin vielä 25€ lisää. Samoin joukkuepassin tilaaja maksaa 7 tai 8 kk, riippuen menestyksestä. Nyt jos päätetään aloittaa veloitus vasta 14.9. on se Telialle todella iso raha mitä menetetään. Jos tilaajia on 50 000, niin menetys on puolen miljoonan luokkaa. Samä juttu keväällä. En tiedä onko tässä ajateltu, että asiakas maksaa mukisematta tai tajuamattaan tyhjästä vai eikö siellä vain ole tiedetty, että muutenkin voi laskuttaa kuin kokonaisia kalenterikuukausia. Mun mielestä olisi ollu fiskuinta myydä ne passit koko kauden könttinä. Liigapassi 200€ ja joukkuepassi 160€. Olisi ollut selkeää. Laskutuksen olisi sitten voinut ottaa kerralla tai erissä.
 
Aika paljon epäselvyyksiä tuntuu olevan.
Itse en kyllä tilaa yhtään mitään ennen kun tiedän että varmasti näen pelit enkä tule kusetetuksi.

Kaiken piti kehittyä Ruutuun verrattuna, mutta pitkä on matka Ruudun tasolle. Ja se tv appi myös kehitteille! Vituttaa ostaa Chromecast vain Liigan takia.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Itse kyselin ihan mielenkiinnosta samaa. Eli otan joukkuepassin 15.9 Kärppien aloittaessa kauden, miltä ajanjaksolta tulee ensimmäinen lasku?

"Tuolloin laskutus alkaa 15.9, joten maksat tuolloin syyskuusta puolen kuukauden hinnan."

Ota Kärppien joukkuepassi vasta 18.9. Eka peli tulee telkkarista.

Mutta onhan tämä laskutus sellainen soppa, että ihmetellä täytyy ettei tähän tule selvyyttä nyt kerralla.

Itse peruin jo pakettini, katsotaan otanko sen jossain vaiheessa kautta.

Mutta luottamusta tämä ei herätä, kuten ei myöskään nämä kaapeliselitykset.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Torstain häiriön syyksi epäiltiin ensin kaivinkoneen katkaisemaa kuituyhteyttä. Keskityimme tuolloin varayhteyden käynnistämiseen siinä onnistumatta. Perjantaiaamuun mennessä kaikki näytti hyvältä eikä edellisen päivän kaapelikatkon pitänyt vaikuttaa enää Mikkelistä tulevaan kuvasignaaliin.
Kiitos tilannepäivityksestä! Tarkoittaako tämä viesti nyt sitä, että voin lopettaa kuulustelut ja irrottaa kellarin patteriin sitomani bobcat-kuskin syyttömänä viime torstain SaiPa-pelin katastrofiin? Jään odottamaan jatko-ohjeitanne.
 

avt84

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, ei tuo Telian markkinointi käsitykseni mukaan ihan parhaiten ole onnistunut. Harhaanjohtavaa mielestäni.
 

Liitteet

  • Collage 2018-08-27 17_19_18.jpg
    Collage 2018-08-27 17_19_18.jpg
    419,6 KB · kertaa luettu: 688
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kaiken pätkimisen ja muiden häröilyjen lisäksi on käsittämätöntä että Telia luotaa edelleen Silverlight tekniikkaan, joka on suorastaan kivikautista. Tai ehkäpä nämä asiat ovat hyvinkin paljon riippuvaisia toisistaan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Sain Telialta kirjeen

××××
MEILLE SATTUI VIRHE
Lähetimme sinulle puutteellisen tilausvahvistuksen *

Hei

kiitos, että olet tilannut Liiga-passin, jolla näet kaikki Liiga-pelit kaudella 2018-2019.
Valitettavasti lähetimme sinulle tilauksestasi puutteellisen vahvistuksen.

Aiemmin saamassasi tilausvahvistuksessa kerroimme Liiga-passin olevan 0€/kk.
Liiga-passi on kuitenkin maksuton vain niinä kuukausina, kun koko Liiga on kesätauolla.
Alapuolelta näet tilaukseesi liittyvän oikean tilausvahvistuksen.

Tilauksesi: Liiga-passi

Kuukausihinta on aina automaattisesti 0€/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018-2019 laskutus alkaa 1.9.2018 ja päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan.
Pelikaudella Liiga-passin kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen.
Sopimus voimassa toistaiseksi.

Lue lisää Liigasta telia.fi/liiga

Ollaan yhteydessä

Telia

××××

* en kyllä ole saanut muita paperikirjeitä Telialta, mutta viitannevat sähköpostiin? No sähkpostissa on täysin sama tieto



xxxx7.4.2018xxxx
Liiga-passi, 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Kuukausihinta on aina automaattisesti 0 e/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018-2019 laskutus alkaa 1.9.2018 ja päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 e/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen.
xxxx


Tilauskiitoskirjeessä sit on toi änärietu ja tuo epäselvä preseason


xxxx1.6.2018xxxx

Kausi 2018–2019 on ihan kohta täällä
Käsissäsi on nyt Liiga-passi, jolla näet kaikki pelit syksyllä starttaavalla kaudella, alkupeleistä Kanada-maljan kohotukseen asti. Ennakkotilaajana olet nyt myös mukana 50 kausikortin ja 50 pelipaidan arvonnassa. Onnenpotkuista ilmoitetaan voittajille henkilökohtaisesti.

Liigaa odotellessa jännitä NHL:n finaaleja
Syksyä odotellessa voit nauttia NHL:n loppukauden peleistä maksutta 28.6. asti Viasat Jääkiekko HD -kanavalta.


Preseason-pelit maksutta

Liigakautta aletaan tuttuun tapaan käynnistämään elokuussa preseason-pelien myötä. Liigapassin tilaajana näet nämä pelit maksutta – ensimmäisen laskusi saat vasta varsinaisen kauden alkaessa syyskuussa.

xxxx



No, itse ymmärrän preseasonpelit maksutta, että presason pelit maksutta, misstään elokuusta ei mainita kuin että liigakautta silloin käynnistellään.

Enivei, mitään aikasempaa paperikirjettä en ole saanut.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan turha Telian on selitällä sillä etteivät alunperin aikoneet näyttää syyskuulta harkkamatseja. Laskutuksen pitäisi alkaa tasapuolisesti kaikilta 14.9.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
@avt84 milloin tuo keskustelu käyty, tänäänkö? Tuon perusteella irtisanomisaikaa taitaa soveltaa jokainen asiakaspalvelija ihan omalla mutu-tuntumalla, sillä minulle 5.5. ennakkotilauksen tehneelle ei suotu mahdollisuutta irtisanoa ilman irtisanomisaikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös