Aiemmin oli nelosessa/poppareilla sitä lunastamatonta potentiaalia ala Green/ Marjamäki/Karjalainen, että homman napsahtaessa saattaisi pystyä isompaankin rooliin.
Sanoisin ehkä hieman näsäviisaasti ja erityisesti rumasti jälkiviisaana, että eihän Greenin suunniteltu rooli missään nimessä ollut tuo nelossentteri viime kaudella. Green itse asiassa yritettiin ja ajateltiin ihan ensimmäisen kahden ketjun sentteriksi Malisen ja Järvisen rinnalla, jos katsotaan ihan sitä alkuperäistä viime kauden kokoonpanoa. Viime kaudellahan meillä oli sentterit Green, Malinen, Järvinen ja Tuominen alkukaudesta, jos ihan tarkkoja ollaan. Sentteriongelma oli tiedossa heti kauden alussa, että yllätyksenä se ei tullut, joten Greenin sopimusta itse asiassa aikaistettiin (hänenhän piti alunperin saapua vasta verorajalla) Siinähän sit tapahtui erinäisiä asioita ja mielenkiintoisia juttuja, jonka seurauksena Green lopulta valahti jouluun mennessä nelossentteriksi roolissaan ja vastaavasti Järvinen ja Malinen pysyivät kärkiketjujen senttereinä. Kolmossentterinä pelasi suurimman osan kaudesta Peltola ennen kuin Dixon hankittiin ykkössentteriksi joukkueeseen.
Green siis itse asiassa lopulta päätyi Tapparassa kauden edetessä nelossentteriksi ja oli siinä varmasti liigan paras, mutta eihän häntä niillä spekseillä ollut joukkueeseen hankittu. Karri Kivi mainitsi jossakin haastattelussa Ruudun pelin yhteydessä, että on todella "turhauttavaa" Liigalta, että monet joukkueet hankkivat nelosketjuun ulkomaalaisia pyörimään, koska markkinat kotimaassa eivät todellakaan ole tyhjät sen suhteen, että pitäisi hankkia nelosketjuun ulkomaalaisia.
Toki, jos nyt puhtaasti menestystä halutaan tavoitella niin se sentteri neloseen on oikeastaan ainoa hankittava tai vaihdettava asia, mutta se voi rikkoa montakin asiaa joukkueessa, jos sinne hankitaan ns. hyvä ukko kärkkymään aikaa. Sitten kun siellä on kova taso kärkkymässä perässä, kun löytyy jo omasta takaa sentteri/laituri JMJ, jolle ei löydy paikkaa sentterinä kaikkien ollessa terveenä niin luulisin, että vähätkin rahat kannattaisi mieluummin laittaa pakkiin.