Ilmoitukset

Mauri-Antero pääsee viikon huilille Perussuomalaisten ketjuun kirjoitetun hyvän maun vastaisen viestinsä vuoksi. Fantasiat koko mantereen tuhoamisesta eivät kuulu palstallemme.

Sulje ilmoitus

Telia – Liigan uusi koti

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana Noppafemma, 04.05.2017 klo 10.37.

  1. muti Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Työllistävä vaikutus kun kaksi tiimiä tekee kumpikin oman näkemyksensä mukaisesti tuon asian ja sitten ruvetaan pohtimaan kolmannen tiimin taholta että miten ne saadaan yhdistettyä.

    Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.
     
    Pekka Kaukalo tykkää tästä.
  2. KwutsNI Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    No sehän on tietenkin se, että sittenhän ihmiset tilaisivat vain Liigaa kulkematta tilausputken läpi, ja nuo digiboksit yms. jäisi hankkimatta. Toki tiedän, että tiesit tämän, mutta jos nyt joku uusi sattuu lukemaan ketjua.
     
    tii, Pate44 & Pekka Kaukalo tykkäävät tästä.
  3. pernaveikko Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders, Lechia
    Lainaus:
    Kaivuritason selitys. Juuri viime viikolla juttelin kollegan kanssa kuinka huimia harppauksia Google Translate on ottanut viime vuosina. Hänellä on jotain opintoja menossa ja kehui kuinka voi tutkia materiaalia aika monella kielellä, koska käännökset ovat ymmärrettäviä, vaikka tietenkin niitä kielioppivirheitä vielä on.

    Ei kun niin, jos kommentissa olisi sitten kielioppierhe, niin silloinhan kuvaa ei saataisi näkyviin. Kesäduunarikin osaisi tosin ymmärtää mitä siinä silti tarkoitetaan.
     
  4. Hagi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Lainaus:
    Jos tämä saatavuus halutaan korjata, niin helppo ratkaisu olisi CC Ultra. Sitä varten ei tarvitse rakentaa puitteita Telian Digiboksille.
    Eri asia on se, että halutaan väkisin myydä Telian Digiboksia ja samalla asiakas houkutellaan ostamaan myös muut kanavapaketit Telialta.

    Itse olen ainakin ollut CC Ultraan todella tyytyväinen ja UHD-laatu on toiminut suoratoistopalveluiden, kuten Viaplay tai Netflixin kautta. En aio missään nimessä ostaa Telian Digiboksia Liigaa varten.

    Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
     
    Pate44, Pekka Kaukalo & holynordic tykkäävät tästä.
  5. chris Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Ei tämä ole oikeasti validi vaihtoehto. Tämän digiboksin kanavavalikoima on paljon suppeampi kuin oman laajakaistanne päälle tarjottavan digiboksin, joten käytännössä sen rinnalle joutuisi ottamaan kuitenkin jonkin muun operaattorin TV-tarjonnan noita aukkoja täyttämään ja tämä digiboksi toimisi sitten ainoastaan noiden Liigan UHD-lähetysten alustana.
     
  6. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.

    //Joonas S.
     
    Viimeksi muokattu: 03.06.2019 klo 16.03
  7. Forest Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kärpät, Forest, Bruins
    Lainaus:
    Henkilökunnan vaihdoksia?.
     
    mesag, Petr T., Zamboni ja 13 muuta tykkäävät tästä.
  8. Ishmael Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Vancouver Canucks
    Lainaus:
    Omien huonojen päätösten ja virheiden myöntäminen ja korjaaminen?
     
    tii tykkää tästä.
  9. PoNppu Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Melkoista touhua taas. Pidin oman liigapassitilaukseni voimassa toukokuun, kun kuvittelin että seuraava lasku, jonka saan, tulisi olemaan 13,90€ (toukokuu).

    Nyt se lasku sitten pompsahti ja siellä lukee 18,31€. Tämä tietysti kummastutti, ja tutkimalla selvisi laskun sisältö:

    Liiga-passi 19.04. - 30.04. 12 pv 9,96
    Liiga-passi 01.05. - 18.05. 18 pv 8,35

    Huhtikuun laskutushan on ihan OK, 12 päivää ja hintaa se 0,83 €/päivä. Alkoi sitten kummastuttaa tuo toukokuun laskutus 18 päivää eli 0,46€/päivä.

    Piti ihan tarkistaa, että liigahan päättyi 4.5 HPK:n mestaruuteen ja Telian mainoshan oli, että laskutus pyörii siltä ajalta kun liigaa pelataan.
    Tässä vaiheessa vielä pohdin, että ihan OK jos lasku on 9,96€ huhtikuulta ja sitten loppuosuus toukokuulta, jotta lasku on siellä 13 euron hujakoilla missä käsityksessä olinkin päättäessäni pitää tilauksen voimassa.

    Ajattelin kysäistä asiaa Telian asiakaspalvelusta kun mielestäni tässä oli 5€ liikaa laskua. Valitettavasti Telian sivusto ei näköjään enää tallenna näitä Chat-viestejä niin en sitä tähän voi liittää.

    Tässä kuitenkin pääpointit jotka keskustelin Kaisan kanssa:

    - Kaisa alkoi itsekkin ihmetellä laskuani ja kysyi neuvoa jostakin muualta
    - Odotellessani asian selvitystä (noin 10min) minulta kysyttiin, että haluanko markkinointiviestejä kun olin ne ruksinut pois. Tämän lisäksi myös botti kyseli, että olenko enää paikalla, kun en ole aktiivinen. Yhtään liittymää ei onneksi yritetty kaupata.
    - Kysyin tässä vaiheessa Kaisalta, että miten syyskuun laskutus tulee menemään. Tähän sain vastauksen, että ei ole vielä tullut infoa asiasta. Eli ei ole tietoa maksanko syyskuulta täyden hinnan, vai pelkästään siltä ajalta kuin liigakausi alkaa.
    - Loppujenlopuksi asiani alkoi selviämään ja yllätyksekseni toukokuun laskulta puuttuukin vielä 5,55€ (yht 13,90€ - nyt laskutettu 8,35€). Tämä puuttuva osuus näkyy sitten syyskuun laskussani.

    Hinta siis muodustuu toukokuun pelipassista, vaikka minullahan oli liigapassi jolloin piti maksaa vain siltä ajalta kuin liigaa pelataan (tilaus on ollut voimassa syyskuusta asti)

    Olin kyllä siis tietoinen, että toukokuun lasku on tuo 13,90€ mutta jostain syystä kuvittelin että se on tosiaan viimeinen lasku jonka tältä liigakaudelta saan.

    Jos olisin irtisanonut pakettini heti pelien päätyttyä niin olisin maksanut toukokuulta 3,30€ (4 päivää *0,83€/päivä), jolloin tämä viimeinen laskuni olisi ollut yhteensä sen 13,30€ .

    Ja kuten vanhat merkit pitävät paikkansa, niin syyskuu tullaan laskuttamaan kokonaisuudessaan olemassa olevilta tilauksilta. Tällöin huipputarjoukseni, eli ilmaiset harjoituspelit maksavat toukokuun 10,6€ + syyskuun 11,62€ (14 pelitöntä päivää * 0,83€/päivä) yhteensä 22,22€ . Melkoisen hyvä etu!

    Parastahan tässä on se, että Kaisa ei osannut kertoa, että mitä olen ostanut tuolla summalla. Kuulemma ainakin Pitsiturnaus näkyy (ellei kaivuri katko yhteyksiä), mutta muista peleistä ei ole tietoa.

    Ja en syytä tästä Teliaa, sillä kauppa se on joka kannattaa.
     
  10. lainelaser Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP, NHL, Leijonat
    Lainaus:
    Tilausputki on vahingossa lipsahtanut lähetyksen eteen joka aiheuttaa bufferia. Nyt tilausputkea ollaan onneksi lyhentämässä, ei suinkaan poistamassa.
     
  11. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Jos olit tästä tietoinen, niin missä se vika nyt on? Juuri tuon verranhan sinua nyt toukokuulta laskutetaan, eikä sen jälkeen menneeltä kaudelta laskuteta enää mitään. Olen minäkin sitä mieltä, että Telian tapa laskuttaa ei ole reilu tai asiakkaan kannalta järkevä, mutta jos kerran olit tietoinen tästä toukokuun laskutuksesta, niin en ymmärrä missä se ongelma nyt sitten oli?
     
