Teemu Ramstedt – riittääkö taso?

  • 374 100
  • 1 235

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ollu tänään maaginen! Hyvä että Parru sai sisään, tarjoillu ainakin 4-5 muutakin avopaikkaa tänään. Go Ramu!
 

jurppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuon "Riittääkö taso" lisäyksen voi muuttaa joksikin muuksi, Taso ramulla riittää ja tämäkin ilta sen osoitti.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Hieman löysästä olemuksestaan huolimatta, Ramulla on sellaisia avuja, että varmasti on HIFK:lla hänelle käyttöä. Pitää vaan osata tarjota hänelle oikeanlaiset kaverit laidoille, niin varmasti hyvä tulee.

Kokenut asennepelaaja/snaipperi Luttinen on juuri sopivanlainen laituri Ramulle. Nopea energinen luikku Rask täydentää hienosti toisella laidalla. Pitäisin LuRaRa:n yhdessä jatkossakin.
 

Stigu

Jäsen
Mä näkisin että Ramu on napsun verran vajaa huippupelaajasta. Ja se "napsu" on juuri siinä, ettei hän vieläkään kykene tekemään kanssapelaajian paremmiksi, vaan päinvastoin vaatii hyvät laiturit vierellensä. Verrokkina Elkins, jonka rinnalla vaikkapa MixMartialÅrts ja Heikkinen näyttäisivät luultavasti pelaajilta.

Ramun pitäisi karsia noita uber-syöttöjä ja ymmärtää, että hoki on loppujenlopuksi helvetin yksinkertainen peli.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ramu on karsinut uber-syöttöjä alkukaudesta. Kyllä se tehostaa pelejä kevättä kohden.
Kokeneet pelaajat parantavat lähes poikkeuksetta kevättä kohden.
Nou hätä!
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Tänään oli kyllä huikea peli Ramulta. Taitotaso ja peliäly on kyllä liigan ehdotonta eliittiä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen antanut paljon Ramulle paskaa niskaan alkukaudesta (mielestäni ihan aiheesta). Tällä viikolla 3 pelissä sarjan kärkijengejä Lukkoa, Kärppiä ja Tapparaa vastaan tehot 1+5, ja muutenkin kaukalossa johtajan viittaa harteille! Osoittaa taas, että Ramstedt on halutessaan Liigan parhaita pelaajia. Kaikesta huolimatta liikaa tulee edelleen näitä "mielummin harrastaisin pyöräilyä kuin pelaisin lätkää pelejä" eli kun ei pelaaminen kiinnosta paskan vertaa. Ramu on kuitenkin Zabon jälkeen vissiin IFKn parhaiten palkattu pelaaja, joten sopisi pelaamisen kiinnostavan myös näissä Ässät ja Pelicans peleissä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Täällä myös yksi Ramua kritisoinut. Kritiikkini on kohdistunut, kuten monella muullakin, epätasaisiin otteisiin ja huolimattomiin pikkunätteihin syöttöihin. Suoraviivaisuus on puuttunut Ramun pelistä, ja siksi kundin seuraaminen on tuottanut ajoittain suurtakin tuskaa.

Nyt viimeisissä matseissa Ramu on kiistatta ollut jengin parhaimmistoa jatkuvasti. Kulunut viikkokin sujui tuloksellisesti erinomaisesti niin Ramulta kuin koko jengiltä. Kaikkia Ramun pisteitä enemmän mua kuitenkin lämmitti se, kun mies lähti vihaisesti Niemen perään eilen. Se oli ensimmäinen kerta tällä kaudella, kun Ramu näytti kunnolla tunnetta. Tykkäsin kovasti. Muutenkin kundin karvauspelaaminen on parantunut huomattavasti, ja sen seurauksena on kiekonriistojen määrä kasvanut viime matseissa lähes potenssiin. Nyt suuri kysymys piilee siinä, saako Ramu pidettyä tasonsa, riittääkö tasaisuus.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Mä säilyn edelleen skeptisenä Ramun suhteen. Joo, kun kulkee, niin tulos tämäniltaista. Mutta ei vaan miellytä, ei sitten millään. Mä arvostan päättäväisyyttä ja suoraviivaisuutta. Asennetta. Toki arvostan ja pidän paljon myös taiteilijoista ja näistä pelintekijöistä. Vaikka Ramu on löytämässä virettään, en edelleenkään näe Ramua mestarijengissä. Mielelläni olen väärässä ja jos Ramu kannua nostaa keväällä, olen täysillä messissä. Se on ihan makeeta kun pelaajat ovat jäällä persoonallisia. Ramu hakee aina vaan syöttöä, Ramu ei lauo koskaan... Ihan mielenkiintoinen seurattava, mutta tässä on se juttu, että hoki on lopulta yksinkertainen laji ja usein se ottaa vaan päähän kun hakemalla haetaan, pakotetaan sitä näyttävää syöttöä. Ei peliä pakoteta, vaan pelin virtaukseen heittäydytään ja reagoidaan.

Mun mielestä YV oli - sen mitä katsoin - niin mielikuvituksetonta lopulta. Ramstedt oikealla ja kaikki tietää että hakee syötön. Taimi right-äijänä viivassa, mutta niin kaukana ettei kykene lyömään uskottavaa, riittävää one-timeriä. Luttinen neliön keskellä, mikä on viime peleissä toiminut loistavasti, hyvä. Rask vasemmalla rightin puolen mailalla, valmiina one-timeriin, mutta syöttöä neliön läpi on vaikea saada ja usein osuu mailoihin ja pomppii miten sattuu. Kun peli saadaan pyörimään, on tämä kuviona. Esimerkiksi Hintz menee aivan hukkaan, kun pyörii vaan syvällä, maalin takana, kun kiekkoa ei edes pelata sinne. Ramu käyttää välillä Taimella, välillä Raskilla ja hakee juuri näille äijillä sitä one-timeria. Voisiko Ramu olla esim taimen paikalla ja olisiko leftin kätinen kaveri (onko tällaista edes?) Ramun paikalle, niin että kykenee uskottavasti laukomaan one-timer? Joka tapauksessa mun mielestä YV pyörii ihan liikaa liian kaukana maalista. Toki marraskuu ja varmaan tästä kuvioita alkaa löytyy, mutta ei miellytä tällä hetkellä.

Yksi tilanne mikä tänään iski Ramusta silmään ja kovaa. Jossain tilanteessa avautui väylä Ramulla nousta maalille kiekon kanssa, kuten tekikin. Mutta sen sijaan, että olisi ajanut maalille loppuun asti ja yrittänyt maalia, vetikin stopit aivan siinä kulmalla ja yritti jotain pikkunäppärää siirtoa viereen, johon kaveri ei edes voinut ehtiä, kun pakit luonnollisesti tulevat kovaan suojaamaan maalinedustaa. Voi vetää itekin välillä tilanteet loppuun!

Mulla vaan eniten menee tunteisiin Ramun pelaaminen tällä hetkellä. Oikeastaan kaikki mitä tekee, on vaan niin pehmeä ja kaikkea. Mutta. Jos on enemmän hyödyksi kuin haitaksi - fine. Tuun kannattaa Ramua loppuun asti, kun pelaa kuitenkin tässä jengissä, jota seuraan ja josta välitän. Halusin vain ilmoittaa, että äijä vituttaa kaiken sen pyöräilynsä kanssa. Stoori ja sairaus sekä asenne tähän toki on sympaattista ja arvostettavaa, mutta... En tiedä.

Lauantai-illan avautuminen. Vituttaa pimeä ja märkä Suomen syksy. Olis jo kesä.

Lisäys: Lukolla ja Kärpillä on molemmilla vaikea vaihe meneillään, tappioputket. Vähän vie arvoa hienoista voitoista. (+ tää vitun syksy)
Ramstedtista: omaan silmään jäänyt kuvat että useat hienot alustukset maaleihin ovat tulleet siitä, että vastustaja menettänyt pahasti kiekon tai kiekko pomppinut muuten vaan Ramstedtille, joka sitten käyttänyt hyvin sen lyhyen sekavan hetken ja löytänyt vapaan pelaaja, joka sitten skorannut. Ei oo mun mielestä luonut tyhjästä/puolityhjästä maalipaikkoja. Vertauksena vaikka mitä Tapparan Kuusela tekee mun mielestä.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pelaat Helsingin IFK:ssa pelillisesti tärkeimmällä tontilla ("ykkössena"), niin kovaa kritiikkiä on syytäkin antaa kun peli ei kulje. "Ihan hyvä" ei tälle paikalle missään nimessä riitä, vaan HIFK:n ykkössenan pitää olla koko Liigan ykkössena. Tällä hetkellä näin on.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nythän Ramstedt on parantanut aivan älyttömästi pelaamistaan ja tehnyt sen myös nimenomaan 5 vs 5 pelaamisessa, eli ei enää elä pelkästään ylivoimasta. Tämän ansiosta HIFK on saanut kaksi ketjua, jotka pystyvät illasta toiseen ratkomaan pelejä. Oltiin vähän liikaa Elkinsin kentän varassa. Samaan aikaan Zaborskykin herännyt, niin aika hankala joukkue HIFK tällä hetkellä voittaa. apuja tulee myös 3. ja 4. kentistä. Väitän että Ramstedt ei syystä tai toisesta ole ollut fyysisesti iskussa kauden alusta. Nyt alkaa luistin kevenemään, niin ei tarvitse enää heitellä niitä toivottomia syöttöyrityksiä.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Väitän että Ramstedt ei syystä tai toisesta ole ollut fyysisesti iskussa kauden alusta. Nyt alkaa luistin kevenemään, niin ei tarvitse enää heitellä niitä toivottomia syöttöyrityksiä.

Talvi tekee tulojaan, niin pyöräilijän jalat aukeaa?
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Talvi tekee tulojaan, niin pyöräilijän jalat aukeaa?

Muistin mukaan Ramsted veti ennen viimekautta kovimman pyöräkesän koskaan ja sanoi itsekkin että nyt ollaan kovassa kunnossa. Nyt kun itse vertaa tähän syksyyn niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Viimekaudella ramu toi nimenomaan jalalla kiekkoa ylös, ehkä myös tästä syytä tuli maaleja suhteessa hyvin verrattuna tähän kauteen.

Veikkaan että pientä vammaa tai sitten IBD on oireillut kaudenalla pahasti.

Kivasti näyttää nousseen tasolleen, hope so jatkaa siellä pitkälle kevääseen.
 

RedWhiteBlue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers
Ihan sivuhuomautuksena; porukka, selostajat mukaanlukien voisi oppia lausumaan Ramstedtin nimen oikein. Lausuessanne jätätte sen d:n siitä pois eli Ramstet. Kiitos jo etukäteen!
 
Viimeksi muokattu:

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veikkaan että pientä vammaa tai sitten IBD on oireillut kaudenalla pahasti.

Katsoin eilen ykköseltä inhimillisen tekijän Paska juttu -jakson, ja nyt vasta sain tietää, että Ramullakin on IBD. Samaa tautia potevana voitte olla varmoja, että vaikuttaa ainakin jossain vaiheessa kautta peliotteisiin, sen verran vittumainen vaiva on silloin tällöin kyseessä. Ainakin kymmenen prosenttia on terävyydestä pois, kun aktiivivaihe puskee päälle. Eli ei Ramstedt varmasti tahallaan flegu ole, välillä ei vaan pysty parempaan... Esim. oma salitreeni vituttaa välillä, että vaikka mieli halajaa salille ja haluaisi tulosten nousevan, niin silloin kun elimistä sanoo stop, niin tullaan aika korkealta alas. Ja taas menee kuukausi, ennen kuin ollaan samalla tasolla kuin ennen aktiivivaihetta... Toivokaa siis Ramulle mahdollisimman pitkää remissiovaihetta :)
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihan sivuhuomautuksena; porukka, selostajat mukaanlukien voisi oppia lausua Ramstedt nimen oikein. Lausuessanne jätätte sen d:n siitä pois eli Ramstet. Kiitos jo etukäteen!

Kyllä! Tämä on todella häiritsevää, olen itsekin huomannut saman.

Toivotaan että Ramun hyvä vire on nyt nousujohteinen loppukautta kohti ja saa sairaudestaan huolimatta pelata niin terveenä kun vaan voi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kaikilla urheilijoilla homma on tietysti itseluottamuksesta paljon kiinni, mutta Ramstedtin tyylisellä pelaajalla nyt varsinkin, kun peli perustuu hyvin pitkälti kiekon pitämiseen ja oivaltaviin syöttöihin. Nyt on itseluottamus hyvin korkealla tasolla, ja yhteispeli Luttisen kanssa kulkee ajatuksen lailla.

Tuo on helpottavaa, sillä teki kyllä alkukaudella pahaa katsoa, kun mies oli yllättävän hukassa välillä!
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihan hyvältä näyttää Ramun meininki nyt ja senkin vuoksi Hirsoa ei tarvittu. Toivotaan, että terveys kestää ja ei noissa suolistovaivoissa kyllä hurraamista ole, itse tunnen läheisesti tyypin, jolta lopulta poistettiin koko paksusuoli. Viime keväänähän Stögö sanoi Ramulle: -Pelasit paskasti koko kauden ja Ramu vastasi: -Olin paskalla koko kauden.

edit: Em. kaverini neuvosta kävin katsomassa tautia sairastavien ryhmää facebookissa ja siellä lentää aika ronski läppä.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
edit: Em. kaverini neuvosta kävin katsomassa tautia sairastavien ryhmää facebookissa ja siellä lentää aika ronski läppä.

Tällaiset taudit kuuluukin vähän siihen kategoriaan että joko sä itket tai naurat, ja yleensä mielenterveydelle on se parempi vaihtoehto jos asioita voi käsitellä huumorilla. Ilman muuta tällä sairaudella on jotain vaikutusta jossain kohtaa kautta, mutta hemmetin iso hatunnosto sille millä tasolla kundi vetää tällaisella händikäpillä.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Toivotaan, että terveys kestää ja ei noissa suolistovaivoissa kyllä hurraamista ole, itse tunnen läheisesti tyypin, jolta lopulta poistettiin koko paksusuoli.

Broidiltani poistettiin koko paksusuoli ja ei todellakaan ole elämä helppoa. Läheltä kun seurannu, niin ei voi ymmärtää miten jätkät voi treenaa ja pelaa huipulla tommosen taudin kanssa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kehuin Karia tästä osa-alueesta sen omaan ketjuun, ja Ramulle annan 5-, siis aloituksista. Voi hyvänen aika, 36%.... Yv:lla tää on se Ramun heikoin alue. Jostain siihen pitäs täpätä joku kairaamaan Ramun sijasta ne tärkeet aloitukset... Aikaa ja energiaa kuluu ihan hukkaan kun kiekko pitää voittaa takaisin. Bobby, Nypsi ja Kari on tällä hetkellä valovuoden edellä tällä osa-alueella....
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ramu on kyllä jännä pelaaja, sitä monta kertaa pelissä tuskailee miehen ratkaisujen kanssa ja tuntuu että mies tekee vain huonoja ratkaisuja. Mutta sitten kun katsoo pistepörssiä niin mieshän on pisteen päässä kärkipaikasta.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Ramu on kyllä jännä pelaaja, sitä monta kertaa pelissä tuskailee miehen ratkaisujen kanssa ja tuntuu että mies tekee vain huonoja ratkaisuja. Mutta sitten kun katsoo pistepörssiä niin mieshän on pisteen päässä kärkipaikasta.

Usein myös niissä matseissa kun vaikuttaa ettei Ramua kiinnosta vittuakaan ja suurin osa syötöistä on jotain toivotaan toivotaan sokkosyöttöjä ja tyhmiä jättöjä vastustajan sinisellä niin jostain Ramu taikoo sen 0+2 pelin loppuun mennessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös