Teemu Ramstedt – riittääkö taso?

  • 374 111
  • 1 235

Ralph

Jäsen
On Teemu Ramstedt vaan jännä pelaaja. Näyttää melkoisen löysältä ja haluttomalta pelaajalta, tekee yksinkertaisen näköisiä virheitä, mutta iskee lähes piste per peli -tahdilla pojoja. Onko parempi sitten, että tekee pisteitä ja virheitä, kuin että tilalla on joku junnu joka pörrää tehottomasti?

Olen tällä kaudella nähnyt jo useamman HIFK:n pelin ja kun pidän Ramstedtista paljon, hänen pelaamisensa on ikävää katsottavaa ajoittain. Mutta pisteitä tulee, 13 otteluun nyt 11 tehopistettä.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
On Teemu Ramstedt vaan jännä pelaaja. Näyttää melkoisen löysältä ja haluttomalta pelaajalta, tekee yksinkertaisen näköisiä virheitä, mutta iskee lähes piste per peli -tahdilla pojoja. Onko parempi sitten, että tekee pisteitä ja virheitä, kuin että tilalla on joku junnu joka pörrää tehottomasti?

Olen tällä kaudella nähnyt jo useamman HIFK:n pelin ja kun pidän Ramstedtista paljon, hänen pelaamisensa on ikävää katsottavaa ajoittain. Mutta pisteitä tulee, 13 otteluun nyt 11 tehopistettä.
Mutta kun IFK:n resursseilla siellä tilalla ei ainakaan tulisi olla junnu, vaan Perrin vol. 2.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itseluottamus on kaikki kaisessa Ramun tyyliselle pelaajalle joka yrittää kentällä asioita mitä muut pelaajat eivät yritä. Hieno pelaaja, kun peli-iloa on, mutta kun homma menee väkinäiseksi puurtamiseksi niin...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään 1+2 ja kiekolliset ratkaisut jo plussan puolella. Hyvin löysi omia eikä omiin silmiin osunut sellaisia aivan mahdottomia yrityksiä poikittaissyöttöjen tai muiden johdosta. Nyt oli sellaisia kiekollisia ratkaisuita ja liideröintiä, jota ykkössentteriltä vaaditaan.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Näyttäis se Ramun peli lähtevän kuin lähtevänkin skulaamaan. Veikkaisin että JYP:iä tal Kalpaa vastaan kultakypärä on vaihtanu omistajaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kahteen viime peliin ei ole ollut enää heikko. Ne karmeat harhasyötöt hyökkäysalueella jäänyt pois.

Ramu on parantanut kuin sika juoksuaan, mutta tänään ei mielestäni ollut hänen paras päivänsä. Niitä "parin metrin päästä metrin ohi"-harhasyöttöjä tuli tänään useampikin ja kirsikkana kakun päälle yksi "silmät ummessa täysiä"-lämäri tuhannen taalan paikasta puoli metriä maalista ohi. Mutta yleisesti ottaen, useamman ottelun otannalla, vaikuttaisi että jostain syystä siirto Zabon viereltä on herättänyt hänet. Zabo on taas ollut ihmeellisen vaisu.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Zabo on taas ollut ihmeellisen vaisu.

Tartun tähän, vaikka ketju onkin Ramstedtin. En ole muuten eri mieltä, mutta eilen Zaborsky tarjoili kaksi kertaa avopaikan Saarelaiselle. Niin paljon kuin diggaankin siitä että omat pojat saa vastuuta, pitäisi tuollaisista paikoista kyllä tehdä. Toki sama tehottomuus on koko alkukauden vaivannut koko joukkuetta, ekaa peliä lukuun ottamatta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun mielessä Zabo on aina ollut enemmän vikkelä läpiajoissa ja 2-1:sissä loistanut hyökkääjä ja nyt pelitapa ei suosi sitä ja muutenkin Liiga-joukkueet ovat lähivuosina kehittyneet paljon puolustussuuntaan pelatessaan ja tilanteita ei pääse syntymään kuin vasta silloin kun toinen joukkue joutuu ottamaan riskejä. Mielestäni nyt heräilevä Ramukaan ei tue Zabon vahvuuksia, se ensimmäinen syöttö ja syöttö Zabolle pitäisi tulla aikaisemmin jotta syntyisi tulosta, jos siis pelaisivat samassa kentässä mikä on oletus loppukaudelle. Nyt IFK:n pelitaktiikassa mennään aina sentterillä päätykulmaan saakka tai sitten lyödään kiekko laidasta sinne ja perään, ei Zabo ole hyvä menemään painimaan kulmiin. Tähän taktiikkaan Joonas Rask on paras laituri.

_
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tartun tähän, vaikka ketju onkin Ramstedtin. En ole muuten eri mieltä, mutta eilen Zaborsky tarjoili kaksi kertaa avopaikan Saarelaiselle. Niin paljon kuin diggaankin siitä että omat pojat saa vastuuta, pitäisi tuollaisista paikoista kyllä tehdä. Toki sama tehottomuus on koko alkukauden vaivannut koko joukkuetta, ekaa peliä lukuun ottamatta.

Minun mielestäni Zaborskyn peli näytti etenkin eilen todella väkinäiseltä puskemiselta. Paljon 1 vs. 1 haastoja, joista huomasi jo hyvissä ajoin, että tilanne päättyy kiekonmenetykseen. Jotenkin tuosta puuttuu se viimekauden kaltainen räjähtävyys. Liekö vielä jotain pientä kremppaa päällä?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kiva tietää mikä tämän puolivelton kullin motivaatio on tällä hetkellä?

Sitä en tiedä, mutta vaikka moni olikin peräti 10 pelin jälkeen potkimassa pihalle, niin kyllä kai jotain tekee oikeinkin, kun kantaa kultakypärää, johtaa liigan syöttöpörssiä ja on pistepörssissäkin 7.?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sitä en tiedä, mutta vaikka moni olikin peräti 10 pelin jälkeen potkimassa pihalle, niin kyllä kai jotain tekee oikeinkin, kun kantaa kultakypärää, johtaa liigan syöttöpörssiä ja on pistepörssissäkin 7.?

Tuo on kieltämättä jotenkin uskomatonta.
Ramun peli on vaan niin laiskan näköistä että siitä kumpuaa tämänkin forumin angstit miestä kohtaan. IFK fanit kun ovat aina arvostaneet raatajia ja rymistelijöitä, Ramusta ei saa kumpaakaan tekemälläkään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Ramstedtin tilanne pistepörssissä ei kyllä tällä hetkellä kuvaa herran peliesityksiä lainkaan. Ramstedt on kaukana parhaasta tasostaan ja silti tuollaiset tehot. Laiskan oloistahan Ramstedtin pelaaminen on ollut aina ja oli sitä osittain jopa viime kevään pudotuspeleissä, jossa onnistui hyvin. Nyt tulee kuitenkin liian paljon harhasyöttöjä, joihin hyökkäys pysähtyy tai tulee paha vastaisku eikä se omiin pelaaminenkaan ole kauhean terävää. Paljon o nRamulla parannettavaa. Ei tehoistaan huolimatta pelaa ns. voittavaa kiekkoa ja kyllä tuo siirto kolmosketjuun myös kertoo siitä, että valmennus on samoilla linjoilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Harhasyötöt on ollut pahin ongelma, mitkä on saattanut tuoda suoran vastahyökkäyksen, jopa maalin omiin. Toinen ehkäpä puolustussuuntaan sentterinosuuden hoitaminen, moni sentteri tekee sen oman maalin eteen asti tiukemmin.
Viime peleissä on mielestäni toteuttanut ihan hyvin sitä mitä sentteri tuossa jengissä tekee, saanut kiekkoa jopa ylöstuonnin jälkeen jäämään IFK:lle.
Elkins vaan on monin sentteriominaisuuksin parempi pelaaja(kulmaväännöt, maalineduspelaaminen, kiekontuonti ylös, aloitukset), ero pisteisiin tulee siinä että Ramun syöttötaidot hyökkäysalueella ovat paljon maagisempia, jos on tilaa käyttää käsiä ja tietenkin yv:llä.
Silti Ramu on mun mielestäkin mahdollinen ykkössentteri mutta se vaatisi sitä että Ramun kenttä pääsee ihan toisenlaisella varmuudella hyökkäysalueelle asti ja jos ei pääse, niin kentän panos lähentelee täysviisikoin liki nollaa. Nykopp:kin tuo useasti varmemmin kiekon ylös kuin Ramu.

_
 

Stigu

Jäsen
Tuo on kieltämättä jotenkin uskomatonta.
Ramun peli on vaan niin laiskan näköistä että siitä kumpuaa tämänkin forumin angstit miestä kohtaan. IFK fanit kun ovat aina arvostaneet raatajia ja rymistelijöitä, Ramusta ei saa kumpaakaan tekemälläkään.
Juuri näin. Kyllähän primadonnatkin menee, mutta silloin täytyy olla luokkaa jancaloun, joka teki matsissa kuin matsissa sen oman työnsä, eli pisteitä.

Ramussa on mielestäni hyvin paljon samaa kuin Hirsossa. Molemmat ovat taiteilijoita, joiden parhaan ja huonoimman päivän ero on suuri. Huoinoimmat päivät sattuvat usein peleihin, joissa vastustaja vie kaiken tilan pois. Molemmat myös tarvitsevat taiteilajn peliä tukevat laiturit vierelleen.

Verrokkina duunari El King, joka painaa tasaisesti matsista toiseen, ja tekee muutakin kuin pisteitä.

Ramun pitäisi ehdottomasti löytää punainen lanka Zabon kanssa, tämä kaksikko olisi parhaimmillaan murhaava jäällä. Zabokin vaan tuntuu olevan yössä tällä hetkellä, joten toivotaan, että molemmat heräävät aurinkoiseen aamuun.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Pakko tässä on omia sanoja sen verran vetää takaisin, että tuloksellisestihan Ramu on tosiaan pelannut varsin hyvän alkukauden. Olen kyllä monen kirjoittajan kanssa siitä samaa mieltä, että tehopisteet eivät kerro koko totuutta Ramun suorittamisesta jäällä. Valitettavasti miehen kohdalla tällä hetkellä yllättyy siitä miten paljon niitä pisteitä kundilla on, ei niiden vähyydestä. Jos nyt jotain positiivista haetaan, niin olen ollut havaitsevinani Ramun 5v5-pelissä yksinkertaistamista ja tasaisempaa suorittamista viimeisen parin matsin aikana.

Itseäni Ramussa vituttaa eniten se, että kundi ei ihan oikeasti anna pelaajana minulle mitään muuta kuin satunnaisen hienon tai huonon syötön. Kundi on meidän omia kasvatteja, mutta siltikään hän ei minun mielessäni huuda IFK:ta. Kundi ei ole IFK:n oloinen kusipää, kiukkupää, kova jätkä tai ylimielinen stadilainen. Esimerkiksi erotuksena tässä ketjussa mainittuun Calouniin, Ramu ei ikinä kilahda. Edelleen muistelen ilolla, miten Caloun kilahti toisessa finaalissa Ilvestä vastaan -98. Vituiksihan se homma meni ja eräs Tuomon veli joutui sitten hyppäämään mukaan pelastamaan meidän staraa. Mutta ei se haittaa, Caloun osoitti tuossa tilanteessa tunnetta. Vaikea on nähdä Ramun toimivan samalla tavalla.

Enkä nyt väitä, että voittaakseen minut puolelleen Ramun pitäisi hakata kaveria mailalla tai lyödä nyrkillä leukaan. Jos ja kun se ei mieheltä käy luonnostaan, on parempi jättää tälläiset jutut kokonaan tekemättä. Eikä nyt ole kyse väkivallan tai rottailun ihannoinnista, nyt on kyse tunteesta. Ramusta ei tunnetta löydy tippaakaan. Päinvastoin kundista haisee kliininen virkamies kilometrien päähän. Ei siinäkään ole mitään pahaa, jos suorittaa myös kliinisellä tasolla illasta toiseen. Lopulta mun silmissä Ramuun on osunut se kaikkein paskamaisin yhdistelmä, virkamies artistin peliesityksillä.

Jos Ramu saa tasaisuutta otteisiinsa, on kyseessä ihan helvetin hyvä jääkiekkoilija. Niin kauan, kun suorittamisen taso heittelee, tulee mies olemaan fanien sylkykuppi, ainakin IFK:ssa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tajusin juuri että Ramuhan on kuin koko Törmäsen IFK. Vähän jopa vituttaa katsoa peliä mutta silti pisteitä tulee, joten ei oikeastaan pitäisi olla aihetta valittaa. Kuten Justice tuossa yllä toteaa niin tunne puuttuu niin Ramulta kuin koko IFKsta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Lopulta mun silmissä Ramuun on osunut se kaikkein paskamaisin yhdistelmä, virkamies artistin peliesityksillä.
Täysin samaa mieltä. Ei pelaa tunteella koskaan, eikä herätä fanissakaan juuri minkäänlaisia tunteita. Onnistuessaan toki erinomainen kiekollinen sentteri, mutta jos joku nyt haluaa Calounissa samassa yhteydessä puhua, niin Ramu ei tule koskaan nousemaan samalle tasolle, ei pelillisesti eikä varsinkaan tunnetasolla, näin fanin näkökulmasta.
CALOUN oli ARTISTI, Ramu on artisti ilman viihdearvoa ja Pubin piste-ennätys on yhdeltä kaudelta noin tuplat Ramuun verrattuna, että olihan se huikee pistenikkari. Ja takoi pisteitä pleijareissakin ihan älyttömällä teholla, joten pitkä on matka Ramulla. Sentterin täytyy tietysti myös puolustaa, en tiedä viekö sitten Stögön pelitapa jotain Ramun hyökkäyspelistä pois.
Viime keväänä, kun oltiin underdoggeja, oli Ramu hyvä, mutta se on ainoa kerta kun se pystyny olemaan pleijareissa ollu tulosta tekevä sentteri. Tilanne oli varmaan aika helppo, koska kaikki oli sitä mieltä että Tappara menee joka tapauksessa jatkoon, niinku menikin. Paineita ei ollu.
Tulevana keväänä odotan Ramulta uransa parasta peliä joka vie IFK:n päätyyn asti, sitä odotellessa tänään Ramun johdolla jyväskylä nurin!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni Ramussa vituttaa eniten se, että kundi ei ihan oikeasti anna pelaajana minulle mitään muuta kuin satunnaisen hienon tai huonon syötön. Kundi on meidän omia kasvatteja, mutta siltikään hän ei minun mielessäni huuda IFK:ta. Kundi ei ole IFK:n oloinen kusipää, kiukkupää, kova jätkä tai ylimielinen stadilainen.

Kyllä myös tuohon HIFK:laisuuden ytimeen pääsee sillä, jos on oikeasti maagisen taitava kaveri kyseessä, joka pitää vastustajia pilkkanaan vaihdosta toiseen. Tulee mieleen eräs Jaroslav Bednar, jota olisin aikoinaan katsonut kauemminkin. Aina yksi sellainen minun HIFK:hon mahtuu.

Ramstedtilla vaan on sellainen ongelma, että tasaisen luotettavaa tuloksen tekijää herrasta ei taida saada millään. taso heittelee aivan liikaa. Saattaa vetää huikeita jaksoja tai jopa hyvän kokonaisen kauden, mutta kun uusi kausi alkaa, niin ei oikein tiedä mitä sieltä tulee. Itsellä oli kovat odotukset tämän kauden suhteen, että HIFK:lla on pomminvarma ykkäsketju Zaborsky-Ramstedt-Rask, joka koko runkosarjan kylvää tuhojaan ja koko kolmikko löytyy pistepörssin TOP 10:stä ja leveyttä sitten löytyy alemmistakin ketjuista. Tällä hetkellä HIFK:lla paletti hyvästä runkosarjastartista huolimatta aika levällään ja ihan rehellisesti sanottuna suurin ongelma on se, että HIFK:lla ei ole ollut mitat täyttävää ykkössentteriä. Tehopisteitä voi aina katsella, mutta Ramun kohdalla ne eivät nyt kerro pelaamisen tasosta koko totuutta. Positiivista on toki se, että noillakin esityksillä tulee tehoja. Mihin mies sitten pystyy jos ja kun peli alkaa kulkemaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kyllä myös tuohon HIFK:laisuuden ytimeen pääsee sillä, jos on oikeasti maagisen taitava kaveri kyseessä, joka pitää vastustajia pilkkanaan vaihdosta toiseen. Tulee mieleen eräs Jaroslav Bednar, jota olisin aikoinaan katsonut kauemminkin. Aina yksi sellainen minun HIFK:hon mahtuu.

Offtopic, mutta menköön. Mun silmissä ytimeen ei pelkällä taidolla ole vielä kukaan kiemurrellut. Esimerkiksi Ville Peltonen on mulle helvetin vaikea tapaus tässä mielessä, olisi sitä vaikka ei olisi ikinä naapurissa käynytkään. Jotenkin Ville oli koko uransa liian kliininen pelaaja ja persoona, että nousisi minulle suurten joukkoon. Vaikeaksi tapaukseksi Peltosen tekee se, että kundin jurritaso mestaruusjuhlissa lähenteli tuota stadilaista ylimielisyyttä. Jotenkin vaan kaikki IFK-legendat ovat myös persoonia, joko hyvässä tai pahassa. Sitähän Ramu ei ole millään muotoa. Mainitsemasi Bednar oli ihana pelaaja, aivan mieletön ryöstö Jyväskylästä. Ei kahta sanaa, etteikö miestä olisi katsonut useammankin vuoden mielellään, mutta en mä kyllä näe, että miehellä olisi ollut asiaa IFK-laisuuden ytimeen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Terrrrve mikä passi Partasen maaliin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Ramu vetänyt kolme viimeistä matsia tehoilla 1+6. Kyllä mies on kultaisen pottansa ansainnut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös