Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 494 318
  • 21 765

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovin avuttomiksi täällä heittäydytään kieltämättä.

Lisäksi pidän outona että osalla käyttäjistä toimii tietyn viritelmän kautta moitteettomasti ja osalla ei. Vaikka kirjoittaisikin että kyllä minun kaistallani ja vehkeilläni pitäisi toimia, niin aivan varmasti niissä omissa laitteissa on jotain joka selittää toimimattomuuden.

Itsellä pöytäkoneita 2 kpl (1 Acer, 1 iMac), kummatkin 5-8v vanhoja, netti 24M joka antaa piuhalla 22,4M ja konekohtaisesti eri selaimia ja lisäosat kunnossa. Lisäksi chromecast ja Samsungin UE40MU6175U sekä kaksi Philipsin pienempää telkkaria eri huoneissa ja yhteys toimii chromeilla jokaiseen Telia TV-sovelluksen kautta. Isälläni on AppleTV jonka kautta hänellä toimii moitteetta.

Minä olen yrittämällä yrittänyt leikkiä tyhmää ja paikantaa jotain häiriötä kuvanlaadussa tai pätkivässä kuvassa tms. siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei ole 100% saman tason kuva ainakaan Pitsissä kuin Ruudun kautta (subjektiivinen arvioni) mutta aivan tarpeeksi hyvä jotta olisin tyytyväinen. Laskutuksessani ei ole ollut ongelmia ikinä, enkä ole lähipiiristäni kuullut sellaisista myöskään. Jos olen itse mokaillut tilauksissani jotain, olen laskulla nähnyt sinne mielestäni kuulumattomia tuotteita tai hintarivejä ja ne on aina selitetty minulle oikein selkeästi.

Hyvää duunia Telialta, ja varmasti vielä parempaa on luvassa jatkossa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vaikka täällä miten hehkutetaan chromecastaja, niin kyllä suurin osa edelleen haluaa katella selaimen kautta...
Voisko joku avata mulle, miksi katsoa mieluiten selaimen kautta? Jotain satunnaisia striimejä koittanut katsoa selaimella niin, että läppäristä kuva VGA-piuhalla telkkariin. Aivan helvetin kankeaa virittää läppäri kiinni telkkariin ja lisäksi kuva bufferoi ja pikselöi, kun läppärin grafiikkaominaisuudet ovat välttävän tasolla, välillä pitää resetoida koko sessio. Äänet on pitänyt tapella ulkoisella kajarilla tai sitten välipiuhalla vahvarin kautta, tai sitten vain olla ilman ääniä (noissa läppäreissä ei ole HDMI:tä, joku fiksu on speksannut ne telakkaan rungon sijaan). Areena on ollut joskus auki ja sivusilmällä katsonut selaimesta jotain suoraa urheilulähetystä samaan aikaan kun telkkarissa on pyörinyt toinen lähetys. Silloin se miniruutu ei haittaa, kun lähinnä haluaa olla selvillä tilanteesta. Mutta jos striimaa Areenasta jotain ohjelmaa, mikä jäi telkkarista näkemättä, aina CC:lla striimi telkkariin. Toimii kuin junan vessa ja laatu on poikkeuksetta priimaa. Toistan kysymyksen: miksi selain on muka parempi? Puhelin on aina läsnä, CC on aina valmiiksi kytkettynä. Mihin sitä läppäriä edes tarvitsee? Paitsi jos on tylsä matsi, voi surffailla siinä sivussa.

Varsinaiseen topiciin liittyen, tänään pitää laittaa ekaa kertaa testiin tuo suoran lähetyksen toteutus. Eikös sieltä joku harkkapeli tule tänään?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itsellä vielä tallentava boksi, joten pelit voi aloittaa koska vaan eikä tarvitse odottaa sitä että tulevat kirjastoon.

Milloin nuo pelit tulevat sit kirjastoon? Esim. jos yöllä pelataan NHL-matsi niin onko työpäivän jälkeen peli katsottavissa kirjastosta vai kuluuko tuossa aikaa enemmän?
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Onko tämä lista puutteellinen vai näyttääkö Telian sovellus väärin? Sieltä kun valitsee Liiga-kanavalta perjantain ohjelmat, niin listaan tulee katsottavaksi nämä ottelut:

Eiköhän tuo väärin näytä, kun Telia nimenomaan lupasi valikoidusti matseja näyttää pre-seasonilta ja esim. tuo SaiPa-Severstal tulee SaiPan järjestämältä Youtube-streamilta näkyviin, ei Telian kautta.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tätä palstaa kun lukee, niin pääsee kyllä siihen käsitykseen, että saa olla kyllä tosi kova fani, mikäli jaksaa tapella tuon Liigan näkymään nyt syksyllä. Ei kiinnosta säätäminen, eikä etenkään paska kuvan laatu. @Telia ei ole näköjään ymmärtänyt vielä, että jos 39 sivun verran kuvattuja ongelmia ihan kaikessa tilaamiseen ja katsomiseen liittyvässä on, niin ei tämä kovin hääviä mainosta ole kyseiselle puljulle.

Itsellä jää tilaamatta koko roska, jos ei nuo useat ongelmat ratkea kauden alkuun mennessä. Telian asiakaspalvelun kanssa kun en tekemisiin halua, kun sen taso ja yhteistyön halukkuus on jo kertaalleen nähty ja huonoksi havaittu.

Toimivasta ja laadukkaasta tuotteesta maksan mielelläni ja Ruutu kyllä pystyi sellaisen sopivaan hintaan tarjoamaan.
Tätä palstaa kun lukee niin onhan tämä nyt yksi helvetin suoli24 johon kaikki käyvät oksentamassa pahaa oloaan ulos. Jotkut ovat tehneet sitä nyt jo kuukausia.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Milloin nuo pelit tulevat sit kirjastoon? Esim. jos yöllä pelataan NHL-matsi niin onko työpäivän jälkeen peli katsottavissa kirjastosta vai kuluuko tuossa aikaa enemmän?

Tähän varmaan @Telia osais vastata paremmin, mutta ei tuossa yleensä ole montaa tuntia kestänyt. Jos peli on alkanut 0200 niin peli on tainnut aamulla 0800 olla jo siellä. Toki itse olen tallentanut oleelliset pelit joten niitä on voinut aloittaa kun itselle sopii esim sopivasti ennen töihin lähtöä (0600) ja erätauot ja katkot kun on kelannut niin viimeinen erä on monesti nähty suorana.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tähän varmaan @Telia osais vastata paremmin, mutta ei tuossa yleensä ole montaa tuntia kestänyt. Jos peli on alkanut 0200 niin peli on tainnut aamulla 0800 olla jo siellä. Toki itse olen tallentanut oleelliset pelit joten niitä on voinut aloittaa kun itselle sopii esim sopivasti ennen töihin lähtöä (0600) ja erätauot ja katkot kun on kelannut niin viimeinen erä on monesti nähty suorana.

Tuo tieto riittää, että ne ovat siellä siis jo melko pian pelien päätyttyä. Kiitoksia.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikäli olen keskustelusta ymmärtänyt niin eikö tosiaan tietokoneella Win7 käyttöjärjestelmällä pysty castaamaan lähetystä televisioon? Ihmettelin tätä pitsiturnauksessa, kun ei itselläni näkynyt koko cast-nappulaa selaimessa. Puhelimelta castaus onnistui, mutta lähetys oli helvetin nykivää.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mikäli olen keskustelusta ymmärtänyt niin eikö tosiaan tietokoneella Win7 käyttöjärjestelmällä pysty castaamaan lähetystä televisioon? Ihmettelin tätä pitsiturnauksessa, kun ei itselläni näkynyt koko cast-nappulaa selaimessa. Puhelimelta castaus onnistui, mutta lähetys oli helvetin nykivää.

