rage kirjoitti:Cairns: Viime vuonna Helenius haki Nielikäisen tappeluun pitkän vaihdon päätteeksi, voitti ja tuuletti tämän jälkeen. Väärin voitettu? Turha tekopyhyys siis pois. Voiko kukaan voittaa tappelua "oikein", jos ei kuulu sinun talliisi? Sulla on hyviä mielipiteitä ja arvostan suuresti töitäsi mutta vähän laajempi näkökulma ei olisi pahitteeksi.
Turku-tv:n läsnäoloa joku kyseli. Olihan se siellä! Kuka katsoi TimeOutin? Hienoa työtä taas; tappelusta puuttui puolet
Ei minulla ole tallia, paitsi silloin kun tietyt pelaajat etsivät itselleen uutta seuraa. Mutta ymmärrän pointtisi ja ehkäpä mielestäsi "minun tallissa" ovat Lostedt, Nielikäinen, Mäkiaho, Helenius, Honkanen, Ben-Amor, Rahikainen jne., no sanotaan että osittain totta. Muutama kymmentuhatta tappelua on tullut nähtyä ja paljon pelaajien kanssa juteltua joten minulle on totta kai kehittynyt oma ajatusmaailma myös koodistosta jota tappelijoiden pitäisi noudattaa. Aina näin ei käy, itse asiassa jokainen lipsuu joskus jollain tavalla. Se on inhimillistä.
Nickersonin tapauksessa ei ollut lipsumisesta kyse - jos poika haluaa tapella myös kaukalon ulkopuolella ja muutoinkin antoi luonteestaan hämärän kuvan haastattelun yhteydessä niin ehkä vikaa on (myös) hänessä? Viime kaudellahan Nickerson kilahti kauden tärkeimmässä ottelussa ja hakkasi vastustajan taitopelaajan ja aiheutti joukkueelleen turhan tappion.
Joka tapauksessa tuulettaminen tuollaisen tappelun jälkeen jossa hän ei edes tehnyt vahinkoa vastustajalleen oli hyvä osoitus siitä millaiset arvot tällä pelaajalla on - kahden tilastotappion/'tilastotappion' jälkeen hänellä oli paljon todisteltavaa känniselle kotiyleisölleen (olipa hänen joukkuetoverinsakin sitä mieltä, että yli meni tuuletukset ja pikkutyttöjen naurattamiset ja bussin luona uhoilut). No, ei tehnyt vaikutusta ainakaan minuun kun ei saanut edes osumia Lostedtiin. Ja jos joku miettii, mitä ajattelen Lostedtin suorituksesta niin sanon sen verran, että kaveri on ollut jokaista vastustajaansa pienempi ja hän ei pelkää mitään eikä ketään. Sinnikäs kaveri jonka rohkeus on aikalailla omaa luokkaansa jopa muutamiin joukkuetovereihinsa verrattuna.
Heleniuksen kanssa puhuin pitkään tuosta "thumbs up"-jutusta jonka näytti Pasi vs Sami erä II:n jälkeen. Mediassa oli paljon puhuttu asiasta ja kun Sami hoiti homman kotiin, hän näytti omilleen että "työ tehty". Sami ei ole samanlaista juttua tehnyt koskaan P-Amerikassa - ehkä ison miehen tunteet pääsivät valloilleen?
Tappelusta puuttui puolet ja puuttuu käsittääkseni jokaisella otteluvideolla - alussahan Lostedt pääsi antamaan vasemmalla pari iskua (Lostedt oli tietoinen että vasuri on Nickersonin hallitsevampi käsi joten hän yritti sitoa Nickin vasurin omalla lyöntikädellään) ja Nickerson huitoi myös. Kummankaan naama ei tappelusta kärsinyt, Lostedtilla ei ainakaan ollut edes mitään verinaarmuakaan tai mustaa silmää.
Ei kai tässä muuta?