Mihin perustat tämän? Joukkue vetäisi aika pitkän voittoputken juuri, eikä peli Jyväskylässäkään ollut huono.
No jos puhutaan puhtaasti Teemu Aallosta yksilönä ja siitä mitä hän tuo, tai hänen pitäisi tuoda, joukkueelleen niin kyllähän hyökkäyspelaaminen on se Aallon erikoisosaamisalue. Etenkin loistavan viime kevään jälkeen odotin, että Aalto olisi pystynyt heti kauden alusta olemaan johtava pelaaja (vrt. Tuukka Mäntylä) ja pelillisen esimerkin näyttäjä mutta toistaiseksi hän ei ole kyennyt ihan siihen.
Kuten on puhuttu niin jokunen isokaan virhe ei isossa kuvassa haittaa niin kauan, kun vastapainoksi syntyy tehopisteitä ja kyllähän Aallon pitää onnistua esimerkiksi ylivoimilla nähtyä paremmin. Tässä mielessä hyödyt eivät ole vielä korvanneet haittoja.
Tässä kannattaa vielä muistaa, että Teemu Aallon ja Pasi Puistolan rooli on sellainen, että vaatimukset ovat heti kovemmat kuin vaikkapa Nick Bailenilla. Kuten sanottu niin nyt on nähty jo väläyksiä siitä mihin Aalto-Puistola-pari pystyy parhaimmillaan mutta suoritustaso ailahtelee.
Minusta se kärkipelaajien suorittaminen heijastelee kuitenkin aina koko joukkueeseen, jos nämä pelaavat ns. voittavaa jääkiekkoa niin se nostaa kollektiivista itsetuntoa ja jos tilanne on päinvastoin niin se aiheuttaa pientä epävarmuutta aina. Kun joukkue näkee, että heidän parhaat pelaajansa ovat parempia kuin vastustajan vastaavat niin se on iso voimavara.
Minä itse lähden aina siitä, että ykkösketjun on voitettava omat match-upinsa ja voitettava pelejä. Sekä runkosarjan, että playoffien alussa toistuu usein se, että juuri tämä kärkiketju on vähän "unessa" ja silloin arvoon nousee se rosterin syvyys. Kuitenkin mitä pidemmälle mennään kummassakin tapauksessa niin mestaruuksia voittavat viime kädessä juuri ne joukkueet joiden ykkösviisikot ovat tulessa.
Kaikesta huolimatta muistetaan, että kausi on vasta poikanen joten ei tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä, nyt voimme pohtia ainoastaan sitä mitä toistaiseksi olemme kentällä nähneet. Itse voisin sanoa peräti ettei yksikään kenttäpelaaja, ehkä Pekka Saravoa, Jukka Peltolaa ja Olli Palolaa lukuunottamatta, ole vielä onnistunut omassa roolissaan täysin ja sehän on Tapparan kannalta vain hyvä asia, tuon joukkueen potentiaali on huima.