Kuulostaa ihan hullulta. Jos juttu pitää paikkansa, niin Tapola on seonnut.
En tiedä, mutta yleensä tämä toimittaja on ollut hajulla, mitä oikeasti tapahtuu taustoilla. Toisaalta jääkiekossakin on kyse inhimillisestä toiminnasta ja viime kausi oli monella erilaisella tavalla Tapparalle hyvin vaikea. Minä en kuulu sisäpiiriin, joten on mahdotonta arvailla taustoja, mutta viimeinen asia, mitä Tappara tarvitsee on kriisiä.
Tässä täytyy oikeasti asetella sanansa tarkasti, koska en tiedä yhtään mistään mitään niin ollaan vaarallisilla vesillä. Tappara kuitenkin tarvitsee muutosta ja se on ihan tosiasia - kaikella on aikansa. Se tapparalaisuus joka henkilöityy Kuuselaan & Peltolaan - eihän sitä pysty edes kuvailemaan. Tapolakin on mestaruusvalmentaja. Kuitenkin kannattaa huomata viime kaudella, että ihan peliä katsomalla näki, että joukkueessa vedettiin eri suuntiin. Uskoin itse ulkkarit ja Peltola / Kuusela vei eri suuntaan, mutta ehkäpä tilanne onkin niin, että Tapola ja pelaajat vievät eri suuntiin.
Kuusela & Peltola - tapparalaisuuden syvä olemus. En usko, että Tapola kyseenalaistaa tätä sekuntiakaan. Mutta aika on sellainen, että heidän pitää johtaa toisenlaista peliä ja kuria kuin se, jota Tapparassa on viime vuosina nähty. Tappara on tullut tutuksi siitä, että syksyllä eivät pelit nappaa ja sitten joudutaan koko kausi juoksemaan sarjataulukkoa kiinni. Onko Tapparalle täysin ennennäkemätön tilanne, että pelaajat eivät näytä olevaan kenenkään takana syksyllä? Nykyajan jääkiekossa 45 pelin pelaaminen ei riitä - pitää pelata 60.
Itse olen ollut katsomosta joskus havaitsevinani, että kun uusia pelitavallisia kuvioita harjoitellaan peleissä niin joskus juurikin Kuusela & Peltola ovat olleet vastahankaan eivätkä ole pelanneet "edeltä" tätä peliä. No niin jätänkin spekulaation tähän ennen kuin se muuttuu vaaralliseksi.