Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 959
  • 778
Suosikkijoukkue
HIFK
Denzil Washington -> Denzil
Se ruskettunu näyttelijä on kylläkin Denzel.

Vittu, en enää edes muista, miksi päädyin tähän tavanomaiseen ja tylsään nimimerkkiin. Kaipa se on yhdistelmä Chris Simonia, Simon Gagnea, Simon says -tyyppistä komentelua/määräämistä/käskyttämistä ym. typerää. Taisin olla silloinkin kännissä, kun palstalle rekisteröidyin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
MunkADunk pohjautuu erään idolini nicknameen internetissä. Pitkään olen käyttänyt, joko väliviivoilla tai ilman.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen aiemminkin vastaavanlaiseen topiciin tarinani kertonut. Nimimerkki Olkku, tulee nimestäni ja kun tarkkaan katsoo, kirjaimista saa myös sanan Lukko :) Simppeliä ;)
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Yksinkertaisesti Kim Hirschovits on 05-06 -kaudesta lähtien ollut suosikkini SM-liigassa, jopa jokereissa pelatessaan. Helvetin taitava, mahtava pelisilmä, luistelutyyli, pirun pitkä Eastonin maila suht suoralla lavalla (omistan samanlaisen) jnejne. Juuri sellainen pelaajatyyppi josta pidän, ja millainen itsekin pelaajana olen (kyllä, pieni fleguilu on vain plussaa, ei sitä aina jaksa kiinnostaa tuo puolustaminen *hymiö*). Tälläisiä pelaajia tylsähkö SM-liiga tarvitsee.

Vaihtoehtoja oli Pro Kimi / Kimifan / X, joista keskimmäinen selviytyi voittajaksi siksi, että muita olen jo raiskannut liigapörsseissä ym. sivustoilla.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täältä voi lukea lisää nimimerkkien taustoista. Näköjään Brunon nimimerkin tausta on viimeisenä kyseisessä ketjussa.

edit. Näköjään Yläpesä oli huomannut saman jutun.

Pistetään tähän vielä oma tarina, vaikka sen voi lukea tuosta linkittämästäni ketjustakin. Eli Korkeajännityksissä luki usein "Jawohl, Herr Hauptmann" sekä lisäksi European Air War -pelissä lähtösotilasarvo oli Leutnant, sitten tuli Oberleutnant ja lopulta Hauptmann. Hauptmann sai jo oman toimiston siinä pelissä. Loput sotilasarvot siinä pelissä olivat kaiketi Major, Oberstleutnant ja Oberst. Nimimerkilläni ei ole mitään tekemistä Bruno Hauptmannin kanssa, vaikka Jere#3 niin kerran arvelikin.
 
Viimeksi muokattu:

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimimerkkini perustuu erääseen historialliseen kansankiihottajaan. Omaksi nimimerkiksi valikoitui, kun pukeuduin aikoinani penkkareissa ko. hahmoksi.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Lempipelaajani (Marek) Zidlicky ei ollut enään vapaana, joten mieleeni juolahti Lubomir.

Yksinkertaista sekä helppoa!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nimimerkkini perustuu erääseen historialliseen kansankiihottajaan. Omaksi nimimerkiksi valikoitui, kun pukeuduin aikoinani penkkareissa ko. hahmoksi.
Minä pukeuduin Alex DeLargeksi. Eräänlainen kiihottaja hänkin. Wellwellwellwellwell...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alivaltiosihteeri, nuo kolme virallista miestä, ovat tehneet radiosketsejä jo vuosia ja sieltä tuttu hahmo on valtakunnantoimittaja Eino-Mies Porkkakoski. Eli siitähän tämä tulee. Ja kyllä tuo nimi etäisesti muistuttaa myös oikeaa etunimeäni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen vaihtanut nimimerkkiä, koska alun perin tänne hetken mielijohteesta rekisteröityessäni valitsin ihan paskan nickin. En tiedä, onko nykyinen sitten sen parempi, mutta itse pidän siitä enemmän.

Niin, suurin idolini Bob Marley lauloi aikanaan, että Trenchtown rock. Eli meikä siis rokkaa. Trenchtown on myös slummi Jamaikan pääkaupunki Kingstonissa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Karalahti ja Karalahden OIKEA pelinumero. Olipa yllätys.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli sitten tuollainen aikoinaan valittua. Siinähän tuo on vieressä kulkenut. Sopivan neutraali, mutta tarvittaessa erottuva. Hajuton mauton ja väritön, kuitenkin kärkeä ja potkua löytyy.

En vaihda.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulla ei mitään sen erikoisempaa tarinaa ole kerrottavana. Pienenä poikana, kun rekisteröidyin Jatkoaikaan ja kokeilin jos jonkinlaista väännelmää nimestäni, mutta mikään ei mennyt läpi, joten pidin luovan tauon ja vilkaisin DVD -hyllyyn. Siellä oli vasemmassa yläkulmassa rivi Kummeli -DVD:itä, ja siitä sitten syntyi tämä nimimerkki. Siinä tuli meni vielä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun nimerkkini on myös eräänlainen merimerkki.

En ole vaihtamassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulla ei mitään sen erikoisempaa tarinaa ole kerrottavana. Pienenä poikana, kun rekisteröidyin Jatkoaikaan ja kokeilin jos jonkinlaista väännelmää nimestäni, mutta mikään ei mennyt läpi, joten pidin luovan tauon ja vilkaisin DVD -hyllyyn. Siellä oli vasemmassa yläkulmassa rivi Kummeli -DVD:itä, ja siitä sitten syntyi tämä nimimerkki. Siinä tuli meni vielä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun nimerkkini on myös eräänlainen merimerkki.

En ole vaihtamassa.
En ollut kirjoittamassa tähän ketjuun, mutta samanlaisen tarinan takia olen se, mikä olen. Hetken päähänpisto siis, ei sen kummempaa. Ja vaihdoin sitä paitsi jo, joten en ole enää vaihtamassa. Onneksi hyllyssä ei ollut mitään Debbie does Dallasia tms.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En ollut kirjoittamassa tähän ketjuun, mutta samanlaisen tarinan takia olen se, mikä olen. Hetken päähänpisto siis, ei sen kummempaa. Ja vaihdoin sitä paitsi jo, joten en ole enää vaihtamassa. Onneksi hyllyssä ei ollut mitään Debbie does Dallasia tms.

Kai minunkin pitää sitten mainita, kun tarina menee samanlaista polkua. Kaikennäköistä koitin, mutta olivat käytössä, telkkarissa sitten sattui pyörimään nimimerkkini leffan mainos. No se kuulosti sitten (jostain ihmeen syystä...) hyvältä nimimerkiltä. Ja tosiaan, olisihan se harmittanut kun telkkarissa olisi pyörinyt "Isäni on turbomies"
 

M10

Jäsen
Kummeli kirjoitti:
Pienenä poikana, kun rekisteröidyin Jatkoaikaan ja kokeilin jos jonkinlaista väännelmää nimestäni, mutta mikään ei mennyt läpi, joten pidin luovan tauon ja vilkaisin DVD -hyllyyn. Siellä oli vasemmassa yläkulmassa rivi Kummeli -DVD:itä, ja siitä sitten syntyi tämä nimimerkki.

Nimim. Elton on ilmeisesti vilkaissut levyhyllyynsä!

**

Itsehän olin joskus Morrow10, mutta sitten päätin hetken mielijohteesta lyhentää nickin M10:ksi. Myöhemmin avautui, että sehän on myös eräs panssarivaunu, mikä taas sopii olemukseeni vallan mainiosti.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimimerkki tulee päivämäärästä, jolloin olen rustannut aikanaan ensimmäisen hakemukseni Jatkoaikaan. Jäi mieleen, kun oli aprillipäivä. Homma jäi silloin, enkä muista kirjoitinko edes tänne juuri mitään, nimimerkkikin oli varmaan.
Lueskelin satunnaisesti kylläkin.

Nimimerkillä (päivämäärällä ja muutoinkin) on muutakin taustaa. Avaudutaan siitä sitten joskus muussa ketjussa ja suomalaisen miehen tavoin pienessä hiprakassa.
Sikäli nimimerkki sopii jotenkin, että olen mielestäni jollakin tavoin huumorintajuinen. Vaikka omat "vitsini" eivät tunnu kaikkiin uppoavan ja joidenkin mielestäni huumorini on jopa omituista ja/tai huonoa. Eivät varmasti ole kovin väärässä.

Mielenkiintoinen ketju!

E: Yllättävän huumorintajuttomia jotkut. Ei siinä mitään, että toisten jutut ei naurata, mutta ei tajuta sitä etteivät kaikki ole aina naama rutussa kirjoittelemassa täällä. Kai sitä voi oman suosikkijoukkueensa ketjussakin heittää läppää.
Enkä tarkoita minun viesteihin kommentoitia. Puhun muutamasta keskustelusta, joita seurailin ihan sivusta, enkä ole niihin mitään kirjoittanut.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eiköhän tuo liene aika selvää pässinlihaa => "kotiseura" ja pelinumero.

Tosin polvi on nyt siinä määrin paskana / väljä leikkausten jälkeen, että pelinumerolle ei ole enää käyttöä... Voisin vaikka nimimerkkiä vaihtaakin jos joku keksii hyvän?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Aikanaan kun liityin Hattrickin ihmeelliseen maailmaan ja yritin parikymmentä kertaa heittää jotain nokkelaa nimimerkkiä, mutta mikään ei kelvannut. Lopulta jostain mielen syövereistä pompahti esiin thegodofall. Yllättäen kukaan muu ei vastaavaa ollut vielä keksinyt.

Tämän jälkeen joko Jatkoaikaan tai johonki aikasempaan paikkaan päätin lyhentää tuon muotoon: thego.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näin unen jossa Rauli Urama kertoi minulle, että sinun tulee hakeutua taistelulajien pariin sekä luoda itsellesi nimimerkki Uramawa Jatkoaikaan. Unessa Uramalla oli päällään Jortikan kultainen takki ja Tukion luistimet.
OT: Tää alku kuuluisi ketjuun: Asia, joka avautui minulle. En tiennytkään, että rAunomoKKa kirjoittaa jatkoaikaan...

Asiaan. Tsekeistä Ameriikkaan tuli joskus kaveri joka leipoi aika uskomattomia tehoja Mario Lemieuxin vierellä. Omassa ystäväpiirissämme kutsuimme tätä kaveria nimeltä Jeppe. Numerona tällä sankarilla oli #68, eli siis sama kuin syntymävuoteni. Tästä Jeppe_68.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Valitsin nimimerkin Matthew Lombardin mukaan joka pelasi Flamesissa numerolla 18 --> Lombardi18. Junnuna pelailin aika paljon NHL 05:ta ja siellä kyseinen herra oli suosikkipelaaja.

Nimimerkiksi tämä yhdistelmä muodostui kun johonkin rekistöröitymiseen (tjsp.) tarvittiin nimimerkki jossa oli kirjaimia ja numeroita ja siihen asti käyttämäni nimimerkki ei kelvannut. Mielessä vilisi monia yhdistelmiä ja sanoja, mutta Lombardi tuntui silloin parhaimmalta valinnalta.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Olen kuulemma Mats Bedön pikkuveli. Pulpetissa istuessani joskus aikoinaan maikka totesi jotakuinkin: "Veripäät pojat!" Kuu on aina kiehtonut. Siitä kai se sitten.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tarina nimimerkkisi takana!

En pikaisesti löytänyt tällaista ketjua, eli:

Nimimerkit ovat parhaimmillaan jopa hienoa taidetta, tai hauskoja heittoja. Minua kiinnostaa kuulla tarinat TEIDÄN nimimerkkienne takana!

Oma nimimerrki, powerplaymaker, on puhtaasti hauska sanaleikki, jolle löytyy yllättävän monta merkitystä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös