Tarja Halonen

  • 330 775
  • 2 274

scholl

Jäsen
Suomalaisten alemmuuden tunne, huono itsetunto ja kateellisuus ajavat kannattamaan Halosen kaltaisia. Täällä ei keskitytä siihen, että etsitään etevimmät ihmiset maata johtamaan, vaan kieltäydytään hyväksymästä luokkaerot ja haetaan johtoon henkilöitä, joilla menee vielä itseään huonommin tai näyttävät itseään huonommilta.

Näin ollen uskon vahvasti, että presidentiksi pääsyn vaatimuksena alkaa olla sellainen jonkinlainen kassialma tai perttipaasio ulkomuoto. Suomi ei ole sivistysmaa, jossa laitettaisiin painoarvoa koulutukselle, taidoille, sivistykselle, tavoille, pukeutumiselle jne., vaan täällä tavallinen pertti, jolla jää käteen 1000e kuussa ja asuu landella, vihaa shoppailua ja pitää siitä, että 80% tuloista menee koskenkorvaan, hakee johtajakseen hakaniemen torilla massasta erottumattoman toverin. Silloin tämä Tarza on heille onksviljoonäkynyt -kansalle mukavankotoinen presidentti.

Olin aivan vakuuttunut viime vaalien tuloksen selvittyä, että Suomi joutuu kurimukseen ja joudun muuttamaan maasta. Täytyy sanoakin, että Suomen kehitys ei ole ollut tyydyttävä ja koko poliittinen johto eli hallitus sekä presidentti saavat aikaan sellaisen oksennuttavan olon ja täytyy myöntää, että masentanut on. Nyt olen kuitenkin viime vuosina tajunnut asian ytimen. Ei Halonen ole minun presidenttini. Jos täällä arvostetaan täysin erilaisia asioita kuin mitä itse arvostan niin jos tilanne menee huonommaksi niin teen niinkuin esi-isämme, jotka ovat Ruotsista ja Saksasta tulleet eli jatkan suvun vaellusta ja muutan pois Suomesta. En ole millään tavalla Suomesta tai puhumattakaan Halosesta riippuvainen. Sitten voi tulla tilanne eteen, jossa anoo Baijerin (no okei Saksan) tai Amerikan passia, mutta mieluiten kantaisin puhdasta EU-passia, missä lukee, että olen kotoisin Helsingistä.

Edmund Stoiber on noussut Saksan uuteen hallitukseen, joten täytyy iloita siitä ja tyytyä näyttämään korkeintaan keskisormea, jos Halosen jossain joskus näkee. Sehän ei ole mitään positiivista kuitenkaan presidenttinä tehnyt - päinvastoin. Siltikin tulevat vaalit on jo hävitty. En millään jaksa uskoa, että Niinistö pystyy nousemaan, kun tietää kuinka kaatopaikkaporukkaa keskivertosuomalainen on.

On jännä juttu, että monessa muussa maassa jopa alhaisessa pienipalkkaisessa työssä olevat ihmiset arvostavat ja äänestävät fiksuja, näyttäviä ihmisiä ja toisissa maissa ihannoidaan varakkaita kuninkaallisia, mutta täällä käsintehdyt mittatilausvaatteet tai panssaroidut loistoautot ovat kirosanoja. Olemme päällekäännetty kansa, joka arvostaa retalemeininkiä.

Joskus oikein miettii tilannetta, kun näkee hotellin aamupalalla astioita kantavia tarjoilijoita tai kaupungilla liikennettä ohjaavia poliiseja, että millaista tollaisen henkilön elämä on. Se voi vaikuttaa kauhealta painajaiselta ja ihmisiä voi hetken käydä valtavasti sääliksi, mutta ne vaikuttavat kuitenkin ihan tyytyväisiltä. Jokaisella ihmisellä on erilainen elämänsä ja ei osaa edes kuvitella millainen vaihtoehtoinen elämä olisi. Itse en ainakaan edes tiedä, miten joku prinssi William elää, mutta mitä väliä. Turha kenenkään tuntea alemmuudentunnetta niitä kohtaan, joilla elämäntilanne on jossain määrin parempi, vaan eikö tärkeintä olisi kehittää Suomea ja sitä myötä välillisesti koko EU:ta parempaan, kilpailukykyisempään suuntaan ja valita johtoon kaikista pätevimmät ja edustavimmat henkilöt. Kassialmoille on ihan muut hommansa.
 

scholl

Jäsen
Maple Leaf kirjoitti:
Itse olen aina hämmästellyt (naisasia)naisten logiikkaa vaaleissa. Jos kerran naispresidentin valitseminen on itseisarvo (kuten jotkut naispoliitikot ja -julkkikset) ovat sanoneet niin Rehnin kuin Halosen tapauksissa, niin eikö se käytännössä merkitse sitä, ettei pätevyydellä ja/tai osaamisella ole heille mitään merkitystä?

Kyllä tarkoittaa. Ilmaisit hyvin tarkasti sen, mitä fanaattisuus tarkoittaa. Kun ajetaan yhtä yksityiskohtaa niin suljetaan silmät muilta faktoilta.
 

scholl

Jäsen
Bayern kirjoitti:
Niinpä. Tämä Kekkosen ajalta peräisin oleva hyssyttely on levinnyt kaikkeen yhteiskunnalliseen keskusteluun ja myös urheilumaailmaan.

Itse olen sitä mieltä, että tuossa keskustelun puutteessa on menty vähintään kymmenen vuotta taaksepäin Halosen aikana. Halonen ei hyväksy muita mielipiteitä ja asioista ei saa edes uskaltaa (Piippoa ja EJ Penttilää lukuunottamatta) keskustella. Halosella on kuulemma pitkä ja vihainen muisti. Konsensus tarkoittaa sitä, että jokaisen pitäisi olla samaa mieltä kuin ulkoministeripresidentti erkki halonen.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
scholl kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että tuossa keskustelun puutteessa on menty vähintään kymmenen vuotta taaksepäin Halosen aikana. Halonen ei hyväksy muita mielipiteitä ja asioista ei saa edes uskaltaa (Piippoa ja EJ Penttilää lukuunottamatta) keskustella. Halosella on kuulemma pitkä ja vihainen muisti. Konsensus tarkoittaa sitä, että jokaisen pitäisi olla samaa mieltä kuin ulkoministeripresidentti erkki halonen.
Yksi hyvä esimerkki tästä on se, että menneiden vuosikymmenten suomalaispolitikkojen ja -virkamiesten yhteyksiä Stasiin ja KGB:hen ei pystytä millään ilveellä tutkimaan. Ja jos tutkitaan ja jopa julkistetaan jotain niin jopa vaietaan koko case nopeasti kuoliaaksi. Niin vain Kotkan Tiusanenkin jatkaa elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Presidentillä itselläänkin taitaa olla tunkio takapihallaan... (kai tästä huomautuksesta nyt joutuu sitten jonkinlaiselle mustalle listalle)
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisin jopa allekirjoittaa muutoin nimimerkki schollin viimeisimmät kirjoitukset liittyen presidentti-instituutioon, Haloseen ja edessä oleviin vaaleihin, mutta tuo nimimerkin jatkuva suoranainen pilkka muita paitsi rahassa kylpeviä kohtaan kieltämättä ärsyttää. Hienoa, jos olet itse varakas tai arvostat varakkaita, mutta minkä takia puhut alentavaan tavaan sävyyn esimerkiksi siivoojista, tarjoilijoista tai maalla asuvista perteistä? Osoittaa kyllä enemmän omaa typeryyttäsi kuin heidän.

Voit tietenkin arvottaa kaiken rahassa, mutta älä pakota muita niin tekemään tai ymmärrä edes, jos muut eivät niin tee. Kateuden kanssa siinä ei ole mitään tekemistä, kuten ilmeisesti ajattelet. Tulee mieleen joidenkin Kärppä-fanien "olette vaan kateellisia organisaatiolle"-tyyliset ylemmyyskompleksiset avautumiset.

Kyllä minuakin suivauttaa Halosen tuulipukutrendi, jolla hän kosiskelee ilmeisen onnistuneesti "taviksia", mutta sinällään lompakon paksuudesta ei ole tässä kysymys. Isin ostamalla bemarilla ajeleva tyhjäntoimittaja kun voi olla huomattavasti vähä-älyisempi kuin tehtaassa käyvä duunari.
 

scholl

Jäsen
Suomi-Salama kirjoitti:
mutta minkä takia puhut alentavaan tavaan sävyyn esimerkiksi siivoojista, tarjoilijoista tai maalla asuvista perteistä?

He vain kuvittelevat näin. Ongelmahan juontaa juurensa juuri siitä, että Suomessa ei kansanosia pidetä erillään, vaan osa porukasta aiheuttaa yleisesti pahennusta, vittuilee ja käy väkivaltaisiksi kaduilla. Muutamia sukupolvia sitten tilanne oli aivan toinen. Silloin sai takuulla olla rauhassa. Nyt tuollaisia rauhantyyssijoja ei ravintoloiden vip-tilojen lisäksi paljon muita ole. Olen epäluuloinen johtuen siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja allekirjoitan Rudy Giulianin nollatoleranssin. Ei kannata sulkea silmiään faktoilta, vaan vähemmän joutuu pahoihin tilanteisiin, kun hyväksyy tosiasiat. Pahantekijöitä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä tai epäsiistejä juoppoja jne. pitäisi paapoa ja ymmärtää. Se on sitä steiner-koulun meininkiä mikä ei kannata.

Kirjoitin hetki sitten juuri viestin, jossa selitin tarjoilijoiden homman ei-alentavaan sävyyn. He vaikuttavat tyytyväisiltä kuten totesin.

EDIT: Lisäisin vielä sen, että monessa maassa ulkomailla mainitsemasi ihmiset ovat hyvinkin ystävällisiä ja mukavia, eikä sellaisia identiteettikriisissä eläviä vihamielisiä tyyppejä
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
scholl kirjoitti:
He vain kuvittelevat näin. Ongelmahan juontaa juurensa juuri siitä, että Suomessa ei kansanosia pidetä erillään, vaan osa porukasta aiheuttaa yleisesti pahennusta, vittuilee ja käy väkivaltaisiksi kaduilla. Muutamia sukupolvia sitten tilanne oli aivan toinen. Silloin sai takuulla olla rauhassa. Nyt tuollaisia rauhantyyssijoja ei ravintoloiden vip-tilojen lisäksi paljon muita ole. Olen epäluuloinen johtuen siitä, miten ihmiset käyttäytyvät ja allekirjoitan Rudy Giulianin nollatoleranssin. Ei kannata sulkea silmiään faktoilta, vaan vähemmän joutuu pahoihin tilanteisiin, kun hyväksyy tosiasiat. Pahantekijöitä ja huonosti käyttäytyviä ihmisiä tai epäsiistejä juoppoja jne. pitäisi paapoa ja ymmärtää. Se on sitä steiner-koulun meininkiä mikä ei kannata.

Hauskaksi tämän kaiken tekee, että olet mitä ilmeisimmin työtön, semi-alkoholisoitunut yh-äiti Mellunmäestä, jonka ainoa kompensaatio jokapäiväiselle kurjuudelle on teeskennellä JA:n sivuilla olevansa degeneroitunut af Dag och Natt -suvun viimeisiä perintömiljoonia seitsemännessätoista polvessa tuhlaava eiralainen porvari, jolle Etelä-Esplanadi on raja sivistyksen ja tuulipukuviidakon välillä. Tokihan teksteistä käy ilmi, ettei sitä vanhaa rahaa löydy senttiäkään (siihen yleensä liittyy alkeellinen perus-sivistyneisyys) ja tuskin sitä uuttakaan on enempää kuin mitä itä-helsinkiläisestä sossusta on viimeksi puhumalla saanut. Toinen vaihtoehto olisikin sitten nerokkuuta hipova anarkisti-performanssi, mikä toivottavasti ei kyllä ole totta. Ainakin itse pitäisin tätä tuulipukuvaihtoehtoa paljon hupaisampana kuin mitään virtuoositrollausta. Ja kaikkein pahinta olisi, jos olisitkin vakavissasi: noin minimalistisella käsityskyvyllä luulisi olevan jo jonkun Ehrensvärdintien ylittäminen tässä darwinilaisessa maailmassa liian kova vaatimus noin pitemmän päälle.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto

scholl

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Aika suoraselkäistä mieheltä joka avasi taannoin ketjun otsikolla "Poliisi on runqvisti" valittaen saamiaan ylinopeussakkoja.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=789892&highlight=totti#post789892

Toisaalta - eihän tuolla postausten määrällä voi aina muistaa mitä aiemmin on kirjoittanut...

Kyllä mä sen kirjoituksen muistan, vaikken sisältöä tarkasti muistakaan. Poliisi keskittyy Suomessa liikenteessä rahastamiseen, eikä liikenteen sujuvuuden edistämiseen. On epäoikeudenmukaista se, että laitetaan liian alhaiset nopeusrajoitukset ja rahastetaan ihmisiä sitten palkan mukaan. Onhan maitokin kaupassa kaikille samanhintaista. Mielestäni jossain Italiassa liikenne on paljon sujuvampaa kuin Suomessa. Mennään kaupunkiliikenteessä niin monta vierekkäin kuin mahtuu ja moottoritiet ovat maksullisia eli siellä liikkuu pääasiassa hyviä autoja ja on aivan yhtä hyvä, ajatko 130 vai 180 km/h. Itse ainakin nautin siitä. Ei tarvi koko ajan väijyttää mittaria, vaan ajaa sen mitä tieolosuhteet ja liikennevirta edellyttää. Täällä on Helsingistä Tampereelle hyvä, suora tie, mutta rahoitusteknisistä syistä halutaan pitää liian alhaista rajoitusta. Jos rajoittava kysymys on se, että jollain on liian huono auto korkeampaan nopeuteen niin siinä tapauksessa moottoritiet maksullisiksi kuten Italiassa. Se on kätevää ja nopeata maksaa kortilla ja joillain kanta-asiakkailla on telepass. Huonoimmat autot varmasti jäävät pienille maanteille, kun eivät halua maksaa moottoritiemaksuja.

Sen sijaan pidän täydellistä nollatoleranssia sen suhteen, että käydään toisten kimppuun kadulla, murtaudutaan jonkun himaan ja ammutaan omistaja, tehdään ilkivaltaa autoille tai muulle omaisuudelle. Siinä on kysymys taas siitä, että unohdetaan se, että toisen oma ei ole yhteistä omaisuutta tai unohdetaan se, että jokaisella ihmisellä on oikeus yksityiselämäänsä sekä henkilökohtaiseen koskemattomuuteen.
 

scholl

Jäsen
mjr kirjoitti:
Hauskaksi tämän kaiken tekee, että olet mitä ilmeisimmin työtön, semi-alkoholisoitunut yh-äiti Mellunmäestä, jonka ainoa kompensaatio jokapäiväiselle kurjuudelle on teeskennellä JA:n sivuilla olevansa degeneroitunut Af Dag och Natt -suvun viimeisiä perintömiljoonia seitsemännessätoista polvessa tuhlaava eiralainen porvari, jolle Etelä-Esplanadi on raja sivistyksen ja tuulipukuviidakon välillä. Tokihan teksteistä käy ilmi, ettei sitä vanhaa rahaa löydy senttiäkään (siihen yleensä liittyy alkeellinen perus-sivistyneisyys) ja tuskin sitä uuttakaan on enempää kuin mitä itä-helsinkiläisestä sossusta on viimeksi puhumalla saanut. Toinen vaihtoehto olisikin sitten nerokkuuta hipova anarkisti-performanssi, mikä toivottavasti ei kyllä ole totta. Ainakin itse pitäisin tätä tuulipukuvaihtoehtoa paljon hupaisampana kuin mitään virtuoositrollausta. Ja kaikkein pahinta olisi, jos olisitkin vakavissasi: noin minimalistisella käsityskyvyllä luulisi olevan jo jonkun Ehrensvärdintien ylittäminen tässä darwinilaisessa maailmassa liian kova vaatimus noin pitemmän päälle.

Kerta kaikkiaan säälittävä esitys sinulta. Et keskity lainkaan Tarja Haloseen, vaan pyrit parjaamaan yksittäistä kirjoittajaa. Luulet ilmeisesti, että kun saat huomion nimimerkki schollille vittuiluun niin kansa unohtaa Tarja Halosen puutteet. Hyvä tapa saada keskustelu täysin sivuraiteille.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
scholl kirjoitti:
Sen sijaan pidän täydellistä nollatoleranssia sen suhteen, että käydään toisten kimppuun kadulla, murtaudutaan jonkun himaan ja ammutaan omistaja
Eli sinulla ei taida olla ihan tarkkaa käsitystä mikä tuon Rudy Giulliannin "zero tolerance" politiikan määritelmä on....
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
scholl kirjoitti:
Kerta kaikkiaan säälittävä esitys sinulta. Et keskity lainkaan Tarja Haloseen, vaan pyrit parjaamaan yksittäistä kirjoittajaa. Luulet ilmeisesti, että kun saat huomion nimimerkki schollille vittuiluun niin kansa unohtaa Tarja Halosen puutteet. Hyvä tapa saada keskustelu täysin sivuraiteille.

Mikä tuossa on sen kummempaa kuin siinä, että koetat itse saada huomion pilkkaamalla typerään sävyyn Halosen mahdollisia äänestäjiä heidän taloudellisesta vaatimattomuudestaan sen sijaan, että keskittyisit arvioimaan itse Halosta? Sanoisin, että sitä saa mitä tilaa. Epäilen vahvasti, että olet trolli, mutta saatko tästä sitten jotain tyydytystä, ilmeisesti.

Korostettakoon vielä, etten ikinä voisi itse kuvitella äänestäväni Halosta, koska hänen maailmankuvansa eroaa niin paljon omastani, mutten myöskään usko, että tuolla trollaamisellasi saat ketään puolellesi, päinvastoin.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Halonen on tehnyt hienoa työtä ottamalla arvovaltaisilla foorumeilla rohkeasti kantaa koko maailmaa koskettaviin vaikeisiin kysymyksiin, kuten globalisaatiokehitykseen ja ihmisoikeuksiin. Se on todellista johtajuutta, vaikka pukeutuisi vapaa-aikanaan minkälaisiin riepuihin.

Ei tasavallan presidentin kuulukaan alistua talouselämän juoksupojaksi, vinkukoot EK ja EVA kuinka paljon tahansa.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
scholl kirjoitti:
ennään kaupunkiliikenteessä niin monta vierekkäin kuin mahtuu ja moottoritiet ovat maksullisia eli siellä liikkuu pääasiassa hyviä autoja ja on aivan yhtä hyvä, ajatko 130 vai 180 km/h. Itse ainakin nautin siitä. Ei tarvi koko ajan väijyttää mittaria, vaan ajaa sen mitä tieolosuhteet ja liikennevirta edellyttää. Täällä on Helsingistä Tampereelle hyvä, suora tie, mutta rahoitusteknisistä syistä halutaan pitää liian alhaista rajoitusta. Jos rajoittava kysymys on se, että jollain on liian huono auto korkeampaan nopeuteen niin siinä tapauksessa moottoritiet maksullisiksi kuten Italiassa. Se on kätevää ja nopeata maksaa kortilla ja joillain kanta-asiakkailla on telepass. Huonoimmat autot varmasti jäävät pienille maanteille, kun eivät halua maksaa moottoritiemaksuja.

Joo kyllä se oli Italiassa hieno vetää autostradaa, kun kaikkilla muillakin tielläliikkujilla oli kallis ja isolla moottorilla varustettu ajoneuvo. Mää tunsin ainakin suurta yhteenkuuluvuutta niitten muiden kuskien kanssa. Oltiin vähän niinku vanhoja tuttuja, tosin oli siellä pari halvalla Alfalla ajelijaa, jotka kyllä olis saanu pysyä poissa.

Ei näkynyt yhtään kuorma-autoja, rekkoja, asuntovaunuja/autoja tai jotain pikkufiiaatteja. Koko ajan pääsi vetään ainakin sataa kaheksaakymppii. Kaikki halvat autot, jotka ei kulkenu ihan vitun lujaa jäi suosiolla pikkuteille (vaikka kuskit olis halunnu mennä isoa baanaa). Kaikki tää oli sen ansiota, että Italian keulahahmona on kunnon kapitalisti Berlusconi eikä mikään sosiaalitantta.
 

scholl

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Eli sinulla ei taida olla ihan tarkkaa käsitystä mikä tuon Rudy Giulliannin "zero tolerance" politiikan määritelmä on....

Kerro vaan mistä seikasta haluat lisätietoja. Mulla on tossa käden ulottuvilla opukset tarvittaessa. Istun näet scholl libraryssä juuri tällä hetkellä.

Suomi-Salama:
kaikki me tiedämme, mitä Halonen on. Korkeat gallupluvut sen sijaan liittyvät siihen, mitä kansa on. Halonen on melko äärivasemmalla oleva idealisti, joka on väärässä hommassa. Muutama hellyttävä esiintyminen muumimammana, bushin kravatin suoristaminen, putinin kevyt mielistely, hirveä show Suomen Pankin nimityksistä sekä muuten lähes täydellinen presidentin tehtävien laiminlyönti on se, mitä Halonen on tehnyt. Tai siis mitä hän on siis tehnyt? Leikkinyt jotain maailmanluonnonsäätiön tai YK:n virkamiestä ja jättänyt Suomen ulkopolitiikan retuperälle. Pikemminkin esiintynyt hävettävästi ei pelkästään suhteessa liike-elämään, vaan yleisemminkin jo pelkästään Suomi-kuvan kannalta vaikka jätettäisiin hänen aikansa varsinainen tuomittava ulko-ja Eu-politiikka kokonaan huomiotta. Halonen sopisi hyvin jonnekin YK:n johtotehtäviin tekemään hommia yhdessä Cofi Annanin kanssa jossain Nicaraguassa 70-luvun solidaarisuuden nimissä, mutta ei siihen, mitä hän nyt tekee.

Suomessa vaan kansalla on lyhyt poliittinen muisti. Sorsakin pääsi kuin koira veräjästä kuvaputkitehdasskandaalistaan. Täällä ei paljon tunnu missään, mitä kukin tekee. Vanhasta muistista äänestetään samaa vanhaa ehdokasta ja sen lisäksi iso porukka äänestää ainoastaan ja vain istuvaa presidenttiä joka kerta kuin on mahdollista. Joko pelätään muutosta eli halutaan kaiken jatkuvan ennallaan ikuisesti tai sitten ollaan vain tietämättömiä ja otetaan helpoin vaihtoehto tai sitten todellakaan ei haluta edustavaa presidenttiä. Ei muuten tuollaiset kannatusluvut voi olla millään perusteltuna. Ei vaikka meillä olisi erinomainen nero presidenttinä, joka fiksaisi kaikki mahdolliset ongelmat ja kehittäisi Suomea vielä hurjempaan tahtiin kuin Fortumin markkina-arvo nousi Liliuksen aikana. Ei. Pitää olla mahdollisuus omaan mielipiteeseen ja tukea omanlaistaan ehdokasta. Sen vuoksi osittain meilläkin on monipuoluejärjestelmä.

Itse haluaisin Suomeen takaisin valitsijamiesvaalit.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
scholl kirjoitti:
On epäoikeudenmukaista se, että laitetaan liian alhaiset nopeusrajoitukset ja rahastetaan ihmisiä sitten palkan mukaan. Onhan maitokin kaupassa kaikille samanhintaista.
- - -
Sen sijaan pidän täydellistä nollatoleranssia sen suhteen, että käydään toisten kimppuun kadulla, murtaudutaan jonkun himaan ja ammutaan omistaja, tehdään ilkivaltaa autoille tai muulle omaisuudelle.

scholl hyvä, pohjimmiltaan ajat takaa siis sellaista mallia, että demokraattisesti valitun lainsäädäntöelimen säätämistä laeista voisit valita itsellesi sopivimmat: "tuota lakia kunnioitan, tuota en". Jos jokainen toimisi niin, eläisimme anarkiassa.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Maple Leaf kirjoitti:
scholl hyvä, pohjimmiltaan ajat takaa siis sellaista mallia, että demokraattisesti valitun lainsäädäntöelimen säätämistä laeista voisit valita itsellesi sopivimmat: "tuota lakia kunnioitan, tuota en". Jos jokainen toimisi niin, eläisimme anarkiassa.
Älä suotta liioittele, sillä tuskinpa tämän trollin ihanneyhteiskunnassa jokainen voisi valita kunnioittamiaan lakeja. Se oikeus kuuluisi tietysti vain kaikkein varakkaimmille.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
scholl kirjoitti:
Itse haluaisin Suomeen takaisin valitsijamiesvaalit.
Valitsijamiesvaalit tai eduskunnan valitsema presidentti takaisivat sen, että populistipellet ja Aatos Erkon suosikit jäisivät valitsematta. Ensimmäinen gallupeista ja suorasta kansanvaalista todella hyötynyt oli Ahtisaari, joka nyt on itsekin alkanut kritisoimaan gallupeja. Siitä hänelle propsit, vaikka mediajulkisuudesta ja gallupeista aikoinaan suuresti hyötyikin. Toinen - vielä suurempi - hyötyjä on nykyinen istuva presidentti, joka ei ikipäivänä olisi tullut valituksi ilman suoraa kansanvaalia, median suurta rummutusta ja Helsingin Sanomien epäsuoraa, mutta aika näkyvää suosimista.

Todella mielenkiintoisia ovat viime presidentinvaalien aikaiset ehdokkaiden kannatuslukujen muutokset. Ensinhän Rehn johti, sitten Uosukainen, sen jälkeen Aho ja lopussa Halonen nousi ykköseksi. Eivät tuollaiset vaihtelut (luvuissa on todella suuria muutoksia) äänestäjien valveutumisella selity, vaan median ja julkistettujen galluptutkimusten voimalla.

Huomiona muuten vielä tähän hyssyttelyasiaan: Heittämääni kommenttia presidentin mahdollisista DDR-yhteyksistä ei ole vielä kommentoinut kukaan. Vaietaan siis asia kuoliaaksi, kuten Halonen haluaakin.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Bayern kirjoitti:
Huomiona muuten vielä tähän hyssyttelyasiaan: Heittämääni kommenttia presidentin mahdollisista DDR-yhteyksistä ei ole vielä kommentoinut kukaan. Vaietaan siis asia kuoliaaksi, kuten Halonen haluaakin.
Vai olisiko kuitenkin niin, että Suomessa loanheittoa ja vanhojen luurankojen kaivelua ei pidetä kovin suuressa arvossa?

Minua ainakaan ehdokkaiden tekemiset vuosikymmenten takaa eivät juurikaan hetkauta, eivätkä kyllä tuoreemmatkaan ei-poliittiset tahrat, mitä esim. Vanhaseen ollaan yritetty liittää. Asia- ja arvokysymykset ratkaisevat.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
OldTimeHockey kirjoitti:
Vai olisiko kuitenkin niin, että Suomessa loanheittoa ja vanhojen luurankojen kaivelua ei pidetä kovin suuressa arvossa?

Minua ainakaan ehdokkaiden tekemiset vuosikymmenten takaa eivät juurikaan hetkauta, eivätkä kyllä tuoreemmatkaan ei-poliittiset tahrat, mitä esim. Vanhaseen ollaan yritetty liittää. Asia- ja arvokysymykset ratkaisevat.
Eikö mahdollinen maanpetturuus ole asia, jonka voisi 30 vuoden takaakin kaivaa esille? Tiedän kyllä, ettei Suomessa liiemmin vanhoja kaivella. Istuuhan meillä Juhantalokin eduskunnassa. Selkärangattomia vätyksiä on koko Suomi täynnä kun äänestetään rikollisia johtaville paikoille!

Asia- ja arvokysymykset eivät Halosen tapauksessa todellakaan ratkaise. Liekö kansa edes tietää mitä asioita Halonen oikeasti ajaa. Se ratkaisee, että hän on (olevinaan) koko kansan rakastama leppoisa muumimamma. Totuus on kuitenkin kaukanana siitä.
 

scholl

Jäsen
Maple Leaf kirjoitti:
scholl hyvä, pohjimmiltaan ajat takaa siis sellaista mallia, että demokraattisesti valitun lainsäädäntöelimen säätämistä laeista voisit valita itsellesi sopivimmat: "tuota lakia kunnioitan, tuota en". Jos jokainen toimisi niin, eläisimme anarkiassa.

Ei vaan lait ovat hieman eri arvoisessa asemassa. Elämme yhteiskunnassa, joka on säännöiltään viety äärimmäisyyteen. Ei luoteta oikein millään tavalla yksilöön, vaan ohjataan säännöillä. Se on ihan ok, mutta joskus sujuvuuden kannalta joutuu improvisoimaan. Jos esim. etsin parkkipaikkaa puolisen tuntia vieraassa kaupungissa lähellä hotellia enkä löydä niin ajan auton hotellin eteen paikkaan, jossa pysäköinti on kielletty, roudaan matkalaukut aulaan ja pyydän ajo-ohjetta johonkin pysäköintifasiliteettiin, missä on tilaa. Mikäli sinä aikana on tullut sakko niin olen valmis sen maksamaan. Otin riskin improvisoidessani.

Tai jos ajaa moottoritietä ja huonoissa olosuhteissa tai kurveissa tai muuten hankalissa kohdissa ajaa alinopeutta ja puolestaan hyvissä olosuhteissa suoralla tiellä hieman ylinopeutta niin sekin on tavallaan improvisointia. On vain epäoikeudenmukaista se, että jos joku perheenisä ajaa juuri yli 20 km/h ylinopeutta vaikkapa jonossa, eikä enää selviä rikesakolla, vaan saa kuutisen tuhatta euroa sakkoa, kun kaikki muut samanaikaisesti pysätetyt pärjäävät parilla satasella. Siinä voi lapset vähän ihmetellä, kun kesälomamatkarahat paloivat millisekunnissa, kun niin ei käynyt muille saman rikkeen tehneille.

En toki tarkoita, että meillä pitäisi olla vapaat nopeudet kuten Saksassa vaikka olen kieltämättä niistä nauttinut siellä asuessani, vaan hyvillä keleillä nykyistä korkeampi nopeus moottoriteillä. Tanska on jo nostanut nopeuksia, Ruotsi seuraa perässä. Ja Ruotsin sekä muiden maiden tapaan sakotuksessa voisi olla joku kohtuus. Toistuva sakon saaja (oliko se 3 sakkoa kahdessa vuodessa) menettää kuitenkin korttinsa hyllylle vähintään kuukaudeksi, joten se on se peloitevaikutus kuitenkin. Nykyään rangaistuskäytäntö on hyvin epäoikeudenmukainen.

On hyvä, että on sääntöjä ja tietynlainen ohjeisto, minkä mukaan elää, mutta onhan jonkun murhan tai pahoinpitelyn oltava vakavampi teko kuin pieni ylinopeus.
 

scholl

Jäsen
Bayern kirjoitti:
Huomiona muuten vielä tähän hyssyttelyasiaan: Heittämääni kommenttia presidentin mahdollisista DDR-yhteyksistä ei ole vielä kommentoinut kukaan. Vaietaan siis asia kuoliaaksi, kuten Halonen haluaakin.

Itse olen sitä mieltä, että paljon tärkeämpää olisi tutkia yhteydet KGB:hen. Ei ole väliä, vaikka pesuveden mukana menisi kokoomuslaisetkin suurten ikäluokkien politikot. Joutuihan häkämies eroamaan, kun kuritti naista. Samalla tavalla pitäisi joutua eroamaan, jos on arveluttavaan toimintaan syyllistynyt.

Suomettuminen ja toiminta 70 sekä 80-lukujen koululaitoksissa, Neuvostoliiton suorittama oppikirjojen tarkastus ja se, että nyt EU-aikana pahimmat äärivasemmistolaiset koko integraation vastustajat ja Neuvostoliiton ihannoijat kuten Tuomioja ovat yhä virassa, laittaa kyllä aika paljon vihaamaan koko Suomea. Millainen maa on tällainen, missä elää niin selkärangaton kansa. Jos itse häviäisin ideologisesti niin tottakai eroaisin. En varmasti pystyisi kääntämään takkiani, vaan menisin muihin hommiin tai maanpakoon. Kunnioitan suomettumisen ajan politikoista vain Tuure Junnilan, Georg C. Ehnhroothin ja kumppaneiden tapaisia tinkimättömiä tyyppejä, jotka eivät lähteneet opportunismin tielle, vaan todellakin puolustivat meitä Neuvostoliittoa ja kotiryssiä vastaan.
 

scholl

Jäsen
Bayern kirjoitti:
Totuus on kuitenkin kaukanana siitä.
Se on parempi, ettei kaikkea tiedä. Sen verran kammottavasta asiasta on kyse. Hirveä haloo siitä, että Itävallan presidentti Kurt Waldheim oli entinen natsi ja siellä hän oli sentään paljon enemmän seremoniallinen hahmo. Meillä sen sijaan on päätäntävaltaisena presidenttinä henkilö, joka on syyllistynyt vaikka mihin tuomittavien asioiden ajamiseen viimeisen 40 vuoden aikana.

EDIT: Se, että pyydetään vielä olemaan halveksimatta Halosen äänestäjiä, on aivan sama asia kuin pakotettaisiin kutsumaan Fidel Castroa ystäväkseni + vaadittaisiin pitämään Che t-paitaa
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Scholl ja Bayern.

Halosen kampanjatoimistosta oli yritetty ottaa teihin yhteyttä, mutta kännyköitä jakaessa oli ilmeisesti unohdettu mainita, että vastattaessa pitää painaa sitä vihreetä nappia.

Käskivät kuitenkin ilmoittaa, että tältä päivältä riittää jo. Olette saaneet jutuillanne jo varsin huomattavan määrän Jatkoajan lukijoita ajattelemaan Halosesta positiivisemmin, kuin mitä vielä aamulla tekivät.

Pyydettiin lisäksi ilmoittamaan, että kirjoittelun jatkaminen saattaa vaarantaa koko projektin, koska ihmiset alkavat pian pitää teitä keksittynä vitsinä ja kääntyvätkin Halosta, KGB:tä, Kiinan Kansanarmeijaa, Al-Qaedaa ja Fidel Castroa vastaan.

Pidetään siis pieni breikki. Limutarjoilu on vanhassa paikassa puistossa Siwan takana.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Lapanen kirjoitti:
Pidetään siis pieni breikki. Limutarjoilu on vanhassa paikassa puistossa Siwan takana.
Pidetään vaan breikki ja hyssytellään yhdessä. Siitähän me suomalaiset tykätään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös