Teemu vapaille markkinoille

  • 7 894
  • 63

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
"Sitä paitsi eipä suomalaisissa juuri tarpeeksi tasokkaita Habsiin ole kuin Jere Lehtinen - Sakun lisäksi tietty"
Tarpeeksi tasokkaita? En ota kantaa muuten, mutta eihän ne edes pääse pleijareihin ja Koivu on töllöstä näkemieni pelien perusteella Montrealin paras hyökkääjä, selkeästi. Eiköhän sinne nyt aika monta suomalaista mahtuis, koska ei joukkue kovin erikoinen tai supertähtiä vilisevä ole.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ck
Eli mitä tästä voimme päätellä? Samanlaisia kitisijöitä kaikki kolme Selänne, Fedorov ja Shanahan. Vai mitä muuta eriävää on Selänteen ja näiden kahden Detroitin pelaajan itkuissa kuin se että on eri aihe? Itsehän muotoilit näiden pelaajien kitinät niin, että Fedorov kritisoi, Selänne itkee ja Shanahan ilmaisee asian ääneen. Minä en kyllä näe näissä tapauksissa mitään eroa.

Tarkoituksenani oli ilmaista asia siten, että aina täkäläisessä mediassa Teemun kitinä, pahoitteluni jos sana loukkaa jotakuta Teemu-fania, käännetään aina joukkueen, jossa hän pelaa, syyksi. Sen sijaan jos esim. Fedorov kritisoi, kyse onkin vain "kitisevästä ryssästä". Milloinkohan suomalainenmedia uskaltaa ilmaista Teemun olevan ylipalkattu kitisevä maailmantähti? Jollainen hän on jos vertaa hänen ja esim. Fedorovin saamaa kohtelua.

On noissa valituksen aiheissa myös pienoista ero jos toinen valittaa sitä, että joutuu pelaamaan useita otteluita, eräällä kaudella yli kymmenessä ottelussa, pakkina ja toinen taasen valittaa sitä, ettei saa pelata tarpeeksi paljon tai ei saa pelata tarpeeksi hyökkäävässä roolissa. Vai, etkö näe näissä tapauksissa mitään eroa? Mikähän "piipitys" siitä olisikaan syntynyt jos Teemu olisi paukautettu pakin paikalle useiden otteluiden ajaksi, valmentaja olisi ilmaissut asian tylysti "Pelaat joko siinä tai et pelaa ollenkaan". Kyllä minä kaikesta huolimatta näen tapauksissa jonkin verran eroa, vaikka, voin sanoa, etten erityisemmin pitänyt Fedorovin eräässä vaiheessa hyvin voimallisesta kitinästäkään. Toivotaan, että ne ajat ovat lopullisesti jääneet taakse.

vlad#16.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oma suohtautumiseni Teemu Selänteeseen on kohtuullisen positiivinen. Hän on taitava pelaaja, joka ei paljon puolustele tyyppiin Jagr tai Bure ja suhtaudun hänen samalla tavalla kuin kaikkiin edellä mainituistakin (esim. kaikkien fanipaidat löytyvät). Kuitenkaan hän ei ole suursuosikkejani, tyyliin Steve Yzerman, Gretzky, Messier (hassua, kaikkien näidenkin fanipaidat löytyvät).

En minä Selännettä kuitenkaan Wingsiin haluaisi, mutta kyse ei ole taidoista; en minä haluaisi punasiipiin Joe Sakiciäkään. Teemu ei vain ole oikean tyyppinen pelaaja luonteeltaan. En usko että häneltä löytyisi samalla tavalla nöyryyttä kuin esim Brett Hullilta on löytynyt uransa loppupuolella. Brett on ollut valmis muuttamaan rooliaan oman menestyksensä ja mielihalujensa kustannuksella. Sillä tavalla mestaruudet voitetaan.
Viestin lähetti vlad
Mikään ei ärsyttäisi minua enempää kuin "Teemu Selänteen Red Wings". Minulle tällaisen hehkutuksen kuunteleminen, olettaen, että tällaiseen tilanteeseen jouduttaisi, olisi suorastaan häväistys Wingsien historiaa ja menneisyyttä ja menestystä kohtaan.
Miksi lehdet eivät nyt hehkuta että Riku Hahlin Colorado oli valtava pettymys, kun se tippui Minnesotalle? Siksi koska ei kukaan oikeasti pidä Hahlia ratkaisevana tekijänä joukkueessa, silti mestaruus oli lähes kokonaan Ville Niemisen ansiota ja jos olisin Coloradon kannattaja, niin kokisin sen loukkaavana joukkuetta oikeasti kannattelevia supertähtiä kohtaan (Ville Nieminen pelasi oman roolinsa hyvin, se rooli ei vain ollut mikään kovin iso). En myöskään samanlaista julkisuutta halua Detroitille.

Edit:
PS: Tämä ketjussa mainittu Winnipeg Jets-ilmiö tunnetaan ,yös nimellä Montreal Canadiens-ilmiö.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Ck
En tiedä mitä tässä ajoit takaa, mutta kyllähän sieltä Detroitista löytyy jo valmiiksi yksi tämmöinen kitisijä joka oikein isänsä välityksellä kertoi lehdistölle, että ei halua pelata puolustajana. Tämä pelaajahan on tietysti Sergei Fedorov.
En Selännettä minään Tomi Kallio tasoisena itkijänä pidä, mutta mielestäni Fedoroviin vertaaminen ontuu myöskin helvetisti. Fedorovin kohdalla tilanne oli sellainen, että Scotty Bowman ja monet muut myönsivät, että Fedorov on huippupelaajista ainulaatuinen, koska hän pystyy pelaamaan hyvin sekä hyökkääjänä että puolustajana. Kuitenkin se, että häntä peluutettiin puolustajana, vaikutti helvetisti hänen tehopisteisiinsä ja sitä kautta bonuksiin ja tulevan sopimuksen arvoon. Se että häntä peluutettiin pakkina siis osoitti hänen monipuolisuutensa ja sen pitäisi nostaa hänen arvoaan, mutta tosiassa tilanne oli päinvastainen. Mielestäni hänen itkemisensä oli oikeutettua.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti Ck
Enkä minäkään todellakaan ole mikään Teemu fani, mutta sitä minä en ymmärrä jos arvostellaan syyttä suotta pelaajia vaan sen takia jos on Suomalainen.

Itse en puolestani ymmärrä sitä, miksi pelaajia hehkutetaan ja kehutaan yli äyräiden vain siksi, että tämä pelaaja on suomalainen. Etenkin, kun se kehuminen menee liian usein yli.

Suomalaistoimittajat jaksoivat viljellä omaa "Selänne on maailman paras maalintekijä" -mantraansa monta vuotta. Onneksi se on jo nyt loppunut. Huvitti vain silloin se, että Selänne ratsasti sillä vuoden -99 maalipörssivoitollaan monta vuotta, vaikka Pavel Bure taisi parhaimmilaan tehdä 20-30 maaliakin enemmän kuin Selänne.

Viestin lähetti KPL

Tarpeeksi tasokkaita? En ota kantaa muuten, mutta eihän ne edes pääse pleijareihin ja Koivu on töllöstä näkemieni pelien perusteella Montrealin paras hyökkääjä, selkeästi. Eiköhän sinne nyt aika monta suomalaista mahtuis, koska ei joukkue kovin erikoinen tai supertähtiä vilisevä ole.

Juu, suomalaisten taso on oikeasti aika heikko. Harmi. Kyllähän meiltä niitä kolmos- ja nelosketjulaisia sikiää, mutta siihen se taitaa jäädä muutaman poikkeuksen osalta. Saa nähdä, miten OJ pelaa ensi kaudella.

Viestin lähetti dana77
PS: Tämä ketjussa mainittu Winnipeg Jets-ilmiö tunnetaan ,yös nimellä Montreal Canadiens-ilmiö.

Onko? En ole huomannut, että Canadiensia mitenkään seurattaisiin erityisen tarkkaan. Kyllähän Saku henkilönä saa huomiota, mutta mitä itse olen lukenut ja nähnyt, niin Sakun henkilöön ne jutut yleensä jää.

Winnipeg sen sijaan oli koko kansan joukkue.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Habby
Winnipeg sen sijaan oli koko kansan joukkue.

Kuten oli Anaheimkin. MTV3 lähetti toimittajansa Ari Mennanderin pitkäksi aikaa Anaheimiin raportoimaan Teemun tekemisistä jokaiseen Tulosruutuun, ja saman teki myös ainakin Jääkiekkolehti, jonka välityksellä suomalaisille kerrottiin että kaikki mitä Anaheimissa tehtiin, oli ehdottomasti ainoa oikea ja hyväksyttävä tapa. Siis Anaheim oli maailman jääkiekon pääkaupunki suomalaistoimittajien mielestä tuolloin kun Teemu siellä pelasi.

San Jose sai sitten pelaajakaupalla tämän jääkiekkopääkaupunki-tittelin. Teemu vaan ehti pelata siellä niin vähän aikaa, ettei mitään vastaavaa Winnipeg- ja Anaheim-ilmiötä ehtinyt syntymään. Jutut suomalaislehdissä keskittyivät vain käsittelemään sitä kuinka mulkkuja Sutter ja Nolan ovat, Teemun erinomaisuudesta ei vielä ehditty hehkuttamaan. Tosin kerran toisessa iltapäivälehdessä toimittaja jo ehti toteamaan, kuinka "jokainen San Josen lapsi opettelee vastaisuudessa suomen kielen, kun Teemukin sitä puhuu", mutta ei muuta.

Minua ei siis Teemu Selänne harmita. Hän on mainio kiekkoilija, mutta suomalaisten toimittajien turha hehkutus hänen erinomaisuudestaan harmittaa. Niinpä olikin hienoa kun Anaheim ilman Teemua pudotti Detroitin, ja varmaan tulevaisuudessa on yhtä hienoa kun San Jose pärjää ilman Teemua.

Mutta yhtälailla tuuletan kun Teemu MM-kisoissa tekee maaleja.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Koivusta on kirjoitettu sata kertaa enemmän kuin Teemusta jonka täysin uskomaton rookie kausi takas sen että hän on todellinen tähtipelaaja vaikka ei loistakaan enää samalla tavalla kuin ennen.
Koivun esitykset eivät ole niitä palstamillimetrejä ansainnut mitä hänestä on kirjoitettu mutta Teemu on myös saanut jotain aikaankin.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti mixu
Koivusta on kirjoitettu sata kertaa enemmän kuin Teemusta jonka täysin uskomaton rookie kausi takas sen että hän on todellinen tähtipelaaja vaikka ei loistakaan enää samalla tavalla kuin ennen.
Koivun esitykset eivät ole niitä palstamillimetrejä ansainnut mitä hänestä on kirjoitettu mutta Teemu on myös saanut jotain aikaankin.

En tiedä parhaiden pistekeskiarvoja per peli mutta tuskin Koivun 0,79 tämän kauden jälkeen on kaikkein huonoimpia,sitä paitsi kaikki lätkää enemmän seuraava tietää palstametrien pituuden kun on kyse Canadiensin kapteenista.Asia erikseen on taas suomalaisten toimittamat jutut Koivusta jotka on välillä väkisin väännettyjä kuin myös joidenkin muidenkin kohdalla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
ihan vain OFF-topic, jos joku pelaaja on joukkueensa kapteeni, paras pisteentekijä ylivoimaisesti ja muutenkin elämää suurempi ikoni paikkakunnalla niin eikö silloin ole aivan normaalia puhua Saku Koivun habsista?

Detroit-fanit ovat Gloryhuntereita jotka saavat kicksejä siitä että voivat leikkiä sitä etteivät olisi "suomiGH:ta".

Vähän kuin pikkulapsi hiekkalaatikossa joka ei haluakaan enää leikkiä uudella lelullaan kun kaikki muutkin lapset ovat saaneet sellaiset, enää se ei olekaan upouusi ja ensimmäinen.
Itseasiassa tämä on täysin pitävä analogia koska moni näistä Detroitin faneista on myöntänyt että Selänne on kuitenkin hyvä pelaaja mutta ei silti vahingossakaan haluta suomalaisia joukkueeseen ettei joukkueen "original six/ei suomiGH"-imago katoaisi, onhan se paljon coolimpaa kannattaa joukkuetta joka menestyy kuin sellaista jossa pelaa suomalaisia.

mutta kukin tyylillään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo
ihan vain OFF-topic, jos joku pelaaja on joukkueensa kapteeni, paras pisteentekijä ylivoimaisesti ja muutenkin elämää suurempi ikoni paikkakunnalla niin eikö silloin ole aivan normaalia puhua Saku Koivun habsista?

Ei, kyseinen tapa viittaa siihen, että Saku Koivu omistaa Habs'it, tietääkseni hän ei kuitenkaan kuulu seuran omistajiin.

Detroit-fanit ovat Gloryhuntereita jotka saavat kicksejä siitä että voivat leikkiä sitä etteivät olisi "suomiGH:ta".

Vähän kuin pikkulapsi hiekkalaatikossa joka ei haluakaan enää leikkiä uudella lelullaan kun kaikki muutkin lapset ovat saaneet sellaiset, enää se ei olekaan upouusi ja ensimmäinen.
Itseasiassa tämä on täysin pitävä analogia koska moni näistä Detroitin faneista on myöntänyt että Selänne on kuitenkin hyvä pelaaja mutta ei silti vahingossakaan haluta suomalaisia joukkueeseen ettei joukkueen "original six/ei suomiGH"-imago katoaisi, onhan se paljon coolimpaa kannattaa joukkuetta joka menestyy kuin sellaista jossa pelaa suomalaisia.

mutta kukin tyylillään.

Ihan hyvä yritys varjo, ei kuitenkaan erinomainen.

Täällä ollaan kannatettu Wings'ejä kuitenkin jo 80-luvun lopulta alkaen joten menestyksen takia kyseinen joukkue ei ainakaan minua ole kannattajakseen saanut - mitä joukkuetta Sinä satuit kannattamaan 80-luvun lopulla? Nyt on vaan sattunut tulemaan sitä menestystä - vaihteeksi. Huonompiakin aikoja varmasti tulee mutta seurauskollisena pysytään kaikesta huolimatta, pysytään myös siinäkin tapauksessa, että joukkueeseen liittyy joku "metsäläinen" Suomesta.

Rautalangasta en jaksa ruveta syitä enää vääntelemään.
Kuten totesit, kukin tyylillään.

vlad#16.
 

Voittaja

Jäsen
Detroit-fanit ovat Gloryhuntereita jotka saavat kicksejä siitä että voivat leikkiä sitä etteivät olisi "suomiGH:ta".

Tänäänhän on oikein virallinen vitsinkertomispäivä täällä jatkoajassa.

Täytyy kyllä myöntää, että juuri tuo loistava menestyminen 80-luvun puolen välin tienoilla ratkaisi meikäläisen suosikki-joukkueen.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Habby
Suomalaistoimittajat jaksoivat viljellä omaa "Selänne on maailman paras maalintekijä" -mantraansa monta vuotta. Onneksi se on jo nyt loppunut. Huvitti vain silloin se, että Selänne ratsasti sillä vuoden -99 maalipörssivoitollaan monta vuotta, vaikka Pavel Bure taisi parhaimmilaan tehdä 20-30 maaliakin enemmän kuin Selänne.
En tiedä onko Selänne maailman paras, mutta ei Buren tilastot ainakaan paljoa kummemmat ole.

Selänteen parhaat kaudet:
76 maalia
52 -"-
51 -"-
47 -"-
40 -"-
Kaikkiaan NHL:n runkosarjassa 436 maalia.

Bureen parhaat kaudet:
60 maalia
60 -"-
59 -"-
58 -"-
51 -"-
Kaikkiaan NHL:n runkosarjassa 437 maalia.

Molemmat ovat kovia määriä maaleja tehneet, mutta kumpi on perempi? Taitaa olla tasapeli aika lähellä. Bure voi viedä voiton niukasti, mutta eivät suomalaiset toimittajat kovin paljoa ole valehdelleet. Mutta löytyykö joku vielä kovempi maalipyssy? Hull, Jagr, Mario, Amonte, Mogilny?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Kullervo
Mutta löytyykö joku vielä kovempi maalipyssy? Hull, Jagr, Mario, Amonte, Mogilny?

Näistä kaikista yllä olevista pelaajista paitsi Mariosta (koska oli paljon loukkaantuneena) kävin hakemassa tilastot vuosilta 1992-2003 eli siitä kun Teemu aloitti:

Teemu Selänne: 801 ottelua ja 436 maalia.

Pavel Bure: 637 ottelua ja 403.

Brett Hull: 804 ottelua ja 414 maalia.

Jaromir Jagr: 800 ottelua ja 447 maalia.

Tony Amonte: 854 ottelua ja 337.

Alexander Mogilny: 725 ottelua ja 369.

Kyllä Selänne tähän porukkaan kiilaa ihan selkeästi ja oikeastaan vain Bure ja Jagr ovat olleet parempia tällä aika välillä. Ei nämäkään tilastot tietysti kaikkea kerro koska jotkut on aloittaneet aikaisemmin jne. Kieltämättä Selänteen vauhti on kyllä vähän hiipunut, mutta kyllä hän maalinteossa on vielä ihan huippu.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Gloryhunterismi voi tarkoittaa muutakin kuin menestyksen perässä juoksemista, yksi tapa harrastaa sitä on yrittää etsiä omasta joukkueesta sellaisia asioita jotka erottavat sen muista ja sitten takertua niihin.

Eli siis, ei suomalaisia Detroitissa->fanit alkavat pitämään tätä statuskysymyksenä->GH meininkiä heti kun puhutaan suomalaisesta menossa Detroitiin.

Lapsi hiekkalaatikossa on varsin sopiva analogia tällaiseen, kun jokin asia ei enää olekaan ainutlaatuinen/kielletty niin se menettää kiinnostavuutensa. Ts. Detroitiin ei haluta suomalaisia ettei vahingossakaan pääsisi käymään niin että joukkuetta alkaisivat kannattaa sellaiset jotka kannattaisivat sitä vain suomalaisen pelaajan takia tms. tai ettei vahingossakaan joukkueesta tulisi GH-symbolia "normaaleille" jääkiekkofaneille (vrt. Liverpool-ilmiö, vaikkei Pool edes varsinaisesti menestynyt).

Ihankuin nämä ilmiöt mitenkään voisivat vähentää joukkueen suoritusten tasoja tai omaa "faniuttanne". Itse en keksi oikein muita syitä kuin juuri perinteisen teinikapinoinnin jossa asia on kivaa niin kauan kuin se on erilaista ja kiellettyä.

Mitä helvetin väliä sillä on mitä muut ajattelevat teidän omasta joukkueestanne? Aika epätoivoiseksi se mielestäni menee kun ei toivota suomalaisia pelaajia joukkueeseen sen takia ettei vain median kiinnostus heräisi, tai mikä _pahinta_ joukkueesta saatettaisiin käyttää "xxx:n Dead Wings" nimitystä.

Ilmeisesti aivan normaalit tiedottamisen periaatteet ovat kadonneet muistista kun millään ette saa päähänne että on aivan tavanomaista mainita asioiden yhteyksissä niihin liittyviä seikkoja.
Esim.
-Minnesota Wilds voitti Coloradon - ei sinänsä sano kuin lajiniiloille jotain.

-NHL:n pudotuspeleissä Wilds voitti Coloradon - selventää jo varsin paljon mistä on kyse (vai tarkoittaako tämä nyt sitä että NHL:ssä ei muita pelejä pelatakaan kuin Wilds-Colorado).

- NHL:n pudotuspeleissä Peter Forsbergin Colorado hävisi Wildsille - tällä moni jo kykenee assosioimaan tilannetta laajemmin "jaa se jengi missä Foppa pelaa, niin siellä taitaa pelata Sakic yms."
 

Voittaja

Jäsen
Varjo, kun kerran tunnut tietävän syyni kannattaa Detroitia, tai tarkemminkin syyni siihen, etten halua sinne ketään suomalaisia, niin voisitko samalla kertoa minulle: MITÄ VÄÄRÄÄ ON SIINÄ ETTEI HALUA SINNE KETÄÄN SUOMALAISIA? Ei kuitenkaan ole yhtään niin hyvää suomalaispelaajaa, jonka tilalle en löytäisi mielestäni parempaa ulkomaalaista pelaajaa, joka minun puolestani saisi mielummin pelata Red Wingseissä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Varjo puhuu gloorihantterismista asiantuntemuksen syvällä rintaäänellä, eikä osaa edes kirjoittaa NHL-seuran nimeä oikein.

Kaikki on suhteellista..

ps. Wild ilman s-kirjainta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Voittaja:

Olenko sanonut että siinä on jotain väärää ettei halua suomalaispelaajia joukkueeseen?

Lähinnä ihmetyttää se että perustelut sille ovat sellaisia jotka viittaavat siihen ettei suomalaispelaajia haluta sen takia ettei vain joukkueesta alettaisi puhumaan toisilla nimillä jne.

Itsehän te olette noita perusteita tuolla ketjun alussa/muissa ketjuissa listanneet, on aivan eri asia sanoa ettei Selänne ole tarpeeksi hyvä tms. kuin että ette halua Selännettä sen takia ettei vain suomimedia alkaisi puhumaan Teemun Detroitista.

En nyt välttämättä puhu suoranaisesti sinusta koska en ole tarkemmin personoinut noita ketjun viestejä joten älä ota asiaa henkilökohtaisesti.

Ja en sitten tiedä kenet sinä Jeren tilalle joukkueesi ottaisit...

Henkkoht on aivan sama onko Selänne hyvä pelaaja tai ei, minulle on myös aivan sama minkämaalainen pelaaja tulee joukkueeseeni. Minä kannatan jotain joukkuetta, välittämättä siitä mitä sen ympärillä tapahtuu(siis Suomen mediassa tms.), ilmeisesti teille sitten medianäkyvyys on tärkeämpää kun teette niin suuren numeron pelaajien kansallisuuksista.

dude:

Buuhuu voi vitsit kun nyt tein virheen, itku ,kyynel, kokeile joskus saada jotain asiaakin viesteihisi ja ala sitten keskustelemaan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Varjo:

Sinä erehtymätön ihminen teit virheen et ainostaan kerran vaan jopa kolme kertaa.

Ei minua itketä.

Minun viesteissä yleensä on oikeaa asiaa. Toisin kuin sinun.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo

Lähinnä ihmetyttää se että perustelut sille ovat sellaisia jotka viittaavat siihen ettei suomalaispelaajia haluta sen takia ettei vain joukkueesta alettaisi puhumaan toisilla nimillä jne.

Minä voin tunnustaa, että minua vituttaa suunnattomasti se, että joukkueesta puhutaan väärillä nimillä - en mahda itselleni mitään mutta näin on marjat.

Minua todella riepoo kun käytetään puhekielessä, tai kirjakielessä, aivan vääriä termejä. Asioista syntyy aivan väärä mielikuva käytetyn termistön tähden.

Tämä on todella yksi syy sille miksen halua Wings'eihin suomalaisia, en ainakaan median hehkuttamia pelaajia. Kuten aiemminkin mainitsin, näin toimimalla halveerataan mielestäni joukkueen historiaa, muita pelaajia, menestystä etc.

Se ei ole esim. "Teemun Red Wings" vaan "Red Wings jossa Teemu pelaa".