Kiitä onneasti, että sait ylipäänsä lähetyksen näkymään Win7:lla. Kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Seurasi kuitenkin kova pettymys Telian suuntaan: mainitsemanne hinnat koskevat kiinteää laajakaistaa (adsl/kuitu), ei mobiililaajakaistaa. Käsittämätöntä tästä tekee sen, että ette pysty toimittamaan kiinteää laajakaistaa kotiini (vaikka muut ovat tähän aiemmin pystyneet, adsl) - eli homma ei mielestäni ole minusta kiinni, kun en voi tuotevalikoimaanne vaikuttaa..
Koitin itse katsoa kanssa tuolta että millä hinnalla sen mahdollisesti saisi, kun ei tuo 40€/kk loppujen lopuksi paha olisi, kun sisältäisi liigan. Postinumeroni on ikävä kyllä virheellinen Telian sivujen mukaan. Jos palveluja ei ole saatavilla kyseisellä alueelle, niin siitä olisi kyllä hyvä saada ilmoitus tuossa kohtaa, eikä herjaa siitä että numero olisi virheellinen.

Kyllä suosittelisin hoitamaan tuon selaimen kautta katsomisen kuntoon...
Vaikka täällä miten hehkutetaan chromecastaja, niin kyllä suurin osa edelleen haluaa katella selaimen kautta...
Tulee mieleen aika, jollain Urho näkyi ainoastaa Soneran boxin omaaville... Vähän samalla haiskahtaa tämä touhu taas...
Ja välillä selaimen kautta katsominen on ainoa vaihtoehto. Seuraavan lainauksen jälkeen lisää tästäkin.

Voisko joku avata mulle, miksi katsoa mieluiten selaimen kautta?
Kyseessä ei välttämättä ole se että katsoisi mieluiten selaimen kautta. Jos nyt työmatkalla haluat katsoa pelin, niin usein se on pakko katsoa selaimen kautta, ellet sitten etsi baaria josta se näkyy tai jos olet ulkomailla, niin ei välttämättä näy edes baareissa. Tämä tietenkin olettaen että olet saanut työläppäriin adminin-oikeudet tai IT-osaston asentamaan teliatv:n vaatiman sovelluksen tai kannat myös omaa läppäriäsi mukana. Ellei siis työkone ole win10 johon olet saanut sovelluksen ladattua ja asennettua. Ja onhan niitä muitakin tilanteita jolloin selaimen kautta katsominen on helpompaa (vaimo/tyttöystävä tai lapset ovat varanneet telkkarin/telkkarit) tai olet paikassa jossa ei ole chromecastia.[/QUOTE]
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Koitin itse katsoa kanssa tuolta että millä hinnalla sen mahdollisesti saisi, kun ei tuo 40€/kk loppujen lopuksi paha olisi, kun sisältäisi liigan. Postinumeroni on ikävä kyllä virheellinen Telian sivujen mukaan. Jos palveluja ei ole saatavilla kyseisellä alueelle, niin siitä olisi kyllä hyvä saada ilmoitus tuossa kohtaa, eikä herjaa siitä että numero olisi virheellinen.


Ja välillä selaimen kautta katsominen on ainoa vaihtoehto. Seuraavan lainauksen jälkeen lisää tästäkin.


Kyseessä ei välttämättä ole se että katsoisi mieluiten selaimen kautta. Jos nyt työmatkalla haluat katsoa pelin, niin usein se on pakko katsoa selaimen kautta, ellet sitten etsi baaria josta se näkyy tai jos olet ulkomailla, niin ei välttämättä näy edes baareissa. Tämä tietenkin olettaen että olet saanut työläppäriin adminin-oikeudet tai IT-osaston asentamaan teliatv:n vaatiman sovelluksen tai kannat myös omaa läppäriäsi mukana. Ellei siis työkone ole win10 johon olet saanut sovelluksen ladattua ja asennettua. Ja onhan niitä muitakin tilanteita jolloin selaimen kautta katsominen on helpompaa (vaimo/tyttöystävä tai lapset ovat varanneet telkkarin/telkkarit) tai olet paikassa jossa ei ole chromecastia.
[/QUOTE]

Tai jos sinulla on HTPC, selaimen kautta katsominen on joskus kaikista paras vaihtoehto. Netflixit, Katsomot, Ruudut, Areenat - kaikki toimivat selaimella hyvin - jopa Elisa Viihde pelittää näppärästi.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Jos tarkkoja ollaan niin pankkitunnistautuminen riittää, eli yhdet tunnukset.

