Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 519 780
  • 21 783

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä tässä vituttaa erittäin paljon. Sen vuoksi heräsin vasta nyt keskusteluun. Viime keväänä mainokset olivat sen tyylisiä, että mikään muu kuin palveluntarjoaja ei muutu.

Mitä kävi? Kaikki päin persettä.

Ymmärrän, että tuon paskaboksin omistajat ovat ihan fine asian kanssa. Varmaan olisin itsekin, jos sen omistaisin. Sieltä on ihan turha laukoa viisauksia.

Omasta mielestäni tulevana syksynä tehdään liigalle suurinta vahinkoa mitä on koskaan tehty. Kaikki tämä vain TV-sopimuksen vuoksi.

Siis täällähän alkaa seuroja tippumaan kohta enemmän kuin blues kerran 10-vuodessa.

Sanokaa mun sanoneen, että nyt iski liiga kyllä lapion syvälle monttuun tätä sopimusta tehtäessä.

Pohjoismaiden liigaa tai khl:ää ja jopa chl:ää tässä sitten on kai odoteltava ja seurailtava.

Jos tuo pohjoismaiden liiga toteutuu, niin jää kyllä aikamoinen monttu kotimaiseen skeneen. Mitä tekee Kalpa, Saipa, liigan mestisvahvistukset, ässät, ilves, hpk, lukko?

Koitahan nyt rauhoittua. Yhtäkään sarjapeliä ei ole pelattu ja ”kaikki on jo paskaa”. Noin muutoin hyvää huumoria tämä viesti.

Itsellä meni noin 7 minuuttia tuotteen ostosta siihen, kun pitsi pyöri jo näytöllä. Ei tämä niin mahdottoman vaikeaa ole.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme narinaa tuon TeliaTV:n käyttöönotosta. Menihän siinä kokonaiset kolme minuuttia että loi sen yhden tarvittavan tunnuksen ja asensi sovelluksen läppäriin. Kuvanlaatukin vaikutti ihan hyvältä. Eihän tuo paletti valmis ole, mutta jos ei tuota vaivaa jaksa nähdä niin ihmettelen että jaksetaan kuitenkin täällä valittaa.

Sama, en kyllä ymmärrä miten porukalle tuo käyttöönotto ja tilaaminen on muka niin hankalaa. Ei tarvitse todellakaan olla mikään nero, että tuon saan nopeasti käyttöön.
Ja joo, varmasti Netflixin saa nopeammin tilattua ja käyttövalmiiksi, mutta kyllä tämän TeliaTV:nkin käyttöönotto on helppoa ja riittävän nopeaa.
 

JKyykka

Jäsen
Itse olen ollut jo melko pitkään Telian asiakkaana. Löytyy boksit ja muut systeemit. Olen näiden vuosien aikana tottunut siihen, että asiat toimivat Telian kanssa vähän hassusti ja monimutkaisen oloisesti. Ja välillä ei toki toimi ollenkaan. Mutta enpä juurikaan jaksanut valittaa tai tehdä mitään muutakaan. Tyhmä ja helppo asiakas siis.

Laitoin Liiga-passin heti keväällä tilaukseen. Siellä jutskailtiin mukavia chatissa (kanavapakettejahan ei pysty itse irtisanomaan omilta sivuilta) mukavan asiakaspalvelijan kanssa. Heitettiin Ruutu hemmettiin ja otettiin tosiaan koko uusi hieno Liiga-passi tilalle. Mutta kun mennään pikakelauksella pari kuukautta eteenpäin, niin arvatkaapa oliko Liiga-tilaukseni voimassa elokuussa? No eipä ollut. Omilla sivuilla näytti, että en ole koskaan Liigaa tilannutkaan. No ei kun uutta tilausta tekemään. Ja sittenhän se lähti toimimaan! Vähän nyt harmittaa sen asiakaspalvelijan puolesta, joka teki turhaa työtä. :(
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sama, en kyllä ymmärrä miten porukalle tuo käyttöönotto ja tilaaminen on muka niin hankalaa. Ei tarvitse todellakaan olla mikään nero, että tuon saan nopeasti käyttöön.
Ja joo, varmasti Netflixin saa nopeammin tilattua ja käyttövalmiiksi, mutta kyllä tämän TeliaTV:nkin käyttöönotto on helppoa ja riittävän nopeaa.

Näissä asioissa ihmisissä on eroja. Toisille nää palvelut on tosi helppoja ja toisille aivan liian vaikeita.

Itse olen teleoperaattorilla töissä ja suomalaisten ikävin puoli on se, että oma valmius tehdä asioita on avuttomimmilla oikeasti lähellä nollaa eli kaiken pitäisi tulla täysin valmiina. Samalla, kun omat taidot näiden asioiden suhteen on aivan nolla niin odotetaan, että palveluntarjoaja tekee ne ilmaiseksi.

Asennuspalvelut ja kaikki tällaiset - ne maksavat. Jos et itse osaa niin totta kai ne maksaa. Jostain syystä nää on joillekin tosi vaikeita asioita käsittää.

Ihan samalla tavalla, jos et osaa huoltaa itse autoasi niin ei se auton myyjä tule sitä sulle veloituksetta huoltamaan.

Välillä joutuu itsekin omassa työssään sanomaan vähän rumemmin, kun yrittää avata asiakkaalle sitä, että se ei ole yrityksen vika, jos hän maksaa laskunsa väärällä viitenumerolla. On niitäkin tullut vastaan joiden mielestä meidän järjestelmä on *aska, koska viitenumero on tullut itse kirjoitettua väärin. Lasku myöhässä sen vuoksi ja ei tietenkään makseta korkoa, hän on maksanut.

Eli tällainen väliavautuminen: miettikää oikeasti itse ennen kuin tuutte oksentamaan pahan olonne tänne. Jos näistä asennushommista ei selviä kotikonstein niin sitten puhelin käteen ja Telian jelppi tai OmaGuru kotiin. Rahalla niistä selviää.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näissä asioissa ihmisissä on eroja. Toisille nää palvelut on tosi helppoja ja toisille aivan liian vaikeita.

Itse olen teleoperaattorilla töissä ja suomalaisten ikävin puoli on se, että oma valmius tehdä asioita on avuttomimmilla oikeasti lähellä nollaa eli kaiken pitäisi tulla täysin valmiina. Samalla, kun omat taidot näiden asioiden suhteen on aivan nolla niin odotetaan, että palveluntarjoaja tekee ne ilmaiseksi.

Asennuspalvelut ja kaikki tällaiset - ne maksavat. Jos et itse osaa niin totta kai ne maksaa. Jostain syystä nää on joillekin tosi vaikeita asioita käsittää.

Ihan samalla tavalla, jos et osaa huoltaa itse autoasi niin ei se auton myyjä tule sitä sulle veloituksetta huoltamaan.

Välillä joutuu itsekin omassa työssään sanomaan vähän rumemmin, kun yrittää avata asiakkaalle sitä, että se ei ole yrityksen vika, jos hän maksaa laskunsa väärällä viitenumerolla. On niitäkin tullut vastaan joiden mielestä meidän järjestelmä on *aska, koska viitenumero on tullut itse kirjoitettua väärin. Lasku myöhässä sen vuoksi ja ei tietenkään makseta korkoa, hän on maksanut.

Eli tällainen väliavautuminen: miettikää oikeasti itse ennen kuin tuutte oksentamaan pahan olonne tänne. Jos näistä asennushommista ei selviä kotikonstein niin sitten puhelin käteen ja Telian jelppi tai OmaGuru kotiin. Rahalla niistä selviää.

Kyllä, mä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Mutta pienesti pelkään, että tuosta kirjoituksestasi voi tulla uusi paskamyrsky tänne...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Turhahan tästä on vängätä, mutta resoluutio on edelleen samaa mikä on tarkoitettu ikivanhoille HD Ready -telkuille. Minun mielestä kuvanlaatu ei ole viime vuosista parantunut ollenkaan.
NettiTV-puolella taas omasta mielestäni kuvanlaatu on parantunut selvästi viime kauden Ruudusta. Katselen siis AppleTV:n kautta ja mikään laite ei ole muuttunut viime kauden lopusta, ainoastaan siirrytty Ruutu -applikaatiosta (iPadilta) TeliaTV -applikaatioon (sama iPad). Kuva on selvästi sulavaliikkeisempi ja grafiikat eivät ole pikselöityneet. Pitsiturnauksessa kuva oli melko tumma (esim Lukon sininen pelipaita näytti lähes mustalta) ja grafiikat näytti omaan silmään turhaan isoilta, mutta muuten kuvanlaadun suhteen oli kyllä menty eteenpäin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Välillä joutuu itsekin omassa työssään sanomaan vähän rumemmin, kun yrittää avata asiakkaalle sitä, että se ei ole yrityksen vika, jos hän maksaa laskunsa väärällä viitenumerolla. On niitäkin tullut vastaan joiden mielestä meidän järjestelmä on *aska, koska viitenumero on tullut itse kirjoitettua väärin. Lasku myöhässä sen vuoksi ja ei tietenkään makseta korkoa, hän on maksanut.

Koko ikäni ns. "asiakasrajapinnassa" työskennelleenä täytyy yhtyä tähän pointtiin, että kovin usein asiakas yrittää ulkoistaa oman virheensä myyjälle/toimittajalle. Mutta samaan hengenvetoon täytyy todeta, että ei millään, korostan ei millään alalla ole keskiverrosti niin huonoa asiakaspalvelua kuin tele/internet-bisneksessä. Välillä joutuu sanomaan vähän rumemmin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Näissä asioissa ihmisissä on eroja. Toisille nää palvelut on tosi helppoja ja toisille aivan liian vaikeita.

Itse olen teleoperaattorilla töissä ja suomalaisten ikävin puoli on se, että oma valmius tehdä asioita on avuttomimmilla oikeasti lähellä nollaa eli kaiken pitäisi tulla täysin valmiina. Samalla, kun omat taidot näiden asioiden suhteen on aivan nolla niin odotetaan, että palveluntarjoaja tekee ne ilmaiseksi.

Asennuspalvelut ja kaikki tällaiset - ne maksavat. Jos et itse osaa niin totta kai ne maksaa. Jostain syystä nää on joillekin tosi vaikeita asioita käsittää.

Ihan samalla tavalla, jos et osaa huoltaa itse autoasi niin ei se auton myyjä tule sitä sulle veloituksetta huoltamaan.

Välillä joutuu itsekin omassa työssään sanomaan vähän rumemmin, kun yrittää avata asiakkaalle sitä, että se ei ole yrityksen vika, jos hän maksaa laskunsa väärällä viitenumerolla. On niitäkin tullut vastaan joiden mielestä meidän järjestelmä on *aska, koska viitenumero on tullut itse kirjoitettua väärin. Lasku myöhässä sen vuoksi ja ei tietenkään makseta korkoa, hän on maksanut.

Eli tällainen väliavautuminen: miettikää oikeasti itse ennen kuin tuutte oksentamaan pahan olonne tänne. Jos näistä asennushommista ei selviä kotikonstein niin sitten puhelin käteen ja Telian jelppi tai OmaGuru kotiin. Rahalla niistä selviää.
Hieno oksennus sieltäkin puolelta. Juu ihmisiä tässä vain kaikki ollaan.

Itse olen vain sitä mieltä, että nykyään tilaamisen pitäisi olla jo todella yksinkertaista. Tunnistaudut/rekisteröidyt ja samoilla tunnareilla homma toimii joka paikassa. Nyt pitää tehdä kahdet tunnarit, ladata sovellus tai hankkia boxi. Ja toimii vain win10+chromeselaimella. Ei ole minusta tilaaminen siis enää "yhden klikkauksen päässä"
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen ollut jo melko pitkään Telian asiakkaana. Löytyy boksit ja muut systeemit. Olen näiden vuosien aikana tottunut siihen, että asiat toimivat Telian kanssa vähän hassusti ja monimutkaisen oloisesti. Ja välillä ei toki toimi ollenkaan. Mutta enpä juurikaan jaksanut valittaa tai tehdä mitään muutakaan. Tyhmä ja helppo asiakas siis.

Laitoin Liiga-passin heti keväällä tilaukseen. Siellä jutskailtiin mukavia chatissa (kanavapakettejahan ei pysty itse irtisanomaan omilta sivuilta) mukavan asiakaspalvelijan kanssa. Heitettiin Ruutu hemmettiin ja otettiin tosiaan koko uusi hieno Liiga-passi tilalle. Mutta kun mennään pikakelauksella pari kuukautta eteenpäin, niin arvatkaapa oliko Liiga-tilaukseni voimassa elokuussa? No eipä ollut. Omilla sivuilla näytti, että en ole koskaan Liigaa tilannutkaan. No ei kun uutta tilausta tekemään. Ja sittenhän se lähti toimimaan! Vähän nyt harmittaa sen asiakaspalvelijan puolesta, joka teki turhaa työtä. :(
Minä olen kyllä onnistunut irtisanomaan kanavapaketteja omilta sivuilta?

Jos asiakaspalvelija olisi tehnyt työnsä, niin sinulla olisi ollut se liiga-passi voimassa nyt elokuussa. Turha siis murehtia, että olisi tehnyt turhaa työtä.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitäs Viasatin asiakkaat ovat Telian ja Liigan suhteen tehneet?

Onko jotain yhteistä pakettia jossa NHL ja Liiga kaikki mahdollinen kokonaisuudessaan?
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Mitäs Viasatin asiakkaat ovat Telian ja Liigan suhteen tehneet?

Onko jotain yhteistä pakettia jossa NHL ja Liiga kaikki mahdollinen kokonaisuudessaan?
Esim. sellainen paketti kuin Liigapassi+Viasat Urheilu
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telialla ei ole kyllä yritettykään tehdä tilaamisesta helpompaa, mitä se muilla toimijoilla aiemmin on ollut. Siinä on turha paterran sysätä vastuuta asiakkaalle.
Telia on nyt ottanut täälä linjan että partio toistaa tilausohjeen aikaajoin, hyvä niin eihän tuossa prosessissa mitään ylitsepääsemätöntä pitäisi olla, kunhan yrittää.
Tuo chromecastin ylivertaisuuden puolustelu taasen on naurettavaa, siinä kun ei ole varsinaisesti mitään sellaista teknistä ominaisuutta mitä missä tahansa "smart"TV:ssä ei olisi. Lähinnähän tuo 25Hz rajoite on huonosti toteutettujen chromecast ominaisuuksien ongelma. Samoin kuin dnatv boxiin ovat siellä elämäon putiikissaan asentaneet viallisen drm laajennoksen ja siksi teliatv:n kuvaa ei voi sille purkille castata, ei voi muuten hbo nordicciakaan. dna:lle on tästä raportoitu kohta kaksivuotta sitten, mutta korjaus uupuu, kyseessä on siis tietoinen valinta heiltä olla sitä korjaamatta, vastaavia ratkaisuja tulemme näkemään muiltakin toimijoilta. :(
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En edes tiedä, mihin tämän rinnastaisin. Ehkä paras esimerkki olisi ruokakauppa, jossa menisit valittamaan siitä, että haluat maksaa kananmunista ainoastaan sen kananmunan osuuden. Todellisuudessahan maksat myös kuljetuksesta, kaupan sähköstä ja kassahenkilön palkasta. Silti maksat vain yhdestä paketista kananmunia.

Mun mielestä parempi analogia tälle Telia TV:lle olisi seuraava. Noin viiden vuoden ajan olet ostanut kananmunasi lähikaupasta. Kävelit sisään, otit kananmunapaketin, veit kassalle ja maksoit kortillasi. Paketit eivät olleet häävisti tehtyjä, usein munat olivat halkeilleet, ja joskus niitä puuttui, mutta olit tähän jo tottunut.

No, keväällä sitten ilmestyi kaupan ikkunaan ilmoitus, että lähikauppasi lopettaa, ja tilalle tulee uusi yrittäjä, joka mullistaa kanamunien syömisesi. Hieno juttu! Pienen odottelun jälkeen tämä uusi kauppa sitten aukeaa, ja päätät mennä ostamaan kananmunia. Lähdet kävelemään kananmunahyllyä kohti, kun tiesi sulkee isokokoinen vartija, joka osoittaa kohti sisääntulon vieressä olevaa tiskiä. Hieman hämmentyneenä kävelet tiskille (jolla ei onneksi ole jonoa), ja kysyt mikä tämä on. Ystävällinen asiakaspalvelija pyytää henkkaria sinulta. Ihmettelet miksi, mutta ojennat sen kuitenkin. Asiakaspalvelija sitten kirjaa sinut, ja ystävällisesti toivottaa tervetulleeksi asiakkaaksi.

Okei, se oli vähän outoa, mutta kananmuniahan sinä tulit ostamaan, joten ei kun hyllylle. Matkalla yrität ottaa ostoskorin, jossa kantaa munat kassalle, mutta myyjä pysäyttää sinut. Käy ilmi, että ostoskorin käyttö on 10 euroa per kerta, ja lisäksi on maksettava 30 euroa toimituksesta. Toimitusmaksu on todellinen kustannus. Jos ei halua maksaa, niin voi ostaa myös naapurikaupasta kromatun ja valetun ostoskorin, joka maksaa muutaman kympin.
Jos haluat kantaa munat käsissäsi, tarvitset antiikkisen hopeisen kantolaitteen. Se on ilmainen, mutta sitä ei enää tueta.

Valitset hopeisen kantolaitteen, otat paketin munia, ja kiikutat ne kassalle, odottaen joka hetki joko kantolaitteen tai paketin pettämistä. Paketti rypistyykin uhkaavasti, mutta pääset kuin pääsetkin kassalle sen kanssa. Kassamyyjä skannaa paketin, ja ilmoittaa sinulle hinnan. No niin, eiköhän tämä tästä, kaivat esiin maksukorttisi, ja tarjoat sitä. Tässä vaiheessa selviää, että luottokortti tai käteinen ei kelpaa, vaan sinun pitää maksaa kananmunasi laskulla. Siksi ei kelpaa, jos olet luottotiedoton tai asut ulkomailla. Kananmunia saa toki myydä myös ulkomaille ja luottotiedottomille, ja näillä voisi olla rahaa maksaa, mutta kauppa ei suostu ottamaan näitä asiakkaaksi tässä vaiheessa.

Onneksesi et ole kumpaakaan, joten saat kananmunasi, luotuasi ensin toisen tunnuksen, jolla saat syödä munia. Iloksesi kuulet myös, että elokuussa munat eivät maksa mitään. Unelmoiden herkullisesta munakkaasta palaat kotiin, ja avaat paketin. Vain huomataksesi, että viimeisestä munasta puuttuu puolet...
 
Juu, vaatimus olisi siis kaikki NHLstä ja vielä satelliitin kautta. +Viaplay +Telia.
Canal Digital. Viasat Urheilu 24,95e + Liigapassi 24,90e + Peruspaketti HD 19e (Pakollinen paketti). Minimissään pitää tilata siis tuo 19e Peruspaketti HD ja siihen päälle nuo muut kanavapaketit maksaa erikseen. Liiga näkyy toki vain SD laadulla.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näissä asioissa ihmisissä on eroja. Toisille nää palvelut on tosi helppoja ja toisille aivan liian vaikeita.

Itse olen teleoperaattorilla töissä ja suomalaisten ikävin puoli on se, että oma valmius tehdä asioita on avuttomimmilla oikeasti lähellä nollaa eli kaiken pitäisi tulla täysin valmiina. Samalla, kun omat taidot näiden asioiden suhteen on aivan nolla niin odotetaan, että palveluntarjoaja tekee ne ilmaiseksi.

Asennuspalvelut ja kaikki tällaiset - ne maksavat. Jos et itse osaa niin totta kai ne maksaa. Jostain syystä nää on joillekin tosi vaikeita asioita käsittää.

Ihan samalla tavalla, jos et osaa huoltaa itse autoasi niin ei se auton myyjä tule sitä sulle veloituksetta huoltamaan.

Välillä joutuu itsekin omassa työssään sanomaan vähän rumemmin, kun yrittää avata asiakkaalle sitä, että se ei ole yrityksen vika, jos hän maksaa laskunsa väärällä viitenumerolla. On niitäkin tullut vastaan joiden mielestä meidän järjestelmä on *aska, koska viitenumero on tullut itse kirjoitettua väärin. Lasku myöhässä sen vuoksi ja ei tietenkään makseta korkoa, hän on maksanut.

Eli tällainen väliavautuminen: miettikää oikeasti itse ennen kuin tuutte oksentamaan pahan olonne tänne. Jos näistä asennushommista ei selviä kotikonstein niin sitten puhelin käteen ja Telian jelppi tai OmaGuru kotiin. Rahalla niistä selviää.
Olen samaa ja eri mieltä. Samaa mieltä siinä, että asennukset ym. kuuluu asiakkaan itse hoitaa. Mutta onhan tämä Telian tunnusviidakko ja tilausprosessin hankaluus lähes ainutlaatuinen sekasotku ottaen huomioon, että firmalla oli kyllä aikaa suunnitella ja toteuttaa tarvittavat muutokset järjestelmiin. Lisäksi mun mielestä voi pitää itsestään selvänä, että palvelun käyttäminen/käyttöönotto on hankalaa siinä kohtaa, kun myyjätkin ovat tippuneet jo kärryiltä, mitä toimenpiteitä asiakkaalta edellytetään palvelun hyödyntämiseksi 100 prosenttisesti. @Telia voisi vaikka itse testata kuinka tietoisia heidän myyjät/asiakaspalvelijat ovat esim. tuosta Chromecastin/ulkoisen näytön virkistystaajuuden säätämisestä tai erilaisten plugareiden asentamisesta selaimeen. Ilman tätä normikäyttäjän, kun on mahdotonta saada kunnollista katsomiskokemusta, mikä sitten myöhemmin ilmenee ikään kuin "aiheettomana" negatiivisena asiakaspalautteena.

Vaikuttaa siltä, että sisältöön on kovasti panostettu, mikä on luonnollisesti positiivinen asia. Toivottavasti tekniselle puolelle saadaan nyt myös vauhtia, sillä kovin vähän on niitä kehitysehdotuksia toteutettu, joita täällä keväällä toivottiin (mm. selostajan ääni pois, TV-sovellus, streamin laadun valinta).
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
mutta tuo Telian boksin hinta on siis aivan posketon! 10€/kk on ihan sairas hinta tuosta plus vielä se käyttöönotto siinä mitä sekin nyt maksoikaan.
Posketon ja posketon. Kilpailijoilla vastaavat boksit maksavat 19,90 euroa sisältäen tallennuksen. Telialla boksi maksaa tallennusominaisuuden kera 16,50 euroa kuussa.

Toki Telian digiboksi (muiden operaattoreiden nettiyhteydellä toimiva) on vasta alkutekijöissään, mutta mikäli tuo kehittyy edes kohtuullisessa ajassa vastaamaan tarjonnaltaan ja toimivuudeltaan Elisaa, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Itse tilausprosessi oli kyllä helppo: muutaman lomakkeen täyttö netissä ja digiboksi saapui lähimpään Postiin kahden päivän kuluttua. Liigapassi & tallennuspalvelu omilta sivuilta tilaukseen jotka aktivoituvat muutamissa minuuteissa käyttöön boksille että Androidin appiin.

Tähän mennessä siis vain positiivista sanottavaa, jatkakaa vain kehitystä boksille niin hyvä tästä tulee.
 

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt pitää tehdä kahdet tunnarit, ladata sovellus tai hankkia boxi. Ja toimii vain win10+chromeselaimella. Ei ole minusta tilaaminen siis enää "yhden klikkauksen päässä"
Korjataan nyt kuitenkin sen verran että yhdet tunnukset riittää pelkän sovelluksen käyttöön ja win10:lle löytyy sovelluskaupasta ihan toimiva Telia TV appi.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mun mielestä parempi analogia tälle Telia TV:lle olisi seuraava. Noin viiden vuoden ajan olet ostanut kananmunasi lähikaupasta. Kävelit sisään, otit kananmunapaketin, veit kassalle ja maksoit kortillasi. Paketit eivät olleet häävisti tehtyjä, usein munat olivat halkeilleet, ja joskus niitä puuttui, mutta olit tähän jo tottunut.

No, keväällä sitten ilmestyi kaupan ikkunaan ilmoitus, että lähikauppasi lopettaa, ja tilalle tulee uusi yrittäjä, joka mullistaa kanamunien syömisesi. Hieno juttu! Pienen odottelun jälkeen tämä uusi kauppa sitten aukeaa, ja päätät mennä ostamaan kananmunia. Lähdet kävelemään kananmunahyllyä kohti, kun tiesi sulkee isokokoinen vartija, joka osoittaa kohti sisääntulon vieressä olevaa tiskiä. Hieman hämmentyneenä kävelet tiskille (jolla ei onneksi ole jonoa), ja kysyt mikä tämä on. Ystävällinen asiakaspalvelija pyytää henkkaria sinulta. Ihmettelet miksi, mutta ojennat sen kuitenkin. Asiakaspalvelija sitten kirjaa sinut, ja ystävällisesti toivottaa tervetulleeksi asiakkaaksi.

Okei, se oli vähän outoa, mutta kananmuniahan sinä tulit ostamaan, joten ei kun hyllylle. Matkalla yrität ottaa ostoskorin, jossa kantaa munat kassalle, mutta myyjä pysäyttää sinut. Käy ilmi, että ostoskorin käyttö on 10 euroa per kerta, ja lisäksi on maksettava 30 euroa toimituksesta. Toimitusmaksu on todellinen kustannus. Jos ei halua maksaa, niin voi ostaa myös naapurikaupasta kromatun ja valetun ostoskorin, joka maksaa muutaman kympin.
Jos haluat kantaa munat käsissäsi, tarvitset antiikkisen hopeisen kantolaitteen. Se on ilmainen, mutta sitä ei enää tueta.

Valitset hopeisen kantolaitteen, otat paketin munia, ja kiikutat ne kassalle, odottaen joka hetki joko kantolaitteen tai paketin pettämistä. Paketti rypistyykin uhkaavasti, mutta pääset kuin pääsetkin kassalle sen kanssa. Kassamyyjä skannaa paketin, ja ilmoittaa sinulle hinnan. No niin, eiköhän tämä tästä, kaivat esiin maksukorttisi, ja tarjoat sitä. Tässä vaiheessa selviää, että luottokortti tai käteinen ei kelpaa, vaan sinun pitää maksaa kananmunasi laskulla. Siksi ei kelpaa, jos olet luottotiedoton tai asut ulkomailla. Kananmunia saa toki myydä myös ulkomaille ja luottotiedottomille, ja näillä voisi olla rahaa maksaa, mutta kauppa ei suostu ottamaan näitä asiakkaaksi tässä vaiheessa.

Onneksesi et ole kumpaakaan, joten saat kananmunasi, luotuasi ensin toisen tunnuksen, jolla saat syödä munia. Iloksesi kuulet myös, että elokuussa munat eivät maksa mitään. Unelmoiden herkullisesta munakkaasta palaat kotiin, ja avaat paketin. Vain huomataksesi, että viimeisestä munasta puuttuu puolet...

Kiitos tästä! Kirjoituksellesi pitäisi myöntää kyllä joku award. Ellei nyt ihan Finlandia-palkintoa, niin joku lohtupalkinto sitten.

Todella osuva vertaus. Lisäisin vielä, että hopeinen kantolaite ei käy, mikäli hanskasi ovat jotain muuta kuin villaiset. Itselläni kun ei useimmiten nämä villahanskat ole päällä, minun ei auta kuin mennä kuin joko naapurikauppaan hakemaan sitä kromattua ja valettua ostoskoria. Tai sitten lampsia kotiin, vaihtaa mukavat nahkahanskani pieniin ja ahdistaviin villasormikkaisiin, ja sitten ajella takaisin kaupoille.

Onneksi minulla on sentään nämä villaiset sormikkaat. Mikäli näin ei olisi, minun vaihtoehtoni vähenisivät huomattavasti. Sitten ei auttaisi kuin turvautua siihen kromattuun ja valettuun ostoskoriin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kyllä suosittelisin hoitamaan tuon selaimen kautta katsomisen kuntoon...
Vaikka täällä miten hehkutetaan chromecastaja, niin kyllä suurin osa edelleen haluaa katella selaimen kautta...
Tulee mieleen aika, jollain Urho näkyi ainoastaa Soneran boxin omaaville... Vähän samalla haiskahtaa tämä touhu taas...
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Korjataan nyt kuitenkin sen verran että yhdet tunnukset riittää pelkän sovelluksen käyttöön ja win10:lle löytyy sovelluskaupasta ihan toimiva Telia TV appi.
Väärin. Teet tunnukset ensin sivuille, että voit tilata tuotteen. Toiset tunnukset teet Telia TVseen että voit katsoa sillä.

@KwutsNI kirjoitus oli kyllä loistava! Oispa tykkäystoiminto. Ps. Yksi munista tippui lattialle ja tästä syystä en saa taikinaa täysin toimimaan.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Eikös tolla näy peli sieltä täältä, mutta ei kaikki NHL pelit?

Kyllä tuolta kaikki NHL pelit näkyvät. Tuohon Viasat Urheiluun kuuluu seuraavat kanavat:

  • Viasat Sport HD
  • Viasat Hockey HD
  • Viasat Golf HD
  • Viasat Urheilu HD
  • Viasat Jalkapallo HD
  • Viasat Jääkiekko HD
  • Viasat Sport Premium HD
  • Viasat Fotboll HD
  • Viasat Sport Xtra ja NHL Xtra 1–6 & 8
  • Viasat Sport -ohjelmakirjasto (vain Telia TV digiboksilla ja sovelluksessa)
  • Viasat Golf -ohjelmakirjasto (vain Telia TV digiboksilla ja sovelluksessa)
Itsellä vielä tallentava boksi, joten pelit voi aloittaa koska vaan eikä tarvitse odottaa sitä että tulevat kirjastoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös