Tarmo Reunanen

  • 385 237
  • 2 282

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ramonassa Bono antanut Ripan kanssa aika paljon sapiskaa Tarelle pelaamisesta.

Pitäisi yksinkertaistaa peliä, peli olemus jotenkin negatiivinen ja Bono myös koitti välttää suoraa puhetta mutta sanoi lopuksi juuri asenteesta. Useamman kerran toivottiin vetoa ja toimituksia maalille, mutta ei kun haudotaan.
 

Rl

Jäsen
Tarmo tekee kentällä paljon hyviä asioita, mutta tuntuu että pienellä skarppauksella saisi vielä huimasti enemmän. Taitoa on, mutta asennepuolella antaa kyllä tasoitusta huimasti.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Reunanen eilen ainoa pakeista joka jäi miinukselle -1. Eniten peliaikaa, luisteli 4165 m. Vertailun vuoksi Gregoire pelasi hiukan vajaa 3 min vähemmän ja luisteli 4114 m.

Itse olen yllättynyt Taren alivoima pelaamisesta, silloin pelaa nöyremmin ja on yllättävän hyvä silloin. Mutta edelleen toivon sitä samaa nöyryyttä lisää 5 vs 5 peliin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Reunanen eilen ainoa pakeista joka jäi miinukselle -1. Eniten peliaikaa, luisteli 4165 m. Vertailun vuoksi Gregoire pelasi hiukan vajaa 3 min vähemmän ja luisteli 4114 m.

Itse olen yllättynyt Taren alivoima pelaamisesta, silloin pelaa nöyremmin ja on yllättävän hyvä silloin. Mutta edelleen toivon sitä samaa nöyryyttä lisää 5 vs 5 peliin.
Mä en tiedä onko kyse edes nöyryyden puutteesta. Eikös Tarmon viime kauden loppu mennyt vituiksi huonoon aikaan tulleen loukkaantumisen takia? Alkoi eilen asia mietityttämään, että tuliko oikeasti kuntoon kun katsoi Taren liikkumista kentällä, vaikka en edes tiedä mikä paikka Tarmolla viime kaudella oli hajalla. Ei Tarmo koskaan mikään Saarijärvi silti luistimilla ole ollut, mutta jotenkin näyttää että ensimmäiset potkut eivät ole teräviä, eikä pääse muutenkaan sellaiseen liikkeeseen että ei joutuisi vähän väliä kiekolla vaikeuksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Luistelu on todella nihkeää. Ja ne syöttöjen viipymiset... Eilen kirosin ääneen kolmannessa erässä, kun Ikonen oli täydessä vauhdissa vasemmassa laidassa ja Tare nosti jalalla. Näytti, että syöttää, mutta päätti ottaa vielä pari potkua. Siinä vaiheessa Ikonen joutui jarruttelemaan ja Tarmon syötön tullessa vauhtietu pakkiin oli menetetty.
Alivoimalla timanttia, muuten pelaa aivan liikaa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
En mä kyllä lähtisi itse Tarmoa asenteesta syyttämään, mielestäni se on aika tapissa aina. Mutta tämähän se ylivoimaisesti suurin ongelma on:

Ja ne syöttöjen viipymiset... Eilen kirosin ääneen kolmannessa erässä, kun Ikonen oli täydessä vauhdissa vasemmassa laidassa ja Tare nosti jalalla. Näytti, että syöttää, mutta päätti ottaa vielä pari potkua. Siinä vaiheessa Ikonen joutui jarruttelemaan ja Tarmon syötön tullessa vauhtietu pakkiin oli menetetty.
Näitä tilanteita tulee joka pelissä. Olikohan KalPaa ja Jypiä vastaan molemmissa, kun vastustajalla on vaihto pahasti kesken, laituri seisoo sinisen kulmassa täysin yksin, Tarmonen saa kiekon about omalla sinisellä ja välittömän helpon syötön sijaan pitää leipoa vielä muutaman kerran niin että vastustaja ehtii varmasti vaihtaa ja tilanne kuivua.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En mä kyllä lähtisi itse Tarmoa asenteesta syyttämään, mielestäni se on aika tapissa aina. Mutta tämähän se ylivoimaisesti suurin ongelma on:


Näitä tilanteita tulee joka pelissä. Olikohan KalPaa ja Jypiä vastaan molemmissa, kun vastustajalla on vaihto pahasti kesken, laituri seisoo sinisen kulmassa täysin yksin, Tarmonen saa kiekon about omalla sinisellä ja välittömän helpon syötön sijaan pitää leipoa vielä muutaman kerran niin että vastustaja ehtii varmasti vaihtaa ja tilanne kuivua.
Tuon hidastelun lisäksi itseäni ihmetyttää että eikö Tare enää lainkaan voi syöttää jäitä pitkin? Tuntuu että jokainen helppokin syöttö on oltava vähintään lätty ja näihin on kuivunut myös aika monta hyökkäyksiin lähtöä, sinisen ylitystä ja onetimer paikkaa. Tuo lättyjen heittäminen tekee siitä toiminnasta ylimielisen näköistä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuon hidastelun lisäksi itseäni ihmetyttää että eikö Tare enää lainkaan voi syöttää jäitä pitkin? Tuntuu että jokainen helppokin syöttö on oltava vähintään lätty ja näihin on kuivunut myös aika monta hyökkäyksiin lähtöä, sinisen ylitystä ja onetimer paikkaa. Tuo lättyjen heittäminen tekee siitä toiminnasta ylimielisen näköistä.
Lättysyöttö on vaan vieroitusoire valelämärin poisjättämisestä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Lättysyöttö on vaan vieroitusoire valelämärin poisjättämisestä.
Ehkä se on just vasta oppinut lätyttää ;-] Noitahan suitsitaan U10-12 -tasolla, kun sen syötön vastaanoton helppous on kuitenkin ihan avainasia pelin rakentamisen kannalta keskimääräiset yksilötaidot huomioiden.

No, ehkä menee nyt vähän yksittäisen pelaajan mikromanageroinniksi. Mun mielestä eilinen peli oli Tarelta selvästi tasokkaampaa kuin alkukaudesta, sanoipa Bono radiossa mitä tahansa. Ja vaikka välillä jättää maalinedustan, niin tykkään kyllä kun liimaa päädyssä 20 kg isompaa laituria laitaan. Piipon hommahan se on enempi maalin edessä painia.

Kyllä muuten eilenkin sai hyökkäyssinisellä aika pahan paineen alta ja vaikeasta asennosta vipattua kiekon päätyplankkiin. Epäilen, että olisiko Palvelka ehtinyt tehdä saman ennen kuin pussinokka riistää kiekon ja käynnistää 2-0 hyökkäyksen kohti penaltypub-päätyä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Naurettavaa miten paljon paskaa Tarmo saa niskaan parilta seisomakatsomon vakihuutelijalta. Toivottavasti ei kuule huutoja.
Itse olen istumassa, mutta kyllä sieltä tänäänkin on Jekyll & Hyde Taresta löytynyt moneen kertaan. Hyvän perään usein huonompi ratkaisu ja huonoista menee itselläni kyllä jatkuvasti vati lähes nurin. Hyviä ratkaisuja taidan monen muun ohella jäädä miettimään hiljaa suu auki. Muutama miehekäs niitti nyt ainakin toiseen erään tuli ja ihan hyvää puolustamista, mutta kiekolla ihan eri sivulla muiden kanssa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään Tare näytti kyllä hauista. Tuntui että toisessa erässä alkaa oikein niinku keittämään.

Haiusta? Siis se, että hakkaa mailalla hermona? Okei oli siellä taklausta ja asennettakin. Mutta mä odotan kyllä Reunaselta ihan muuta. Toimitukset maalille oli plussaa, mutta kaverit ei tehneet trafiikkia. Ilmeisesti käskettiin yksinkertaistaa, mikä on hänelle paras neuvo.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eilen oli vähän väärässä paikassa 0-2 maalissa. Jäi pari vastustajaa yksin Zagin eteen. Toki tilanne tuli nopeasti aloituksen jälkeen. Parantanut kyllä otteitaan ja keskittyy nyt tekemiseen eikä turhaan neppailuun.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On annettu rapaa niin nyt on pakko kehua. Tarmo oli tänään todella hyvä!
Tarmo on kyllä parantanut, kuten aikaisemmillakin kausilla ja hemmetin hyvä niin.
Eilen oli vähän väärässä paikassa 0-2 maalissa. Jäi pari vastustajaa yksin Zagin eteen. Toki tilanne tuli nopeasti aloituksen jälkeen. Parantanut kyllä otteitaan ja keskittyy nyt tekemiseen eikä turhaan neppailuun.
Joo, tuo oli vähän tekemätön paikka. Aloituksesta 5 sekuntia ja kiekko maalissa. Vastaavia suorituksia toivoisin Lukoltakin ylivoimalla, niin ei siinä ehdi vastustajan alivoima kuin ehkä pieraisemaan. Aloitusvoitto-pakki-pakki-pakki-laukaus-ripari-maali.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Eilen oli vähän väärässä paikassa 0-2 maalissa. Jäi pari vastustajaa yksin Zagin eteen. Toki tilanne tuli nopeasti aloituksen jälkeen. Parantanut kyllä otteitaan ja keskittyy nyt tekemiseen eikä turhaan neppailuun.
Kuten myös perusluuta Samuli.
Piipponen voisi koittaa antaa sitä kovuutta maalinedessä pelin aikana eikä pelikatkoilla.
 
Suosikkijoukkue
Pata, Salama
Tätä palstaa tulee välillä luettua ja eilen katsoin ensimmäisen Lukon pelin (tv-peli) tällä kaudella pois lukien pelit Ässiä vastaan. Ainakin eilen Reunanen erottui selkeästi kentältä ja kyllä näytti upealta hänen pelaamisensa, ei oikein istu siihen mitä täältä palstalta lukenut kauden mittaan. Toki kyse vaan yksittäisestä pelistä, mutta Reunasta nähnyt ennenkin pelaavan ja kovasti näytti siltä "entisajan" Reunaselta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös