Teemu vapaille markkinoille

  • 7 867
  • 63

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Teemu Selänne päätti kokeilla vapaiden markkinoiden tarjontaa ja jätti käyttämättä 1+1 -vuotisen sopimuksensa jälkimmäisen vuoden Sharksin kanssa.

linkki

Vahvimmin Teemua on huhuiltu takaisin Anaheimiin. Spekulaatiot ja uutiset Teemun ensi kauden joukkueesta sopivat tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

Deader

Jäsen
Colorado?

Sakicin rinnalle tarvittaisiin pelimiestä, että Fopan ketjun lisäksi saataisiin toinenkin toimiva kokonaisuus. Battagliasta ei ollut tilanteen pelastajaksi ja Reinprechtkin tuntuisi sopivan paremmin kolmosketjuun. Rahalla Colorado tuskin lähtee kilpailemaan mutta siinä on joukkue, jossa Teemulla olisi mahdollisuus Stanley Cupiin.
 

toniy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,
San Jose Sharks.
Olisi erittäin outoa jos Teemu palaisi Anaheimiin sillä mestaruuttahan Teukka himoitsee.
Ei Anaheimilla ole siihen mahdollisuuksia vaikka tämä kausi on ollutkin hyvä Arrowhead Pondin asukeille.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Veikkaisin Selänteen pelaavan ensi kaudella Dallasissa, vahva tunne. Lehtinen, N.Kapanen ja ulkolaiset tähdet. Täydellinen joukkue taistella Stanley Cupista, ja joukkue on lännessä, siinä tärkeimmät syyt, miksi Teemu pelaa ensi kaudella Stars -paidassa.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Lännen pelityyli sopii mielestäni paremmin Teemulle. Veikkaisin ensi kauden seuraksi Dallasia tai Coloradoa. Mestaruuttahan Teme saalistaa, ja Fopan lätyt saattaa houkuttaa Denverin suuntaan, toisaalta Mike Modanon kanssa Teme muodostaisi huikean vauhtipeliä pelaavan kaksikon...

Aika näyttää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Colorado tai Dallas. Idästä lähinnä Flyers tai Teemun perässä aiemminkin ollut NJ. Eiköhän se noista löydy...
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ei tule Teemu Dallasiin. Starsin kukkaron pohja on jo näkyvissä ja siellä lukee Derian Hatcherin nimi. Lisäksi Turco tekee arvonsa mukaisen pahvin ja siinä ei jää enää yhteenkään mukava-Teemuun varaa.
 

Petrick

Jäsen
Tai sit Teemu pysyy aurinkoisilla alueilla ja lähtee kuin lähteekin Kariyan seuraks Anaheimiin. Pitäähän sitä päästä avoautoillaan ajamaan, hehe..
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Onhan myös se mahdollista että San Jose jättää paremman tarjouksen, koska heillähän on käsittääkseni yksinoikeus neuvotteluihin heinäkuuhun asti. Tosin uskon vahvasti että ensi kaudella Teemu pelaa jossain muualla kuin Josessa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Banhammer
Onhan myös se mahdollista että San Jose jättää paremman tarjouksen, koska heillähän on käsittääkseni yksinoikeus neuvotteluihin heinäkuuhun asti. Tosin uskon vahvasti että ensi kaudella Teemu pelaa jossain muualla kuin Josessa.

Tuskin tuo Teemun päätös rahasta oli kiinni. 6,5 miljoonaa on iso palkka yksipuoliselle maalintekijälle, joka ei ole parina viime kautena saanut edes 30:tä maalia kasaan. Ennemminkin Teemua epäilytti seuran epäselvä tilanne, niinkuin hän tämän päivän tv-haastatteluissakin kertoi.

Totta on myös varmasti toinen Teemun mainitsema seikka, eli että kiinnostuneita löytyy. Vaikka kauden jälkimmäinen puolisko olikin katastrofaalinen, on Teemu kesän kuumimpia nimiä.
 

Voittaja

Jäsen
Niin kauan aivan sama mihin menee, kunhan vain ei tule Detroitiin. Se olisi meikäläiselle henkilökohtainen katastrofi.

Itse veikkaan joko Anaheimiä tai New Jerseytä
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Jos veikata pitäisi, veikkaisin Torontoa tai Ankkoja. Teemu on jotenkin ankan oloinen. San Josekin oli ennen Teemua ihan kova jengi. En mä valita mutta...
 

Vaicci#63

Jäsen
Tämä nyt on ihan hatusta heitetty juttu ja en ole todellakaan selvillä NHL:n pelaajahankintapolitiikasta.

Luin jostain että joku olisi San Josesta (varmaan GM) sanonut että kun Teemu ei hyväksynyt sopimusta, niin heille jää rahaa jopa paljon enemmän uusiin ja ehkä parempiin pelaajiin.
Ja kun Capitals kaupittelee Jagria... 1+1....

Nääh, ei tuo voi toteutua...

Selänteen seuraksi veikkaan jotain puskista tulevaa tiimiä, mihin Teemua ei ole huhuttu. Tai sitte Ankat
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viestin lähetti Voittaja
Niin kauan aivan sama mihin menee, kunhan vain ei tule Detroitiin. Se olisi meikäläiselle henkilökohtainen katastrofi.

Itse veikkaan joko Anaheimiä tai New Jerseytä

Minä toivon myös samaa. En todellakaan haluaisi nähdä Selänteen pelaavan NHL:n ylivoimaisesti ärsyttävimmässä joukkueessa, joka ei millään suostu nuorentamaan ukkoutunutta tähtikatrastaan.

Melkein kaikilla NHL-palstalle kirjoittavilla "asiantuntijoilla" on jonkinlainen Selänne-kammo/inho. Siksi paljon monet täällä vakituisesti kirjoittavista Teemua mollaavat. Itseasiassa olen havainnut tietynlaista anti-Suomi -liikettä monessa ketjussa. "Aivan sama ketä uudet vahvistukset suosikkijoukkueessani ovat, kunhan eivät ole suomalaisia". Tämän tyylisiä kirjoituksia olen useinkin täällä tavannut. Olen sitä mieltä, ettei Teemulla ole enää henkilökohtaisilla suorituksillaan teille vikisijöille enää mitään todisteltavaa. Ei ole taas Teemun vika, että ympärillä oleva joukkue ei ole ollut samaa tasoa miehen itsensä kanssa.

Onko tähän kaikkeen syynä sitten perisuomalainen kateus ja itseinho? Ei haluta nähdä, että joku omasta kotimaasta pärjää itseä paremmin. Tai ei voida muuten vaan ymmärtää, että Suomesta voi tulla hyviä jääkiekkoilijoita. Menkää itseenne ja hävetkää!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
THN:n mukaan Teemu oli lähellä päätyä Philadelphiaan juuri ennen siirtoajan umpeutumista. Flyers hankki Amonten ennen Teemua.

Eiköhän Teemu oikeasti kyllä kelpaisi kaikkiin joukkueisiin, jolla herran pelisuoritusten maksamiseen on varaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Luu2
Melkein kaikilla NHL-palstalle kirjoittavilla "asiantuntijoilla" on jonkinlainen Selänne-kammo/inho. Siksi paljon monet täällä vakituisesti kirjoittavista Teemua mollaavat. Itseasiassa olen havainnut tietynlaista anti-Suomi -liikettä monessa ketjussa. "Aivan sama ketä uudet vahvistukset suosikkijoukkueessani ovat, kunhan eivät ole suomalaisia".

Minä olen tehnyt saman huomion. Varsinkin monet Detroitin kannattajat ovat tätä mieltä ja sanovat "koska meillä ei ole ikinä pelannut Suomalaista en halua niin käyvän tästä eteenpäinkään". Esimerkiksi kun huhuttiin Nummisen menosta Detroitiin, niin sieltä kuului juuri tämmöistä tekstiä. En halua kuitenkaan tuomita kaikkia Detroit faneja tällä kirjoituksella ja näitä saman tyylisiä kirjoituksia on monen muunkin seuran (varsinkin NHL) kannattajalla. Todella ihmeellistä touhua joka tapauksessa tämä mollaaminen ja olen ihan varma, että Selänne menisi ihan minkä tahansa joukkueen ykkös ketjuun heittämällä ja Selänne on todellakin edelleen yksi maailman parhaista maalin tekijöistä.
 