Ei muuten riitä, itse jouduin kikkailemaan monta kertaa verkkopankin kanssa ennen kun pääsin tekemään niitä Telia TV tunnuksia. Lisäksi hommassa kävi niin, että kun sain ne vihdoin tehtyä, niin perjantaina ei minulla enää ollutkaan niitä, vaan piti vielä kerran tehdä tunnukset. Todella sekavaa touhua, josta tulee UrhoTV:n taival mieleen..
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisko joku avata mulle, miksi katsoa mieluiten selaimen kautta? Jotain satunnaisia striimejä koittanut katsoa selaimella niin, että läppäristä kuva VGA-piuhalla telkkariin. Aivan helvetin kankeaa virittää läppäri kiinni telkkariin ja lisäksi kuva bufferoi ja pikselöi, kun läppärin grafiikkaominaisuudet ovat välttävän tasolla, välillä pitää resetoida koko sessio. Äänet on pitänyt tapella ulkoisella kajarilla tai sitten välipiuhalla vahvarin kautta, tai sitten vain olla ilman ääniä (noissa läppäreissä ei ole HDMI:tä, joku fiksu on speksannut ne telakkaan rungon sijaan). Areena on ollut joskus auki ja sivusilmällä katsonut selaimesta jotain suoraa urheilulähetystä samaan aikaan kun telkkarissa on pyörinyt toinen lähetys. Silloin se miniruutu ei haittaa, kun lähinnä haluaa olla selvillä tilanteesta. Mutta jos striimaa Areenasta jotain ohjelmaa, mikä jäi telkkarista näkemättä, aina CC:lla striimi telkkariin. Toimii kuin junan vessa ja laatu on poikkeuksetta priimaa. Toistan kysymyksen: miksi selain on muka parempi? Puhelin on aina läsnä, CC on aina valmiiksi kytkettynä. Mihin sitä läppäriä edes tarvitsee? Paitsi jos on tylsä matsi, voi surffailla siinä sivussa.
Sun skenaariossa on niin monta asiaa "pielessä", ettei ole mikään ihme, jos et oikein ymmärrä selaimen kautta katsomista. Selaimen kautta katsovilla ei varmasti yleensä ole noin epäoptimaalinen setuppi käytössä.

1. Monet katsovat selaimen kautta suoraan koneen näytöltä, eikä ole aikomustakaan liittää konetta telkkariin. Koneissa voi olla eri kokoisia näyttöjä ja katseluetäisyys voi vaihdella paljon. Monille koneen omalta näytöltä katselu on normaalia arkipäivää.
2. Jos koneen liittää telkkariin, niin VGA-kaapeli on tähän huonoin vaihtoehto. Vanhaa tekniikkaa, joka tuottaa huonointa kuvanlaatua. Eikä se äänikään tosiaan kulje VGA:n kautta, joka tekee katsomisesta astetta hankalampaa.
3. Koneen tulee olla tehoiltaan nykypäivän tasolla, jos konetta haluaa käyttää tähän tarkoitukseen. Useimmissa tapauksissa näin myös on ja liigaa on katsottu ennenkin koneen kautta selaimella.
4. Monissa tapauksissa voi myös olla niin, että kone on olohuoneessa telkkarissa kiinni 24/7, jolloin selaimen kautta katselu on luonnollisesti erittäin hyvä vaihtoehto. Itse kuulun tähän kategoriaan. Katson liigan ja kaiken muunkin koneelta suoraan, yleensä selaimen kautta.
5. Ja tietysti monilla on joku hdmi-kaapeli valmiina odottamassa ja läppärin siirto telkkariin kiinni on hyvin yksinkertainen operaatio.

Liigan katseluun selain ei ole suoranaisesti parempi kuin chromecast, vaan se on yhtä hyvä vaihtoehto. Joillekin selaimen käyttö on vain helpompaa ja luonnollisempaa, kun ottaa huomioon käytössä olevan laitteiston. Voi olla myös kyse siitä, että chromecast ei ole tuttu vaihtoehto ja kun on totuttu katsomaan koneelta selaimen kautta, niin koeta tarvetta vaihtaa chromecastin käyttöön.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyseessä ei välttämättä ole se että katsoisi mieluiten selaimen kautta. Jos nyt työmatkalla haluat katsoa pelin, niin usein se on pakko katsoa selaimen kautta,
Kommentoin muistaakseni väitettä, jonka mukaan suurin osa haluaa katsoa matseja selaimella. Sitä en ihan perustelematta usko.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sun skenaariossa on niin monta asiaa "pielessä", ettei ole mikään ihme, jos et oikein ymmärrä selaimen kautta katsomista. Selaimen kautta katsovilla ei varmasti yleensä ole noin epäoptimaalinen setuppi käytössä.

1. Monet katsovat selaimen kautta suoraan koneen näytöltä, eikä ole aikomustakaan liittää konetta telkkariin. Koneissa voi olla eri kokoisia näyttöjä ja katseluetäisyys voi vaihdella paljon. Monille koneen omalta näytöltä katselu on normaalia arkipäivää.
2. Jos koneen liittää telkkariin, niin VGA-kaapeli on tähän huonoin vaihtoehto. Vanhaa tekniikkaa, joka tuottaa huonointa kuvanlaatua. Eikä se äänikään tosiaan kulje VGA:n kautta, joka tekee katsomisesta astetta hankalampaa.
3. Koneen tulee olla tehoiltaan nykypäivän tasolla, jos konetta haluaa käyttää tähän tarkoitukseen. Useimmissa tapauksissa näin myös on ja liigaa on katsottu ennenkin koneen kautta selaimella.
4. Monissa tapauksissa voi myös olla niin, että kone on olohuoneessa telkkarissa kiinni 24/7, jolloin selaimen kautta katselu on luonnollisesti erittäin hyvä vaihtoehto. Itse kuulun tähän kategoriaan. Katson liigan ja kaiken muunkin koneelta suoraan, yleensä selaimen kautta.
5. Ja tietysti monilla on joku hdmi-kaapeli valmiina odottamassa ja läppärin siirto telkkariin kiinni on hyvin yksinkertainen operaatio.

Liigan katseluun selain ei ole suoranaisesti parempi kuin chromecast, vaan se on yhtä hyvä vaihtoehto. Joillekin selaimen käyttö on vain helpompaa ja luonnollisempaa, kun ottaa huomioon käytössä olevan laitteiston. Voi olla myös kyse siitä, että chromecast ei ole tuttu vaihtoehto ja kun on totuttu katsomaan koneelta selaimen kautta, niin koeta tarvetta vaihtaa chromecastin käyttöön.
1. Kuulostaa yhden hengen taloudelta. Monilla ei välttämättä ole samaa tilannetta kuin meillä, eli Liiga kiinnostaa myös puolisoa. Koiraa ei näytä kiinnostavan. Minulle on luontevampaa käyttää telkkaria jakamaan katsomiskokemus.
2. Myönnän, enkä voi tilanteelle mitään ilman lisäinvestointeja. Toisaalta, en edes tarvitse tätä vaihtehtoa enää.
3. Nykypäivän taso on nykypäivänä vanhentunut siinä vaiheessa, kun kone asennetaan. Eiks ni?
4. Ei huono skenaario. En ole tosin koskaan nähnyt tätä kenelläkään käytössä.
5. Ei tuokaan mahdoton ole. Mutta mitäs ne admin-oikeudettomat, joiden admin on päättänyt, että screensaverin time-out on 15 minuuttia? Siksi en oikein tuota työläppäriä viitsi ikinä HDMI:llä virittämään kiinni telkkariin.

Jos noista 3. ja 4. toteutuu, niin mikäs siinä on matseja katsellessa. Joku full screen -tila varmaan päälle ja hiiren kursori pois häiritsemästä vissiin. Onko nykypäivän koneella noita mainitsemiani ongelmia ja miten usein nykypäivän konetta pitää päivittää vastaamaan nykypäivää? Ihan uteliaisuuttani kysyn.
 

JKyykka

Jäsen
Minä olen kyllä onnistunut irtisanomaan kanavapaketteja omilta sivuilta?
Mihin olet näitä kanavapaketteja tilannut? Minulla näkyy nyt omalla sivuilla Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV-sovellus. Tuon sovelluksen otin vasta nyt Liigan takia käyttöön ja sieltä tosiaan pystyy kanavapaketteja itse irtisanomaan, kuten tuossa aikaisemmin totesin. Mutta tuo digiboksiversio, jota olen tähän asti ainostaan käyttänyt, niin sieltä ei kyllä mistään löydy vaihtoehtoa, jolla pääsisin itse kanavapaketin irtisanomaan.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Mihin olet näitä kanavapaketteja tilannut? Minulla näkyy nyt omalla sivuilla Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV-sovellus. Tuon sovelluksen otin vasta nyt Liigan takia käyttöön ja sieltä tosiaan pystyy kanavapaketteja itse irtisanomaan, kuten tuossa aikaisemmin totesin. Mutta tuo digiboksiversio, jota olen tähän asti ainostaan käyttänyt, niin sieltä ei kyllä mistään löydy vaihtoehtoa, jolla pääsisin itse kanavapaketin irtisanomaan.
Onko sulla voimassaoleva kanavapaketti määräaikaisella sopimuksella vai toistaiseksi voimassaoleva? Muistaakseni jos on määräaikainen sopimus paketissa, niin sitä ei pysty irtisanomaan omilta sivuilta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Osaakos kukaan kertoa mikä on kätevin tapa nähdä mitä ohjelmaa ja koska tuolta Telian Liiga-kanavalta tulee?

Itse en onnistunut muuten löytämään rämån viikon pelejä kuin menemällä appiin ja selaamaan sieltä päivä kerrallaan.

@Telia
 

JKyykka

Jäsen
Onko sulla voimassaoleva kanavapaketti määräaikaisella sopimuksella vai toistaiseksi voimassaoleva? Muistaakseni jos on määräaikainen sopimus paketissa, niin sitä ei pysty irtisanomaan omilta sivuilta.
En pysty irtisanomaan, vaikka kyseessä olisi toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Ja siis, ei minulla tämän kanssa varsinaisesti mitään ongelmaa ole ollut, kun chatissa asiat ovat hoituneet. Toki kätevämpi olisi, kun itse pystyisi myös irtisanomaan. Se kyllä ihmetyttää, että jos esim. @Nelfor pystyy itse irtisanomaan omilta sivuilta ja minä en.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Osaakos kukaan kertoa mikä on kätevin tapa nähdä mitä ohjelmaa ja koska tuolta Telian Liiga-kanavalta tulee?

Itse en onnistunut muuten löytämään rämån viikon pelejä kuin menemällä appiin ja selaamaan sieltä päivä kerrallaan.

@Telia
Näytettävät harjoituspelit on listattu ainakin yhdessä Telian uutisessa Info - Liiga - Telia

Tuolla sovelluksen listauksessa taas on paljon enemmän pelejä, esim. Tampere-cupin molemmat päivät, mutta tuon uutisen perusteella eivät kaiketi lähetä kuin jälkimmäisen päivän pelit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös