Pudi antoi pienen poikkarin Kuroselle heti tilanteen jälkeen, mutta siihen taisi jäädä. Mun mielestä olisi voinut edes ottaa pikkukakkosen hankaamalla hanskaa naamaan ja muuta tällaista. Edes jotain. Ei olisi ollut mitään järkeä alkaa siinä heti tappelemaan ja ottamaan ulosajoja, varsinkaan Partanen tai Puustinen. Teppo ja Taipalus (...) ovat myös pelillisesti tärkeässä asemassa ja tässä pelataan kuitenkin voitosta. Eiköhän 3pts ole tärkein lopulta. Kaikista pahinta olisi ottaa vastaan nämä päähänkohdistuneet, ei tehdä mitään ja vielä hävitä matsi.
Miksi kuitti ei saisi tulla myöhässä? Jos pelaaja ei lennä ulos, kuitti tulee samantien tai samassa pelissä myöhemmin. Näin tää menee. Se, että kuitti venyisi seuraavaan peliin, edellyttää sitä, että pelaaja lensi ulos, jolloin kuittia ei päästy antamaan. Tai jos väärinkohdeltu haluaa itse kuitata, voi tällöin myös venyä seuraavaan kohtamiseen (vrt. Oliko Huml joku kausi, kun taklattiin ja seuraavassa kohtaamisessa haki tappelun?).
Toisin sanoen, siinä annettiin mahdollisuus tuomareille ottaa homma haltuun. Eivät rankaisseet, joten pelaajat ottivat vastuulleen muistuttaa, että noin vastuuttomasti ja päättömästi ei voi vedellä. Åstenin teko oli aivan oikein, koska jotain oli tehtävä. Tapa ehkä väärä, mutta olisi voinut huonomminkin hoitaa (Bertuzzi-Moore). Tilanteessahan Åsten repi takaa itsensä Kurosen eteen ja alkoi mättää. Kuten Kuronen itsekin sanoi medialle (huom. mediapeli), hän odotti jonkinlaista vastausta ja nyt sai sen.
Puhutaan, että HIFK ei vastaa näistä. Nyt vastasi ja hyvä näin. Mä oon ylpeä Åstenista, vaikka olisi voinut paremminkin hoitaa. Ansaitsee 1-3 matsia, samaa kans Kuroselle.