  12. PoNppu Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Ei tässä varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan lähinnä kerroin että käsitin väärin tuon toukokuun laskun muodostumisen. Käsitin että loppulaskuni liigakaudelta olisi tuon 13,90€. Sekä tietenkin lisätietona muille, että harjoituspelien sisällöstä tai syyskuun laskutuksesta ei ole Telialla tietoa. Ja voineehan tuota harjoituspelin maksuttomuuden mainostamista pitää harhaanjohtavana kun esimerkiksi tässä tapauksessa niiden hinnaksi voi tulla yli 20€. Ja edelleen en tästä Teliaa syytä, vaan itseäni kun en alunperin irtisanonut passiani heti.
     
  13. -One- Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Niin, tässähän on kyse siitä että Telia ei laskuta kalenterikuukausittain, vaan laskutuskausittain. Sun laskutuskausi on aina kuun 19. päivästä seuraavaan kuun 18. päivään. Laskun tulossa kestää yleensä pari viikkoa, joten se tuli sulle nyt kesäkuussa, mutta se ei tarkoita että laskuun sisältyisi toukokuu kokonaisuudessaan. Laskusi oli ihan oikein, koska 19.4.-18.5. laskutuskaudellasi on 12 päivää huhtikuussa kuukausihintaan 24,90€ ja 18 päivää toukokuussa kuukausihintaan 13,90€. 24,90€*12/30 + 13,90*18/30 = 18,31€. Loppu toukokuu (13,90€*12/30=5,55€) laskutetaan seuraavalla laskulla.

    Tämä varmaan oli sulle jo vanhan toistoa, mutta avasin nyt kuitenkin siltä varalta että jollekin jäi epäselväksi. Liigapaketeilla on kuukausihinta, mutta laskutuskausi ei vastaa kalenterikuukautta. Täysi toukokuu laskutetaan joka tapauksessa (jollet ole irtisanonut), riippumatta siitä mikä laskutuskausi sulla on - summa vaan jakaantuu kahdelle laskulle.
     
  14. Mazaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Karsinnat
    Lainaus:
    On muuten saatanan helppoa. :D

    Voitko tulla selittämään tämän vaikka minun isälleni tai naapurin Keijolle tai jollekin muulle vanhukselle, kun he eivät ole olleet ihan ajantasalla tuon suhteen? Luulen, että saat selittää heille tämän taas uudestaan seuraavan laskun tullessa.

    Mä luulen myös, että jos asiakkailta nyt kysyttäisiin, että tiedätkö tarkkaan miten Telian Liigapaketin laskutuksesi menee, niin 80% olisi kuutamolla asian suhteen. Se on aika iso prosentti se.

    Voisiko tuo oikeasti olla paljon enemmän epäselvä!?!

    PS. On myös toinen vaihtoehto, eli sellainen todella yksinkertainen vaihtoehto.

    Se on nimeltään ennakkomaksu esim. luottokortilla kuukausi kerrallaan, mutta sitä ei haluta Telialla syystä tai toisesta käyttää vaikka kaikki muut sisällöntarjoajat sitä käytännössä käyttävät.
     
  15. peketsi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kärpät, NHL
    Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.

    E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
     
  16. Czescku Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Eli saat loput toukokuun laskusta syyskuun laskun yhteydessä (laskutusraja Telialla taitaa olla 20€ eli sitä pienempiä laskuja ei yleensä lähetetä jatkuvista tilauksista).

    Mutta omalla kohdalla ei näköjään mikään muutu vielä ensi kaudeksi. HTLM5 ehkä saadaan käyttöön, mutta luottokorttimaksua ei. Ennen tuota en voi tilata, kun laskut menisivät työnantajalleni ja toki siihen tulisi mukaan vielä tuo jossain kaapissa olevan teliatvboksin päivittäminen mukaan. Telia ei pysty tuota erottamaan laajakaistalaskusta, kun teliatv on sen kylkiäinen ja tilitoimistomme on niin tyhmä ettei pysty tuota erottamaan omaksi osakseen palkastani.

    Eli katsotaan sitten syksyllä 2020 uudestaan, josko voisi lätkän tilaamista telialta harkita.
     
  17. -One- Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Se on juuri näin. Telian laskutusmalli lienee suunniteltu viime vuosituhannella puhelinliittymien laskutustarpeisiin. Kertoo paljon kyseisestä puljusta, että samaa kivikautista järjestelmää käytetään edelleen, vaikkei se sovi tähän liigatuotteeseen lainkaan.
    Lainaus:
    Lainaus:
    Luultavasti näin, eli @peketsi sun laskutuskausi on kuun 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Toukokuusta olet maksanut vasta neljä päivää, loput 26 päivää on seuraavalla laskulla joskus syksyllä.

    Edit. Tilauspäivällä on merkitystä siihen, mikä laskutuskausi on. Kuitenkin laskutuskaudesta riippumatta Telia laskuttaa kalenterikuukaudet kokonaisuudessaan, vaikkakin kahdessa osassa.
     
  18. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.
     
  19. Goner Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät, NHL
    Lainaus:
    2. Parempi ettet laita, ihan uskomattoman hidasta teillä tämä toiminta näemmä on.

    3. Toivottavasti arviointikierros päättyy ennen kuin Telian liiga sopimus päättyy

    4. Eli edelleen se on teidän muovilaatikon takana

    5. Eli tiedätte että laskutus on paska, mutta ette tee asialle mitään ensi kaudeksi...



    Summa summarum: Myös ensi kausi jää itsellä tilaamatta, pois lukien ehkä Playoffit kuten kuluvana kautenakin.
     
    TheRimpula tykkää tästä.
  20. suklaasydän Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HPK, Minnesota Wild, Tottenham Hotspur
    UHD-lähetyksistä sen verran, että tulevatko ensi kaudellakin olemaan pelkästään Liiga-passin omaaville? Telian laajakaista ja digiboksi löytyy, HPK-passia en vain haluaisi vaihtaa kaikkia joukkueita koskevaan (enkä edes tiedä voisinko, sillä taitaa tämänhetkinen kokonaisuus olla määräaikainen). En täysin keksi perustelua, miksi Liiga-passin omistaminen on edellytys 4K-lähetysten näkemiselle.
     
  21. Ishmael Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Vancouver Canucks
    En osaa vastata yllä esitettyyn kysymykseen, mutta kaivan jo popparit esiin selittelyä varten, kun selviää ettei se ole mahdollista.
     
  22. Hagi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
     
    Pika1 ja Rademoottori tykkäävät tästä.
  23. muti Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Kumpi digiboxi löytyy? Eikös se kauden alussa myyty ollut se jolla ei UHD-lähetysten vastaanottaminen onnistu? Eli löytyykö sinulta uusi vai vanha boxi?

    Tämäkin on muuten varmaan toivottu ominaisuus, kuten erilaiset sovellukset ja tunnukset. Kolmet tunnukset, neljä sovellusta ja kaksi digiboksia että homma pelittää vuonna 2019
     
    Mediakuutio ja Janne76 tykkäävät tästä.
  24. -One- Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Tämä olisi varmasti asiakkaille mieleinen ratkaisu, mutta se ei sovi Telian strategiaan ja bisnesmalliin. Telia ei tekisi pelkällä liigatuotteen myynnillä voittoa, vaikka kaikki tämänhetkiset asiakkaat ottaisivat tuon "UHD-passin" hintaan 40€/kk. Liigatuotteen avulla on tarkoitus myydä mahdollisimman paljon näitä bokseja (sekä tietysti laajakaistaliittymiä). Oma boksi asiakkaan kotona on kuin kulkukauppiaan jalka ovenvälissä. Siihen boksiin sitten myydään kaikennäköisiä kanavapaketteja sun muita turhuuksia.
     
    Rademoottori tykkää tästä.
  25. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Tämä. Syy boksille on tietysti edelleen se, että boksin omaavat ostavat herkemmin siihen muitakin kanavapaketteja, joista Telia aina nettoaa jotain.

    Pakottaminen on mielestäni kuitenkin huono ratkaisu pitkällä tähtäimellä. Kun pakotetaan asiakasta ostamaan näitä bokseja, niin siitä jää asiakkaalle herkästi hyvin negatiivinen kuva Teliasta. Ajattelu ei ole ollenkaan asiakaslähtöistä, vaan kaikesta paistaa maksimaalisen ja nopean voiton tavoittelu.

    Voin ihan rehellisesti sanoa, että harkitsisin boksin ostamista, jos sitä ei tällä tavoin asiakkaalle pakotettaisi, ja jos olisin muutoinkin Telian toimintaan tyytyväinen. Nyt boksin ostaminen ei käy edes mielessä ja olen jo irtisanonut puhelinliittymäni Telialta tämän sähläyksen seurauksena. Vastustan voimakkaasti asiakkaiden aliarvioimista ja asiakaslähtöisen ajattelun puutetta, jonka vuoksi en halua tukea Teliaa yhtään enempää kuin on pakko.
     
    Professori ja Janne76 tykkäävät tästä.