Voittaja

Jäsen
ja olen ihan varma, että Selänne menisi ihan minkä tahansa joukkueen ykkös ketjuun heittämällä

No nämähän on ihan mielipide juttuja. Omasta mielestäni ei mahtuisi Detroitissa edes toiseen kenttään. Philadelphiassakin on Leclair, Recchi, Gagne ja Amonte ainakin, jotka ovat laitureista MINUN mielestäni Selänteen edellä, ehkä Kapanenkin. Aika hankala olisi myös perustella, miksi Selänne pääsisi esimerkiksi Washingtonin, Rangersien, Coloradon, Dallasin tai Vancouverin ykköskenttään. MIKSI HELVETISSÄ KAIKKIEN PITÄISI PITÄÄ SELÄNTEESTÄ? Sori jos satun tykkäämään pelaajista, jotka osaavat pelata myös omaan päähän. On se tietenkin hienoa, jos on niin hyvä ihminen, että tykkää kaikista maailman ihmisistä , itse en ole sellainen. Ja miksi minun pitäisi hävetä sitä, että en halua suomalaisia Detroitiin? No joka tapauksessa en häpeä, joten kai olen aika huono ihminen. Sitä en kiistä, etteikö menisi monessa joukkueessa ihan ykkökenttäänkin asti, mutta pieni raja tällä "hehkuttamisellakin" pitää olla.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Viestin lähetti Luu2
Onko tähän kaikkeen syynä sitten perisuomalainen kateus ja itseinho? Ei haluta nähdä, että joku omasta kotimaasta pärjää itseä paremmin. Tai ei voida muuten vaan ymmärtää, että Suomesta voi tulla hyviä jääkiekkoilijoita. Menkää itseenne ja hävetkää!

Miksi mielipiteitään pitäisi hävetä? Anti-Selänne-asenteeni, jonka myös avoimesti julki tuon juontaa juurensa MM-kisoihin 92 ja Selänteen käytökseen niiden kisojen suhteen. Loistava yksilö, jollaista en ikinä toivoisi kuitenkaan suosikkijoukkueeseeni. Itse arvostan enemmän pelaajia, jotka pelaava joukkueelleeen. Oli joukkue kuinka hyvä tai paska tahansa.

Vuosia saimme lukea, kuinka miljoona-Teemu on turhautunut, kun parhaat vuodet menevät hukkaan joukkueessa, jossa ei pärjää. Lopulta pääsi joukkueeseen, joka pärjäsi. Teemu jopa osoitti hienoa asennetta pysymällä siinä joukkueessa, vaikka pienemmällä palkallakin, koska uskoi kyseessä olevan contender. Jollainen San Jose olikin. Nyt joukkue on pilkottu tuhannen päreiksi ja samalla tavoin viimeinen rotta jättää uppoavan laivan. Steve Y ja Joe S ovat hyviä esimerkkejä pelaajista, joita arvostan ennen kaikkea sen takia, että he ovat kitisemättä pelanneet joukkueessaan läpi huonojen ja hyvien vuosien. Uskollisuus on kai se sana, jota yritän hapuilla.

Juttuni pointti on kai se, että jos tienaat miljoonia dollareita vuodessa harrastamalla lajia, josta olet saanut ammatin, on kitinä viimeinen asia, jota haluan kuunnella. Sitä kitinää on Teemu Selänteeltä valitettavasti saanut vuodesta toiseen kuulla. Ja suomalaisuuden kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Toivomus: Selänne Avalancheen

Nyt viimeistään kävi ilmi Coloradon nimellisesti kovan hyökkäysosaston ohuus. Avalanche on ainakin joka vuotinen mestariehdokas. Ei ehkä ykköseen, mutta takuulla Coloradoon kakkoseen Teemu menisi heittämällä. Saa taas nähdä, miten siirtokuviot menevät, mutta ensi kaudella Selänne voisi pelata joko Sakickin tai Forsbergin rinnalla.

Teemu Avseihin!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Luu2

Melkein kaikilla NHL-palstalle kirjoittavilla "asiantuntijoilla" on jonkinlainen Selänne-kammo/inho. Siksi paljon monet täällä vakituisesti kirjoittavista Teemua mollaavat. Itseasiassa olen havainnut tietynlaista anti-Suomi -liikettä monessa ketjussa. "Aivan sama ketä uudet vahvistukset suosikkijoukkueessani ovat, kunhan eivät ole suomalaisia". Tämän tyylisiä kirjoituksia olen useinkin täällä tavannut. Olen sitä mieltä, ettei Teemulla ole enää henkilökohtaisilla suorituksillaan teille vikisijöille enää mitään todisteltavaa. Ei ole taas Teemun vika, että ympärillä oleva joukkue ei ole ollut samaa tasoa miehen itsensä kanssa.

Onko tähän kaikkeen syynä sitten perisuomalainen kateus ja itseinho? Ei haluta nähdä, että joku omasta kotimaasta pärjää itseä paremmin. Tai ei voida muuten vaan ymmärtää, että Suomesta voi tulla hyviä jääkiekkoilijoita. Menkää itseenne ja hävetkää!

Ehkäpä on kuitenkin syytä huomioida se, että kritiikki(ni) kohdistuu juuri kansalaisiin, eli tässä tapauksessa suomalaisiin kiekkoilijoihin, ei niinkään tiettyyn henkilöön, pl. Selänne. Antipatiani eivät kohdistu pelaaja Nummiseen vaan yksinkertaisesti kansalaisuuteen, itseasiassa Numminen on esimerkkinä huono koska hän vaatimattomuudellaan on kuitenkin sellainen pelaaja johon ei kohdistu suunnatonta hypetystä täällä Suomessa. Merkitsevää minun tapauksessa on juuri se hypetys joka Suomessa nostetaan jos tai kun joku suomalainen pelaa menestyvässä joukkueessa, sen jälkeen tuntuu todellakin siltä, että se menestys on juuri yksin omaan sen suomalaisen ansiota.

Mikään ei ärsyttäisi minua enempää kuin "Teemu Selänteen Red Wings". Minulle tällaisen hehkutuksen kuunteleminen, olettaen, että tällaiseen tilanteeseen jouduttaisi, olisi suorastaan häväistys Wingsien historiaa ja menneisyyttä ja menestystä kohtaan.

Teemu on ainoa suomalaisista pelaajista joka oikeasti persoonana minua ärsyttää, hän on tehnyt sitä ensimmäisestä NHL-kaudesta alkaen ja tulee olemaan ärsyttävä niin kauan kuin hokkarit jalkaan saa, ja vielä senkin jälkeen. Häneen kulminoituu hyvin voimakkaalla tavalla vastenmielinen pelaajatyyppi. Julkisuudessa ollaan niin hymyä mutta heti jos homma ei luistakaan niin alkaa mieletön piipitys ja urputus. Mitähän Teme olis tuumannut jos olisi joutunut pelaamaan Scottyn alaisuudessa ja tämä, palauttaakseen sällin maan pinnalle olisi heittänyt Temen pakiksi? Voi sitä itkua ja hammastenkiristelyä, niin Teemun suusta kuultuna kuin suomalaisessa mediassakin.

Minulla ei ole mitään häpeämistä sen puoleen etten halua nähdä suomalaisia, kaikkein viimeksi mr. Selännettä Wingseissä. Enkä minä ole kade suomalaisten, esim. Jere Lehtisen, menestykselle. Hienoa, että pärjäävät NHL'ssä!

vlad#16.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Välillä tuntuu, että osa suomalaisista elää Selänteen kohdalla vuotta 1999, jolloin Selänne vielä todella oli yksi parhaista, ellei paras maalintekijä maailmassa. Maurice Richard-pystin jälkeen Teemun taso on tasaisesti laskenut eikä Teemu todellakaan ole edes sen 6.5 miljoonan dollarin arvoinen.

Yksi syy, miksi en suomalaisia tahdo Canadiensiin Sakun lisäksi on juuri se pelko, että Canadiensin kannattamisesta tulisi eräänlainen trendi-ilmiö, kun suomalaismedia rummuttaa Canadiensista sitä ja tätä. Eli tapahtuisi niin sanottu Winnipeg Jets-ilmiö.

Sitä paitsi eipä suomalaisissa juuri tarpeeksi tasokkaita Habsiin ole kuin Jere Lehtinen - Sakun lisäksi tietty.
 

Voittaja

Jäsen
Luin uudelleen tuon oman viestini, ja sitten pari kertaa Vladin vastaavan, ja täytyy sanoa, että Vlad toi viestissään esille juuri ne asiat, mitkä omastani jäivät pois. No vetoan tässä tapauksessa huonoon kirjalliseen ulosantiini.

Juuri nuo "Senjasen Suomalaisen Red Wings" ym. ärsyttäisi aivan helvetisti, se olisi aivan perseestä. Ihan sama kuka tuo suomalainen olisi, aivan sama.

Lähes kaikille suomalaisille toivon menestystä NHL:ssä, mutta en Selänteelle, niinkuin täältäkin on ajan saatossa saanut huomata(Vilpertti varmaan muistaa, kun sanoin aina sanoneeni, ettei Selänne tule voittamaan Stanley Cupia). Kun joku tyyppi ärsyttää, niin se ärsyttää. Jos se jonkun mielestä on kateellisuutta, niin aivan sama minulle, itse kuitenkin tiedän asioiden oikean laidan. Oletkos muuten sinäkin kateellinen kaikille tyypeille joista et pidä? Itseinho? Ei oikein sovi meikäläiselle...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Teille Vlad ja Voittaja: Mielipiteitä tietenkin saa olla ja niitä ei todellakaan tarvitse pyytää anteeksi. Minua vaan ihmetyttää tämmöinen Suomalaisten "syrjiminen", mutta tuossahan te selititte kantanne aika hyvin. Omalla tavallani ymmärrän tuon jos ajattelen sen vaikka niin, että en kyllä itsekään halua IFK:hon yhtään Jokeri pelaajia jos vaan mahdollista. Enkä minäkään todellakaan ole mikään Teemu fani, mutta sitä minä en ymmärrä jos arvostellaan syyttä suotta pelaajia vaan sen takia jos on Suomalainen.

Viestin lähetti vlad
Mitähän Teme olis tuumannut jos olisi joutunut pelaamaan Scottyn alaisuudessa ja tämä, palauttaakseen sällin maan pinnalle olisi heittänyt Temen pakiksi? Voi sitä itkua ja hammastenkiristelyä, niin Teemun suusta kuultuna kuin suomalaisessa mediassakin.

En tiedä mitä tässä ajoit takaa, mutta kyllähän sieltä Detroitista löytyy jo valmiiksi yksi tämmöinen kitisijä joka oikein isänsä välityksellä kertoi lehdistölle, että ei halua pelata puolustajana. Tämä pelaajahan on tietysti Sergei Fedorov.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ck

En tiedä mitä tässä ajoit takaa, mutta kyllähän sieltä Detroitista löytyy jo valmiiksi yksi tämmöinen kitisijä joka oikein isänsä välityksellä kertoi lehdistölle, että ei halua pelata puolustajana. Tämä pelaajahan on tietysti Sergei Fedorov.

Niin, ja jos samassa tilanteessa olisi Selänne, mitä tekisikään media Suomessa? Tuskin ryhtyisi nimittelemään Selännettä kitisijäksi vaan ihmettelisi mitä Scotty oikein nyt puuhaa, toisi kuin FedEx'in tapauksessa jossa hänet leimattiin "kitiseväksi ryssäksi".

Kannattaa myös huomioida se, että Fedorovin tapauksessa peluuttaminen puolustajana ei rajoittunut muutamiin kertoihin vaan Scotty harrasti sitä eräässä vaiheessa varsin usein, jota Fedorov kritisoi koska hänen mielestä hänellä olisi ollut enemmän annettavaa joukkueelle hyökkääjänä, tosin mukana oli hivenen itsekkyyttäkin. Samoin on muistettava, että eräässä vaiheessa kritiikkiä suolsi eniten Fedorovin isä - ei niinkään Sergei itse - jopa hivenen omapäisesti. Isänsä ei tahtonut hyväksyä sitä, että poika pelaa pakkina. Sergeille se tuolloin sopi koska, kuten hän muotoili asian, "joukkueen etu on tärkein". Suomessa jostain kumman syystä Fedorov mielletään edelleen kitiseväksi oikuttelijaksi vaikka hän on huomattavasti kasvanut persoonana ja urheilijana.

Eikä Fedorov ole ainoa hyökkääjä joka joutui Scottyn "käsittelyyn", myös Shanahan koki hivenen samankaltaisen kohtalon ja eikä hänkään siitä pitänyt - ilmaisi myös asian ääneen, mutta eipä häntä leimattu "kitiseväksi kanukiksi" missään vaiheessa.

Niin, ja vaikka Fedorov kuinka kitisisi niin siitä huolimatta hän on pelaajana huomattavasti Selännettä monipuolisempi. Tämä näin asian ohi huomioituna.

vlad#16.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti vlad
Fedorov kritisoi

Shanahan koki hivenen samankaltaisen kohtalon ja eikä hänkään siitä pitänyt - ilmaisi myös asian ääneen

Eli mitä tästä voimme päätellä? Samanlaisia kitisijöitä kaikki kolme Selänne, Fedorov ja Shanahan. Vai mitä muuta eriävää on Selänteen ja näiden kahden Detroitin pelaajan itkuissa kuin se että on eri aihe? Itsehän muotoilit näiden pelaajien kitinät niin, että Fedorov kritisoi, Selänne itkee ja Shanahan ilmaisee asian ääneen. Minä en kyllä näe näissä tapauksissa mitään eroa.

Saattaa olla totta että Fedorov on Selännettä monipuolisempi pelaaja, mutta ei se tee hänestä sen parempaa. Olihan esimerkiksi Tikkanenkin monipuolisempi kuin Selänne, mutta siksi onkin turha vertailla heitä pelaajina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös