Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 946
  • 778
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Oma nimimerkkini lähti turhautumisesta joskus koulun salibandyottelussa huonona päivänä. Maalivahtina ollessa huonomman päivän sattuessa tunnetusti penkitys on herkässä. Shit happens.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Otto Greatest Of All Time eli siitä tulee nimimerkkini. ja Otolla tarkoitan tietysti Otakar janeckyä jota fanitin silloin kun se pelasi meillä. Hommasin Oton paidankin kaudella 96-97 ja vuonna '07 sitten Jokerien 40v juhlaottelussa vihdoin tapasin tämän idolini ja pummasin nimmarinkin paitaan pitkän jonotuksen jälkeen (siinä meni toinen erä kokonaan ohi). Otto on KONE! :)
 
Viimeksi muokattu:

RDivis

Jäsen
Reinhard Divis, itävaltalainen maalivahti. Tykkäilin kaverin tyylistä monissa mömmöm-kisoissa. Ei mitään hajua miksi tämän jannun nimi pamahti rekistereöityessä. Tylsähkö variaatio siis lopputulos. Vaihtamaan ei kuitenkaan aleta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Väännös etunimestä. Tullut käytettyä tätä nettimaailmassa ties kuinka kauan.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Minulla on aika normaali ja tylsä tarina nimimerkin takana. Mustialan amk-oppilaitoksessa on kuukausittain iltamat, jossa ensin mennään katsomaan ekan vuosikurssin oppilaiden näytelmiä ja sitten biletetään koko yö.

No, ekana vuonna meidän näytelmäryhmämme ensimmäisissä iltamissa kämppikseni (reilu 110kg+, 190cm+, parta, pitkät hiukset) oli pukeutunut naiseksi, ja käveli lavalle mainostamaan "keltaista jaffaa -parasta ikinä!". Poseerasi, heilutti pulloa ja otti huikan - oikein kunnon "Riitta Väisänen ja lakkalikööri" -imitaatio. Ekalla lavalla piipahtamiskerralla pienesti huppelissa, toisella enemmän, kolmannella lirkutteli yleisölle... Viimeisellä kerralla puolialasti kontaten lavalle: "Keeeeltaaista JAAFFAAA!!!!", ja se on jännä näky, kun niin iso ja karvainen jätkä konttaa ja örisee naiseksi pukeutuneena muutaman sadan ihmisen edessä. Huom. kämppikseni oli oikeasti selvin päin koko ajan.

Jostain kumman syystä termi "keltainen jaffa" jäi sitten puhekieleen piristämään arkea, juhlaa ja oikeastaan mitä tilaisuutta tahansa. Nyt se elää omaa elämäänsä pätemällä keskustelupalstalla.

Jep, joka kerta eivät Jokerit-fanitus ja sana "Jaffa" nimimerkissä liity toisiinsa.

Edit. Eikö itse kunkin nimessä ole hieman groteskin sketsihahmon hokemaa mukana? Normaaliahan se vain on? Tulevan lapseni ajattelin nimetä Pieneksi Munaksi, sillä kuten isällään, hänellä tulee olemaan iso sielu.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tinke tulee toisesta etunimestäni ja sukunimestäni tehdystä väännöksestä.
-80 tulee syntymävuodestani (yllätys jollekin??)

-Tinke-80
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Girouxin Claude. Clauden Giroux. Aivan huikea kaveri, huikeat kädet ja huikea viimeistelytaito. Aika kliseinen "superstara"-nimimerkki mutta minkäs teet. Ei tällä montaa Girouxia taida ollakaan, kun katsoo esim Ovechkiniin liittyvien nimimerkkien lukumäärät. :-)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jotain suosikkijoukkue Sharksiin liittyvää oli pakko vääntää nimimerkkiin. Ajattelin, että hieman tylsä laittaa se kirjaimellisesti joukkueen tai pelaajan muotoon, niin vääntelin seuraavasti:

Sharks tarkoittaa suomeksi "Hait", ja jostain tuli sitten mieleen, että nimimerkin pitää olla vielä astetta hurjempi. Haista tulikin Tappajahai, eli Jaw. Monikossa Hait=Sharks eli Tappajahait=Jaws. Olisihan tuo kova nimi jääkiekkojoukkueelle muutenkin, San Jose Jaws ei kuulosta lainkaan huonolta!

Eli yksinkertaisesti: Sharks -> Jaws.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nimikirjaimet DeeKoo vähän lyhennettynä. Hassu sattuma että on olemassa myös samanniminen sisustuslehti.

Sopivan ytimekäs on mielestäni nimimerkkini vaikka itse sanonkin ja onnittelen avoimesti itseäni, hyvä valinta tuli tehtyä silloin helmikuussa.
 

Jack Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Barcelona, HJK
Mahtava juttu että tämä ketju nousi taas pintaan! Näitä JA:n juttuja lukiessa olen monesti pysähtynyt miettimään mistä monet rakkaista kanssakirjoittajista ovat nimimerkkinsä repineet. Osa nimistä oikein huutaa jotain vanhaa hauskaa tarinaa. No, totuus voi olla tarua tylsempää, mutta mielenkiintoista jokatapauksessa.

Oma nimimerkkini ei omista oikeastaan minkäänlaista tarinaa, hauska hahmo eräässä tunnetussa elokuvasarjassa.
Luulin olevani hyvinkin mielikuvituksekas kaveri, siihen hetkeen asti kun rekisteröidyin Jatkoaikaan ja tuli aika valita itselleni nimimerkki. Okei, muutama tuli mieleen, mutta jos ne eivät olleet käytössä, niin ainakin liian lähellä toisten käyttämiä nimiä. Lisäksi aiemmin pitkään muualla käyttämäni nimi oli juurikin niin perinteinen kuin nimi#numero, ja sen perinnettä en halunnut enää jatkaa. Olin sattunut juuri katsomaan kyseisen elokuvan ja jos en nyt elokuvan faniksi alkanutkaan, niin kyseisestä hahmosta kyllä pidin.

Tunnukset saatuani minulla tuli vasta mieleeni, että joku voisi jopa hieman naurahtaa, jos tietäisi ikäni ja tuntisi kyseiset elokuvat. Ei sillä että se minua hetkauttaisi, lapsellinen olen ja sellaisena taidan pysyäkkin.

Ei muuta kuin lisää tarinoita kehiin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Dementia tai viina on vienyt muistin, mutta en tiedä olenko samanlaiseen ketjuun tarinaani kertonut.

Oli synkkä ja myrskyinen yö...

...jolloin olin erään keskustelufoorumin moderaattorina. Olin käynyt lueskelemassa Jatkoaikaa, mutta en vielä kirjautunut. Sinä aikana (2004-2005) kirjauduin monelle foorumille joissa käytin monenlaisia nimimerkkejä ja kun tänne kirjauduin, niin mietin "rooliani" täällä.
Ajattelin, ettei kompetenssini syvällisempään lätkäkeskusteluun ollut kovin hyvä, vaikkakin olin seurannut lajia jo 80-luvun alusta.

No. Mikä sopisi paremmaksi lätisijäksi intohimoisten lätkäseuraajien ja -tietäjien joukkoon kuin kommentaattori?
Onhan jumankauta Alpokin lätkäkommentaattori? Niin ja Tami! Miksen minäkin? Siksi Kommentaattori isolla, koska olen paras.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etunimeni alkaa I-kirjaimella ja sisältää myös kirjaimen K. Siitä sekä yleisessä käytössä olleesta lempinimestäni juontaen, joskus n. kymmenen vuotta sitten eräs joukkuekaverini futisjengissä kutsui minua treeneissä ja matseissa aina Real Madrid -veskarin kokonimellä "Iker Casillas."

Olin muutenkin sattunut seuraamaan Casillasin uraa aina ensimmäisestä Realin edustusjoukkueessa pelaamastaan matsista lähtien, kun oli kesken matsin otettu nuorena kloppina joskus 1990-luvun loppuvuosina kehiin junnuvuosieni suosikkiveskari Bodo Illgnerin tilalle.

Johtuen siis Iker Casillasin uran seuraamisesta ensimetreistä lähtien, kyseisen hepun etunimen täsmäämisestä aika lähelle omaa etunimeäni sekä siitä että tämä yksi jengikaverini aikanaan käytti tätä kutsumanimeä minusta, oli tässä hyvä käyttäjänimi kun rekisteröidyin palstalle vuonna 2002.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tuli taas tarkemmin mietittyä omaa nimimerkkiä ja muistui mieleen, että mistä tuli!

Pelailin jotain uudempaa NHL sarjan peliä ja olin luonut itselleni Be A Pro (Luodaan oma pelaaja, osallistutaan draftiin, noustaan AHLstä änäriin voitetaan kannu jne.) hahmon, joka oli varsin pitkä, niinkuin itsekkin olen ja muutenkin isokokoinen. Tästä tuli alkuosta powerfoward (=power). Pelaajana tykkäsin kuitenkin jakaa lättyä enemmän ja pyrin omalla koollani tekemään ensin tilaa maalille ja sitten syöttämään one-timerin kaverille. Tästä tuli playmaker.

Olin siis powerplaymaker. Rupesin siinä sitten miettimään powerplaymakerin syvintä olemusta ja siitä paljastui aika paljon...

powerplaymaker eli vapaastisuomennettuna voimapelintekiä tai powerplay maker, eli ylivoiman tekiä... Mielestäni aika näppärä veto...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Suurena Eläkeläiset-fanina halusin ottaa jotain siihen liittyvää. No Anselm Raato oli vallan kiva kahlekuninkaan nimi Maailman vanhimmassa sirkuksessa. Sirkusmies, kahlekuningas... Anselm Raato..=minä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nimeni tarkoittaa Oulujoessa asuvaa näkkiä, joka poikkeaa silloin tällöin Islannissa polttamassa kirkkoja.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Alakertaan rakentelin huoneen jossa on baaritiski ym. ja siellä kavareiden kanssa pidetään pokeriturnauksia.
Pitäähän pokerihuoneella nimi olla, ja eniten hoettu lause siellä on "vi**u sulla mitään ole", ennen kun merkit menevät keskelle.
Joten vsmo.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Nimimerkin historia juontaa juurensa niinkin kauas kuin Jatkoajan keskustelupalstalle. Viime keväänähän ja sitä edeltävänä talvena täällä seurattiin tarkasti nimimerkin HIFK:n seikkailuja naisasia-ketjussa ja itsekkin tuli sitä seurailtua. No, tekstissä pilkahteli sitten usein hänen vanha inttikaverinsa, joka vei naiset, oli itsevarma ja omasi isomman meisselin kuin Vanha Len. Sitten joku kirjoitti johonkin ketjuun jotenkin näin: "heh, kohta tänne ilmestyy varmaa nimimerkki inttikaveri, höhöö". No, siitä se idea syntyi.

Mitään inttiähän mä en edes ole käynyt, joten täysin itseäni kuvaava nimimerkki tämä ei ole. Naisia kuitenkin pyörii ympärillä riesaksi asti joten sikäli täytän vaatimukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös