Tappelutarinat

  • 3 068
  • 42

Mikä näistä on ollut paras stoori

  • Jacques Mailhot tarinat

    Ääniä: 20 15,6%
  • Matthew Barnaby tarina + Q&A:t

    Ääniä: 14 10,9%
  • Al Secord tarina

    Ääniä: 14 10,9%
  • Doug Smith tarina + Q&A:t

    Ääniä: 21 16,4%
  • John Kordic tarina

    Ääniä: 17 13,3%
  • Dean Ewen haastattelu (tosin vain käännös)

    Ääniä: 12 9,4%
  • Roman Vopat tarina (ei puhdasverinen tappelija missään nimessä)

    Ääniä: 20 15,6%
  • Brad Brown tarina

    Ääniä: 8 6,3%
  • Link Gaetzin kootut sekoilut

    Ääniä: 42 32,8%
  • Paul Stewart tarina

    Ääniä: 9 7,0%
  • MITÄ SÄ LÄSSYTÄT? Tappelut ei kuulu kiekkoon ja sun tarinat on p*rseestä!!!

    Ääniä: 45 35,2%

  • Äänestäjiä
    128

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Itserakkaana ääliönä haluaisin kovasti tietää, äänestyksen avulla, mikä/mitkä tekemistäni / julkaisemistani tappelutarinoistani ovat olleet parhaat (=lue: viihdyttävimmät).
 

Tuamas

Jäsen
Link Gaetzista kertova juttu oli aivan kuningas.
Ihan hyvä varoittava esimerkki ja jotenkin perus-suomalainen (sukujuurethan täältä löytyivätkin).
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Äänestin kaikkia. Kaikki ovat loistavia juttuja!!
Mä rakastan teitä kaikkia!!!

TÄTÄ VIESTIÄ EI TARVITSE OTTAA TOSISSAAN.
 

JanJ

Jäsen
Jaksaisitko Cairns vielä linkittää nuo jutut tuohon avausviestiisi, niin niitä olisi mukava palautella mieliin.
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Ääneni meni Doug Smith- tarinalle. Se oli loistava. Ehkä jopa gurgo! John Kordic stoori oli myös lähellä parasta tarinaa. Mutta muutenkin noi kaikki on ollu niin hyviä, että oli v*ttumaista valita paras.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Kirjoitusasultaan paras oli ehkäpä Vopatin juttu. Mielenkiintoisin oli ehkäpä Link Gaetzin juttu. Siinä vasta rankka äijä! Loistavia ne kaikki tarinat ovat olleet, jatka samaan malliin!
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Sekä vapaasta keskustelusta että NHL puolelta löytyy "Kaikki nuo tarinat..." niminen otsikko jonka alla on linkit jokaiseen tarinaan
 

Rocco

Jäsen
"Missing Link" Gaetz on kyllä rehti mies. Tosin loistavia juttuja kaikki ovat olleet tähän asti.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Hyviä juttuja

Enpä niitä arvojärjestele. Keep up the good work.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Kaikki olen lukenut ja loistavia juttuja jokainen, mutta yksi kun piti valita, valitsin Stewartin jutun. Jotenkin sen jutun teki niin hyväksi se, että äijästä tuli huipputuomari. Useinhan hyvä tuomari on pelaajana ollut hankala, mutta tässä tapauksessa taustat olivat todella kunnossa.
 

Keijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkue, San Jose Sharks sekä Kölner Haie
Ovathan tarinasi olleet hyvin kirjoitettuja, mutta toisaalta kopionti/kääntäminen ei ole vaikeata jos vain hallitsee kielen. Propsit kuitenkin tarinoiden kieliasuista sisältöjä sen kummemmin arvioimatta.

Kysymys kuuluukin kuinka läheisesti näiden tarinoissa esiintyvien ihmisapinoiden tappeluilla on tekemistä itse jääkiekon kanssa? Ehkä pidän itseäni ns. Tsekki-kiekon kannattajana, mutten näe mitään järkeä siinä, että mikään joukkue pitää tuollaisia tappelijoita riveissään. Pelillisestihän ei heillä ole mitään tekemistä itse jääkiekon kanssa vaan he istuvat 99,95% ottelusta penkin päässä ja loput jäähyaitiossa.

Mielestäni jääkiekko pitäisi myös farmisarjoissa ottaa jääkiekkona eikä nyrkkeilyn irvikuvana josta primitiivisimmät kiekkofanit löytävät jotain hienouksia.

En näe mitään syytä kirjoittaa sankaritarinoita jostain ns. kiekkoilijasta joka saapuu varaustilaisuteen kännissä, silmät mustina ja six-pack kädessä. Onko tuollainen se kuva jonka jääkiekosta haluamme antaa sellaisille kansoille jotka eivät vielä ole tähän hienoon lajiin tutustuneet? Mitä sankarillista on sellaisissa kohdissa kuin pelaaja yrittää keihästää jonkun hampaita sisään? Onko se oikeaa esimerkkiä nuorille pelaajille? Onko lentosuukkojen lähettäminen vastustajan vaihtopenkille riittävä syy aiheuttaa toiselle vakava ruumiinvamma? Kuuluuko tällainen pelaaja mielestänne kiekkokaukaloon ennemmin kuin hoitoon?

Ei ihme että jääkiekosta on nykyään tullut Suomessakin sitä millaista se on jo vuosia ollut Pohjois-Amerikassa. Tällaisia apinoita ihaillaan täälläkin ja ehkä piakkoin saamme lukea lehdessä kun pohjalainen typeryys on yhdistetty amerikkalaiseen typeryyteen. Ehkä silloin saamme lukea lehdestä kun B-junioreissa on ensimmäinen pelaaja puukotettu pelin aikana. Ehkä silloinkin saamme lukea Cairnsin ylistystarinan siitäkin puukottajasta ja kuinka hän on aikansa legendoja.

Samaan aikaan kun suomalainen kiekkokansa halveksuu erityisesti englantilaisia jalkapallokannattajia näiden väkivaltaisuuden takia, se ihailee huomattavasti sekopäisempiä jääkiekkolijoita. Mielestäni tässä on selvää ristiriitaa.

Pidetään jääkiekko jääkiekkona ja jätetään harrastelijanyrkkeilijöille muut paikat toteuttaa itseään.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Jos arvoisa nimimerkki on ymmärtänyt minun _ylistävän_ esimerkiksi hampaiden pois keihästämistä niin erehdyt. Jos arvoisa nimimerkki kuvittelee, että pidän puukottamista hienona niin erehdyt.

Ja..."kopiointi/kääntäminen" on tällä kertaa totta vain Dean Ewen tarinassa. En tiedä mistä olet saanut mielikuvan että kopioisin tekstini ja kääntäisin ne? Jokaisen jutun lopussa kiitän niitä ihmisiä joilta olen saanut apua joko kontaktin luomisessa tai sitten he ovat _auttaneet_ saamaan tarinaan sisältöä kertomalla tapahtumista joita ovat nähneet. Siinä ei pitäisi olla mitään väärää, tiedottamistahan tämä tavallaan on, vai?

Ja se, että pelaajat ovat tehneet tarinoissani jotain, sanotaanko, mieletöntä tai suoraansanoen typerää niin se että kirjoitan siitä ei todellakaan tarkoita sitä että itse hyväksyisin kaiken sen mitä he ovat tehneet. Kuitenkin, ihmiset ovat ne jotka lukevat näitä juttuja ja ihmisiä kiehtoo kaikenlainen älyttömyys tai teot jotka rikkovat "normeja", hyvässä tai pahassa, ja sen moralisoiminen ei ole minun asiani siinä vaiheessa kun kirjoitan juttuja. Ehkä se kertoo jotain ihmisistä sitten, että juttuni ovat Jatkoajan luetuinta tavaraa ja voin sanoa että kyllä se tekee itsetunnolle hyvää, turha sitä on nöyristellä liikaa.

Valitettavasti P-Amerikassa "apinoidaan" eurooppaa siinä mielessä että mailat heilumaan ja paikat murskaksi ja siitä ei joudu edes minkäänlaiseen vastuuseen, kuin ehkä parin ottelun pelikieltoon ja silloinkin TODELLA harvoin.

Ja tuon puukotusasian otin sitten henkilökohtaisesti ja ihmettelen kyllä miten edes oikeasti sinulla on pokkaa kirjoittaa tavallaan tuollainen suora syytös minulle ja vieläpä minusta. Jos kuvittelet että jääkiekkotappeluista kirjoittaminen on ainoa asia mun elämässä tai että se heijastaa persoonallisuuttani, niin sinulla on elämässä paljon opittavaa, muunmuassa se että silmät auki ja katse omaa nenää pidemmälle.

:mad:

EDIT: yhden kappaleen lisäys
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Itse äänestin Jacques Mailhotia joskaan en ole lukenut kaikkia vanhempia. Hienosti tehtyjä juttuja ne minusta ovat ja antavat elävän kuvan NHL-perinteistä. Tappelu ei ole minusta itsessään erityisen halveksuttavaa (joskin antaa se vähän oudon kuvan urheilusta) eivätkä tappelijat henkilöinä näytä olevan suinkaan halveksuttavia. Minusta tappelu ei kuulu jääkiekkoon sen takia ettei se ole jääkiekkoa ja taitopelaajia voi suojella muutenkin. Tappeluiden vastustaminen ei myöskään merkitse mailavahingoittamisen kannattamista mikä joskus on uutinen vastapuolelle tässä väittelyssä.

Mutta hyvät jutut tappelijoista on aivan eri asia kun tappelun kannattaminen tai vastustaminen. Minusta ne ovat olleet järjestään mielenkiintoisia ja avanneet minulle monia asioita mitä en aiemmin ollut ymmärtänyt.
 

Rocco

Jäsen
"Kysymys kuuluukin kuinka läheisesti näiden tarinoissa esiintyvien ihmisapinoiden tappeluilla on tekemistä itse jääkiekon kanssa? "

-No, näin on ollut lajissa sen alusta asti homman nimi. Lajihan on keksitty nykymuodossaan Kanadassa. Ei Tsekeissä, ei Suomessa, ei Ruotsissa, ei edes Neuvostoliitossa. Euroopassa lajista on tehty entisten jääpalloilijoiden toimesta oma lajin haara jota helposti luulee "ainoaksi ja oikeaksi" jos on sitä seurannut liian patrioottisesti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Rocco
"Kysymys kuuluukin kuinka läheisesti näiden tarinoissa esiintyvien ihmisapinoiden tappeluilla on tekemistä itse jääkiekon kanssa? "

-No, näin on ollut lajissa sen alusta asti homman nimi. Lajihan on keksitty nykymuodossaan Kanadassa. Ei Tsekeissä, ei Suomessa, ei Ruotsissa, ei edes Neuvostoliitossa. Euroopassa lajista on tehty entisten jääpalloilijoiden toimesta oma lajin haara jota helposti luulee "ainoaksi ja oikeaksi" jos on sitä seurannut liian patrioottisesti.

No niin, jalkapallohan keksittiin Englannissa, mutta jostain kummallisesta syystä siellä harrastettu variaatio ei herätä jakamatonta kannatusta. Jossakin Brasialiassa lajia kuulemma pelataan taidokkaammin. No, minä en tätä kyllä itse usko...

Mutta ei tässä patenttia ole kenelläkään. Kuka mistäkin pitää. Eikä tämän ketjun aihe muuten ole Kanada vs. Euroopa vaan Cairnsin tappelu-jutut.
 

Keijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkue, San Jose Sharks sekä Kölner Haie
Jos katsoo esimerkiksi allekirjoitksenasi olevaan tekstiä "maalit, ketä ne kiinnostaa..?" ja yhdistää sen tappelutarinoihisi, saa siitä helposti muodostettua mielikuvan myös kirjoittajasta.

Pyydän anteeksi aiheuttamaani mahdollista mielipahaa, mutta en ole missään vaiheessa sanonut tai maininnut Sinua eritoten puukottamisen ihailijaksi. Se oli ns. esimerkki. Ennenkuin leimaat minua syyttäjäksi, sisäistä lukemasi tarkemmin.

"Ehkä silloinkin saamme lukea Cairnsin ylistystarinan siitäkin puukottajasta ja kuinka hän on aikansa legendoja."

Edellä mainitun lauseen voi helposti kumota ja totta sinulla on oikeus sanoa ettei näin tapahtuisi. Syyttämistä et tuosta voi löytää.

Toki myös minä tuomitsen mailalla hakkaamisen, mutta tuomitsen myös järjettömän väkivallan jääkiekossa. Se ei mielestäni siihen kuulu. Ja ihmiset lukevat mielellään hyvin kirjoitettuja artikkeleita, sen tiedät varmasti itsekin. Itse kuitenkin lukisin mielummin samalla tavalla kirjoitettuja artikkeleita taitopelaajista.

Ehkä on kuitenkin vaan niin että valtaosa jääkiekon seuraajista on niin primitiivistä että heihin uppoaa tämä räkäpelaajien tarjoama väkivalta paremmin kuin taitava peli.

Olen saanut mielikuvan jonkin tarinan yhteydessä että olisit kääntänyt sen, mutta jos ei näin ole, nostan hattua. Mainitsinhan jo aiemmin että olet taitava kirjoittaja. Pyydän jälleen anteeksi aiheuttamaani mielipahaa. Mun moka
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Artikkeleita taitokiekkoilijoista löytää Pro Hockeystä. Jos keskiverron NHL-jääkiekkojoukkueen kolme ensimmäistä ketjua ovat hyvään peliin kykeneviä ja nelosketjussa on yksi tappeluun kykenevä pelaaja, se tarkoittaa, että tappelijaa näkee kentällä aivan huikeasti. Tämän tappelijan takia kaikki seuraavat NHL:a ja tämä tappelija on myös se pelaaja, kuka on aina ensimmäisenä median hampaissa. Vai onko sittenkään?

-- add --
Niin ja mä oon ainakin niin vtun primitiivinen, että mä en muuta jääkiekosta haekaan kun tappeluita. Jos ei kentällä tapella niin sitten pitää tapella kaukalon laidalla itse. Bitsaass, wanna go?
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joudun taas tosissaan puremaan kieltäni etten tule kirjoittaneeksi kolmen sivun vastiketta Keijon itkuvirrelle...Ei voi kuin ihmetelellä niitä joille jääkiekko on VIELÄKIN noin mustavalkoista...

Paras stoori oli Missing Link Gaetsista, puolisuomalainen sekopää. Kordicin juttu oli myös erinomainen kaikessa traagisuudessaan.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Keijo,

A) pidä mielikuvasi omana tietonasi
B) älä lue juttujani jos saat niistä painajaisia
C) anteeksipyyntöä ei hyväksytä, kirjoituksesi ja/tai oikeastaan tapa jolla tuon minuun viittaavan jutun teit oli v*tun ala-arvoinen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Keijolta on mennyt nyt puurot ja vellit sekaisin. Onhan se kovin ikävää.

Kordic, "Thug" Smith ja Link-tarinat ovat olleet mielestäni parhaimmistoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös