Viestin lähetti Cosmo
Alkuun muistutus: Laki Yleisradio Oy:stä. Paino tuossa ensimmäisessä sanassa "Laki".
Jos tällä halusit painottaa TV-lupa maksujen pyytämisen oikeudellisuutta, niin ei sitä ainakaan tuossa mainittu. Jos mietitään tarkemmin, niin tuo maksujen pyytäminen saattaa olla jopa EU:n kilpailuviraston ohjeiden vastainen, koska se antaa huomattavan kilpailuedun muihin saman alan yhtiöihin nähden tälle yhtiölle, eli YLE:lle.
Miksi millään muulla yrityksellä ei ole oikeutta pyytää myöskin tämmöistä maksua jokaiselta kansalaiselta?
En nyt kuitenkaan jaksa näistä laeista ja yrityksistä hirveästi enempää nurista, koska tämmöisiähän nämä kaikki valtion yritykset ovat. En kuitenkaan usko, että noihin asioihin saadaan muutosta pitkään aikaan. Tuntuu jopa, että kun Suomen johtajat jotain EU:ssa puolustaa, niin se on juuri näiden valtion yrityksien oikeuksia, mikä sinällään on ihan oikein jos se puolustaminen suuntautuu oikeisiin asioihin. Tärkeämpiäkin asioita kyllä olisi mitä puolustaa EU:ssa kuin monopoliasemat ja TV-lupamaksut.
Viestin lähetti Cosmo
Sen takia sen ei pidä ketään kiinnostakaan, tuleeko sieltä mitään juuri sinulle, koska sieltä tulee jokaiselle jotakin (= kaikille kaikkea) tasapuolisesti.
Miten niin?
Ei sieltä ainakaan meikäläiselle tule juuri yhtään mitään. Tuo sinun kommenttisi on kun suoraan jostain kommunismin käsikirjasta, ihan kun minulla ei kuuluisi olla oikeus päättää mitä katson ja mistä maksan. Suomessa on näitä kommunismin peruja muutenkin niin paljon vielä jäljellä, ettei mikään ihme, että YLE:llä on oikeus jotain TV-lupamaksuja periä ilman mitään syytä.
Viestin lähetti Cosmo
Tämä lauantai oli myös aika kiireinen urheiluviikonloppu. Ketjussa mainittu suopotkupallosarjakin on ihan ratkaisuvaiheessaan, ja alemmatkin sarjat päättyvät pian. Jossain (valta?)lajeissa on vielä sellaisia urheilullisia käsitteitä jäljellä kuten "sarjanousu", ja niistä sitten häikäilemättömät YLEn paparazzit (aka Porttilat) koittavat repiä jotain zokkiuutista kasaan. Siis luparahoilla?!?
Kiireiseltä vaikutti. Hyvä että kerkesin silmää räpäyttää, niin jääkiekon SM-liigasta tehty välähdys ja paino sanalla
VÄLÄHDYS, oli mennyt.
Viestin lähetti Cosmo
Rallissakin oli kisaviikonloppu ja jotain hepojakin oli raahattu paskomaan Areenan käytävät täyteen. Kerta kaikkiaan monipuolinen tarjonta ja niistä saa monipuolisen puolituntisen kasaan. Maikkari voi näyttää näitä massoja kiinnostavia juttuja vartin oksennuksessaan, jotta saavat porukkaa telkun eteen, jotta voivat myydä ohjelmaansa mainoksia.
Minä en ole kiinnostunut maikkarin massa/joukkohysteria painotteisesta urheilutoimituksesta tippaakaan. YLE kyllä tekee yleensä ihan tyylikkäästi nämä heidän lähetyksensä ja siksi olenkin monesti ne katsonut. Minua vaan ärsyttää se, että jääkiekko on noissa lähetyksissä marginaalilaji, vaikka se on tämän valtakunnan aivan selkeä ykköslaji. Ihme että saivat kuitenkin sen vajaan minuutin reportaasin tehtyä SM-liigasta kun lähetysaikaakin oli vain se puoli tuntia. Muut sarjat kuten NHL ja Mestis sen sijaan jätettiin näyttämättä kokonaan.
Viestin lähetti Cosmo
Pitäen sana "laki" mielessä, ketä kiinnostaa jotkut massalajin runkosarjan väsyneet väännöt?
Varmasti prosentuaalisesti suurinta osaa urheiluruudun katsojista.
Viestin lähetti Cosmo
Kaikessa kaupallisuudessaan sen pitääkin olla Maikkarin hommia näyttää lätkän SM-liigaa enemmän. Hoitakoot siis sen. Maikkarin tehtävä on tuottaa voittoa osakkailleen; YLEn tehtävä on täyttää sille laissa määrätyt reunaehdot.
Minua ei edelleenkään kiinnosta mitkään maikkarin hilavitkutin lähetykset. Minä toivon jääkiekon (Suomen ykköslaji) arvolle kuuluvaa urheiluraportointia. Maikkari yrittää tehdä jääkiekosta halvan ja siitä minä en pidä. Maikkari voisi ottaa oppia vaikka NHL lähetyksistä, niissä on jääkiekko pääasia. Maikkarilla sen sijaan on pääosassa kommentaattorit ja Hockey night, ei niinkään jääkiekko.
Viestin lähetti Cosmo
Samat 3 ihmistä ihmettelee, miksi jonku vtun kumilimpun perässä kiukuttelu täyttää ruudun toukokuun alkupäivillä ohittaen kaikki kiinnostavat korinpunontaohjelmat. Suolisto-Karabah vastaan Etelä-Kanada, ja kehtaavat lounasaikaan keskellä kirkasta päivää sitä vielä näyttää! Ihmettelevät hekin samalla, että mistä he oikein maksavat.
Hah hah haa... Oletpas hauska.
Kyllä, heillekkin pitää vähän näyttää jotain, mutta ne 3 ihmistä maksavat pikkaisen vähemmän TV-lupamaksuja kuin jääkiekon ystävät.
Viestin lähetti Cosmo
"Laki on kaikille sama", he ajattelevat. Olematta siinä lainkaan väärässä.
Miten niin laki on kaikille sama? En minä ainakaan koe saavani yhtä paljon YLE:ltä mitä ehkä joku toinen saa. Jos sinä yrität viilata laki pilkkua tässä asiassa, että yksittäiselle ihmiselle pitää olla yhtä paljon ohjelmaa, niin jos nyt sattuisin katsomaan pelkkää jääkiekkoa noista ruuduista, niin vähemmän olisin nähnyt tuossa lähetyksessä jääkiekkoa kuin joku toinen rallia.
Myöskin yleiseen kiinnostavuuteensa nähden jääkiekkoa tuli ja tulee liian vähän. Sitäpaitsi tuossa laissa ei mainittu kuinka paljon pitää mitäkin näyttää. Kaiken järjen mukaan jääkiekkoa pitäisi näyttää eniten koska se kiinnostaa prosenttuaalisesti eniten. Kuitenkin jääkiekko oli tuossa lähetyksessä melkeinpä yksi vähiten näytetyistä.
Viestin lähetti Cosmo
Sulle oli suunnattu se lätkä, eikös se kiinnostanutkaan? Ohjelman nimi on urheiluruutu, ei jääkiekkoruutu. Jos ei muu urheilu kiinnosta kuin lätkä, niin olen pahoillani. Älä kuitenkaan syytä kukkakaalia, jos et pidä sen mausta.
Missä olen sanounut ettei minua mikään muu urheilu kiinnosta? Minä vaan kummeksun sitä, että YLE näyttää niin vähän jääkiekkoa, että ihan kuin se olisi uppopallojen sun muiden tavoin vaan marginaalilaji Suomessa. Kuitenkin esimerkiksi jalkapalloa, rallia sun muita YLE näyttää niin kuin pitääkin, eli aika paljon.
Vielä tuohon kiinnostavuus juttuun sanon, että kyllä kiinnosti. Sitähän siinä odottelinkin, mutta jouduin kyllä pettymään sen pituuteen kuin myös tapaan jolla se oli tehty. Eli ympätty yhteen sumppuun haastattelu ja
VÄLÄHDYS.
PS. Ettei vaan olisi mennyt Cosmolle herneet nenään Blues-HIFK ottelun takia kun jaksoit kaivella kaiken maailman lakipykäliä tähän keskusteluun.