Jos on niin saatanan tyhmä että menee tuollaista laukomaan 80 varusmiehen edessä on varmaan parempi käydä pääkoppaansa lekurille näyttämässä. Normaalijärjellä varustettu nimittäin ymmärtäisi että moista höpölöpöä voi laukoa surutta nimimerkin takaa Jatkoajan keskustelupalstalla, mutta univormu päässä työhtehtävissä niin ei tehdä.
Okei. Tämä sopisi minulle, että vedetään linja noin tiukaksi, mutta ootko ite valmis samaan. Sehän tarkoittaa sitä, että
myös muista virheistä rangaistaisiin yhtä ankarasti, etkä sinä yksin niistä voisi päättää, mitkä ovat ns. kohtalokkaita virheitä. Yritän tällä sanoa sitä, että olihan tuo nyt ylilyönti, mutta eihän tuo kommentti yksittäisenä nyt oikeasti kerro ihmisestä mitään.
Vai haluaisitko sä, että sun sanomiset/tekemiset tsekattaisiin yhtä tarkasti, ja sen mukaan sitten tehtäisiin analyysit sun mielenterveydestä?
Ja ihan totta, että varmaan on sitten väärä paikka laukoa mielipiteitä, koska on upseeri, mutta oikeesti, mitä vitun väliä sillä on, jos 80 räkänokan edessä kertoo mielipiteensä. Ei mun varusmiesaikana tuollaisesta kukaan olisi näppylöitä saanut, mut nykyään jengin paletti menee niin pienestä sekaisin.
Kaukalon laidalla tuossa nyt hiukan jo sanoikin, mitä itse sanoisin. Tuossa asemassa tulisi omat henkilökohtaiset näkemykset pitää erillään virantoimituksesta, ns. omana tietonaan. Minulla on ihan se ja sama mitä sinä tai kuka tahansa muu on Halosesta mieltä, kaikissa yhteyksissä sitä ei tarvitse sanoa. En itsekään ole mikään Tarja Halosen fani millään muotoa, (jos nyt en jaa todellakaan tuota fundamentalistista yliammuttua vihaa häntä kohtaan) mutta hän nyt vaan on tasavallan presidentti ja puolustusvoimien ylipomo ja sillä siisti...
Joo, ei
tarvitse sanoa ei, mut mä otinkin kantaa näihin "fudut" ja "mt-tutkimuksiin" vaateisiin.
Enkä vihaa Tarja Halosta todellakaan. Hän ei ole sen arvoinen, ei millään muotoa. Vihaamiseen varmasti vaadittaisiin se, että mulla olis jonkinlainen henk.koht. suhde häneen.
Toisaalta ihan samalla tavalla, kun vaadit hyväksymään tosiasiat, minä toivoisin, että näitä "heittoja" ei tuomittaisi niin järjettömällä tavalla, koska fakta on se, että mitään vakavaa ei ole tapahtunut. Henkilö X on kertonut karulla ja ehkä moukkamaisellakin tavallaan mielipiteensä. Mitä sitten? Tapa tehdä tämä kertoo varmasti jotain myös kertojastaan, joten miksi helvetissä siitä pitää tehdä niin iso asia. Eihän tässä maailmassa ole enää mikään muukaan pyhää, niin miksi pitäisi Tarja Halosenkaan olla.
Ei mielestäni tuollaista tönttöilyä tarvitse tuossa yhteydessä hyväksyä ja ymmärtää, se ei kuulu tuon tason upseerin viralliseen toimintaan millään muotoa. Tässä tuntuu nyt olevan vaan monilla sympatiat tuon virkaheiton luutnantin puolella, koska monella on niin maaniset antipatiat nykyistä pressaa kohtaan. Olisi tosiaan hauska tietää, miten olisi ääni kellossa, jos vaikka Niinistö olisi istuva pressa ja joku upseeri olisi aukonut suutaan ja solvannut häntä. Olisiko se edelleenkin suoraa miehen puhetta, vai jotain muuta? No, omakohtaisesti voin sanoa, että ihan yhtä väärässä paikassa päästeltyjä sammakoita suustaan päästelisi siinäkin tapauksessa.
Tässä painaa nyt osalla vaakakupissa liikaa henkilökohtainen kauna henkilöhahmoa kohtaan ja unohtuu se tosiasia, että noin ei vaan tehdä. Uskallan väittää, että kyseinen henkilö on epäpätevä virkaansa, jos ei henkilökohtaiset näkemykset pysy erillään suorittaessaan velvollisuuksiaan.
Tässä kohtaa kiitän siitä, että perustelit kantasi. Se on ihan yes. Mä oon eri mieltä, koska nythän ei varsinaisesti ole kyse hänen tekemisensä tasosta, vaan enemmänkin ulkoisista asioista, eli tyyliseikoista. Mutta mitä sitä vatvomaan? Sinä pistäisit pihalle, minä en. Ei tämä sen isompaa ole.
Ja varmasti on niinkin, että jos Niinistöä joku arvostelisi samantyylisillä kommenteilla, jotkut vaatisivat vastaavaa kohtelua kuin tälle upseerille. Minä en kuulu tähän joukkoon, vaikka pidänkin Niinistöstä. Syy on yksinkertainen. Maailmaan mahtuu mielipiteitä ja ääntä. Ei mulle sanomiset niin merkkaa. Jos jollain on (minun mielestäni) väsynyt mielipide, olkoon. Se ei silti ole sellainen asia, että pitäisi duuni menettää, koska mun käsityksen mukaan duuni pitäisi menettää vain, jos ei pysty tekemään duuniaan hyvin tai edes riittävällä tasolla.
Nimittäin esim. ja etenkin valtionhallinnossa on sellaisia esimiehiä rutkasti, joilla ei ole minkäänlaisia kykyjä ihmisjohtamiseen. He ovat varmasti korrekteja, eivätkä päästä sammakoita suustaan, mutta siihen se osaaminen sitten loppuukin. Hekin saavat pitää duuninsa, joten olisi suotavaa, että jos vastaavasti henkilö oikeasti osaa jotain, hän saisi pitää
terveen paperinsa ja duuninsa, vaikka välillä joku asiaton kommentti pääsisikin suusta.