"Olet aika ahkerasti esim Jatkoaikaan kirjotellut. Vähän sivusta seuraajana aktiivisesta kommentoinnistasi johtuen välillä on haissut vähän siltä, että porukalla teikäläistä provosoidaan. Ota aikalisä. Oleellinen on tästä asiasta jo kirjotettu".
Linkki olisi toiminut paremmin. Itse asiassa esimerkkiksi on mitä loistavin, koska jouduin oikein useamman kerran lukemaan ennen kuin ymmärsin, mitä kommenttia tarkoitit. Tässä vaiheessa lienee paikallaan hieman himmata sinun toimintaasi ja juuri sinun tapasi hakea tätä esimerkkiä osoittaakin upeasti, miksi asioihin kannattaa tutustua ennen kuin niistä tekee johtopäätöksiä. Olet nimittäin tulkinnut ko. nimimerkin toiveen ihan oikein. Se, mikä olisi vaatinut sinua rekisteröitymään tappara.co-palstalle ja tutustumaan hieman laajemmin asioihin niin tietäisit myös seuraavat asiat:
Kyseinen nimimerkki ei ole Tappara-fani vaan Ilves-fani.
Kyseinen nimimerkki seuraa tätä kohua ulkopuolisen näkökulmasta ja todennäköisesti hänelle tämä asia ei ole hänelle samalla tavalla tärkeä kuin se on ehkä minulle henkilökohtainen ja tärkeä, koska seuraan Tapparaa.
Olet siis tulkinnut häntä ihan oikein, mutta kuten itse asiassa kaikissa muissakin kommenteissasi sorruit nyt ihan samaan kun täälläkin eli teit johtopäätöksiä pienellä otannalla etkä ottanut selvää tässä tapauksessa varsin tärkeästä asiasta. Tosin kyseinen nimimerkki on ihan asiallinen keskustelija ja varmasti hän toivoi minun parastani, kun toivoi, etten ottaisi tähän keskusteluun kantaa.
ettet oikeasti kykene hahmottamaan sinulle rakkaan seuran toiminnan vääryyttä? Eihän tämä homma nyt toimi, eikä todellakaan voi toimia niin, että joku tai jotkut lääkärit voivat halutessaan tai ”tilanteen niin vaatiessa” lähteä kumoamaan kenenkään karanteeneja. Eristys on eristys ja silloin ollaan poistumatta kotoa/vakimajapaikasta yhtään mihinkään ja karanteeni on karanteeni, jolloin ulkona voi käydä haukkaamassa happea, mutta perheen ulkopuolisiin ihmisiin täytyy pitää vähintään 2m turvaväli. Et voi käydä koulussa, töissä tai harrastuksissa, se mainitaan ihan selvästi. Laitan tähän vielä THL:n ohjeistukset, jos jollekin on edelleen epäselvää:
Minulle taas tulee sinun kommenteistasi sellainen mieleen, ettet
oikeasti kykyne hahmottamaan, ettei tuossakaan
@Kukko kommentissa yritetä muuttaa asian tilaa millään tavalla. Tappara on toiminut väärin ja täällä ei ole yhtäkään kommenttia keneltäkään, jossa asian väitetään olevan millään muulla tavalla. Koska sinulla on teemasta paljon asiaa ja näkemyksiä niin ole hyvä ja osoita nyt kaikki ne kommentit täältä Tappara-faneilta, joista voidaan ilman
sinun värikynääsi aukottomasti tulkita, että Tapparan toimintaa
ei ole tuomittu.
Siitä olen sinun kanssasi täysin samaa mieltä, että sinänsä spekulointi sillä, kuinka laajasti erilaisia karanteeni- ja eristysrikkomuksia tapahtuu muualla yhteiskunnassa, ei ole kovin viisas veto
@Kukko osalta. Joskin asiaa voi pohtia, muttei tässä ketjussa tai ei se tähän ketjuun kuulu. Asia on kuitenkin siltä osin täysin selvä, että siihen liittyy lainsäädäntöä ja lainsäätäjä on säätänyt tästä rangaistukset. Ja tosiaan rangaistukset on säädetty teosta ja seuraukset kärsitään teon mukaisesti.
Koskee myös Jukka Rautakorpea ja Tapparaa.
Edelleen viitaten kommenttiin, jota nyt kommentoit - se ei millään tavalla ota kantaa siihen, etteikö Tappara tai Jukka Rautakorpi olisi toiminut väärin. Miksi haluat viedä keskustelua johonkin, mistä et itsekään tiedä?
Nää sun jutut on ihan älyvapaita, kun mitään tuollaisia ehdottamiasi juttuja, kuten ”aikanaan reenauttaminen” ei oikeassa maailmassa ole olemassa. Mitä se edes tarkoittaa? Jos jotain tulkinnanvaraa olisi tai ohjeistuksissa olisi oikeasti jotain epäselvyyksiä, kai Tappara olisi niistä heti sanonut, eikä ottanut tällaista paskamyrskyä niskaansa ja virheitä omaan piikkiinsä. Jos olisi ollut pienikin mahdollisuus selvitä kuivin jaloin, luuleeko joku, ettei Rautakorpi olisi siihen tarttunut? Nytkin sitten tunnustettiin pitkin hampain, mutta vasta sen jälkeen, kun kävi ilmi, ettei pikkulapsuksen myöntäminen riittänyt.
Tässä taas itse otat hyvin voimakkaasti kantaa koko kiekkoa koskevaan asiaan. Tapparan tapaus on nyt tullut ilmi ja Tappara kantaa siitä kaikki seuraukset. Sitähän me emme tiedä, onko muualla toimittu näin ja onko vastaavaa harkinnan pettämistä tapahtunut. Se on spekulaatiota, mutta onhan se mahdollista, että muuallakaan ei ole kaikkia karanteeni- ja eristämissääntöjä koko pandemian ajan noudatettu. Se on itse asiassa jopa todennäköistä, että muuallakin on sattunut jotain, mutta se ei vaan ole tullut kenenkään tietoon. Mutta siinä olet ihan oikeassa, ettei se ole mikään puolustuspuhe Tapparalle. Tappara jäi kiinni ja myönsi sitten teot. Se, kuinka moni muu ei ole jäänyt kiinni tai missä kohtaa Tappara myönsi syyllityytensä ei enää tässä kohtaa ole kovin tärkeää. Syyllisyys on myönnetty, asian tiimoilta on ryhdytty toimenpiteisiin, virheen tehnyt on ottanut siitä henkilökohtaisen vastuun ja saanut siitä varoitukset. Tappara on saanut sakon ja rikosoikeudellinen prosessi on edessä ja sen rangaistukset jäävät vielä nähtäväksi.
-------------------------------------------
Tässä ketjussa kuitenkin suurempi uhka kuin yksittäisen Tappara-fanin irtoaminen todellisuudesta on muutaman muun aktiivisen nimimerkin paisuttelu & asian ympärillä vouhkaaminen. Jos on tässä ketjussa samaan aikaan huolissaan Tapparan/Rautakorven virheen laadusta ja sen vaikutuksesta jääkiekkoon & jääkiekon tulevaisuuteen ja maineeseen niin samalla pitää vähintään olla todella huolissaan siitä, kuinka internetissä nimettömänä ja kasvottomana levitetään tahallaan ja tarkoitushakoisesti virheellistä tietoa ilman evidenssiä.
Ja viimeksi - se, että suhtautuu nihkeästi jonkun asian paisutteluun & faktojen vääristämiseen ei tarkoita, että samalla vähättelisi koronavirusta tai poistaisi Rautakorven tai Tapparan toiminnan moitittavuuden. Täällä (ja valitettavasti monessa muussakin paikassa) on herännyt hyvin valitattava ilmiö, jossa faktoja pyydettäessä siirrytään henkilökohtaiseen ajojahtiin ja toisaalta samalla syytetään erittäin laajaa ihmisjoukkoa jonkun asian vähättelystä. Minä olen varmasti sen kaiken ansainnut, mitä minä saan, kun asiasta suuni avasin, mutta vedän rajan siihen, ettei sen nimissä kannata/saa ketään muuta leimata Tappara-yhteisöstä.