Niistä muutamasta tuhannesta katsomossa olleesta lapsestakin tuohon prosenttiin osuu iso osa, joten ilmeisesti jopa hekin ihan haltioissaan pomppasivat pystyyn taputtamaan tälle mielettömän hienolle, jääkiekkoon oleellisesti kuuluvalle turpaanvetotapahtumalle?
Mitä nyt omat kokemukset on jääkiekkokatsomoista ympäri Suomen niin kyllä, aivan varmasti olivat innoissaan. Itse ainakin muistan mukulana, että sehän vasta hienoa olikin kun tapeltiin ja tuli jäätävästi tunnetta kentälle ja katsomoon. Ja vaikka itse toteankin, niin mielestäni ihan kelpo kansalaiseksi kasvoin siitä huolimatta.
Sitä voi sitten jokainen itse miettiä onko hyvä vai huono juttu, itse en näe mitään ongelmaa. Tappelut on tänä päivänä marginaalinen osa lajia, mutta nämä moraalipoliisit jotka eivät koko lajia edes seuraa pitävät silti suurinta meteliä. Ymmärtäisin kohun paljon paremmin, jos näissä olisi kyse jostain päällekarkauksista ja siellä on nyt joku pahoinpidelty vasten tahtoaan. Mutta kun ei ole.
Kaksi jääkiekkoilijaa sovitusti heittää hanskat jäähän ja päästää höyryjä, voi kamalaa. Miten voi olla, että on olemassa lajeja, joissa tappelu tavalla tai toisella on koko lajin idea? Vai onko kuinka monta nyrkkeilijää väkisin pakotettuna hakemassa aivovammoja kehässä?
Jos nyt kuitenkin annetaan ihan jokaisen päättää itse haluaako osallistua vai ei, jos tuolla nyt joku rupeaa hakkaamaan tappeluun haluttomia silmittömästi niin pitkät on pelikiellot. Tässä tapauksessa molemmat täysin samalla sivulla, mitä haluttiin ja se toteutettiin myös. Ja hyvä niin, oli laadukas vääntö kyllä ja sytytti ehdottomasti.
-------
"Mutta ajatteleeko kukaan LAPSIA?!"