Siinä mielessä olen ehkä lapsellinen mutta minulle nämä ovat "pyhiä" asioita. Tässä asiassa näytän tunteeni, jos niitä muuten pyrin salaamaan.

vlad#16.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Taas löytyi sellainen ketju mihin Varjon piti tulla heittelemään omia tyhmiä kommenttejaan :-)

Varjo luulee aina tietävänsä kaiken ja kaikkihan sen tietävät että varjo on tämän foorumin naurunaihe...sori vaan varjo jos sitä et vielä tiennyt...mutta kerroppas nyt minulle oiva tietäjä että miks minä pidän NHL tappeluista? Kun sinä tunnut aika hyvin tietävän muiden asioita täällä..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itselleni on aika sama mitä minusta ajatellaan, ei minulla ole mitään tarvetta pyrkiä suosituksi kirjoittajaksi tms.
Ihan hyvä vain jos ihmiset pitävät tyhmänä, ajatelkoot mitä haluavat.

Ja jos nyt vaivaudut hetkisen verran lukemaan viestejäni niin en niinkään sanonut miksi ko. henkilöt eivät jotain tee, lähinnä tein oletuksia pohjautuen ko. henkilöiden omiin viesteihin aiemmin ketjussa/muissa ketjuissa.

Tuossa ylempänä vlad jo itse sanoikin etteivät hänen perusteensa ole tässä suhteessa kovinkaan objektiivisia.
 

vinski

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, tämä suomalaisten pelaajien mollaaminen (erityisesti Selänteen) täällä NHL-palstalla on ihmetyttänyt ja vihastuttanut minuakin jo pitkän tovin. Miksi juuri sen takia hyljitään 'omia poikia', että he ovat omia poikia? No, tänään sain sitten siihenkin kysymykseeni vastauksen. Sen takia tietysti, että suomalainen media hehkuttaa liikaa suomalaisia pelaajia! Eli kun mediassa hehkutetaan joidenkin mielestä liikaa Selännettä tai muita suomipoikia, niin täällä palstalla jotkut 'kostavat' sen sitten aliarvioimalla ko. pelaajia ja ilmoittamalla kuinka he eivät ikinä halua nähdä suomalaisia 'omassa' joukkueessaan. Ihme touhua!

Pelaajana Selänne on mielestäni edelleenkin aivan jäätävän hyvä eikä ollenkaan niin yksipuolinen kuin monet täällä väittävät. Puolustuspään meriitit on Teemulla kyllä melko vähissä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö hän pelaisi joukkueen etua ajatellen. Teemun tehtävä poikkeuksellisesta lahjakkuudesta johtuen on hyökätä ja auttaa joukkuetta sitä kautta. (tässä vaiheessa viestiä tunnen itseni ihan apinaksi kun näin selvää asiaa täällä teille selvennän, mutta se kun vaan tuntuu toisilta aina välillä unohtuvan).

Oma arvaukseni Selänteen ensi kauden seuraksi on Colorado. Olisi mukava nähdä Teemu kerrankin todellisen tähtisentterin rinnalla.
 

apo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Wild
Saanko sanoa oman mielipiteeni asiasta? Ai en? No, ei se mitään.

Minulla NHL:n seuraaminen on hyvin vahvasti irronnut kansallisuuskysymyksistä. Pohtiessani lempparipelaajiani tai sitä, kenet toivoisin näkeväni suosikkijoukkueessani, katson sitä, mitä kaverit tekevät kentällä, en sitä, mitä heidän passinsa kannessa lukee.

Jos joku ehdoin tahdoin ei halua nimenomaan suomalaisia suosikkijoukkeensa riveihin, ei se toki minulta erityisemmin pois ole, mutta ihmettelenpä kuitenkin. Minä toivon joukkueeni haalivan käsiinsä parhaat mahdolliset pelaajat kansallisuudesta riippumatta, ja jos se tarkoittaisikin Wildin ristimistä suomalaisessa mediassa "Teemu Selänteen Minnesotaksi", minua risoisi kyllä siinä enemmän joukkueen kutsuminen osavaltion (eikä oikean nimensä) kuin Selänteen mukaan.

Wildissa pelaa tällä hetkellä yksi suomalainen, Antti Laaksonen. On totta, että hän on yksi suosikkipelaajistani joukkueessa, mutta ei suinkaan ainoa, eikä edes suurin, ja suosikinasemansa hän on ansainnut peliesitystensä perusteella.

Jos lopuksi muodon vuoksi palattaisiin otsikon alle, toivon Selänteen pääsevän joukkueeseen, joka voi taistella Stanley Cupista. Kaikki huippupelaajatkaan eivät uransa aikana nimeään kannuun saa, mutta Selänteen kaltaisen tähden kohdalla toivoisi hänen päätyvän tilanteeseen, jossa asia ei olisi (juuri) kuin hänestä itsestään kiinni.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo

Tuossa ylempänä vlad jo itse sanoikin etteivät hänen perusteensa ole tässä suhteessa kovinkaan objektiivisia.

Eivät olekaan, sen tunnustan. Mutta voitko sanoa, että suomalaisten kiekkoilijoiden yletön ylistäminenkään perustuu objektiivisuuteen?

Minusta kaksi parasta suomalaista kiekkoilijaa tällä hetkellä NHL'ssä ovat Teppo Numminen ja Jere Lehtinen, kumpikaan heistä ei kuitenkaan ole mikään kansikuvapoika Suomessa. Miksi? Miksei heitä hehkuteta jokaisessa lööpissä?

Seuraavaan ryhmään tulevat pelillisistä ansioiltaan sitten Koivu, Selänne & co. Osaan antaan tunnustusta heidän pelillisille ansioille jos tarvetta ilmenee, pl. Selänne henkilönä ei saa minulta arvostusta pätkääkään, myöskään tämän tähden en haluaisi häntä syömään Wings'ien ilmapiiriä. Ei Selänne kuitenkaan huono ole pelaajana, yksipuolinen tosin - tuskin muuten olen väittänytkään, että suomalaiset pelaajina olisivat huonoja. (En väitä, että sinä olisit minun väittänyt sanoneen niin). Suomalaiset on kuitenkin nostettu mielestäni monissa tapauksissa liian heppoisin ansioin jalustoille. Tunnutaan monasti unohtavan tyystin se, että jääkiekko on joukkuelaji jossa menestyäkseen tarvitaan joukkueen panosta. Harvoin, todella harvoin nykyään, menestymisestä saadaan kiittää yhtä pelaajaa.

Minulle kuitenkin joukkue on tärkein, pelaajien kotimaalla ei ole todellista väliä. Tulipa hän Ruotsista, Venäjältä, Kanadasta tai ihan mistä muualta tahansa, tärkeintä on se, että hän omin ansioin pääsee joukkueeseen ja pelaa siellä joukkueelle - ei itselleen.

Varmasti joku päivä Wings'eissäkin pelaa suomalainen, siihen on sopeuduttava. Toivon vaan ettei media täällä Suomessa kuitenkaan sillä hetkellä vedä vessanpöntöstä alas joukkueen historiaa ja traditioita. Pelaaminen tällaisessa pitkän historian omaavassa joukkueessa on kunnia-asia pelaajalle, valtaosa pelaajista varmaan tämän ymmärtää ja tiedostaa, toivoisin vaan, että saman kykenisivät ne tuhannet fanit ja median edustajat täällä Suomessa - kuin myös muualla.

Se on kuin puukkoa kiertäisi haavassa jos sanotaan "xx xx'n Red Wings", tuolla hetkellä pyyhitään mielestäni pois koko joukkueen historia ja manneisyys. Ja, aivan yhtälailla tämä pätee Habs'eihin etc.

Minulle se on ja on aina ollut, ensin joukkue ja sitten vasta pelaaja.

Menipä saarnan puolelle mutta tulipahan nyt vielä kertaalleen tuuletettua tuota yliskammaria!

vlad#16.
 

Sparta Magic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt kun Teemukin roikkuu vapaana agenttina , kiinnostaisi tietää mistä löytyy ajantasalla oleva lista näistä vapaista agenteista.

Minnesota, Ottawa, Buffalo, tai Boston on Teemun osoite ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös