Tappara päästi koronaan sairastuneet juniorit harjoittelemaan

  • 194 373
  • 1 661

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ulkona saa liikkua mutta ei esimerkiksi jäähallissa.
Tämä tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää Tapparan leirissä, kun yksi eli Tappara sekoilee niin vaikeuttaa myös muiden seurojen toimintaa.

Niin, Tappara teki väärin, rikkoi eristyssäntöjä. Sekin on täällä todettu. On myönnetty virhe, saatu sakot jne.

Mutta mitä sinäkin täällä edelleen jankkaat Tapparan rikkovan näitä sääntöjä preesensissä, ikäänkuin mitään muutosta ei olisi tapahtunut ja sama rikkominen jatkuisi edelleen?

Vitun vaikea tuntuu olevan ymmärtää, että asia tapahtui menneisyydessä ja siitä tuli jo sanktiot ja nyt mennään eteenpäin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun kävin tappara.co:ssa tänään katsomassa miten aihetta siellä käsitellään, joku siellä ehdotti että peterran kannattaisi ottaa aikalisä Jatkoaikaan kirjoittamisesta tästä aiheesta.

Voitko laittaa tähän lähteeksi linkin?
Itsehän en tällaista kehotusta ole löytänyt tappara.co:sta. Voi toki olla jollakin sellaisella alueella, johon en pääse käsiksi. Olen kyllä ihan itse ehdottanut tuota itselleni, koska sen verran henkilökohtaiseksi tämä täällä tuppaa menemään :) Varsinkin kun myös tappara.co:n puolella kyllä tunnistetaan muutaman avainhenkilöt, jotka tätä keskustelua pyörittävät.

Aiheeseen liittyen sinulla ei mitään uutta ollutkaan, joten sinänsä jätän asiasi huomiotta :)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Voitko laittaa tähän lähteeksi linkin?
Itsehän en tällaista kehotusta ole löytänyt tappara.co:sta. Voi toki olla jollakin sellaisella alueella, johon en pääse käsiksi. Olen kyllä ihan itse ehdottanut tuota itselleni, koska sen verran henkilökohtaiseksi tämä täällä tuppaa menemään :) Varsinkin kun myös tappara.co:n puolella kyllä tunnistetaan muutaman avainhenkilöt, jotka tätä keskustelua pyörittävät.

Aiheeseen liittyen sinulla ei mitään uutta ollutkaan, joten sinänsä jätän asiasi huomiotta :)

Onkohan se viesti numero 1057 siinä asiaa käsittelevässä ketjussa. Mitään uutta tässä ketjussa ei ole juuri muillakaan, sinänsä voit jättää huomiotta lähes kaiken.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onkohan se viesti numero 1057 siinä asiaa käsittelevässä ketjussa. Mitään uutta tässä ketjussa ei ole juuri muillakaan, sinänsä voit jättää huomiotta lähes kaiken.

Kannattaa käydä lukaisemassa uudestaan, koska viestissähän ei mainittu minua millään tavalla vaan siteerattiin ainoastaan näkemystäni siinä ketjussa. Nyt tarkkuutta oikeasti ja loppuu se väärän tiedon tahallinen levittäminen.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapparahan veti tän homman ihan vihkoon.... mutta meni ihan liian pitkälle. Mutta monet seurat ovat venyttäneet tätä valtion ilmoittamaa toimintamallia, muun muassa salibandyssa Erä-Viikingit. Eikös valmentajien oleminen siinä 10 hengen juniorien pikku peleissä "treeneissä" ollut kielletty talvella? Varsinkin vetäen montaa ryhmää? Samat valkut kiersi talvella treenejä, maski päässä tosin... mun mielestä itsekästä toimintaa pelkän kunnianhimon voimalla.... tää epidemia ei katkea ellei kaikki tajua, että suositukset koskee kaikkia!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kannattaa käydä lukaisemassa uudestaan, koska viestissähän ei mainittu minua millään tavalla vaan siteerattiin ainoastaan näkemystäni siinä ketjussa. Nyt tarkkuutta oikeasti ja loppuu se väärän tiedon tahallinen levittäminen.

Sitten nostan käden pystyyn, jos en osaa lukea teidän ketjuja, niiden logiikka on hieman poikkeava. Tämä siis viittaa johonkin muuhun kuin sinuun?

"Olet aika ahkerasti esim Jatkoaikaan kirjotellut. Vähän sivusta seuraajana aktiivisesta kommentoinnistasi johtuen välillä on haissut vähän siltä, että porukalla teikäläistä provosoidaan. Ota aikalisä. Oleellinen on tästä asiasta jo kirjotettu".
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Totta kai jankkaaminen jatkuu, kun tuntuu että koko juttu yritetään sekä Tapparan että Liigan puolelta lakaista maton alle.

Tappara yrittää lakaista tapausta maton alle, mutta Liigasta ei ole syntynyt samaa vaikutelmaa. Liiga kuitenkin jo sakotti Tapparaa yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta. Tartuntatautilain rikkomisen osalta perusteellisempi tutkinta kannattaa suosiolla jättää poliisille, jolla on siihen paremmat keinot. Ei Liigan kannata lähteä ennakoimaan rikostutkinnan lopputulosta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen esittänyt spekulaation: Onko altistuneiden reenauttaminen välttämättä ollut aikanaan yhteiskunnan sääntöjen vastaista? Mikäli asiaan olisi perehtyneen tartuntatautilääkärin hyväksyntä? Asialla tarkoitan selvitystä pelaajasta ja toimintatavasta, miten tultaisiin toimimaan. Tuntumanhaku oireettomalla sykettä nostattamatta, on varsin harmaata aluetta. Turvallisuustoimet ja alan asiantuntija mielipiteet, olisivat toki avainasemassa.

Ihan kaikella kunnioituksella, mutta näitä sun kirjoituksia lukiessa tulee ihan aidosti mieleen, että elätkö oikeasti ihan eri todellisuudessa kuin suurin osa muista vai johtuuko nämä juttusi vain siitä, ettet oikeasti kykene hahmottamaan sinulle rakkaan seuran toiminnan vääryyttä? Eihän tämä homma nyt toimi, eikä todellakaan voi toimia niin, että joku tai jotkut lääkärit voivat halutessaan tai ”tilanteen niin vaatiessa” lähteä kumoamaan kenenkään karanteeneja. Eristys on eristys ja silloin ollaan poistumatta kotoa/vakimajapaikasta yhtään mihinkään ja karanteeni on karanteeni, jolloin ulkona voi käydä haukkaamassa happea, mutta perheen ulkopuolisiin ihmisiin täytyy pitää vähintään 2m turvaväli. Et voi käydä koulussa, töissä tai harrastuksissa, se mainitaan ihan selvästi. Laitan tähän vielä THL:n ohjeistukset, jos jollekin on edelleen epäselvää:


Koska altistuminen on tapahtunut, koronatartuntaa ei voida täysin sulkea pois ennen kuin karanteeni on päättynyt. Eihän sitä 14 vrk periodia nyt vain vittuillakseen ole määrätty. Plus, että vaikka kysymys olisikin hätävarjelun liiottelusta ja karanteeniaika liian pitkä, säännöt ovat kaikille samat ja se on viranomaisten päättämä aika. Kaikkien tulee sitä noudattaa. Koskee myös Jukka Rautakorpea ja Tapparaa.

Nää sun jutut on ihan älyvapaita, kun mitään tuollaisia ehdottamiasi juttuja, kuten ”aikanaan reenauttaminen” ei oikeassa maailmassa ole olemassa. Mitä se edes tarkoittaa? Jos jotain tulkinnanvaraa olisi tai ohjeistuksissa olisi oikeasti jotain epäselvyyksiä, kai Tappara olisi niistä heti sanonut, eikä ottanut tällaista paskamyrskyä niskaansa ja virheitä omaan piikkiinsä. Jos olisi ollut pienikin mahdollisuus selvitä kuivin jaloin, luuleeko joku, ettei Rautakorpi olisi siihen tarttunut? Nytkin sitten tunnustettiin pitkin hampain, mutta vasta sen jälkeen, kun kävi ilmi, ettei pikkulapsuksen myöntäminen riittänyt.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kun tiedossa on, että Tappara (Rautakorpi) on järjestänyt koronapositiivisille ja eristykseen määrätyille junnuille oman jäävuoron, niin tämän perusteella kumpikohan on todennäköisempää

a) tämä on täysin ainutkertainen tapaus
b) vastaavia vuoroja on järjestetty muillekin, esimerkiksi altistuneille?

Veikkaan, että sääntöjä lähdetään rikkomaan vain, jos kiinnijäämisriski arvioidaan riittävän pieneksi. Tällöin on epätodennäköistä, että heti ensimmäisestä rikkomuksesta jäätäisiin kiinni. Mahdollista toki mutta epätodennäköistä.

Toistuvasti huijaavat jäävät kuitenkin yleensä aina kiinni ennemmin tai myöhemmin, sillä he eivät ymmärrä lopettaa ajoissa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Olet aika ahkerasti esim Jatkoaikaan kirjotellut. Vähän sivusta seuraajana aktiivisesta kommentoinnistasi johtuen välillä on haissut vähän siltä, että porukalla teikäläistä provosoidaan. Ota aikalisä. Oleellinen on tästä asiasta jo kirjotettu".

Linkki olisi toiminut paremmin. Itse asiassa esimerkkiksi on mitä loistavin, koska jouduin oikein useamman kerran lukemaan ennen kuin ymmärsin, mitä kommenttia tarkoitit. Tässä vaiheessa lienee paikallaan hieman himmata sinun toimintaasi ja juuri sinun tapasi hakea tätä esimerkkiä osoittaakin upeasti, miksi asioihin kannattaa tutustua ennen kuin niistä tekee johtopäätöksiä. Olet nimittäin tulkinnut ko. nimimerkin toiveen ihan oikein. Se, mikä olisi vaatinut sinua rekisteröitymään tappara.co-palstalle ja tutustumaan hieman laajemmin asioihin niin tietäisit myös seuraavat asiat:

Kyseinen nimimerkki ei ole Tappara-fani vaan Ilves-fani.
Kyseinen nimimerkki seuraa tätä kohua ulkopuolisen näkökulmasta ja todennäköisesti hänelle tämä asia ei ole hänelle samalla tavalla tärkeä kuin se on ehkä minulle henkilökohtainen ja tärkeä, koska seuraan Tapparaa.

Olet siis tulkinnut häntä ihan oikein, mutta kuten itse asiassa kaikissa muissakin kommenteissasi sorruit nyt ihan samaan kun täälläkin eli teit johtopäätöksiä pienellä otannalla etkä ottanut selvää tässä tapauksessa varsin tärkeästä asiasta. Tosin kyseinen nimimerkki on ihan asiallinen keskustelija ja varmasti hän toivoi minun parastani, kun toivoi, etten ottaisi tähän keskusteluun kantaa.

ettet oikeasti kykene hahmottamaan sinulle rakkaan seuran toiminnan vääryyttä? Eihän tämä homma nyt toimi, eikä todellakaan voi toimia niin, että joku tai jotkut lääkärit voivat halutessaan tai ”tilanteen niin vaatiessa” lähteä kumoamaan kenenkään karanteeneja. Eristys on eristys ja silloin ollaan poistumatta kotoa/vakimajapaikasta yhtään mihinkään ja karanteeni on karanteeni, jolloin ulkona voi käydä haukkaamassa happea, mutta perheen ulkopuolisiin ihmisiin täytyy pitää vähintään 2m turvaväli. Et voi käydä koulussa, töissä tai harrastuksissa, se mainitaan ihan selvästi. Laitan tähän vielä THL:n ohjeistukset, jos jollekin on edelleen epäselvää:

Minulle taas tulee sinun kommenteistasi sellainen mieleen, ettet oikeasti kykyne hahmottamaan, ettei tuossakaan @Kukko kommentissa yritetä muuttaa asian tilaa millään tavalla. Tappara on toiminut väärin ja täällä ei ole yhtäkään kommenttia keneltäkään, jossa asian väitetään olevan millään muulla tavalla. Koska sinulla on teemasta paljon asiaa ja näkemyksiä niin ole hyvä ja osoita nyt kaikki ne kommentit täältä Tappara-faneilta, joista voidaan ilman sinun värikynääsi aukottomasti tulkita, että Tapparan toimintaa ei ole tuomittu.

Siitä olen sinun kanssasi täysin samaa mieltä, että sinänsä spekulointi sillä, kuinka laajasti erilaisia karanteeni- ja eristysrikkomuksia tapahtuu muualla yhteiskunnassa, ei ole kovin viisas veto @Kukko osalta. Joskin asiaa voi pohtia, muttei tässä ketjussa tai ei se tähän ketjuun kuulu. Asia on kuitenkin siltä osin täysin selvä, että siihen liittyy lainsäädäntöä ja lainsäätäjä on säätänyt tästä rangaistukset. Ja tosiaan rangaistukset on säädetty teosta ja seuraukset kärsitään teon mukaisesti.

Koskee myös Jukka Rautakorpea ja Tapparaa.

Edelleen viitaten kommenttiin, jota nyt kommentoit - se ei millään tavalla ota kantaa siihen, etteikö Tappara tai Jukka Rautakorpi olisi toiminut väärin. Miksi haluat viedä keskustelua johonkin, mistä et itsekään tiedä?

Nää sun jutut on ihan älyvapaita, kun mitään tuollaisia ehdottamiasi juttuja, kuten ”aikanaan reenauttaminen” ei oikeassa maailmassa ole olemassa. Mitä se edes tarkoittaa? Jos jotain tulkinnanvaraa olisi tai ohjeistuksissa olisi oikeasti jotain epäselvyyksiä, kai Tappara olisi niistä heti sanonut, eikä ottanut tällaista paskamyrskyä niskaansa ja virheitä omaan piikkiinsä. Jos olisi ollut pienikin mahdollisuus selvitä kuivin jaloin, luuleeko joku, ettei Rautakorpi olisi siihen tarttunut? Nytkin sitten tunnustettiin pitkin hampain, mutta vasta sen jälkeen, kun kävi ilmi, ettei pikkulapsuksen myöntäminen riittänyt.

Tässä taas itse otat hyvin voimakkaasti kantaa koko kiekkoa koskevaan asiaan. Tapparan tapaus on nyt tullut ilmi ja Tappara kantaa siitä kaikki seuraukset. Sitähän me emme tiedä, onko muualla toimittu näin ja onko vastaavaa harkinnan pettämistä tapahtunut. Se on spekulaatiota, mutta onhan se mahdollista, että muuallakaan ei ole kaikkia karanteeni- ja eristämissääntöjä koko pandemian ajan noudatettu. Se on itse asiassa jopa todennäköistä, että muuallakin on sattunut jotain, mutta se ei vaan ole tullut kenenkään tietoon. Mutta siinä olet ihan oikeassa, ettei se ole mikään puolustuspuhe Tapparalle. Tappara jäi kiinni ja myönsi sitten teot. Se, kuinka moni muu ei ole jäänyt kiinni tai missä kohtaa Tappara myönsi syyllityytensä ei enää tässä kohtaa ole kovin tärkeää. Syyllisyys on myönnetty, asian tiimoilta on ryhdytty toimenpiteisiin, virheen tehnyt on ottanut siitä henkilökohtaisen vastuun ja saanut siitä varoitukset. Tappara on saanut sakon ja rikosoikeudellinen prosessi on edessä ja sen rangaistukset jäävät vielä nähtäväksi.

-------------------------------------------
Tässä ketjussa kuitenkin suurempi uhka kuin yksittäisen Tappara-fanin irtoaminen todellisuudesta on muutaman muun aktiivisen nimimerkin paisuttelu & asian ympärillä vouhkaaminen. Jos on tässä ketjussa samaan aikaan huolissaan Tapparan/Rautakorven virheen laadusta ja sen vaikutuksesta jääkiekkoon & jääkiekon tulevaisuuteen ja maineeseen niin samalla pitää vähintään olla todella huolissaan siitä, kuinka internetissä nimettömänä ja kasvottomana levitetään tahallaan ja tarkoitushakoisesti virheellistä tietoa ilman evidenssiä.

Ja viimeksi - se, että suhtautuu nihkeästi jonkun asian paisutteluun & faktojen vääristämiseen ei tarkoita, että samalla vähättelisi koronavirusta tai poistaisi Rautakorven tai Tapparan toiminnan moitittavuuden. Täällä (ja valitettavasti monessa muussakin paikassa) on herännyt hyvin valitattava ilmiö, jossa faktoja pyydettäessä siirrytään henkilökohtaiseen ajojahtiin ja toisaalta samalla syytetään erittäin laajaa ihmisjoukkoa jonkun asian vähättelystä. Minä olen varmasti sen kaiken ansainnut, mitä minä saan, kun asiasta suuni avasin, mutta vedän rajan siihen, ettei sen nimissä kannata/saa ketään muuta leimata Tappara-yhteisöstä.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Treenata saa mutta kaikki muut joukkueet ovat mahdollistaneet pelaajien treenamisen kotona.
Tappara taas tekee sen julkisessa tilassa ja näin aiheuttaa riskejä myös täysin ulkopuolisille.

Hyvänä esimerkkinä vastuusta on HIFK kun luovutti suosiolla pelin pelaajien terveyden takia. Sen sijaan Tappara on toiminut juuri päinvastoin ja yrittänyt venyttää rajoja minkä ehtii, Rautakorpi päätirehtöörinä.

Se vika vaan tuossa Tapparan touhussa on, että tuon seurauksena myös muiden seurojen toimintaa tarkastellaan enemmän ja huomattavasti pienemmistä asioista ja tehdään isoja. Tapparan rikkeet ovat taas olleet oikeasti isoja.
Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.
Valitettavasti on muitakin joukkueita( isoja porukoita tai pienempiä) joissa vähän lipsuttu eikä kestäisi kauheammin päivänvaloa, viime keväällä ja nyt joulun jälkeen. Ei siitä enempää.

Tukkajukka mokasi pahemman kerran ja vaikka junnujen luistelut järkättiin vimpan päälle niin ei saa tehdä tuota. Jos Tukkis olis heitetty meneen niin ei paljon olis meikää heilauttanut.

HIFK esimerkki joka hyvä, Tappara taas liigassa venyttänyt rajoja? täääh. Onko Kemiläistä peluutettu vai mitä meinaat? Junnuissa en tiedä HIFk toimia, enkä epäile että olis töpeksitty kuten nyt TAPPARA.

Sää olet levysi pyörittänyt sataan kertaan samalla fukin jankkauksella, uskomaton tyyppi.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tukkajukka mokasi pahemman kerran ja vaikka junnujen luistelut järkättiin vimpan päälle niin ei saa tehdä tuota.
Mitä tarkoitat tuolla "vimpan päälle"? Jos sitä, että edes ihan alkeellisimpia varotoimia sentään sovellettiin jotenkin (esim ei tartunnalta välttyneitä samaan aikaan kaukalossa), niin ok. Mutta minun kirjoissani se, että joudutaan perumaan vuoroja ja järjestämään suunnittelematon desinfiointi on ihan muuta kuin vimpan päälle hoitamista. Tietysti puhimattakaan lukuisien ihmisten terveyden vaarantamisesta.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.
Valitettavasti on muitakin joukkueita( isoja porukoita tai pienempiä) joissa vähän lipsuttu eikä kestäisi kauheammin päivänvaloa, viime keväällä ja nyt joulun jälkeen. Ei siitä enempää.

Tukkajukka mokasi pahemman kerran ja vaikka junnujen luistelut järkättiin vimpan päälle niin ei saa tehdä tuota. Jos Tukkis olis heitetty meneen niin ei paljon olis meikää heilauttanut.

HIFK esimerkki joka hyvä, Tappara taas liigassa venyttänyt rajoja? täääh. Onko Kemiläistä peluutettu vai mitä meinaat? Junnuissa en tiedä HIFk toimia, enkä epäile että olis töpeksitty kuten nyt TAPPARA.

Sää olet levysi pyörittänyt sataan kertaan samalla fukin jankkauksella, uskomaton tyyppi.

Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.

Jukka veti hommat päin hittoa. Eristyksissä olevat kuuluisi olla eristyksissä.. Siitä se sanakin ehkä tulee, mutta voi Tamperelaiselle olla vähän vaikeeta ymmärtää..
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.

Jukka veti hommat päin hittoa. Eristyksissä olevat kuuluisi olla eristyksissä.. Siitä se sanakin ehkä tulee, mutta voi Tamperelaiselle olla vähän vaikeeta ymmärtää..
On, mutta ei vittu kuulu sulle. En tiedä mitä tapahtuu muissa seuroissa, jauhoin siis paskaa?

Onko sulla natsoja epäillä mua? Ilveksessä kaikki mennyt mitä ite kuullut kaikki niinku pitää, en ole naapurista puhunut. Myös kirjoitin että sarjataso ei ole miesten liigaa välttämättä, tai sitten on tai sitten ei.

Onko lukemisen ymmärtäminen vaikeaa, lukea uudestaan mitä mieltä olen Tapparan kihosta Rautakorvesta. Mää en silittele seuraani kun ovat töpänneet, kohtuus kaikissa. Luuletko että lähtisin kämmenrumpu sun porukkaa kohtaan länkyttään jos olis jotain vastavaa.. no vttu en.

Mää en lähtenyt skrivaan asenteella että KAIKKI muutkin tekee vastaavaa, en tarkemmin kirjoittanut mitä jonkun joukkeen joku pelaaja teki vaikka viime toukokuussa...huom esimerkkinä.

Kohdistin viestin lainaamaani tyypille, jonka yhdentekevä saatanan sama jankutus on oire jostain muusta. Kesälomasta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olet siis tulkinnut häntä ihan oikein, mutta kuten itse asiassa kaikissa muissakin kommenteissasi sorruit nyt ihan samaan kun täälläkin eli teit johtopäätöksiä pienellä otannalla etkä ottanut selvää tässä tapauksessa varsin tärkeästä asiasta.

Eli ollaan varmaan samaa mieltä etten "levittänyt tahallaan väärää tietoa", kuten syytit?

Olin tässä todellakin aivan bona fide.

Lisäys: nyt aamulla kun luen tuota vuodatustasi virkeämmin aivoin, sehän on ihan käsittämätöntä ajatuksenvirtaa.
 
Viimeksi muokattu:

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Mitä tarkoitat tuolla "vimpan päälle"? Jos sitä, että edes ihan alkeellisimpia varotoimia sentään sovellettiin jotenkin (esim ei tartunnalta välttyneitä samaan aikaan kaukalossa), niin ok. Mutta minun kirjoissani se, että joudutaan perumaan vuoroja ja järjestämään suunnittelematon desinfiointi on ihan muuta kuin vimpan päälle hoitamista. Tietysti puhimattakaan lukuisien ihmisten terveyden vaarantamisesta.
Tiedät varsin hyvin mitä meinaan, siis mitä kuullut virallisesti. tyhjä halli, eri puolilla blaa blaa.
Sitä vimpan päälle meinasin josta voi löytää satiirin kukkasia. Ei paras aihe heittää lonkalta juttua mutta vaivaa tuli tapahtumasta, asia on saatu kuntoon (iso homma) ja iso kiitos hakamettän porukalle.
On kokemusta vähän aikaa sitten millaista (työ)paikkojen laitto/siivous/suojaukset on mahdollisen altistuksen jälkeen ja sekään ei piisannut.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.

Jukka veti hommat päin hittoa. Eristyksissä olevat kuuluisi olla eristyksissä.. Siitä se sanakin ehkä tulee, mutta voi Tamperelaiselle olla vähän vaikeeta ymmärtää..
Ei vedetä nyt tamperelaisia tähän juttuun. Rautakorpi on jostain Keuruun periltä..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Pate

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Sitähän me emme tiedä, onko muualla toimittu näin ja onko vastaavaa harkinnan pettämistä tapahtunut. Se on spekulaatiota, mutta onhan se mahdollista, että muuallakaan ei ole kaikkia karanteeni- ja eristämissääntöjä koko pandemian ajan noudatettu. Se on itse asiassa jopa todennäköistä, että muuallakin on sattunut jotain, mutta se ei vaan ole tullut kenenkään tietoon.

Jos on tässä ketjussa samaan aikaan huolissaan Tapparan/Rautakorven virheen laadusta ja sen vaikutuksesta jääkiekkoon & jääkiekon tulevaisuuteen ja maineeseen niin samalla pitää vähintään olla todella huolissaan siitä, kuinka internetissä nimettömänä ja kasvottomana levitetään tahallaan ja tarkoitushakoisesti virheellistä tietoa ilman evidenssiä.

Itse itseäsi lainaten, niin missä on todisteesi, että muualla on toimittu myös väärin?
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tärkeä huomio hyvän kirjoituksen loppuun. Pidän ihmeellisenä, jos kahden eristyksessä olleen korona positiivisen harjoituttaminen olisi yksittäistapaus. Tarkoitan siis sitä, että kyllä ainakin minun moraaliasteikossa karanteenin rikkominen on hyväksytympää kuin eristyksen rikkominen. Näin ollen pidän ihmeellisenä, mikäli karanteenimääräyksiä ei ole myös rikottu. Itseasiassa, minä epäilen Tapparan toimineen sisäisesti läpinäkyvästi, eli hallitus ja toimitusjohtaja ovat olleet tietoisia operatiivisen johdon harjoituskäytänteistä.

Tällaisella sisäisellä tutkinnalla ei ole mitään merkitystä, varsinkaan tuossa minun hypoteesissa. Siinähän toimitusjohtaja on itsekin ollut tietoinen harjoittelun organisoinnista ja täten Rautakorven mainitsemista aiemmista pienistä virheistä.

Eli logiikka menee jotenkin näin:

- Kun Jukka on tehnyt teon x, on todennäköistä, että se ei ole ainoa kerta.
- Koska Jukan teko y olisi vähemmän tuomittava kuin teko x, on Jukka todennäköisesti tehnyt myös teon y.
- Edellisistä seuraa että Tapparan johto on ollut tietoinen Jukan teoista.
- Tapparan johdon on täytynyt olla tietoinen Jukan teosista, vaikka se muuta väittäisi, koska se on kirjoittajan hypoteesi.

Kirjoituksesta ei käy ilmi sovelletaanko tätä päättelytapaa vain Tapparan tekemisiin vai yleisemminkin tapauksiin joissa jotain sääntöä on rikottu. Ainakin tällä palstalla tällainen "syyllinen kunnas toisin todistetaan" -ajattelu on voimissaan ja se onkin näppärä tapa luoda epäilyksiä, koska syyttömyyden osoittaminen on syytetylle pirun hankalaa ja ulkopuolisille mahdotonta.
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Heti ekaan onko faktaa lyödä pöytään? No niin minäkin, jauhat skeidaa aivan kuin tietäisit mitä kaikissa muissa seuroissa tapahtuu.
Valitettavasti on muitakin joukkueita( isoja porukoita tai pienempiä) joissa vähän lipsuttu eikä kestäisi kauheammin päivänvaloa, viime keväällä ja nyt joulun jälkeen. Ei siitä enempää.

Tukkajukka mokasi pahemman kerran ja vaikka junnujen luistelut järkättiin vimpan päälle niin ei saa tehdä tuota. Jos Tukkis olis heitetty meneen niin ei paljon olis meikää heilauttanut.

HIFK esimerkki joka hyvä, Tappara taas liigassa venyttänyt rajoja? täääh. Onko Kemiläistä peluutettu vai mitä meinaat? Junnuissa en tiedä HIFk toimia, enkä epäile että olis töpeksitty kuten nyt TAPPARA.

Sää olet levysi pyörittänyt sataan kertaan samalla fukin jankkauksella, uskomaton tyyppi.
Eristykseen määrätyt pelaajat julkisessa tilassa on riski.
Mitäs faktoja sinulla on?

No sen tiedän miten toisissa seuroissa on toimittu ja Tappara on ollut yksi niistä, joissa näitä porsaanreikiä on etsitty.

HIFK luovutti pelin kun koki, ettei heidän pelaajat olleet pelikunnossa karanteeniin ja eristysten jälkeen. Sen sijaan Tappara pitää näille pelaajille treenejä.

Uskomatonta, että joku viitsii puolustella tuollaista toimintaa, eikä nähdä sitä vaikutusta myös muihin seuroihin jotka ovat hoitaneet hommansa kunnolla. Jos KalPassa olisi tuollaista tapahtunut niin vastuullisten olisi pitänyt saada heti potkut.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

On, mutta ei vittu kuulu sulle. En tiedä mitä tapahtuu muissa seuroissa, jauhoin siis paskaa?

Onko sulla natsoja epäillä mua? Ilveksessä kaikki mennyt mitä ite kuullut kaikki niinku pitää, en ole naapurista puhunut. Myös kirjoitin että sarjataso ei ole miesten liigaa välttämättä, tai sitten on tai sitten ei.

Onko lukemisen ymmärtäminen vaikeaa, lukea uudestaan mitä mieltä olen Tapparan kihosta Rautakorvesta. Mää en silittele seuraani kun ovat töpänneet, kohtuus kaikissa. Luuletko että lähtisin kämmenrumpu sun porukkaa kohtaan länkyttään jos olis jotain vastavaa.. no vttu en.

Mää en lähtenyt skrivaan asenteella että KAIKKI muutkin tekee vastaavaa, en tarkemmin kirjoittanut mitä jonkun joukkeen joku pelaaja teki vaikka viime toukokuussa...huom esimerkkinä.

Kohdistin viestin lainaamaani tyypille, jonka yhdentekevä saatanan sama jankutus on oire jostain muusta. Kesälomasta.

Ihan vittu hirveetä skeidaa. Vaadit muilta faktoja, mutta et pysty niitä itse tuottamaan omien väitteidesi tueksi. Herää nyt tähän päivään ja tunnusta, että Tampereen Tappara ja Jukka Rautakorpi mokasivat ihan helvetin raskaasti. Ihan, sinua lainatakseni, vimpan päälle.

Ainoa seura, jonka voidaan faktana todeta vitut nakanneen koronasta ja korona ohjeistuksesta, on Tappara, muiden osalta et dataa löydä vaikka niin väitätkin.

Arvaako kukaan, minkä joukkueen tiedotteesta alla olevat lainaukset ovat?
"[Joukkue X] ei ole ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää toimintansa vahingollista merkitystä koko Suomen jääkiekolle."
"Olemme valmiita ryhtymään kaikkiin laillisiin toimiin suunnitellun laittoman toiminnan estämiseksi ja pelaajiemme turvallisuuden takaamiseksi."
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli logiikka menee jotenkin näin:

- Kun Jukka on tehnyt teon x, on todennäköistä, että se ei ole ainoa kerta.
- Koska Jukan teko y olisi vähemmän tuomittava kuin teko x, on Jukka todennäköisesti tehnyt myös teon y.
- Edellisistä seuraa että Tapparan johto on ollut tietoinen Jukan teoista.
- Tapparan johdon on täytynyt olla tietoinen Jukan teosista, vaikka se muuta väittäisi, koska se on kirjoittajan hypoteesi.

Kirjoituksesta ei käy ilmi sovelletaanko tätä päättelytapaa vain Tapparan tekemisiin vai yleisemminkin tapauksiin joissa jotain sääntöä on rikottu. Ainakin tällä palstalla tällainen "syyllinen kunnas toisin todistetaan" -ajattelu on voimissaan ja se onkin näppärä tapa luoda epäilyksiä, koska syyttömyyden osoittaminen on syytetylle pirun hankalaa ja ulkopuolisille mahdotonta.
Et päässyt ollenkaan kiinni siitä, mitä kirjoitin. En ole yllättynyt. Kun tätä keskustelua seurannut, olen huomannut monen tapparalaisen halun vetää muiden kirjoituksia pelleilyksi. Mielestäni törkeä tapa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Et päässyt ollenkaan kiinni siitä, mitä kirjoitin. En ole yllättynyt. Kun tätä keskustelua seurannut, olen huomannut monen tapparalaisen halun vetää muiden kirjoituksia pelleilyksi. Mielestäni törkeä tapa.

Ihan pakko kysyä, että etkö ole huomannut vastaavaa intentiota vastapuolella? Tämä keskustelu luo kyllä sellaisen harhan, että käytännössä täällä keskustelee aika harva tapparalainen (syy = Tapparalla on oma foorumi). Samalla tästä keskustelusta kyllä saa ihan ilman kovin ihmeellistä perehtymistä aika hyvin kuvan, kenelle tästä on tullut iso asia. Joskin on selvää, että tapparalaisetkin tässä keskustelussa vetelevät vähän miten sattuu niin on kyllä täysin perusteltua kysellä vähän vastaavan perään toiseenkin suuntaan.

Kyllä tää valitettavan monta kommenttia on samoilta nimimerkeiltä, jossa tehdään aika kovia syytöksiä & oletuksia ilman evidenssiä. Kyllä totuudessa pysyminen on ihan yhteinen intressi tässäkin keskustelussa. Tämän keskustelun aikana mm. näkee aika selvästi voimakkaan poteroitumisen ilmiön, koska käytännössä argumentit vaan kiertää kehää ja sitten heitellään henkilökohtaisia.

Toisaalta keskustelua ei voi kieltää. Jokaisella on oikeus keskustella tästä keissistä ja sinänsä keskustelu ei varmasti ole haitallista eikä Tappara ole syytön keskusteluun. Sen sijaan halu tahallisiin väärinymmärryksiin on aika voimakas. Huomaan kyllä selvästi, ettei kommentteja edes lueta vaan luetaan yksi lause ja ruvetaan paukuttamaan "faktoja." Rautakorpi ja Tappara ovat myöntäneet tämän yhden tapauksen, josta tässäkin ketjussa puhutaan. Jos esittää näkemyksen, että Rautakorpi & Tappara ovat tällaista toimintaa tehneet laajamittaisemminkin niin sitten siitä luonnollisesti pitää esittää faktaa. Se on aika kova syytös.

Vertaan sitä nyt näin:
Jos syytetty myöntää yhden murhan oikeudessa niin ei sieltä yleisöstä voi huutaa, että on varmasti murhannut seitsemän muutakin. Ne syytökset täytyy osoittaa todeksi ja todistusvelvollisuus ei ole syytetyllä. Tapparan ei tarvitse todistaa, ettei se ole laajamittaisesti tämän tapauksen lisäksi rikkonut koronakaranteenia tai -eristystä. Sen sijaan niiden nimimerkkien, jotka Tapparaa & Rautakorpea tästä syyttävät totta kai pitää todistaa se, että toiminta on ollut laajamittaista.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näiden muutamien Tamperelaisten juttuja lukiessa tulee kyllä mieleen että onko siellä kaikki hyvin? Aivan käsittämätöntä valkopesua tämän jutun suhteen. Kun aletaan väittämään että "kyllä muuallakin" ollaan jo aika vaarallisilla vesillä.
Helvetin iso moka on käynyt eikä siitä selittelyllä pitäisi selvitä mutta niin vaan tuntuu tämä tämä yksi mulkku selviävän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös