Ei ei ei, totta helvetissä sillä on joku joka hoitelee sen raha-asioita. Sehän olisi täysin älyvapaata, helvetin aikaa vievää touhua katsella aktiivisesti sijoitustensa perään. En ikinä usko että joku NHL pelaaja ite hoitelisi raha-asiat.
Huomaa että raha-asioiden hoitaminen =/= rahojen sijoittaminen. Varmasti Teemulla on joku "edunvalvoja", joka katsoo ettei Selänne elä yli varojensa tai tule muuten kusetetuksi. Mutta joku "sijoitusneuvoja" ei voi olla sama henkilö, kuin että olisi henkilö joka hoitaisi ylipäätään kokonaan asiakkaansa talouden ylläpidon. Siihen ei aika varmasti riittäisi.
Otetaan esimerkki urheilun puolelta. Itse näkisin niin, että sijoitusneuvoja on verrattavissa johonkin huippuvalmentajaan, jonka opeilla piiskataan motivoituneesta ja lahjakkaasta urheilijasta kaikki tehot irti. Samaa huippuvalmentajaa ei ole järkeä laittaa valmentamaan mitään keskiveroa aloittelija-läskiä. Kaikki huippuvalmentajan aika menee perusteiden opettamiseen, jonka voisi tehdä joku "huonompikin" valmentaja.
Sama homma raha-asioiden kanssa. Miksi palkata sijoitusneuvoja, jos oman talouden pelkkä ylläpitokin (enemmän rahaa sisään kuin ulos) ei tahdo onnistua? Ei ole häävi homma sijotusneuvojallakaan tehdä duuniaan, jos jatkuvasti joutuu elämään pelko perseessä, että jostain sijoituskohteesta joutuu repimään rahat ulos oletettua aiemmin, ihan vain siksi että Teemu haluaa ostaa uuden Ferrarin. Jonkun pitää ensin saada homma alkuun, ennen kuin huippuvalmentaja/sijoitusneuvoja pääsee tekemään omaa työtänsä.
Teemulla on varmasti jonkinlainen kaveri, joka huolehtii jossain määrin Teukan raha-asioita. Mutta epäilen että ei Teemulla varsinaista sijoitusneuvojaa ole. Ainakin tuolla itsensä brändäämisen ja T88mu-tuotteiden myynnissä Selänne ryssi pahasti. Selänteen nimellä on suorastaan helppoa myydä tavaraa, koska jonkinlainen brändi on jo valmiina, asiakaskunta on valmiina ja markkinointia ei tarvitse lähteä suorittamaan tyhjästä. Saati sitten Teemulla ei olisi puutetta rahasta palkata ihan ammattilaista, tai vähintään Teemu saisi nimensä avulla varmasti hyviä diilejä ammattilaisiltakin.
En tiedä missä meni pieleen, mutta niitä #kasi-tuotteita tehtiin ja markkinoitiin sellaisella osaamattomuudella, että palkattomassa harjoittelussa työskentelevät AMK-tradenomitkin olisivat lopputyönään tehneet varmasti paremman lopputuloksen. Nimeä annettiin käyttää vähän siellä täällä, tuotteita julkaistiin keskeneräisinä (eikö tuolta villasukka-verkkokaupastakin puuttunut vaikka mitä oleellista?) ja Teemun nimissä tehtiin hassuja poliittisia kannanottoja aina lasten raiskauksista ylinopeussakkojen kautta Trumpin fanittamiseen. Miksi lähteä ottamaan kantaa "kansaa (eli asiakkaita) jakaviin" asioihin, kun mitään tarvetta poliittisille mielenilmauksille ei edes ollut.
Pitäisi varmaan kaivella noita parin vuoden takaisia juttuja taas esiin. Teemut pahimmat sekoilut ovat ehtineet jo unohtua.