Tappeluketju 2008-2009

  • 363 699
  • 1 190

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinkö alas on kendo vajonnut?

Nettilööpeistä päätellen oli kyseessä väsynyt iltapäivälehtien sponsoroima naamahieronta, joka on omiaan ajamaan lajin suosiota alaspäin.

Niin kendohan on perinteinen kaksinkamppailulaji/taistelulaji, jossa on tarkoitus lyödä vastustajaa.
Oletko nyt ihan varma, että olet oikealla palstalla?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virkamiestappelu. Voi morjens.

virkamiestappelu nimenomaan. Toki lätkässä pitää "sattua ja tapahtua". Taklauksia, tönimistä ehkä joku nyrkinheilautuskin ja niin edelleen. Mutta että tällainen "sovitaan-2vk-etukäteen-ja-aloituksesta-hanskat-pois-läps-läps-OR+OR"-tilanne on vähän sama kuin räikkönen sanoisi formuloissa ennen lähtöä:
"ajanpa tänään ekassa mutkassa kolarin, koska se kuuluu lajiin ja yleisö tykkää"

Jos jostain sen matsin olisi pitänyt syntyä, niin siitä kun Riksman ekan erän lopussa kiehahti ja löi Lennua. Kip Riksmanin kimppuun - Helge jeesaa - Petrell parittaa. Kaikki neljä ulos ja peli jatkuu.
 

Fordél

Jäsen
Nää show-tappelut ovat kyllä täysin turhia ja ne voisi mun mielestä hyvinkin karsia pois, jos se vaan on mitenkään mahdollista. Sen sijaan aidoista tilanteista syntyneet pieksennät ovat lajiin kuuluvia. Tänäänkin taisi sellaiselle olla HIFK-Jokerit matsissa paikka (tapaus Riksman), mutta tähän ei reagoitu mitenkään. Jos kerran näitä tappelijoita hankitaan joukkueeseen niin miksei niitä voida käyttää silloin kun siitä olisi jotain todellista hyötyä? Saataisiin ylimääräinen huitominen loppumaan kun siitä olisi luvassa palautetta. Show-tappelut eivät sellaista tarjoa.
 

MegaMauler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahahaa.. Miksi ihmeessä aina kun tulee tappelu, niin kaikki kukkahattu tädit tulee tänne valittamaan.. Jos ei tappelut kiinnosta niin älkää kommentoiko tai katsoko klippejä.. Teette itsestänne todella idioottimaisen näköisiä.

Itse tappeluhan oli perus setti jossa ei mitään mullistavaa ollut. Perus pro tason matsi, lyönnit taisi mennä Samille 11-8, osumat 4-7 Kipille, Takedown puoliksi Samille ja tuomareille. Eli niukka edge matsista Kipille.
 

Glove

Jäsen
No eipä tuo mitään ihmeitä tarjonnut. Kyllä pelitilanteessa syntyneet matsit on ihan eri planeetalta kuin tämmöiset iltapäivälehtien palstoilla sovitut näytösottelut. Pliisua.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Hahahaa.. Miksi ihmeessä aina kun tulee tappelu, niin kaikki kukkahattu tädit tulee tänne valittamaan.. Jos ei tappelut kiinnosta niin älkää kommentoiko tai katsoko klippejä.. Teette itsestänne todella idioottimaisen näköisiä.

Toiset katsoivat ihan koko jääkiekko-ottelun, eivätkä pelkkää show-painia youtubesta tms. Pitäisikö jättää kiekon katsominen siis kokonaan?
 

MegaMauler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toiset katsoivat ihan koko jääkiekko-ottelun, eivätkä pelkkää show-painia youtubesta tms. Pitäisikö jättää kiekon katsominen siis kokonaan?

Vaihda hyvä mies ruotsinliigaan, siellä ei vahingossakaan tipu keneltäkään hanskat tai jos tippuu niin vastustaja joukkueen lundmark ojentaa ne kyllä ystävällisesti takaisin.

Ei noita matseja nyt niin usein edes tule, että niistä kannattaisi koko jääkiekon katselua lopettaa. Sitäpaitsi en usko että sinäkään niistä mitään traumoja saat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Säälittäviä pikkupoikia, jotka eivät ole saaneet nuhjata tarpeeksi koulun hiekkalaatikolla. Laitetaan näille matsi pystyyn erätauolla niin saavat nyhjätä rauhassa.


Täysin samaa mieltä. Pelitilanteen synnyttämät myllyt kuuluu lätkään, mutta nämä säälittävät sopupelit voisi siirtää vaikka juuri erätauoille. Oli taas ihanaa kuunnella, kun jälkipuberteettiset sankarit housut kosteina laskee osumapisteitä vieressä.

Pitäisikö matsin keskellä järjestää myös tietovisailuja tai joukkueiden välisiä kivi-saksi-paperi -skaboja. Kyllä niistäkin joku voisi tykätä.

Toinen vaihtoehto on se, että peliajalla pelataan lätkää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aika tylsä tapppelu ja pisteiden laskeminen tuntuu hiukan liioittelulta. Kohokohtana (siitä juutuubilinkistä katsottuna siis) se ihq fani, joka heitti jamoheikkiset.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hahahaa.. Miksi ihmeessä aina kun tulee tappelu, niin kaikki kukkahattu tädit tulee tänne valittamaan.. Jos ei tappelut kiinnosta niin älkää kommentoiko tai katsoko klippejä.. Teette itsestänne todella idioottimaisen näköisiä.

Kommenttina melko täydellinen ja pisteenä iin päällä yhdyssanavirhe.

"Kukkahattutädit hahaa":n lisäksi muistakaamme myös "mutta kuka suojelee taitopelaajia". Sehän on varma ettei Kankaanperä ikinä enää mene kaukalossa lähellekkään Tenutea koska Helenius tappeli Brennanin kanssa.

Älkää myöskään unohtako "fyysisen yliotteen hakemista". Kaikki jääkiekkoa seuraavat muistavat keväältä kuinka Bluesin pelaajilla valahti paskat housuun eikä pelistä tullut enää mitään kun Helenius leipoi Lostedtia käkättimeen. Vai miten se meni?

Jos vastapuolen toiminta pelitilanteessa saa ns.kupin menemään nurin ja hanskat irtoamaan käsistä niin sehän kuuluu asiaan. Eilisessä Helenius vs. Brennan väännössä ei nähdäkseni moista ollut vähäisimmässäkään määrin.

"Läheks suihkuun"
"No vaikka"
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
"Läheks suihkuun"
"No vaikka"

Olikohan jo saippuan tiputtaja sovittuna etukäteen?

Tosiaan tälläisillä myllyillä ei ole pienintäkään pelotevaikutusta tuleviin otteluihin. Jos jotain positiivista haluaa hakea, niin myllyä katsomaan tulleet sellaisen näki ja olivat varmasti osaksi tyytyväisiä.
 

MegaMauler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vastapuolen toiminta pelitilanteessa saa ns.kupin menemään nurin ja hanskat irtoamaan käsistä niin sehän kuuluu asiaan. Eilisessä Helenius vs. Brennan väännössä ei nähdäkseni moista ollut vähäisimmässäkään määrin.

Ainoa asia viestissäsi johon minulla on mitään kommentoitavaa. Kip itse haastattelussa sanoi, että halusi herätellä jengiä. Toisessa erässä IFK:lla oli kova hurmos päällä... Yhteensattuma... I don't think so.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ainoa asia viestissäsi johon minulla on mitään kommentoitavaa. Kip itse haastattelussa sanoi, että halusi herätellä jengiä. Toisessa erässä IFK:lla oli kova hurmos päällä... Yhteensattuma... I don't think so.
Aika lapsellista olettaa, että hurmos johtui Kipin ja Helgen halailusta. Liigakauden avaus, paikallismatsi ja täysi tupa. Kyllä niiden pitäisi riittää. Ja tappelunahan tuo oli tosi huono. Mutta hehkuttele nyt tuolla vielä hetken aikaa, kun se tuntuu sinulle niin suuri asia olevan.
 

TheRealMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tykkään kyllä itse kun veri pikkasen kuohahtaa kaukalossa. Mutta kyllä tämä matsi oli ainakin videon kautta aika onnetonta katsottavaa. Toki hallissa missä kaikki mylvii niin tunnelma nousi varmasti mutta sitä ei videon välityksellä saa kokea.

Omasta mielestäni Helenius oli se passiivisempi osapuoli matsissa. Liekö ikä alkaa painaan jo luistimissa vai eikö vaan innostunut.

Toivottavasti tulevat kamppailut tapahtuvat pelitilanteista eikä näitä sovittuja vääntöjä. Niissä on jotain katsottavaa.
Olisiko jo seuraavassa kohtaamisessa Pasin vuoro kokeilla "taitojaan" Pasilla ainakin luulisi olevan mielenkiintoa näyttää osaamistaan ja ottaa mahdollisesti yksi päänahka itselleen. Se on sitten eriasia onko Pasista siihen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
No niin! Helsinkiläiset saivat mitä ovat odottaneet. Kaksi isoa puupäätä takoivat toisiaan nyrkein kiakkokamat päällä. Mikä hulppea huipennus paikallismatsille.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Toivottavasti tulevat kamppailut tapahtuvat pelitilanteista eikä näitä sovittuja vääntöjä. Niissä on jotain katsottavaa.
Olisiko jo seuraavassa kohtaamisessa Pasin vuoro kokeilla "taitojaan" Pasilla ainakin luulisi olevan mielenkiintoa näyttää osaamistaan ja ottaa mahdollisesti yksi päänahka itselleen. Se on sitten eriasia onko Pasista siihen.

Pitikö niitten tappeluiden nyt olla spontaaneja "tilannesidonnaisia" vai päänahkojen metsästystä ennakkoasetelmien mukaisesti?

Uskomaton poru tästäkin on taas saatu aikaan. Toiset kusevat hunajaa omaan suuhunsa ja toisten mielestä perinteisesti "väärin tapeltu". Mun mielestä homma hoidettiin niinkuin odottaa sopi. Kaksi toisilleen ennestään tuntematonta kovan pelaajan maineessa olevaa vähän kokeilivat, että kuinka kova se toinen nyt sitten oikein on.
 

TheRealMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitikö niitten tappeluiden nyt olla spontaaneja "tilannesidonnaisia" vai päänahkojen metsästystä ennakkoasetelmien mukaisesti?

Uskomaton poru tästäkin on taas saatu aikaan. Toiset kusevat hunajaa omaan suuhunsa ja toisten mielestä perinteisesti "väärin tapeltu". Mun mielestä homma hoidettiin niinkuin odottaa sopi. Kaksi toisilleen ennestään tuntematonta kovan pelaajan maineessa olevaa vähän kokeilivat, että kuinka kova se toinen nyt sitten oikein on.

Mun mielestä kyseinen tappelu oli väsynyt vääntö. Toki odotukset ovat korkeammalla kun kaksi ammattilaista hoitaa hommia. Jotenkin näytti että Brennannille jäi jotain hampaankoloon. Tuskin parin viimeinen vääntö tänä kautena.

Toki on nykypäivänä hyväksyttävä nämä etukäteen sovitut tappelut ne kuuluvat kai sitten nyky liigaan.

Noh toivotaan ettei mitään lisäpyykkiä tästä tapauksesta tule. Jääkiekko on isojen poikien peli jossa joskus veri kuohahtaa.

Itse en ole tappeluita vastaan vaan ne tuovat sopivasti väriä peliin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki on nykypäivänä hyväksyttävä nämä etukäteen sovitut tappelut ne kuuluvat kai sitten nyky liigaan.
Voisiko joku valaista, mitä tarkoittaa etukäteen sovittu tappelu? Olivatko Brennan ja Helenius soitelleet toisilleen ja sopineet tästä viikko sitten? Kuukausi sitten? Jokainen tarkkasilmäinen huomasi, kuinka Brennan kävi juttelemassa Heleniukselle aloitustilanteessa. Nähdäkseni tappelusta sovittiin silloin ja en nyt näe hirveetä ongelmaa siinä, jos tappelusta sovitaan 5 s etukäteen, vaikka se ei "spontaani tappelu" sinänsä ollutkaan. Kuitenkin toivon, että seuraava mylly ei olisi tällainen square off.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Tulee oikeesti vedet silmistä kun nauren lukee näitä itkuja. Mitäs mieltä olette NHL'stä sitten? Taisi tuossa taannoin Derek Boogaard'n ja Eric Godard'n kohtaaminen olla jo aika varhaisessa vaiheessa tiedossa. Menkääs pojjaat itkemmäähä!

Itse tappelu oli suht hyvä. Iskuja yritettiin antaa hyvin ja muutama osuikin. Toki ei mikään paras tappelu, mutta liigan tasolla mitaten hyvä. Tätä lisää.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nähdäkseni tappelusta sovittiin silloin ja en nyt näe hirveetä ongelmaa siinä, jos tappelusta sovitaan 5 s etukäteen, vaikka se ei "spontaani tappelu" sinänsä ollutkaan. Kuitenkin toivon, että seuraava mylly ei olisi tällainen square off.

Hauskasti tuokin tappelu olisi muuttunut "spontaaniksi" jos kaverit olisivat ensin parin kertaa tönineet toisiaan poikkarilla aloituksen jälkeen. Nyt ne vain menivät suoraan asiaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulee oikeesti vedet silmistä kun nauren lukee näitä itkuja. Mitäs mieltä olette NHL'stä sitten? Taisi tuossa taannoin Derek Boogaard'n ja Eric Godard'n kohtaaminen olla jo aika varhaisessa vaiheessa tiedossa. Menkääs pojjaat itkemmäähä!

Itse tappelu oli suht hyvä. Iskuja yritettiin antaa hyvin ja muutama osuikin. Toki ei mikään paras tappelu, mutta liigan tasolla mitaten hyvä. Tätä lisää.
Lässyn-lässyn. Tappelu ei ollut millään mittakaavalla hyvä. Ihan silkkaa nuhjaamista. Jos joku saa tuosta kiksejä, se on itse naurunalainen. Itku-kortti kokee pahimman luokan inflaation, jos sitä pitää heiluttaa joka helvetin pro-tappelu -kommentissa. Vituttaa näin kaukalotappeluiden hyväksyjänä tällaiset puusilmät.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tulee oikeesti vedet silmistä kun nauren lukee näitä itkuja. Mitäs mieltä olette NHL'stä sitten? Taisi tuossa taannoin Derek Boogaard'n ja Eric Godard'n kohtaaminen olla jo aika varhaisessa vaiheessa tiedossa. Menkääs pojjaat itkemmäähä!
Mitäkö mieltä NHL:stä, no hyviä pelaajia ja siis tasokas sarja, mutta ei kiinnosta kovinkaan paljon. Canali on ollut jo aika monta vuotta ja olen ehkä kaksi kokonaista peliä katsonut, viimeksi silloin kun pari Hämptonin poikaa + muita suomalaisia viiletti samaan aikaan Dallasissa. Paikan päälläkin olen nähnyt, eikä se nyt hirveästi sytyttänyt. Koko tapahtuma oli sellaista showta ja peli lähinnä sivuseikka, että siihen kulttuuriin nuo showlätkyttelyt varmaan sopivatkin. Ja kyllä, eniten yleisö innostui (äänen määrällä mitattuna) juuri tappeluista. Toiseksi eniten siitä kun valotaulu pyysi huutamaan niin että dB-mittari lopulta poksahti. Maalit vasta kolmantena. Nuo mainitut jutut ovat juuri sitä ”kulttuuria” mitä en todellakaan kaipaa tänne.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
SM-liigan kurinpitopäällikkö Jarmo Muukkonen on antanut perjantaina päätöksensä HIFK:n Kip Brennanin ja Jokerien Sami Heleniuksen paikallispelissä järjestämästä nyrkkitappelusta.

Brennan ja Helenius pudottivat hanskat ja kypärät jäähän ensimmäisen erän loppuhetkillä.

Suoraan aloituksesta käynnistynyt välienselvittely ajautui keskialueelle, jossa iskujenvaihto käytiin.

Brennan ja Helenius saivat kumpikin kaksi ottelua pelikieltoa torstaisesta kahinasta.


Pois tällaiset "antijääkiekkoilijat" liigasta. Heti ensimmäisessä pelissä järjestetty tappelu. Näiden kahden pelaajan ei ole kai tarkoituskaan tällä kaudella pelata jääkiekkoa!
 

Bud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän syksyllä saavutetut mestaruudet
Tulee oikeesti vedet silmistä kun nauren lukee näitä itkuja. Mitäs mieltä olette NHL'stä sitten? Taisi tuossa taannoin Derek Boogaard'n ja Eric Godard'n kohtaaminen olla jo aika varhaisessa vaiheessa tiedossa. Menkääs pojjaat itkemmäähä!

Itse tappelu oli suht hyvä. Iskuja yritettiin antaa hyvin ja muutama osuikin. Toki ei mikään paras tappelu, mutta liigan tasolla mitaten hyvä. Tätä lisää.

Onko se sitten itkua jos joku ei pitänyt tappelua hyvänä? Mun mielestäni se oli samaa tasoa mitä tarjoaa 95% tämän liigan tappeluista. Se että ennakkoon sovitaan tappelu on ihan ok, muttei siinä mitään tunteenpaloa ole tappelijoissa ja sitä kautta yleisönkin on sitä vaikea kokea. Tapahtumana yhtä kiinnostava kuin hieman arvelluttava paitsion vihellys.
En ole kiekossa tappeluita vastaan, ehkä jopa päin vastoin, mutta mieluummin katson kun kaksi miestä todellakin spontaanisti suutahtaa toisilleen ja antaa palaa. Nämä tappelut lähinnä nostavat riskiä sakoista joka jengille. Muuten ei mitään pahaa tuossa, vaikka kovin vähän viihdearvoakin.
Olen itkenyt! Täältä tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös