Siis mistä helvetistä Juhani Tyrväinen on saanut rotan maineen?
Multahan se sen sai yhden videoklipin perusteella, sitä ennen oli mulle pelkkä nobody. Vai onko olemassa joku koodisto-raati, joka päättää virallisesti rotta-tittelin langettamisesta? Luikki karkuun tai ainakaan ei ottanut suoraselkäisesti turpaansa kuten tuossa koodiston mukaan kuuluu. Siis rotta, vai onkohan sittenkin piruvieköön neiti? Saattaa olla, että mulla on aukkoja näissä tiedoissa. Ja jos tuomari meinaa tulla väliin, niin sieltähän on tultava vaikka väkivalloin maksamaan koodiston mukainen hinta, eli ottamaan turpaansa. Muuten on rotta tai neiti. Tässä tapauksessa turpaan ottaminen on velvollisuus siksi, että Paraisten raketti operoi tähti-statuksella, eli on koodiston mukaan koskematon. Taklauksen säännönmukaisuudellahan ei ole merkitystä.
Ja minäkin olin muuten haltioissni siitä, että Virtasella oli tuossa kohtaa koodisto selkäytimessä niin, että lähti pyyteettömästi ja nähtävästi moraalista närkästystäkin tuntien suorittamaan ns. oikeutettua noutoa.
Eli, muuten kakki meni ymmärtääkseni koodin mukaan ihan kivasti, mutta Tyrväinen taklasi rakettia eikä tuomari ei antanut tapella.
On kuitenkin onni, että on näitä rottia, neitejä ja tähtiä, koska muuten ei tulisi noutoja, kuitteja ja turpasaunoja, eikä olisi tätä riemastuttavaa ketjua.