Mä säilyn edelleen skeptisenä Ramun suhteen. Joo, kun kulkee, niin tulos tämäniltaista. Mutta ei vaan miellytä, ei sitten millään. Mä arvostan päättäväisyyttä ja suoraviivaisuutta. Asennetta. Toki arvostan ja pidän paljon myös taiteilijoista ja näistä pelintekijöistä. Vaikka Ramu on löytämässä virettään, en edelleenkään näe Ramua mestarijengissä. Mielelläni olen väärässä ja jos Ramu kannua nostaa keväällä, olen täysillä messissä. Se on ihan makeeta kun pelaajat ovat jäällä persoonallisia. Ramu hakee aina vaan syöttöä, Ramu ei lauo koskaan... Ihan mielenkiintoinen seurattava, mutta tässä on se juttu, että hoki on lopulta yksinkertainen laji ja usein se ottaa vaan päähän kun hakemalla haetaan, pakotetaan sitä näyttävää syöttöä. Ei peliä pakoteta, vaan pelin virtaukseen heittäydytään ja reagoidaan.
Mun mielestä YV oli - sen mitä katsoin - niin mielikuvituksetonta lopulta. Ramstedt oikealla ja kaikki tietää että hakee syötön. Taimi right-äijänä viivassa, mutta niin kaukana ettei kykene lyömään uskottavaa, riittävää one-timeriä. Luttinen neliön keskellä, mikä on viime peleissä toiminut loistavasti, hyvä. Rask vasemmalla rightin puolen mailalla, valmiina one-timeriin, mutta syöttöä neliön läpi on vaikea saada ja usein osuu mailoihin ja pomppii miten sattuu. Kun peli saadaan pyörimään, on tämä kuviona. Esimerkiksi Hintz menee aivan hukkaan, kun pyörii vaan syvällä, maalin takana, kun kiekkoa ei edes pelata sinne. Ramu käyttää välillä Taimella, välillä Raskilla ja hakee juuri näille äijillä sitä one-timeria. Voisiko Ramu olla esim taimen paikalla ja olisiko leftin kätinen kaveri (onko tällaista edes?) Ramun paikalle, niin että kykenee uskottavasti laukomaan one-timer? Joka tapauksessa mun mielestä YV pyörii ihan liikaa liian kaukana maalista. Toki marraskuu ja varmaan tästä kuvioita alkaa löytyy, mutta ei miellytä tällä hetkellä.
Yksi tilanne mikä tänään iski Ramusta silmään ja kovaa. Jossain tilanteessa avautui väylä Ramulla nousta maalille kiekon kanssa, kuten tekikin. Mutta sen sijaan, että olisi ajanut maalille loppuun asti ja yrittänyt maalia, vetikin stopit aivan siinä kulmalla ja yritti jotain pikkunäppärää siirtoa viereen, johon kaveri ei edes voinut ehtiä, kun pakit luonnollisesti tulevat kovaan suojaamaan maalinedustaa. Voi vetää itekin välillä tilanteet loppuun!
Mulla vaan eniten menee tunteisiin Ramun pelaaminen tällä hetkellä. Oikeastaan kaikki mitä tekee, on vaan niin pehmeä ja kaikkea. Mutta. Jos on enemmän hyödyksi kuin haitaksi - fine. Tuun kannattaa Ramua loppuun asti, kun pelaa kuitenkin tässä jengissä, jota seuraan ja josta välitän. Halusin vain ilmoittaa, että äijä vituttaa kaiken sen pyöräilynsä kanssa. Stoori ja sairaus sekä asenne tähän toki on sympaattista ja arvostettavaa, mutta... En tiedä.
Lauantai-illan avautuminen. Vituttaa pimeä ja märkä Suomen syksy. Olis jo kesä.
Lisäys: Lukolla ja Kärpillä on molemmilla vaikea vaihe meneillään, tappioputket. Vähän vie arvoa hienoista voitoista. (+ tää vitun syksy)
Ramstedtista: omaan silmään jäänyt kuvat että useat hienot alustukset maaleihin ovat tulleet siitä, että vastustaja menettänyt pahasti kiekon tai kiekko pomppinut muuten vaan Ramstedtille, joka sitten käyttänyt hyvin sen lyhyen sekavan hetken ja löytänyt vapaan pelaaja, joka sitten skorannut. Ei oo mun mielestä luonut tyhjästä/puolityhjästä maalipaikkoja. Vertauksena vaikka mitä Tapparan Kuusela tekee mun mielestä.