Team YLE

  • 4 557
  • 38

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Saarisesta

Uskomaton jätkä toi J. Saarinen. Kysymysten mieletön asettelu onkin jo tullut esille, mutta mielestäni hänelle voidaan lyödä ehdottomasti lisänimi Jussi "Piinaaja" Saarinen. Tämä siksi, että hän vetää aivan järkyttävän pitkiä haastatteluja. Normaalistihan mm. erätauoilla haastattelija kysyy pari olellisinta kysymystä, ja päästää sitten pelaajan koppiin. Saarinen taas kysyy lähemmäs kymmenen mielettömän pitkää kysymystä. Välillä tuntuu, että haastattelu jatkuu loputtomiin, ja että kohta pelaaja tunkee mikrofonin syvälle sinne..

Homerin faijakin tästä huomautti sanomalla "Siinä meinas Teemulla hiki kuivua kun Jussi vetäs niin pitkään." Kyllä hymyilytti täällä päässä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei jumalauta!!! Hoopi Hänninen: Phil Housley, JÄRKÄLEMÄINEN puolustaja tekee maalin....

Siis voi jumalauta sentään miten tälläset saatanan puusilmät saavat selostaa Olympialaisia????
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Laura Ruohola on ollut melko pihalla asiantuntemuksensa kanssa. Koska kisastudioon saataisiin kaunis nainen, joka myös tietää urheilusta jotain? Esimerkiksi kulttuuriministeri Lindeniä haastatellessa Laura kyseli Jari Mantilan mahdollisesta tulevasta urheilijapalkasta. Mantila on jo aikaisemmin selvästi ilmoittanut lopettavansa uransa. Mikäs siinä, jos urheilijapalkkaa alkaa tippumaan harjoittelun lopettamisen jälkeen. Ei tosin kulttuuriministerikään ollut asiasta tietoinen, mutta sehän on ihan normaalia....
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ruohola on ihan OK mutta Pietilä ei kyllä sovellu studioon millään muotoa, Tami on noin 100x parempi kommentaattori. Pietilä pyörii kuin 13v pikkupoika paskat housussa ekoilla treffeillä, ulosanti on järkyttävää eikä sieltä nyt todellakaan mitään sellasta analysointia tule jota suurin osa Jatkoaikalaisista ei pystyisi kertomaan.

Tami ruutuun!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kirjoitan nyt tähän kun en löytänyt muutakaan.

Alkaa pikkuhiljaa riepomaan tuo YLE:n urheilu uutisointi. Tänäänkin odottelin, että urheiluruutu näyttää jääkiekon ensimmäisenä ja mukavasti kaikki maalit. Mitä vielä, ensin tulee ikuisuudelta kestävä reportaasi kaiken maailman suopotkupalloista, naisten keilailuista ja pullan pyöritys kisoista. Sitten ne näyttävät nihkeästi vain Blues-HIFK ottelun maalit nopeina välähdyksinä ja samaan välähdykseen on vielä ajan säästämiseksi ympätty Ruutun haastattelu.

Minä en vaan pysty ymmärtämään miten ylivoimaisesti Suomen suosituin laji saa noin onnettoman vähän aikaa YLE:ltä.

Sitten kun tulisi maajoukkueen otteluita, mihin YLE:llä on luvat, niin nekin näytetään jonain koosteina. Viime kaudella kun olin alkamassa katsomaan yhtä tämmöistä koostetta ja satuin avaamaan kanavan juuri kun sieltä tuli urheiluruutu ennen ottelua, niin eikös tämä toimittaja räväytä varoittamatta tuloksen ilmoille. Kuitenkin tänäänkin tuli sitten jotain vesipallofinaaleja TV2:delta joita katsoi arvioni mukaan noin 3 ihmistä.

Tässä taas lisää syitä miksi on törkeätä, että minulta vaaditaan TV-lupa maksuja kun ei sieltä muutenkaan tule mitään järjellistä katsottavaa kuin ehkä kerran viikossa. Minä selviäisin ilman YLE:ä ihan kirkkaasti ja maksaisin nuo TV-lupa maksut mielelläni vaikka Canal plussalle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ei ole YLElla lupia naytella kiekkomaaleja. Ennen oli niin, etta ne kanavat, jotka eivat omaa oikeuksia johonkin lajiin, saivat nayttaa minuutin filmimateriaalia ja max 2 pelista. En tieda, miten asia on nyt.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti DAF
Ei ole YLElla lupia naytella kiekkomaaleja. Ennen oli niin, etta ne kanavat, jotka eivat omaa oikeuksia johonkin lajiin, saivat nayttaa minuutin filmimateriaalia ja max 2 pelista. En tieda, miten asia on nyt.

Kyllähän heillä varmasti on sopimukset MTV3:n kanssa maaleista. Tiedän ettei ole lupia näyttää koko liigapelejä, mutta toivoisin silti, että näyttäisivät vähän enemmän otteluista kuin nyt. Varsinkin kun siihen samaan muutamaan sekuntin tungetaan vielä Crisu Ruutun haastis.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ööh, niin yle saa näyttää sen minuutin yhteensä. Niinpä ehkä ei ole edes kannattavaa lähteä kuvaamaan useisiin pakkoihin, jotta voisi näyttää minuutin pitkän(voi olla nykyisin lyhyempikin aika). Aivan turha siis kitistä asiasta mikä ei ole Ylen käsissä. Jos Ylellä olisi oikeus vaikkapa koko kierrokseen, niin varmasti tulisi aina kattavat katsaukset, kaikkine maaleineen. Valitettavasti se ei ole Ylen käsissä, niinpä aivan turhaa kitinää.

Vesipallofinaali ja vastaavat menevät sen piikkiin että Ylen tulee näyttää laajasti kaikkea, juuri siksi maksetaan niitä tv-lupamaksuja, että tulisi mahdollisimman kattavaa ohjelmaa. Niin urheilusta, kuin muustakin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti eagle
Ööh, niin yle saa näyttää sen minuutin yhteensä. Niinpä ehkä ei ole edes kannattavaa lähteä kuvaamaan useisiin pakkoihin, jotta voisi näyttää minuutin pitkän(voi olla nykyisin lyhyempikin aika). Aivan turha siis kitistä asiasta mikä ei ole Ylen käsissä. Jos Ylellä olisi oikeus vaikkapa koko kierrokseen, niin varmasti tulisi aina kattavat katsaukset, kaikkine maaleineen. Valitettavasti se ei ole Ylen käsissä, niinpä aivan turhaa kitinää.

No, minulla ei ole kauhean tarkkaa tietoa siitä mitkä on YLE:n oikeudet noissa asioissa, mutta miksei silti voida näyttää haastattelu ja maalit erikseen. Minulla kuitenkin on sellainen mielikuva, että kyllä YLE välillä näyttää paristakin ottelusta maalit. En kuitenkaan usko, että he raahailevat kameroita ympäri Suomea, vaan nämä koosteet on kuvattu MTV3 kameroilla.

Myöskään mestistä ei paljoa heru kuin myöskään NHL:ää. Kuitenkin YLE näyttää tätä suofutista joka sarjatasolta ja myös naisista.

Viestin lähetti eagle
Vesipallofinaali ja vastaavat menevät sen piikkiin että Ylen tulee näyttää laajasti kaikkea, juuri siksi maksetaan niitä tv-lupamaksuja, että tulisi mahdollisimman kattavaa ohjelmaa. Niin urheilusta, kuin muustakin.

En ymmärrä miksi minun pitää siitä maksaa, että ne 3 ihmistä saavat katsoa vesipalloa? Kun puhut monipuolisuudesta, niin miksei minulle sitten ole suunnattu mitään? Myöskään en ymmärrä sitä, että silloin kun sieltä jotain minulle suunnattaisiin, niin ne pätkitään ja näytetään myöhäislähetyksenä. Eikä siinä vielä kaikki, nämä pätkityt myöhäislähetyksetkin pilataan edellisessä urheiluruudussa kertomalla tulos yhtään varoittamatta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Alkuun muistutus: Laki Yleisradio Oy:stä. Paino tuossa ensimmäisessä sanassa "Laki".

Sen takia sen ei pidä ketään kiinnostakaan, tuleeko sieltä mitään juuri sinulle, koska sieltä tulee jokaiselle jotakin (= kaikille kaikkea) tasapuolisesti.

Tämä lauantai oli myös aika kiireinen urheiluviikonloppu. Ketjussa mainittu suopotkupallosarjakin on ihan ratkaisuvaiheessaan, ja alemmatkin sarjat päättyvät pian. Jossain (valta?)lajeissa on vielä sellaisia urheilullisia käsitteitä jäljellä kuten "sarjanousu", ja niistä sitten häikäilemättömät YLEn paparazzit (aka Porttilat) koittavat repiä jotain zokkiuutista kasaan. Siis luparahoilla?!?

Rallissakin oli kisaviikonloppu ja jotain hepojakin oli raahattu paskomaan Areenan käytävät täyteen. Kerta kaikkiaan monipuolinen tarjonta ja niistä saa monipuolisen puolituntisen kasaan. Maikkari voi näyttää näitä massoja kiinnostavia juttuja vartin oksennuksessaan, jotta saavat porukkaa telkun eteen, jotta voivat myydä ohjelmaansa mainoksia.

Pitäen sana "laki" mielessä, ketä kiinnostaa jotkut massalajin runkosarjan väsyneet väännöt? Kaikessa kaupallisuudessaan sen pitääkin olla Maikkarin hommia näyttää lätkän SM-liigaa enemmän. Hoitakoot siis sen. Maikkarin tehtävä on tuottaa voittoa osakkailleen; YLEn tehtävä on täyttää sille laissa määrätyt reunaehdot.

Viestin lähetti Ck
En ymmärrä miksi minun pitää siitä maksaa, että ne 3 ihmistä saavat katsoa vesipalloa? Kun puhut monipuolisuudesta, niin miksei minulle sitten ole suunnattu mitään?

Samat 3 ihmistä ihmettelee, miksi jonku vtun kumilimpun perässä kiukuttelu täyttää ruudun toukokuun alkupäivillä ohittaen kaikki kiinnostavat korinpunontaohjelmat. Suolisto-Karabah vastaan Etelä-Kanada, ja kehtaavat lounasaikaan keskellä kirkasta päivää sitä vielä näyttää! Ihmettelevät hekin samalla, että mistä he oikein maksavat. "Laki on kaikille sama", he ajattelevat. Olematta siinä lainkaan väärässä.

Urheilun ystävälle viikonlopun Urheiluruudut ovat ykkösohjelmia ja samalla parhaita urheilun makasiiniohjelmia, vaikka ne eivät sellaisia edes ole. Sulle oli suunnattu se lätkä, eikös se kiinnostanutkaan? Ohjelman nimi on urheiluruutu, ei jääkiekkoruutu. Jos ei muu urheilu kiinnosta kuin lätkä, niin olen pahoillani. Älä kuitenkaan syytä kukkakaalia, jos et pidä sen mausta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Cosmo
Alkuun muistutus: Laki Yleisradio Oy:stä. Paino tuossa ensimmäisessä sanassa "Laki".

Jos tällä halusit painottaa TV-lupa maksujen pyytämisen oikeudellisuutta, niin ei sitä ainakaan tuossa mainittu. Jos mietitään tarkemmin, niin tuo maksujen pyytäminen saattaa olla jopa EU:n kilpailuviraston ohjeiden vastainen, koska se antaa huomattavan kilpailuedun muihin saman alan yhtiöihin nähden tälle yhtiölle, eli YLE:lle.

Miksi millään muulla yrityksellä ei ole oikeutta pyytää myöskin tämmöistä maksua jokaiselta kansalaiselta?

En nyt kuitenkaan jaksa näistä laeista ja yrityksistä hirveästi enempää nurista, koska tämmöisiähän nämä kaikki valtion yritykset ovat. En kuitenkaan usko, että noihin asioihin saadaan muutosta pitkään aikaan. Tuntuu jopa, että kun Suomen johtajat jotain EU:ssa puolustaa, niin se on juuri näiden valtion yrityksien oikeuksia, mikä sinällään on ihan oikein jos se puolustaminen suuntautuu oikeisiin asioihin. Tärkeämpiäkin asioita kyllä olisi mitä puolustaa EU:ssa kuin monopoliasemat ja TV-lupamaksut.

Viestin lähetti Cosmo
Sen takia sen ei pidä ketään kiinnostakaan, tuleeko sieltä mitään juuri sinulle, koska sieltä tulee jokaiselle jotakin (= kaikille kaikkea) tasapuolisesti.

Miten niin?

Ei sieltä ainakaan meikäläiselle tule juuri yhtään mitään. Tuo sinun kommenttisi on kun suoraan jostain kommunismin käsikirjasta, ihan kun minulla ei kuuluisi olla oikeus päättää mitä katson ja mistä maksan. Suomessa on näitä kommunismin peruja muutenkin niin paljon vielä jäljellä, ettei mikään ihme, että YLE:llä on oikeus jotain TV-lupamaksuja periä ilman mitään syytä.

Viestin lähetti Cosmo
Tämä lauantai oli myös aika kiireinen urheiluviikonloppu. Ketjussa mainittu suopotkupallosarjakin on ihan ratkaisuvaiheessaan, ja alemmatkin sarjat päättyvät pian. Jossain (valta?)lajeissa on vielä sellaisia urheilullisia käsitteitä jäljellä kuten "sarjanousu", ja niistä sitten häikäilemättömät YLEn paparazzit (aka Porttilat) koittavat repiä jotain zokkiuutista kasaan. Siis luparahoilla?!?

Kiireiseltä vaikutti. Hyvä että kerkesin silmää räpäyttää, niin jääkiekon SM-liigasta tehty välähdys ja paino sanalla VÄLÄHDYS, oli mennyt.

Viestin lähetti Cosmo
Rallissakin oli kisaviikonloppu ja jotain hepojakin oli raahattu paskomaan Areenan käytävät täyteen. Kerta kaikkiaan monipuolinen tarjonta ja niistä saa monipuolisen puolituntisen kasaan. Maikkari voi näyttää näitä massoja kiinnostavia juttuja vartin oksennuksessaan, jotta saavat porukkaa telkun eteen, jotta voivat myydä ohjelmaansa mainoksia.

Minä en ole kiinnostunut maikkarin massa/joukkohysteria painotteisesta urheilutoimituksesta tippaakaan. YLE kyllä tekee yleensä ihan tyylikkäästi nämä heidän lähetyksensä ja siksi olenkin monesti ne katsonut. Minua vaan ärsyttää se, että jääkiekko on noissa lähetyksissä marginaalilaji, vaikka se on tämän valtakunnan aivan selkeä ykköslaji. Ihme että saivat kuitenkin sen vajaan minuutin reportaasin tehtyä SM-liigasta kun lähetysaikaakin oli vain se puoli tuntia. Muut sarjat kuten NHL ja Mestis sen sijaan jätettiin näyttämättä kokonaan.

Viestin lähetti Cosmo
Pitäen sana "laki" mielessä, ketä kiinnostaa jotkut massalajin runkosarjan väsyneet väännöt?

Varmasti prosentuaalisesti suurinta osaa urheiluruudun katsojista.

Viestin lähetti Cosmo
Kaikessa kaupallisuudessaan sen pitääkin olla Maikkarin hommia näyttää lätkän SM-liigaa enemmän. Hoitakoot siis sen. Maikkarin tehtävä on tuottaa voittoa osakkailleen; YLEn tehtävä on täyttää sille laissa määrätyt reunaehdot.

Minua ei edelleenkään kiinnosta mitkään maikkarin hilavitkutin lähetykset. Minä toivon jääkiekon (Suomen ykköslaji) arvolle kuuluvaa urheiluraportointia. Maikkari yrittää tehdä jääkiekosta halvan ja siitä minä en pidä. Maikkari voisi ottaa oppia vaikka NHL lähetyksistä, niissä on jääkiekko pääasia. Maikkarilla sen sijaan on pääosassa kommentaattorit ja Hockey night, ei niinkään jääkiekko.

Viestin lähetti Cosmo
Samat 3 ihmistä ihmettelee, miksi jonku vtun kumilimpun perässä kiukuttelu täyttää ruudun toukokuun alkupäivillä ohittaen kaikki kiinnostavat korinpunontaohjelmat. Suolisto-Karabah vastaan Etelä-Kanada, ja kehtaavat lounasaikaan keskellä kirkasta päivää sitä vielä näyttää! Ihmettelevät hekin samalla, että mistä he oikein maksavat.

Hah hah haa... Oletpas hauska.

Kyllä, heillekkin pitää vähän näyttää jotain, mutta ne 3 ihmistä maksavat pikkaisen vähemmän TV-lupamaksuja kuin jääkiekon ystävät.

Viestin lähetti Cosmo
"Laki on kaikille sama", he ajattelevat. Olematta siinä lainkaan väärässä.

Miten niin laki on kaikille sama? En minä ainakaan koe saavani yhtä paljon YLE:ltä mitä ehkä joku toinen saa. Jos sinä yrität viilata laki pilkkua tässä asiassa, että yksittäiselle ihmiselle pitää olla yhtä paljon ohjelmaa, niin jos nyt sattuisin katsomaan pelkkää jääkiekkoa noista ruuduista, niin vähemmän olisin nähnyt tuossa lähetyksessä jääkiekkoa kuin joku toinen rallia.

Myöskin yleiseen kiinnostavuuteensa nähden jääkiekkoa tuli ja tulee liian vähän. Sitäpaitsi tuossa laissa ei mainittu kuinka paljon pitää mitäkin näyttää. Kaiken järjen mukaan jääkiekkoa pitäisi näyttää eniten koska se kiinnostaa prosenttuaalisesti eniten. Kuitenkin jääkiekko oli tuossa lähetyksessä melkeinpä yksi vähiten näytetyistä.

Viestin lähetti Cosmo
Sulle oli suunnattu se lätkä, eikös se kiinnostanutkaan? Ohjelman nimi on urheiluruutu, ei jääkiekkoruutu. Jos ei muu urheilu kiinnosta kuin lätkä, niin olen pahoillani. Älä kuitenkaan syytä kukkakaalia, jos et pidä sen mausta.

Missä olen sanounut ettei minua mikään muu urheilu kiinnosta? Minä vaan kummeksun sitä, että YLE näyttää niin vähän jääkiekkoa, että ihan kuin se olisi uppopallojen sun muiden tavoin vaan marginaalilaji Suomessa. Kuitenkin esimerkiksi jalkapalloa, rallia sun muita YLE näyttää niin kuin pitääkin, eli aika paljon.

Vielä tuohon kiinnostavuus juttuun sanon, että kyllä kiinnosti. Sitähän siinä odottelinkin, mutta jouduin kyllä pettymään sen pituuteen kuin myös tapaan jolla se oli tehty. Eli ympätty yhteen sumppuun haastattelu ja VÄLÄHDYS.

PS. Ettei vaan olisi mennyt Cosmolle herneet nenään Blues-HIFK ottelun takia kun jaksoit kaivella kaiken maailman lakipykäliä tähän keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Ck
Minua vaan ärsyttää se, että jääkiekko on noissa lähetyksissä marginaalilaji, vaikka se on tämän valtakunnan aivan selkeä ykköslaji.


(jääkiekko kiinnostaa) Varmasti prosentuaalisesti suurinta osaa urheiluruudun katsojista.

Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin.

Kas tässä. YLEn toimintaa säätelee siis laki. Laissa ei puhuta mistään prosentuaalisista kiinnostuksen osuuksista tai valtalajeista. Toki näitä sen verran seurataan, että lätkän ja fudiksen mm-kisoihin panostetaan vähän enemmän kuin vaikka Aerobicin SM-kisoihin. Mutta molemmat silti pyritään näyttämään tässä rajallisessa aikaikkunassamme.

Otin ne "kaiken maailman lakipykälät" esiin sen takia, että sinäkin tajuaisit, että YLEn intresseissä ei ole lähettää pelkkää massoja kiinnostavaa sisältöä oman tahtonsa tai ihmisten kulutustottomuksien mukaan. Jos 99% ihmisistä on kiinnostunut jääkiekosta, niin YLEn urheilusta 99% ei ole jääkiekkoa. YLEn urheilussa on urheilua tasapuolisesti kaikille. Niille kolmelle myös.

TV-lupamaksujen olemassaoloon tai hyväksyttävyyteen en tuota lakiajatusta esille tuodessani ottanut kantaa. Argumentointini lähtökohtana oli, että sellaiset maksut nyt ovat olemassa, ja jos sinulla on televisiovastaanotin, joudut sellaisen maksamaan, tuli sieltä sinua kiinostavaa ohjelmaa eli ei. Tällä lailla (laki) YLEn toiminnasta ei sinänsä ole mitään tekemistä YLEn "ansaintalogiikan", eli tv-lupamaksujen kanssa.

Tämä yleinen lupamaksumeininki on mielestäni ihan ok, vaikka se juuri näitä kommunismin peruja onkin. Pay-tv:t ja muut tulevat joskus ja toimivat jos toimivat. Kuitenkin jokainen Suomalainen jossain määrin sivistää itseään YLEn kanavien avulla, tai käänteisesti sitten katsellen esim. lätkän (tai fudiksen!) MM-kisoja.

Sanot, että laki ja lupamaksut antavat huomattavan kilpailuedun YLElle. Ketä vastaan YLE oikeasti kilpailee, ja miksi? Mainosmarkoista? Tekee tahallaan kiusaa, jotta Maikkarin kanavalla olisi samaan aikaan vähemmän katsojia, eivätkä ne saisi mainosmyynnistään niin paljoa rahaa? Suomen broadcasting-business on niin pientä, että jos täällä ei olisi isoissa linjoissa vedelty yhtä köyttä, niin täällä kuunneltaisiin tällä hetkellä radiota ja katseltaisiin salaa ruotsalaisia kanavia.

Viestin lähetti Ck
Kyllä, heillekkin pitää vähän näyttää jotain, mutta ne 3 ihmistä maksavat pikkaisen vähemmän TV-lupamaksuja kuin jääkiekon ystävät.

Eiköhän tämä painotus kuitenkin näy YLEn ohjelmatarjonnassa. Keväällä tulee tuutista hokia kolmisen viikkoa putkeen. Korinpunontaa ei. Huonomminkin voisi asiat olla.

Viestin lähetti Ck
PS. Ettei vaan olisi mennyt Cosmolle herneet nenään Blues-HIFK ottelun takia kun jaksoit kaivella kaiken maailman lakipykäliä tähän keskusteluun.

"Jaksoit kaivella", jaajaa. Satuin vaan tietämään tämän ilmiön taustat, eipä siinä tarttenut mitään kaivella. Ilmeisesti et tiennyt, että YLEn toimintaa säätelee laki, tai juuri mitään sen lain sisällöstä. Minä tiesin ja näin kerroin sen sinulle, ole hyvä. Syitä tähän ystävälliseen eleeseen voi etsiä jostain muusta kuin jääkiekko-otteluiden tuloksista.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti Ck
Minä en vaan pysty ymmärtämään miten ylivoimaisesti Suomen suosituin laji saa noin onnettoman vähän aikaa YLE:ltä.


Ylivoimaisesti? On olemassa tapoja laskea jääkiekko Suomen suosituimmaksi lajiksi. Toisaalta on vielä helpompi laskea ainakin yleisurheilu, mäkihyppy, murtomaahiihto ja formulat edelle. Ja viime talvena tehty kyselykin vahvisti tätä. Tietenkin jos lukee pelkkiä iltapäivälehtiä, sitä voi erehtyä luulemaan, että liigakierros on maan polttavin puheenaihe. Oikeasti tietyillä paikkakunnilla lentopallo tai pesäpallo saavat aikaan paljon kiihkeämpiä keskusteluita, ja kun keskimääräisellä suomalaisella raitilla kohdataan, niin ei silloin SM-liigasta puhuta. Vaan säästä ja dopingista, Kimistä, Arsista ja Lasse Virénistä.
 

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Viestin lähetti hannes_ko
Ylivoimaisesti? On olemassa tapoja laskea jääkiekko Suomen suosituimmaksi lajiksi. Toisaalta on vielä helpompi laskea ainakin yleisurheilu, mäkihyppy, murtomaahiihto ja formulat edelle. Ja viime talvena tehty kyselykin vahvisti tätä. Tietenkin jos lukee pelkkiä iltapäivälehtiä, sitä voi erehtyä luulemaan, että liigakierros on maan polttavin puheenaihe. Oikeasti tietyillä paikkakunnilla lentopallo tai pesäpallo saavat aikaan paljon kiihkeämpiä keskusteluita, ja kun keskimääräisellä suomalaisella raitilla kohdataan, niin ei silloin SM-liigasta puhuta. Vaan säästä ja dopingista, Kimistä, Arsista ja Lasse Virénistä.

Näinhän se on. Mutta tässäkään tapauksessa ei kannata yleistää jääkiekkoa lajina, vaan kyllähän maajoukkuepelit, myöskin kaikki turhat Karjala-turnaukset ym. kiinnostavat ainakin TV:n katsojamäärillä mitattuna myös näitä kansan syviä rivejä, ketkä eivät voisi vähempää jostain SM-liigasta välittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös