Mainos

Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

• 907 606
  • 4 646

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Aa totta, aivopieru. 70000 rovetta siis, siinä on Miedolla työmaata.
Jos tämä jaetaan kuukaudelle kuten Teemun talon kulutus, saisi Mieto normaalin 30 päivän kuukauden aikana vetää reilut 2333 rovetta päivässä.
Tunnissä tämä tekisi vähän yli 97, eli minuutissa 1,62 ropposta. Ja kaikki tämä ilman nukkumista. Mahtaisiko edes suuri Juha Mieto pystyä tuollaiseen?

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
"Paljon tuli apuja ja nyt siellä on ammattilaiset tutkimassa asiaa, eiköhän se siitä järjesty"

Kuulostaa niin tutulta että mun aivot yrittää kokoajan vaihtokauppaa "ammattilaiset" --> "alamaailman leipurit"

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alan kallistua ajatukselle, että Eetu tekee tuolla jotain sivubisnestä ala bordelli&majoituspalvelu. Mestiksessä ei tiliä tehdä ja iskän viikkorahoilla ei kukaan ikuisesti halua elellä.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miten tuo kulutus voi olla tuollainen, vaikka Teemun mukaan lämpötila on tiputettu +15 asteeseen, uima-allas on tyhjennetty, poreamme on tyhjennetty ja niin edelleen? Ei mahdu järkeen.
Veikkaan, että voi olla mahdollista Selänteen tapauksessa, että hän ei nyt ihan mistään tavallisesta kuukausilaskusta puhu.

PuckFutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On nämä vähän huvittavia. Teemu eka provoilee, ja sitten ite vetää herneet nenään omasta provoilusta. Hieman väärinymmärretty.
Kannattaa muistaa että Teemu Selänne on asunut Amerikassa jo pitkän tovin naapureinaan yhtä rikkaita ihmisiä. Ei hän välttämättä osaa ottaa huomioon että Suomessa ihmiset saattaa kokea aidotkin ihmettelyt provoiksi.
Toki twitterissä joka toinen vastaantulija on provoileva trollipeikko.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Teemu-uutisoinnissa alkaa näkymään muutoksen merkkejä. Aiemmin Selänne sai olla kaikkine sekoiluineen median koskemattomissa, mutta nyt pato alkaa osoittaa murtumisen merkkejä. Tässä ketjussa olikin jo mainittu Ilta-Sanomien artikkeli, jossa lievän vittuilun sivumaun kera laskeskeltiin mitä Selänteen kertoma sähkökulutus tarkoittaisi käytännössä.

Otetaan keskiarvoksi kuusi kilowattituntia. Selänteen kuukausikulutus vastaa sitä, että kolme isoa sähkökiuasta olisi yhtäjaksoisesti päällä kuukauden ajan.

(...)

Siirrytään sitten joulupöytään. HK:n mukaan viisikiloisen kinkun paistaminen 120-asteisessa kiertoilmauunissa vie sähköä noin kolme kilowattituntia. Selänteen kuukauden sähkönkulutuksella paistaisi noin 4 670 joulukinkkua – siis noin 23 tonnia kinkkua.

Mitä tapahtuisi kodinhoitohuoneessa? Vattenfallin mukaan pyykinpesukone käyttää 40 asteen ohjelmalla maksimissaan 0,8 kilowattituntia pesukertaa kohden. Selänne voisi siis pestä kuukaudessa 17 500 koneellista pyykkiä, mikä tekee noin 580 koneellista päivässä. Jos ohjelma kestää kaksi tuntia, vuorokauden pesumäärään tarvittaisiin noin 48 jatkuvasti päällä olevaa pesukonetta.
Samaan aikaan Helsingin-Sanomat on tarttunut Teemun näkemyksiin urheilijoiden varusmiespalvelukseen liittyen. Teemu twiittasi case-Nikuun liittyen tänään, että se intti kannattaa käydä mahdollisimman nuorena alta pois.

JÄÄKIEKKOLEGENDA Teemu Selänteen mielestä suomalaisilla NHL-pelaajilla eikä muillakaan urheilijoilla ei voi olla mitään etuoikeuksia varusmiespalveluksen suorittamisessa.

”Ei urheilijoilla tai NHL-pelaajilla voi olla mitään etuoikeuksia varusmiespalvelun suhteen”, Selänne kirjoitti perjantaina Twitterissä.

(...)

SELÄNTEEN mielipide urheilijoiden etuoikeuksista liittyen varusmiespalvelukseen on muuttunut vuodesta 2015. Silloin hän oli suunnilleen päinvastaista mieltä.

(...)

"Onko Sakslinin elämäntyö muuttaa toimintaa, joka on toiminut kaikkien osapuolien kesken erinomaisesti jo puolisataa vuotta", Selänne kysyi.

"Nyt puhutaan kuitenkin joukosta, jonka oikea elämäntyö ja unelma on tulla ammattiurheilijaksi."

Ja myös Ilta-Sanomat nosti Hesarin jutun samaan aikaan esiin.

Sekä HS että IS ovat vielä epämukavasti kaivaneet lähteekseen Teemun twiittailuja vuodelta 2015, jotka on upotettu osaksi juttua. Minulla on paha epäilys siitä, että Teemulle voi tulla yllätyksenä tämmöinen, että joku kaivelee joskus vanhoja twiittejä esiin.

Vaikka median kelkka alkaa kääntyä, suomalaisten takki T88mua kohtaan ei ole muuttumassa. Selänteen sähkölaskua koskevien iltapäivälehtien Facebook-julkaisujen kommentit ovat aikamoista öyhötyskenttää, jossa jutut ovat kuin Valavuorella. En tiedä miten asia liittyy Selänteen Kirkkonummen sähkölaskuun, mutta useampikin käyttäjä valitti julkaisun kommenttikentässä, että tyttöhallitus lähettää suomalaisten rahat Kirgisian tupakoitsijoille.

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
öyhötyskenttää
Tämä lainaus sopii yleisestikin tähän ketjuun, ja viimeisimmän vastaavan otin nyt lainaukseksi.

Selänteen twiittailut eivät ole kovin tyylikkäitä, sitä mieltä itse olen. Mutta se määrä kuraa mitä tässä ketjussa numero kasin päälle heitetään, on jotenkin säälittävää. Samat nimimerkit jotka Selänteen yhteydessä käyttävät termiä öyhöttää, ovat itse malliesimerkki siitä öyhötyksestä.

Vahingonilo on paras ilo? Vai moraalin- tai maineenvartijoitako he ovat?

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Jos tämä jaetaan kuukaudelle kuten Teemun talon kulutus, saisi Mieto normaalin 30 päivän kuukauden aikana vetää reilut 2333 rovetta päivässä.
Tunnissä tämä tekisi vähän yli 97, eli minuutissa 1,62 ropposta. Ja kaikki tämä ilman nukkumista. Mahtaisiko edes suuri Juha Mieto pystyä tuollaiseen?
Helposti. Siihen kun Mietaa kaataa vielä pari sataa motillista puita paskapaperiksi, niin selviää seuraavastakin kuukaudesta.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Teemu-uutisoinnissa alkaa näkymään muutoksen merkkejä. Aiemmin Selänne sai olla kaikkine sekoiluineen median koskemattomissa, mutta nyt pato alkaa osoittaa murtumisen merkkejä.

Enemmänkin kyse on siitä että managerit yms. taustaorganisaatio ei enää uran jälkeen suojele urheilijoita, mikä nyt näkyy, varsinkin kun T€€mu on uran jälkeiseen julkisuudenhallintaan ottanut neuvoja täysiltä amatööreiltä kuten Valavuori tai Hjuulio Sandel.

Aapee79

Jäsen
Tämä lainaus sopii yleisestikin tähän ketjuun, ja viimeisimmän vastaavan otin nyt lainaukseksi.

Selänteen twiittailut eivät ole kovin tyylikkäitä, sitä mieltä itse olen. Mutta se määrä kuraa mitä tässä ketjussa numero kasin päälle heitetään, on jotenkin säälittävää. Samat nimimerkit jotka Selänteen yhteydessä käyttävät termiä öyhöttää, ovat itse malliesimerkki siitä öyhötyksestä.

Vahingonilo on paras ilo? Vai moraalin- tai maineenvartijoitako he ovat?
Minä jo ihmettelinkin, ettetkö tule puolustamaan T88mua. Tulit, hyvä. Jos puolustaa Valavuorta henkeen ja vereen, niin kyllä kasikin pitää silloin olla listoilla. Teet arvokasta työtä!

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pikaisen googlauksen perusteella Kymppi Mämmi rove 700g sisältää 173 kilokaloria, eli noin 200 Wh. 14 kWh vastaisi sitä että Juha Mieto söisi 70 rovetta.
100g Kymppi Mämmiä sisältää 173 kilokaloria. Ropehellisessa on siis 700g eli 1211 kilokaloria. Eli noin 1,4 kWh. Selänteen sähkön käyttö on n. 14 000 kWh/kk eli 10 000 ropehellista mämmiä. Tämä jos jaetaan oletetulla 30 pv/kk tekee se 333 ropposta/vrk. Tämä jos jaetaan tunneilla tekee se vajaa 14 ropposta per tunti. Vielä jos tämä muutetaan minuuteiksi tekee se noin 1/4 ropposta minuutissa. Eli Mietaan pitäisi syödä yksi ropehellinen mämmiä kuivana noin neljässä minuutissa kuukauden ajan pitämättä lainkaan taukoa. Laskenta ei ota huomioon Jussin käyttämää punaista maitoa mämmin lisukkeena. Jos ajatellaan Mietaan käyttävän ropposeen mämmiä noin 1,5dl punaista maitoa se tekee ropposeen lisää noin 100 kcal. Näin ollen ropposen arvo nousee 1311 kcal joka vastaa noin 1,52 kWh. Eli syötävät ropehelliset putoavat määrään 9211. Maidon kera nautittuna se tekee noin 307 rovetta vuorokaudessa, eli vajaa 13 ropehellista tunnissa. Ja taas minuuteissa 1/5 ropposta. Kyllä Mietaa tuohon pystyy.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

PuckFutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Missasiko Onninen Selänteen maalit Naganossa Ruotsia vastaan? Itse kuulin ne radiosta. Vaikea kuvitella mikä muu saisi tuollaiseen raivoon. Paitsi perisuomalainen kateus ja alemmuudentunto.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ihmettelisi, että näin tapahtuisi, mutta Oskari Onnisen peppukipuilu alkaa kyllä olla jo surullista seurattavaa. Nyt Yhdysvallatkin on kuulemma kehitysmaa.
Niin no, paikallinen parlamentti on ainakin yhtä sekaisin kuin (muissakin) useissa kehitysmaissa. Iso osa ihmisistäkin about yhtä kouluttautuneita (kärjistys).

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no, paikallinen parlamentti on ainakin yhtä sekaisin kuin (muissakin) useissa kehitysmaissa. Iso osa ihmisistäkin about yhtä kouluttautuneita (kärjistys).
Kumpikaan ei tee yleisen määritelmän mukaan jenkeistä siltikään kehitysmaata. Tokihan tollaisessa mielipidekirjoituksessa saa huumorimielessä väittää melkein mitä vaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy