Tappara päästi koronaan sairastuneet juniorit harjoittelemaan

  • 194 587
  • 1 661

Paatelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Edit. Ketään ei jätetä yksin!

Noi Koronaan sairastuneet tarvitsisi oikeasti vähän jättää:)

Toimitusjohtajaan väkisinkin kääntyvät katseet tässä viestinnässä, kun ei ole saanut rivejään ruotuun. Aika monesti kriisissä sovitaan, että on vain se yksi henkilö, joka antaa lausuntoja aiheesta ulospäin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En oikein ymmärrä, miksi osa Tapparan kannattajista yrittää selvää perseilyä valkopestä ja vielä enemmän huvittaa nämä yritykset syyttää Ilvestä tai heidän kannattajia, koska kateus. Kyllä tässä paska on nyt vain ja ainoastaan Tapparan housussa ja tuntuu, ettei sitä saada pois ollenkaan, levitetään vain kokoajan enemmän, kun kukin toimia sooloilee omiaan.

Hieman ylempänä @Ishmael kertoo hyvin, miten asia olisi voitu ja pitänyt hoitaa..
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on Tapparan asiat niin pahasti sekaisin, että Rautakorven sakot tai ehdollinen linnareissu on pienin asia mitä voi tapahtua.

Järkyttävää paskaa Tapparan toimistolta tulee.
Ihan rohkeasti Jani nyt vaan. Vai etkö vieläkään ole keksinyt mitään? Nyt sitten kun joku kyselee paskanjauhantasi perään niin ohitetaan vaan ja mouhotetaan eri asiasta?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tuo on kyllä hyvä tuo "kaikki tekevät virheitä" -kortti, koska näinhän se on. Se antaa oikeutuksen tehdä paljon itsestään kivoja asioita. Vaikkapa kusaisemaan parvekkeelta välittämättä kulkeeko siellä alhaalla muita ihmisiä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kriisiviestinnällä olisi voitu pelastaa paljon jo ennen kuin päätettiin lingota koko pökäle tuulettimeen.

Todella olennainen koko viesti. Kysymys sangen raadollisesti ei ole siitä, miten asia on vaan miten asia nähdään julkisuudessa. Sisäisesti pitää tietää mitä oikeasti tapahtui ja sitten mietitään yhdessä, miten vahingot voidaan minimoida, millä yhtenäisellä julkisuustrategialla. Tässä tapauksessa on käynyt ihan tyypillisesti eli organisaatio ryhtyy sekavaan kilpipuolustukseen, tieto ei kulje sisäisesti ja annetaan vähittäin periksi paineen alla kun uusia tietoja tihkuu. Ja tälläinen heikkouden osoittaminen todellakin innostaa mediaa jahtiin, tulee piraija-ilmiö, veritippoja vedessä. Päämäärä olisi siepata narratiivi jotakuinkin välittömästi, osoittaa näyttävää ja uskottavaa katumusta ja ilmoittaa samalla näyttävistä korjaavista toimenpiteistä ja hyvityksistä, ollaan sitten sisäisesti mitä mieltä tahansa kohun oikeutuksesta.

edit: Ja tässä tilanteessa asialla siis on sitä substanssia - pitkittyneessä pandemia-kriisissä koko yhteiskunnan hermot ovat erittäin kireällä ja sitten rikotaan räikeästi ei karanteenia vaan eristystä - tämä aspekti olisi Tapparassa pitänyt välittömästi sisäistää, en tiedä onko organisaatiossa media-konsulttia, mutta luulisi että on, ja jos ei tähän herännyt niin sitten kylmästi vaan potkut
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ihan rohkeasti Jani nyt vaan. Vai etkö vieläkään ole keksinyt mitään? Nyt sitten kun joku kyselee paskanjauhantasi perään niin ohitetaan vaan ja mouhotetaan eri asiasta?
Mitä minun pitäisi keksiä?

Ymmärrätkö oikeasti miten käy normaalissa työelämässä jos esimies laittaa sairaat alaikäiset töihin?
Kyseinen esimies saa poikkeuksetta potkut kun kyse on tietoisesta ratkaisusta ja perään tulee vähintään sakkoja.
Tämä on juuri käynyt Tapparan osalta mutta, joku vielä kehtaa puolustella asiaa.

Ongelma ei ole tuo Tapparan toiminta sinänsä paska on tuulettimessa vaan se, että tulee heijastumaan kaikkien muiden seurojen toimintaan.
Myös heidän tekemiset tullaan tutkimaan ja se on vain ainoastaan Tapparan syytä, eikä Tapparan toiminta vaikuta siltä, että tämä oli ainut juttu.

Tappara sen sijaan selittää, että on tehty sisäinen tutkimus ja silti päävalmentaja päästä suustaan tuollaisia sammakoita. Tapolan olisi pitänyt todeta, että vain toimitusjohtaja kommentoi asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä minun pitäisi keksiä?

Ymmärrätkö oikeasti miten käy normaalissa työelämässä jos esimies laittaa sairaat alaikäiset töihin?
Kyseinen esimies saa poikkeuksetta potkut kun kyse on tietoisesta ratkaisusta ja perään tulee vähintään sakkoja.
Tämä on juuri käynyt Tapparan osalta mutta, joku vielä kehtaa puolustella asiaa.

Ongelma ei ole tuo Tapparan toiminta sinänsä paska on tuulettimessa vaan se, että tulee heijastumaan kaikkien muiden seurojen toimintaan.
Myös heidän tekemiset tullaan tutkimaan ja se on vain ainoastaan Tapparan syytä, eikä Tapparan toiminta vaikuta siltä, että tämä oli ainut juttu.

Tappara sen sijaan selittää, että on tehty sisäinen tutkimus ja silti päävalmentaja päästä suustaan tuollaisia sammakoita. Tapolan olisi pitänyt todeta, että vain toimitusjohtaja kommentoi asiaa.
Se että sinun mielestäsi Rautakorven linnatuomio on pienin asia mitä voi käydä tästä. Potkut eivät todellakaan ole isompi asia kun linnatuomio joten puhuit jo paskaa samantien. Yhtään isompaa asiaa kun linnatuomio et ole vieläkään keksinyt joten jatka ihmeessä rypistelyä jos nyt edes yhden keksisit kuin pienin mahdollinen.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi Tapparan sitten pitäisi pyydellä anteeksi? Sitähän täällä on vaadittu, että Tappara oikeasti pyytäisi anteeksi eikä vähättelisi asiaa. Kuitenkaan sillä loppujen lopuksi ole merkitystä? Minkä takia täällä sitten porataan?

En rehellisesti pysy enää kärryillä mitä Tapparan nyt pitäisi vielä tehdä että tyytyväisyys saadaan? Rautakorvelle olisin itsekin antanut monoa, mutta näitä vinkumisia lukiessa ihan hyvä ettei saanut.

Osalle porukasta täällä kyse ei ole misään vaiheessa ollutkaan siitä, mitä Tappara voisi tehdä asian korjaamiseksi tai miten ja kenen pitäisi rankaista. Tämä pyörii aikansa, kunnes esiin tulee joku uusi asia, josta voi närkästyä ja jossa ilmenevän pahuuden rinnalla voi itse tuntea moraalista korkeatasoisuutta. Edes rautakorven itseristiinnaulitseminen ei muuttaisi asiaa miksikään, se olisi joko väärin motiivein tehty taikka yritys siivota koko roska maton alle.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Sinä päivänä kun olen kateellinen Jukka Rautakorvesta organisaatiossa, niin on aika vaihtaa lajia ja luultavasti harkita lääkitystä. Mutta siis kateuttahan tämän on pakko olla. Meitä näsinneulattomia vaan vituttaa, kun eivät itse keksineet rikkoa karanteenisääntöjä.

Lisäksi "Olen pahoillani negatiivisesta julkisuudesta ja siitä, että sinä pahoitit mielesi" ei ole anteeksipyyntö. Tai siis onhan se, mutta se on samanlainen "Anteeksi-sana lähitaisteluvälineenä" kuin vaikka keskustelupalstalla viestin aloittaminen tyyliin: "No anteeksi vain, mutta mielestäni...".
Kaipa senkin voi anteeksipyynnöksi laskea. Ja täyden vastuun kantaminen varmaan näyttäytyy siinä, että sanotaan: "Tietoisesti emme mitään väärää tehnyt. Tämä nyt oli tällainen möhläys."

Itse olen ravintola-alalla (lomautettuna ja Ässätkin pelaa pisin helvettiä, mutta onneksi saa olla kateellinen Tapparalle). Jos meillä ravintolapäällikkö ottaisi kaksi 17-vuotiasta kesätyöläistä aamulla hyllyttämään tuotteita kun heillä on karanteeni päällä, niin voi sitä kateellisten määrää. Ei ihan välttis selviäisi kirjallisella varoituksella.
Emme enää tee ratkaisuja vain ravintolan näkökulmiin ja kilpailullisiin tavoitteisiin pohjautuen.
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Tottahan se on että Tappara organisaationa määrittelee, mikä on sopiva sanktio Rautakorvelle tässä tilanteessa, ei media tai jatkoaikaan kirjoittavat kiekkofanit. Tässä tapauksessa on katsottu kirjallisen varoituksen riittävän, joten homma siltä osin ok.

Mutta sitten pitää organisaation perse kestää merivettä sponsoreiden lähtemisen ja median kirjoittelun muodossa, ja sisäistää että ihan kaikki ei välttämättä tykkää tällaisesta, ehkä jopa hieman porilaisesta "jos ei kelpaa ni sit voi painuu vittuun"-mentaliteetista.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Sen verran pitää Tapolan lausunnon kohua torpata että kyllähän hän puhuu tapparan kannattajista tai ainakin näin asian ymmärrän.

Tapola puhui tukijoista ja kannattajista.

Tapolan lausunto kuului sanatarkasti näin:
Juontaja:
"Tässä nyt on Tapparan yllä jonkinlaista turbulenssia ollut näin nätisti sanottuna. Onko se vaikuttanut nyt millään lailla tohon urheilulliseen puoleen?"

Jussi Tapola:
"No ollaan me oltu myrskyn silmässä aikaisemminkin ja välillä syyttä ja välillä syystä. Ja nyt tää tietysti me ollaan oltu siellä myrskyn silmässä syystä mutta se kokemus mulla on Tapparasta monen vuoden ajalta että kyllä tää vaan yhdistää meitä ja tavallaan ne ketkä ei oo Tappara-sydämisiä niin ne häipyy pois ja ne kenellä on oikea Tappara-sydän niin ne vaan menee lähemmäs toisiaan ja meillä on onneks hyviä tukijoita ja kannattajia, jotka ymmärtää, että virheitä tehdään joskus jokainen ihminen ja sitten kun ne myännetään rehdisti ja seistään niitten takana niin se Tappara-sydän ei siitä mihinkään katoo vaan entistä vahvistuu ja jos joku katoo niin sitten hänen Tappara-sydän ei oo niin kovin hyvä ollutkaan."

Terveystaloa ei mainita nimeltä, mutta kyllähän tuossa annetaan ymmärtää, että Terveystalo oli huono tukija, jolla ei ollut Tappara-sydäntä. Tapolan lausunnosta jää vaikutelma, että piikki oli kannattajien lisäksi suunnattu myös niille tukijoille, jotka eivät halua upota Tappara-laivan mukana noin kuvainnollisesti ilmaistuna. Terveystalo on käsittääkseni se taho, jonka reaktiosta kaikkein näkyvimmin on uutisoitu, joten mihin muuhun tuon lausunnon voisi julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella yhdistää?

Mediatilaisuuden voi itse katsoa tuolta:
Lehdistötilaisuus: Lukko - Tappara
 
Viimeksi muokattu:

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen kannattajien moraaliposeeraus on kyllä huvittavaa. Oman seuran lääkäri päästää koronasta kärsineen pelaajan pelaajan liian aikaisin kaukaloon ja loppukauden sivussa. Lisäksi joukkueen jäsen on vähät välittänyt mahdollisuudesta välttää korona viimeiseen asti, että kausi saataisiin pelattua. Nyt on sitten joukkue karanteenissa.

Korjauksena ehdottaisin lääkärin kenkimistä ja sisäistä tutkintaa joukkueen tekemisistä.
Ei vittu...toivottavasti et ole Tapparan toimistolla töissä...
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kyllähän tuo Tapolan eilinen puhe tässä ihmiskunnan pandemia -tilanteessa oli lapsellisuudessaan ihan käsittämätöntä. Ei kaukana ollut, ettei omista sanoistaan liikuttuneena tirahtanut itkuun. Tapparasydän, voi helvetti sentään.

Jussi, aikuinen ihminen. Ei näin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Se että sinun mielestäsi Rautakorven linnatuomio on pienin asia mitä voi käydä tästä. Potkut eivät todellakaan ole isompi asia kun linnatuomio joten puhuit jo paskaa samantien. Yhtään isompaa asiaa kun linnatuomio et ole vieläkään keksinyt joten jatka ihmeessä rypistelyä jos nyt edes yhden keksisit kuin pienin mahdollinen.
Uskoisin, että @Jani82 tarkoittaa Tapparan julkikuvan kannalta mahdollinen Rautakorven linnatuomio ei ole isoin asia, Rautakorven kannalta tuo toki olisi iso asia. Tapparalla on kuitenkin lausunnoissaan muutakin mietittävää, kuin Rautakorven kohtalo juridisesti.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Alkaa siellä argumentit loppua vai miksi mennään henkilökohtaisuuksiin? :)
Älä oikeasti jeesustele iso mies.
Tuossa nyt ei ollut mitään henkilökohtaisuutta, vaan aito kysymys/toteamus. Vai onko sittenkin Tapparan toimistossa toimiminen suurin pahe ja jos tätä epäilee, niin kyseessä on henkilökohtainen hyökkäys?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Uskoisin, että @Jani82 tarkoittaa Tapparan julkikuvan kannalta mahdollinen Rautakorven linnatuomio ei ole isoin asia, Rautakorven kannalta tuo toki olisi iso asia. Tapparalla on kuitenkin lausunnoissaan muutakin mietittävää, kuin Rautakorven kohtalo juridisesti.
Olisihan tuo nyt Tapparan julkikuvan kannalta ja oikeastaan kaikelta muultakin kannalta aivan jumalattoman iso asia. Ennennäkemätön koko Suomalaisen kiekkotaipaleen osalta. Jos liigaseuran johtohenkilö seurassa tekisi teon suoraan liitänässä työhönsä josta joutuisi linnaan niin se olisi aivan jumalattoman iso asia ja uutinen tässä maassa. Joten en todellakaan osta tuota selitystä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olisihan tuo nyt Tapparan julkikuvan kannalta ja oikeastaan kaikelta muultakin kannalta aivan jumalattoman iso asia. Ennennäkemätön koko Suomalaisen kiekkotaipaleen osalta. Jos liigaseuran johtohenkilö seurassa tekisi teon suoraan liitänässä työhönsä josta joutuisi linnaan niin se olisi aivan jumalattoman iso asia ja uutinen tässä maassa. Joten en todellakaan osta tuota selitystä.
Tuo tuomio jos tulisi, ei todellakaan tule nopeasti. Joten tässä hetkessä tämän ei pitäisi painaa Tapparan viestinnässä pätkääkään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa nyt ei ollut mitään henkilökohtaisuutta, vaan aito kysymys/toteamus. Vai onko sittenkin Tapparan toimistossa toimiminen suurin pahe ja jos tätä epäilee, niin kyseessä on henkilökohtainen hyökkäys?

A) Vaikka olisin Suomen jääkiekkoliiton palkkalistoilla niin se ei kuulu sinulle tuon taivaallista
B) Asialla spekuloiminen on henkilökohtaista ja täysin irrelevanttia käsittelyssä/keskustelussa olevan asian kannalta

Minun ei tietysti tarvisi tällaisiin syytöksiin vastata, mutta voin kertoa, että Tappara ei maksa palkkaani & keskustelen Jatkoaika.comissa ihan yksityishenkilönä ja Tappara-fanin ominaisuudessa. Muiden asioiden arvuuttelu on paitsi lapsellista on tahallista keskustelun vääristämästä ja keskustelun viemistä uralle, jolla ei ole mitään tuloksia.

Toisaalta minä toki olen täällä yhden ison ihmisen asialla eli peterran ja puhun kovaan ääneen, joten minulle tulevat henkilökohtaiset kuittailut ja kyseenalaistukset ovat sinänsä ihan ok. Onko minun tarkoitusperieni arvuuttelu kuitenkaan tämän homman pihvi? Mitä sellaista sinun kommenttisi tähän toi ja minun siihen vastaukseni, joka liittyy itse ketjuun millään lailla? Niinpä niin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jussi Tapola kommentoi, että ne joilla ei ole Tappara-sydäntä, lähtee tukijoista. Voiko enää ylimielisemmin kommentoida tällaisessa tilanteessa?

Olin joskus täysin varma ettei nelikkoa JYP-Kohelorahat-Holtari-ylimielisyys ylitetä helpolla, mutta Tappara vetää nyt hyvin. JYPissä sentään vain höhöteltiin liian hyvään tottuneille faneille, mutta nyt ollaan ihan uusissa sfääreissä.

Kenestä Tapparan organisaation jäsenestä tehdään se oppikirjamainen uhriutumishaastattelu synkillä väreillä ja vakavilla ilmeillä? "Olen syvästi ahdistunut ja masentunut" -otsikko tietty. Tuohan on se seuraava steppi.

Tässä casessa Rautakorpi ulos ja julkisuuteen tieto että vihkoon vedettiin ja otetaan jälkilöylyt vastaan. Mitä jos olisi heti aluksi tehty noin?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Minun ei tietysti tarvisi tällaisiin syytöksiin vastata, mutta voin kertoa, että Tappara ei maksa palkkaani & keskustelen Jatkoaika.comissa ihan yksityishenkilönä ja Tappara-fanin ominaisuudessa. Muiden asioiden arvuuttelu on paitsi lapsellista on tahallista keskustelun vääristämästä ja keskustelun viemistä uralle, jolla ei ole mitään tuloksia.
Hyvä tietää! Asiaa oli mielestäni kuitenkin relevanttia epäillä, kun puhuit meillä muodossa koskien Tapparaa, täten voi perustellusti olettaa, että olet Tapparan palkkalistoilla.

Mutta puolestani voidaan jatkaa pääaiheen käsittelyä.
 

Karmea Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ässät
Alkaa siellä argumentit loppua vai miksi mennään henkilökohtaisuuksiin? :)
Älä oikeasti jeesustele iso mies.
@peterra on ehtinyt pelata melkoisen keskusteluketjun värisuoran tähän aamuun. Aloitettiin tyylikkäästi uhriutumalla, haukuttiin toista keskustelijaa tyhmäksi, vaadittu muilta konkretiaa, pelattu kateuskortti, moraaliposeerattu ja sitten syytetään muita argumenttien puutteesta. Olisko tähän loppuun dramaattinen "te ootte kaikki ihan tymiä, meen pois, mulla on elämä" poistuminen?

Voisiko kuitenkin olla niin, että keskustelu ei johdu Tapparasta (kaikki on vaan kateellisia meille) vaan siitä mitä Tappara on tehnyt (ja jättänyt tekemättä).
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Terveystaloa ei mainita nimeltä, mutta kyllähän tuossa annetaan ymmärtää, että Terveystalo oli huono tukija, jolla ei ollut Tappara-sydäntä.

Varmaan Tapparan myyntiosastolla kannattaa päivittää yhteistyökumppanuuden sopimuspohjat, ja sinne ruksattava kohta "Yrityksellämme on Tapparasydän: kyllä/ei".

Jos ei ole, niin Tappara pidättää oikeuden vittuilla mahdollisissa konfliktitilanteissa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aloitettiin tyylikkäästi uhriutumalla, haukuttiin toista keskustelijaa tyhmäksi, vaadittu muilta konkretiaa, pelattu kateuskortti, moraaliposeerattu ja sitten syytetään muita argumenttien puutteesta. Olisko tähän loppuun dramaattinen "te ootte kaikki ihan tymiä, meen pois, mulla on elämä" poistuminen?

Aika kehnosti on konkretiaa tullut. Toistaiseksi konkretiaa olen saanut sen verran, että Rautakorvelle potkut ja sillä hyvä, muu ei riitä. Kiitos kuitenkin, että asiani kiinnostaa sinua näin paljon ja huomaan, että panostani on kaivattu, koska selvästi jokaiseen kommettiin tartutaan uutterasti kiinni. Mietipä nyt kuitenkin vielä uudestaan :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös