Tarja Halonen

  • 330 607
  • 2 274

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Selvyyden vuoksi off-topicoidaan hieman.

Se, että on teini tai oikeistolainen ei tee kenestäkään sinällään tolloa tai tietämätöntä. Heitä löytyy tasapuolisesti joka puolelta.

Tunnen fiksuja teinejä, siinä kuin fiksuja oikeistolaisiakin, yhtä lailla kuin tolloja aikuisia tai vasemmistolaisia.

Väärinkäsitysten välttämiseksi.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
bitnir kirjoitti:
Ehkä tärkein syy olla eri mieltä on se, että kaikki "ihmisoikeus", "reiluus" ja "oikeudenmukaisuus" vasemmistolaisen maailmassa tarkoittaa oikeasti enemmän demarivirkoja, enemmän valtaa ay-liikkeelle ja enemmän tehotonta sääntelyä
Demarivirkojen yhteyttä globalisaation pelisääntöihin en oikein ymmärtänyt.

AY-liikkeen tarve kehitysmaissa ei ole valtakysymys vaan ihmisoikeuskysymys. Ilmeisesti pidät sitten toisen osapuolen ylivaltaa jotenkin perusteltuna? Työväen tulee voida järjestäytyä, jotta työehtoja ei päästä sanelemaan yksipuolisesti. Ihan perusasioita sivistysmaissa.

"Tehotonta sääntelyä", voi jeesus, hae nyt vielä vähän kuluneempi fraasi sieltä porvarillisesta bullshit-bingosta. Kerro minulle yksityiskohtaisesti, mitä tehotonta sääntelyä kaikki vasemmistolaiset vaativat, miksi se on tehotonta ja miksi se on pahasta. Jatketaan sitten.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
OldTimeHockey kirjoitti:
Demarivirkojen yhteyttä globalisaation pelisääntöihin en oikein ymmärtänyt.

AY-liikkeen tarve kehitysmaissa ei ole valtakysymys vaan ihmisoikeuskysymys. Ilmeisesti pidät sitten toisen osapuolen ylivaltaa jotenkin perusteltuna? Työväen tulee voida järjestäytyä, jotta työehtoja ei päästä sanelemaan yksipuolisesti. Ihan perusasioita sivistysmaissa.

"Tehotonta sääntelyä", voi jeesus, hae nyt vielä vähän kuluneempi fraasi sieltä porvarillisesta bullshit-bingosta. Kerro minulle yksityiskohtaisesti, mitä tehotonta sääntelyä kaikki vasemmistolaiset vaativat, miksi se on tehotonta ja miksi se on pahasta. Jatketaan sitten.

Kyse on AY-liikkeen vallasta länsimaissa: mitä tiukemmin ulkomaankauppaa säännellään, sitä enemmän sääntelyelimissä on Ay-liikkeen ja demareiden edustajia "antamassa neuvoa". Se, että ihminen saa järjestäytyä on toki aivan perusoikeus, enkä kuvittele edes muuta väittäneeni.

Tehottomasta sääntelystä on tuore esimerkki EU:n (ja USA:n) tuontikiintiöt tekstiileille. Kuka hyötyi? Pelastuiko eurooppalainen vaateteollisuus? Vastaavaa mallia ollaan käänteisesti tarjoamassa kehitysmaille tilanteessa kuin tilanteessa: länsimaiden rajat auki ja kehitysmaat saavat "suojella omia markkinoitaan" (huom: mielestäni tämäkin tilanne olisi parempi kuin nykytilanne). Kuka hyötyy? Niin kuin kaikessa kaupan rajoittamisessa pieni vähemmistö, enemmistön kärsiessä vähintään korkeimmista hinnoista.

Btw, jatketaanko vaikka jossain globalisaatiokeskustelussa. Tarja Halonen on jo aika kaukana.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Tarjassa ärsyttää myös hänen idealisminsa kaksinaamaisuus. Kestitti valtion rahoilla sotilasvallankaappaja diktaattori Mussarafia Pakistanistakin.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Puolustusvoimien ylipäälliköllä puolustusvoimien arvomerkit ihan hukassa äskeisessä TV1:sen vaaliväittelyssä. On siinä meillä presidentti. Presidentin tulee osata puolustusvoimien ylipäällikkönä arvomerkit.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eikä voinut edes reilusti sanoa: "en tiedä", vaan alkoi selittelemään ja kusi hommat täydellisesti.
"mun ei tarvii päättää että montako näitä menee mitäkin lajia"
Ei kovin hyvin sanottu ylipäälliköltä.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
MS kirjoitti:
Puolustusvoimien ylipäälliköllä puolustusvoimien arvomerkit ihan hukassa äskeisessä TV1:sen vaaliväittelyssä. On siinä meillä presidentti. Presidentin tulee osata puolustusvoimien ylipäällikkönä arvomerkit.

Aivan. Alokasaikana ei päässyt tupakalle, jos ei tiennyt kaikkia maavoimien arvomerkkejä. Näköjään puolustusvoimien ylipäälliköksi pääsee helpommalla. Muutenkin surkea esitys Haloselta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
-Mercury- kirjoitti:
Eikä voinut edes reilusti sanoa: "en tiedä", vaan alkoi selittelemään ja kusi hommat täydellisesti.
"mun ei tarvii päättää että montako näitä menee mitäkin lajia"
Ei kovin hyvin sanottu ylipäälliköltä.

Merkillisen kärttyisältä vaikuttanut selvä pollijohtaja tähän mennessä haastatteluissa. Halosen kampanjaväellä olisi aika puuttua tähän. Äksyilemällä selväkin johto on mahdollista menettää, ts. sarjatulella valittavan, kritiikkiä kestämättömän pirttihirmun rooli tuskin edistää mitään asiaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pressiboxi kirjoitti:
Merkillisen kärttyisältä vaikuttanut selvä pollijohtaja tähän mennessä haastatteluissa. Halosen kampanjaväellä olisi aika puuttua tähän. Äksyilemällä selväkin johto on mahdollista menettää, ts. sarjatulella valittavan, kritiikkiä kestämättömän pirttihirmun rooli tuskin edistää mitään asiaa.

Niinistö ainakin aamutv:n välähdyksessä onnistui aika tehokkaasti haastamaan Halosta. Mikä on erittäin tervetullutta - terävä poliittinen väittely olisikin aika ennenkuulumatonta suomalaisessa vaalikampanjassa. Olisi pettymys jos Halonen pääsisi läpi pelkällä mitäänsanomattomalla "positiivisuudella" ilman että joutuisi paljastamaan ja terävöittämään kantojaan. Niinistön ongelma sitten on, että väestön ylivoimainen enemmistö huolimatta puoluesympatioistaan on Halosen linjoilla mitä tulee hyvinvointivaltion säilyttämiseen globalisaation kourissa. Tämä on se kova ydin mihin Halonen voi helposti tukeutua eikä niinkään chileläisten puiden solidaariset halaukset.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meillä on siis presidentti ja samalla puolustusvoimien ylipäällikkö, joka ei tunnista alikersantin eikä yliluutnantin natsoja. Jokseenkin käsittämätöntä. Toisaalta pikkujuttu, mutta luulisi noiden nyt ylipäällikön perustietoihin kuuluvan. Ja ennen kaikkea se tapa, jolla Halonen lähti selittelemään tietämättömyyttään, oli aika säälittävä.

Hienosti lähti Niinistö hiillostamaan Halosta, joka ei tapansa mukaan taaskaan pystynyt mihinkään mitään konkreettista vastausta antamaan. Halonenhan kokee, että Suomen presidentin tehtävä on lähinnä istua YK:n hallinnon alaisten organisaatioiden maailmanhalailukonfresseissa pahvikulissina. Siinä sivussa voidaan sitten pistää kehiin joku kiva puhe, joka on pidetty sata kertaa aiemminkin samoissa tilaisuuksissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
domy kirjoitti:
Meillä on siis presidentti ja samalla puolustusvoimien ylipäällikkö, joka ei tunnista alikersantin eikä yliluutnantin natsoja. Jokseenkin käsittämätöntä. Toisaalta pikkujuttu, mutta luulisi noiden nyt ylipäällikön perustietoihin kuuluvan. Ja ennen kaikkea se tapa, jolla Halonen lähti selittelemään tietämättömyyttään, oli aika säälittävä.

Tuo oli Halosen ainoa moka keskustelussa ja tuskin vaikuttaa suuntaan taikka toiseen. Keskustelussa kävi selväksi että ainoa asetelma näissä vaaleissa on Niinistö-Halonen. Ensinmainittu yrittää nokittaa, mutta toinen pyyhkii näillä etukäteen mietittyillä kysymyksillä pöytää. Vanhanen oli pelkkä statisti ja saanee saman roolin kuin Ville Itälä viime eduskuntavaaleissa.
 

HemmoP

Jäsen
Halonen Ollilan vaalitentissä :" Nokia on Kiinan suurin veronmaksaja ! ".
Ollilaa rupesi naurattamaan niin paljon, että oli pakko leikata pois kuvasta.

Suhteellisuudentaju ei taida olla TH:n parhaimpia ominaisuuksia muidenkaan lausuntojen perusteella.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
EricCartman kirjoitti:
Kysyisin teidän mielipidettä, onko Tarja lesbo? Kaverini on vahvasti sitä mieltä, että presidenttimme on lesbo. Hänen argumenttinsa on se, että hän oli Setan puheenjohtaja ja se, että hän meni naimisiin tämän proffan kanssa, vasta sitten kun häntä alettiin epäillä lesboksi. Yritin kertoa, että onhan Tarjalla yksi lapsikin, mutta hän vain väitti, että monella lesbolla on. Hän jopa tuntee yhden lesbon, jolla on kolme lasta. Olen siis ymmälläni.

Mitä mieltä olette? Vaikuttaisiko tämä teidän äänestyskäyttäytymiseenne, jos hän myöntäisi olevansa lesbo. Vai onko se loppuen lopuksi ihan sama, millainen presidenttimme on seksuaalisuudeltaan.
Ihan sama mulle. En äänestä Halosta kuitenkaan, joten ei ole mitään merkitystä hänen seksuaalisella suuntautumisellaan. "Huhuun" en usko.

Haluan kuitenkin sanoa, että kaikki kukat kukkikoon, kunhan ei satu omalle pihamaalleni väärät kukat eksymään. Silloin olen suvaitsematon.

Cougar.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Sledge Hammer! kirjoitti:
Ensinmainittu yrittää nokittaa, mutta toinen pyyhkii näillä etukäteen mietittyillä kysymyksillä pöytää.
Päivän verkko-iltasanomissa Halonen purnaa, kun tämä oli odottanut että häneltä kyseltäisiin tämän harrastuksista, vaikkapa öljyväreistä.

Niin, kysymyksessä on omalla tavallaan työhaastattelu Suomen Presidentin virkaan. Käsi ylös, kenellä on öljyvärityöt, kissat ja sauvakävely mielessä?

Tällä naisella on siis yksi kausi Presidentin virkaa jo takana, ja käsitys tehtävistä edelleen tällä tasolla. Halosen siirun uhkakuva näissä vaaleissa onkin, herääkö tapa-äänestäjät ajattelemaan asioita itse vai jatkavatko äänestämistä Tarjan tukijoukkojen paukuttaessa rumpua.

Tsunami-teema linnan juhlissakin oli jotenkin ihmetystä herättävä, eihän Tarjalla ollut mitään roolia tapahtumassa mutta nyt tämä yrittää kerätä imagopisteitä k.o. tragedian nojalla. Myös YLE näytti kulkevan tässä teemassa Tarjan tukijoukkojen mukana kuin pässi narussa haastatellen näitä toivottuja henkilöitä ja vahvistaen mielikuvaa että Halosella olisi ollut jotain roolia itse tapahtumien aikaan - pikemminkin tsunami-muistot tuovat Niinistön roolin paremmin mieleen ja voi kääntyä Halosta vastaan. Tosin, tästä kilpailevan ehdokkaan roolistahan ei kukaan vahingossakaan hiiskunut linnan juhlien yhteydessä vaikka olisi varmasti sopinut teeman läpikäyntiin kuin piste i:n päälle.

Näin meitä kuitenkin sumutetaan, toivon kaikille kansalaisille paljon omia - rehellisiä - ajatuksia ehdokkaista ja äänestämistä tältä pohjalta.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jussi77 kirjoitti:
Päivän verkko-iltasanomissa Halonen purnaa, kun tämä oli odottanut että häneltä kyseltäisiin tämän harrastuksista, vaikkapa öljyväreistä.

Niin, kysymyksessä on omalla tavallaan työhaastattelu Suomen Presidentin virkaan. Käsi ylös, kenellä on öljyvärityöt, kissat ja sauvakävely mielessä?

En itse asiassa yhtään ihmettele tuota Halosen pientä purnausta tuosta kysymyksestä, Niinistöltä ja Vanhaselta kuitenkin kyseltiin harrastuksista.

Kuten kirjoitin toisaalla:

Vaikka en Halosen kannattajiin lukeudukaan, pidän tätä arvomerkkien tunnistamisleikkiä muutenkin vähän erikoisena vetona. Toimittajan johdantopuheenvuorosta sai kuitenkin sen käsityksen, että (pää)ehdokkailta testataan, tietävätkö he mitä heidän vaalikirjoissaan kerrotaan vai ovatko kirjat ns. täysin haamukirjoitettu. Niinistön kukat esim. liittyivät lapsena kesäpaikassa tehtyihin istutuksiin.

Toki ylipäälliköllä on oltava jonkinlainen käsitys armeijan kokoonpanosta, mutta oman näkemykseni mukaan on täysin yhdentekevää tunteeko presidentti arvomerkit. Halonen itse asiassa totesi melko fiksusti, että "Ei presidentti päätä montako mitäkin lajia lähetetään.", eri henkilöthän hoitavat operatiiviset kysymykset.

-tt
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itse missasin eilisen vaalitentin, joten voisiko joku selvittää miten muut pääehdokkaat selvisivät tuosta arvomerkkien tunnistamisesta?

Ainakaan IL:n jutusta en saa tuota vastausta irti, vaikka miten yritän.
 

scholl

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Itse missasin eilisen vaalitentin, joten voisiko joku selvittää miten muut pääehdokkaat selvisivät tuosta arvomerkkien tunnistamisesta?

Ainakaan IL:n jutusta en saa tuota vastausta irti, vaikka miten yritän.

Eivät muut joutuneet siihen.
Niinistö joutui tunnistamaan kukkia, jotka hän kaikki tunnisti. Siinä testattiin jotenkin Niinistön rehellisyyttä suhteessa kirjaansa. Kukat tulleet siinä jotenkin esiin (en ole itse kirjaa lukenut).

Vanhanen joutui tunnistamaan tähtikuvioita kun oli kertonut harrastaneensa tähtitiedettä. Ei tunnistanut mitään (Niinistö olisi tunnistanut senkin), joten siirryttiin Haloseen.

Halonen ei tunnistanut niitä arvomerkkejä, joten muistaakseni ainakin Kallis ja Niinistö huutelivat taustalta oikeita vastauksia. Haloselta kysyttiin näitä sen takia, kun hän oli viime aikoina esiintynyt siinä armeijan ylipäällikköasiassa julkisuudessa.
 

Cube

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Itse missasin eilisen vaalitentin, joten voisiko joku selvittää miten muut pääehdokkaat selvisivät tuosta arvomerkkien tunnistamisesta?
Mene ja tiedä, mutta kukat Sauli tunnisti ainakin kuin paraskin homomies. Hyvä näin, koska muutenhan hän ei olisi enää pätevä ehdokas.

Matti Vanhanen ei tunnistanut häneltä kysyttyä tähtikuviota, joten peli taitaa olla hänen osaltaan pelattu.
 

scholl

Jäsen
Cube kirjoitti:
Mene ja tiedä, mutta kukat Sauli tunnisti ainakin kuin paraskin homomies. Hyvä näin, koska muutenhan hän ei olisi enää pätevä ehdokas.

Matti Vanhanen ei tunnistanut häneltä kysyttyä tähtikuviota, joten peli taitaa olla hänen osaltaan pelattu.

Niin kukat osaamalla naisten äänet kääntyvät Haloselta Niinistölle?

Särmää. Kun oppii tuollaisen seikan niin osaa käsitellä helposti isoa joukkoa naisia. Olisikohan naisille pitänyt järjestää ensin jonkinlaiset kurssit ennenkuin annettiin naisten äänioikeus. Politiikka ei ole hömppää, vaan äänestäminen on vakava asia. Naisten logiikka on kyllä aika paha juttu. Tulee pää kipeäksi kun asiaa miettii.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
tt kirjoitti:
Toki ylipäälliköllä on oltava jonkinlainen käsitys armeijan kokoonpanosta, mutta oman näkemykseni mukaan on täysin yhdentekevää tunteeko presidentti arvomerkit. Halonen itse asiassa totesi melko fiksusti, että "Ei presidentti päätä montako mitäkin lajia lähetetään.", eri henkilöthän hoitavat operatiiviset kysymykset.

-tt

Joo, mutta olisihan Halonen voinut armeijan ylipäällikkönä toimimiensa kuuden vuoden aikana edes yhden illan viettää arvomerkkien opiskeluun. Se olisi riittänyt. Jos ei muuta, niin olisi se ainakin ollut fiksua. Nyt antoi todella reppanan vaikutelman, kun ei osannut vastata noin helppoon kysymykseen. Yliluutnantti ja varsinkaan alikersantti eivät pitäisi kovinkaan hankalia olla tunnistaa - edes armeijaa käymättömälle. Kenttärovastia en olisi itsekään tunnistanut.

Muutenkin Halonen oli ärtyneen oloinen, eikä todellakaan tunnu hyvältä ajatella, että tuollainen on maamme presidenttinä.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Yliluutnantti ja varsinkaan alikersantti eivät pitäisi kovinkaan hankalia olla tunnistaa - edes armeijaa käymättömälle. Kenttärovastia en olisi itsekään tunnistanut.
Itse en sivusilmällä vilkaistuna olisi tunnistanut yliluutnanttiakaan, koska en palvellut maavoimissa. Tiedän kyllä silti mihin väliin tämä arvo sijoittuu armeijan hierarkiassa. Ja varmaan tietää Halonenkin.

Jokun alikessun natsojen kysyminenkin Haloselta on toisaalta mielestäni aika vitsi - varsinkin kun Niinistöltä kysytään samalla kukkien nimiä. Ylipäällikölle joku varusmiesarvo on nyt kuitenkin aika yhtä tyhjän kanssa.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Itse en sivusilmällä vilkaistuna olisi tunnistanut yliluutnanttiakaan, koska en palvellut maavoimissa. Tiedän kyllä silti mihin väliin tämä arvo sijoittuu armeijan hierarkiassa. Ja varmaan tietää Halonenkin.

Jokun alikessun natsojen kysyminenkin Haloselta on toisaalta mielestäni aika vitsi - varsinkin kun Niinistöltä kysytään samalla kukkien nimiä. Ylipäällikölle joku varusmiesarvo on nyt kuitenkin aika yhtä tyhjän kanssa.

No väitellään nyt sitten täälläkin :)

Puolustusvoimien sivuilta: "Kurssin päättää arvokas tilaisuus Presidentin linnassa. Puolustusvoimien lippujuhlapäivänä 4. kesäkuuta Tasavallan Presidentti ylentää kadetit yliluutnanteiksi ja nimittää heidät Puolustusvoimien virkoihin. Tämän jälkeen Tasavallan Presidentti, Puolustusministeri ja Puolustusvoimien komentaja onnittelevat kaikki uudet yliluutnantit kädenpuristuksin."

Itse olin ainakin aidosti TODELLA yllättynyt, kun Halonen ei osannut kysymykseen vastata. Luulin, että arvomerkkien opettelu kuuluisi ylipäällikön tehtäviin automaattisesti.

EDIT: Itse asiassa Pentti Arajärvi taitaa myös olla sotilasarvoltaan yliluutnantti. :)
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Itse olin ainakin aidosti TODELLA yllättynyt, kun Halonen ei osannut kysymykseen vastata. Luulin, että arvomerkkien opettelu kuuluisi ylipäällikön tehtäviin automaattisesti.
Juu, niin minäkin toki. Mutta toisaalta ei se mielestäni pohjimmiltaan kovin tärkeä asia ole, jos Halonen ei noita natsoja tunnista. Kunhan tietää, mikä yliluutnantti on. Ei ole kuitenkaan ihan sama asia kuin alokasaikana, jolloin merkit piti osata, että osaa puhutella eri henkilöitä oikein.

En voi tietenkään sanoa, että olisin ollut kovin vakuuttunut Halosen esityksestä tuon asian tiimoilta, mutta mielestäni tämä ei saa olla mikään kynnyskysymys. Jos Halonen ei noita osaa, niin ne saa helposti opeteltua (ja syytä ehkä olisikin).

Ihmetyttää toisaalta, että mikä motiivi Ylen väittelyporukalla oli tällainen väijytys järjestää. Eikö ehdokkaille kuuluisi antaa tasapuolista kohtelua?
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
En voi tietenkään sanoa, että olisin ollut kovin vakuuttunut Halosen esityksestä tuon asian tiimoilta, mutta mielestäni tämä ei saa olla mikään kynnyskysymys. Jos Halonen ei noita osaa, niin ne saa helposti opeteltua (ja syytä ehkä olisikin).

Joo, ei tämä mikään sen suurempi asia ole. Mielestäni Halosella olisi vain ollut syytä opetella nuo jo heti ylipäällikköuransa alussa. Nyt jää sellainen kuva, ettei oikein ole motivaatiota näihin hommiin.

Cube kirjoitti:
Ihmetyttää toisaalta, että mikä motiivi Ylen väittelyporukalla oli tällainen väijytys järjestää. Eikö ehdokkaille kuuluisi antaa tasapuolista kohtelua?

Väijytys? Ehkä hekin luulivat, että Halonen osaa nuo merkit kuin vettä vaan. Varsinkin tosiaan, kun hän itse ylentää kadetit yliluutnanteiksi ja oma miehensäkin on yliluutnantti arvoltaan. Kyllä tyttöystävänikin tietää, miltä näyttää kersantin natsat, vaikka hän ei olekaan armeijaa käynyt, eikä ole edes puolustusvoimien ylipäällikkö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös