cobol kirjoitti:Sinänsä mielenkiintoinen tämä keskustelu, sillä taidan olla ainoita kirjoittajia, jotka näkevät Jokerien materiaalissa selviä puutteita ja joka ei ole minun ajatustani käyttäen sokaistunut ensimmäisen 15 kierroksen peleistä. Voittojenkin keskellä näen omasta mielestäni objektiivisesti isoja pelin tekemiseen liittyviä ongelmia (ennen kaikkea hyökkäykseen lähdöt ja ylivoimapelaaminen), joista vastustaja rokottaa armotta isoissa peleissä ja ottelusarjoissa.
Sen takia en enää toista kantaani enkä analysoi näkemiäni puutteita peleissä, sillä osa kannattajista kokee se Virmasen ajojahdiksi. Itselleni taas on vaikea kirjoitella kuin upeaa peliä Jokerit esittää ja ketään ei tarvita ja ainakin 20 Jokerien pelaajaa tulee tekemään ainakin 40 pistettä kauden aikana yms. En jaksa edes suoraan sanottuna lukea tällaista - minusta se on niin kaukana siitä pelistä, jota kaukalossa näemme. Itse nautin Jokerien voitoista ja maaleista, mutta se ei estä minua näkemästä niitä ongelmia taidollisella puolella, joita lisäkseni myös valmennus on alkanut nyt tuoda julkisuuteen.
Paskanmarjat. Ei mulla ole ainakaan mitään vaikeutta myöntää ansiokasta analysointiasi siitä, että puutteita on. Ja on täällä vissiin joku muukin siitä meuhkannut. Minäkin olisin ehdottomasti hankkinut Santalan korvaajan jo kesähelteillä. Tilanteen ollessa tämä, mikä se nyt on, kolmen uuden hyökkääjänkin tultua, tilanne on mielestäni muuttunut. Rosteri on siinä jamassa, että on vaikea nähdä enää materiaalin rajoittavan Jokerien tietä menestykseen. Puutteita siinä varmasti on. Toisaalta kenelläpä joukkueella ei olisi?
Olen ainakin itse edelleen valmis ottamaan sen laatusentterin jengiin, jos sellainen löytyisi. Taloudelliset realiteetit sekä joukkueen ainakin paperilla erittäin laadukas materiaali huomioon ottaen sentteri ei ehkä ole enää välttämättömyys. Tuskin minä tai kukaan muu voisi sitä kiistää, etteikö se vahvistaisi joukkuetta. Vahvistaisiko kuitenkaan niin paljon, että siihen kannattaisi lätkiä esim. 300 kiloeuroa? Peluuttaisiko Shedden yhtään erilaisella pelitavalla, vaikka saisikin sen playmakerinsa? Mihin tällä materiaalilla voi yltää?
Näitä kysymyksiä koitin ainakin omalta osaltani nostaa esiin. Vastauksia mulla ei ole, kun näen niin helvetin vähän pelejä. Käytännössä Jyväskylän, Kuopion ja Oulun matsit plus teeveepelit ovat satunnaisten Helsinki-ekskursioiden ohella ainoat tavoitettavissani olevat ottelu. Siksi olisi ihan mukava kuulla näkemyksiä tämänkin palstan asiantuntevilta tahoilta. Kovinkaan helposti en esimerkiksi noihin kolmeen kysymykseen löydä täältä vastauksia (viimeiseen ehkä jonkinlaisia), sinunkaan kirjoittamanasi cobol.