Tappara - HIFK 30.10.2003

  • 34 023
  • 252

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
case Karalahti, yksi näkökulma

Suoraan asiaan eli tuohon Karalahden toimintaan. Minusta kaikin puolin hölmö temppu Karalahdelta. Olen samoilla linjoilla Aravirran kanssa siitä, että täysin turha tempaus. Toisaalta koska kyse oli yksinkertaisesti pinnan palamisesta, ei siitä minusta liikaa kannata revittää.

Tätä asiaa voisi tarkastella myös hieman toisesta näkökulmasta. Aika moni Hifk-merkkinen on täällä rientänyt puolustamaan Karalahden toimintaa ja jopa kiitellyt häntä siitä, mitä Karalahti teki. Mun on todella vaikea tajuta mitä kiittelemistä siinä on, että nuhjaa vähän aikaa vastustajan pelaajan kanssa ja hankkii itselleen pelikieltoa. Mitään muutahan Karalahti ei oikeasti saanut aikaan. Mikä tässä siis on se pointti, mistä Karalahtea kannataa kiitellä ?

Pystyn löytämään yhden tahon, joka Karalahtea voisi kiitellä. Tällainen taho on Hifk:n seuraava vastustaja (Lukko ?). Karalahti on joka tapauksessa maajoukkuetason puolustaja ja tällaisen pelaajan poissaolo tuntuu jokaisessa joukkueessa, jopa Hifk:ssa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Lainaus tappara palstalta:
Erätauolla juteltiin parin hifk-fanin kanssa, ja ylpeitähän ne oli heidän Jerestään. Ne sano meille ihan suoraan et "Tää on meidän tiimi, jos me ollaan häviöllä, ni ihan sama kenet hakataan, oli se sit kentän paras tai surkein. Ja ylpeitä ollaan. Tää on Hifk.

Näinkö se on?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jeff
Lainaus tappara palstalta:
Erätauolla juteltiin parin hifk-fanin kanssa, ja ylpeitähän ne oli heidän Jerestään. Ne sano meille ihan suoraan et "Tää on meidän tiimi, jos me ollaan häviöllä, ni ihan sama kenet hakataan, oli se sit kentän paras tai surkein. Ja ylpeitä ollaan. Tää on Hifk.

Näinkö se on?


Jos moinen pitää paikkaansa niin se on täyttä idiotismia ja moukkamaisuutta. Kunnon tusinajanareita pilottirotsit päällä.
Moisilla kommenteilla paljastaa vain oman junttiutensa.
Kaikennäköisiä viheltäjiä sitä liikkuukin vapaana
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti flintstone

Ja se videopätkä mitä mä tuosta Jeren pelleilystä näin niin siinä aloittaja oli Jere eikä Vevu, ensiksi keskialueella Jere yritti ajaa kädet ylhäällä Venäläisen levyksi ja kun se ei onnistunut niin hetken päästä sitten rohkeasti selän takaa uudelleen kultakypärän kimppuun.

Ilman kahta sanaa Jere teki eilen itsestään pellen.

No jos Jere takaapäin kävi kimpuun niin ei ollut eka kerta. Muutama kausi sitten A-J Niemihän sai tuntea Jeren "urhoollisuuden" pelikatkolla kun Jere vetäisi poikittaisella niskaan.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Master Chief
No jos Jere takaapäin kävi kimpuun niin ei ollut eka kerta. Muutama kausi sitten A-J Niemihän sai tuntea Jeren "urhoollisuuden" pelikatkolla kun Jere vetäisi poikittaisella niskaan.

Poikittaisen mailan vastaanottanut pelaaja oli Rami Alanko. Ja Mäkelä heitti Jeren suihkun puolelle. Eikä ollut lähellekkään ainoa joka pääsi suihkuun ennen varsinaisen peliajan päättymistä. Peli taisi päättyä 0-4 Jokereille ja seuraavan päivän iltapäivälehden otsikko taisi olla "Miksi IFK?". Those were the days. Ja tähän niitä....


edit: tpyo
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti mixu
Venäläinenhän se kova kaveri on kun hakkaa mailalla Jeren käteen joka on juuri ollut paketissa.Tappara faneille se tietysti käy kun siellä on kovuus ollut aina tämän tyyppistä.
Tuskin missään muussa joukkueessa arvostettaisiin 190 senttistä ja satakiloista jätkää (MammaMäkinen) jonka ainut kovuus on suunsoittoa ja mailalla lyömistä.

Mihin perustuu käsityksesi, että Venäläinen hakkasi Karalahtea käsille? Näitkö sen paikanpäällä vai päättelitkö sen siitä että hän sai samassa tilanteessa rangaistuksen?

Minä en ole nähnyt enkä kuullut kenekään väittävän, että juuri Venäläinen olisi tehnyt mitään Karalahtea kohtaan. Sen sijaan Mäkisestä uskon hyvin syytökset "pikkusian" pelaamisesta. Kysymys kuuluukin: miksi Karalahti kävi Venäläisen kimppuun, eikä Mäkisen? Juurihan itse otit esiin Mäkisen "Mamman", miksi Jere ei kouluttanut syyllistä, vaan valitsi kohteeksensa yhden joukkueen pienimmistä pelaajista, joka vieläpä on tunnettu hyvänä luistelijana ja taitopelaajana? Olisi edes valinnut Barkovin tai Ojasen, jotka molemmat joskus kahvaavat jäädessään jälkeen vartioitavasta pelaajastaan - tai Kukin tai Kangasniemen?

Voisiko syynä mitenään olla, että Venäläinen on pieni, nuori kokematon tappelija? Olli, Sasha, Kuqi, ja Miska ovat isompia ja kokeneempia, itse pääpirusta puhumattakaan... Joo, kyllähän Karalahti varmasti voittaisi heidät kaikki jos vain viitsisi - mutta miksi ei sitten viitsinyt? Ei kai vain pelännyt? Jos ei, niin miksei...


edit: puuttunut nimi lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Vaughan
Mihin perustuu käsityksesi, että Venäläinen hakkasi Karalahtea käsille? Näitkö sen paikanpäällä vai päättelitkö sen siitä että hän sai samassa tilanteessa rangaistuksen?

Minä en ole nähnyt enkä kuullut kenekään väittävän, että juuri Venäläinen olisi tehnyt mitään Karalahtea kohtaan.

Luultavasti tietolähde on Ilta-Sanomat.

Oli typerä temppu Karalahdelta ja suurin osa sen varmaan Aravirran tavoin myöntää. Silti Karalahti on kova pelaaja ja ihan heti ei unohdu muutamat tärkeät mm-kisamaalit. Huumekohut sun muut on ollutta ja mennyttä. IFK:lle isot pisteet suhtautumisesta tapaus Karalahteen. Puukkoa ei isketty selkään vaan annettiin tukea ja Jeren paluu oli hieno juttu koko liigalle.

Kahvakiekosta on kaikki oleellinen jo sanottu. Tapparan kohdalta leima lähtee joskus, tuskin lähiaikoina. On melko sama, mitä kaukalossa todellisuudessa tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:

krobbe

Jäsen
Peli on pelattu ja mielipiteitä on sinkoillut tosi kiitettävästi tähän ketjuun. Parhaat asiantuntijat tuntuvat löytyvän jälleen kerran näistä tekstiteeveestä ottelun katselleista nuorukaisista, joilla ei itse asiassa tunnu olevan minkään asteista käsitystä mitä Hakametsässä todella eilen tapahtui.

Kahvaus on in, ainakin tappion kärsineen joukkueen kannattajien selityksissä. Täysin mahdotonhan on tietysti ajatuksenakin, että Tappara voitti, koska oli yksinkertaisesti aivan ylivoimainen eilisessä ottelussa.

Törkeyksiäkin eilen nähtiin, sen huonomman joukkueen toimesta. Päähän kohdistuneita taklauksia sekä mailalla, että nyrkein. Moni puolustelee kovasti Karalahden hanskausta vastustajan koon vuoksi. Itse hanskauksessa ei mitään ihmeellistä olekaan, mutta Karalahden toimet ennen lopullista pimahtamista osoittavat selkeästi, että kaikki ei ole ihan kunnossa herran ajatusmaailmassa mitä tulee toisen pelaajan kunnioittamiseen ja nuorille esimerkkinä olemiseen.

Eilisen perusteella täytyykin surulla todeta, että elokuvan Castawayn Hanksin vastanäyttelijällä Mr. Wilsonilla oli selkeästi vilkkaampi aivotoiminta kuin herroilla Karalahti ja Saarinen yhteensä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaskar
Kahvakiekosta on kaikki oleellinen jo sanottu. Tapparan kohdalta leima lähtee joskus, tuskin lähiaikoina. On melko sama, mitä kaukalossa todellisuudessa tapahtuu.

Itse eilen Hakametsässä olleena voin kyllä myöntää, että en mitään yltiöpäistä kahvausta Tapparalta nähnyt. Paljon pahempaakin on kymmeniä kertoja tullut nähtyä, siis monien muidenkin jengien toimesta.
Ja tuosta Jere-Venäläinen -tapauksesta, tai siis siitä mistä se alkoi, on vaikea antaa mitään sen isompia kommentteja, koska kiinnitin tilanteeseen huomioni vasta siinä vaiheessa kun Jeren hanskat olivat jo puolessa matkassa kohti jään pintaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jos minäkin nyt sitten.
Tappara oli täysin suvereeni. Tappara vei Hifk vikisi ja sitä vikinää Ara jatkoi vielä hokinaitissa. Aikaisemmin Tapparalla on ollut maalinteko ongelmia, mutta nyt reppu heiluu ihan kiitettävään tahtiin.

MItä tulee sitten tähän tapaukseen Jere, niin on täysin turha vierittää syytä Venun niskaan. Jere ensinnäkin löi poikittaisella ja kun Venäläinen tähän vastasi, niin Jere haastoi Venun tappeluun. Ei siinä mitään ihan ok jos haluaa pitää kovan miehen mainetta yllä, mutta olisihan se ollut reilua jos sitä haastetta ei olisi tehty selän takana. Jerellä olisi voinut haastaa Venun reiluun tappeluun, mutta tyytyi mielummin raukkamaiseen "selkäänampumiseen".

Koko eroista en sano mitään. Ei sielä kaukalossa punnita tai mitata, mutta sen sanon, että olisi tosiaan voinut tehdä sen jotenkin muuten kuin hyökkäämällä seläntakaa. Reilut tappelut on ok, mutta tämä oli kaukana siitä, lähinnä raukkamainen päällekarkaus. Tiedä mikä psykoosi sille iski.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Mulle on jokseenkin yksi ja sama mitä joku ajattelee mun HIFK-faniudesta nettipalstan perusteella.Jokainen kirjoittaja vastaa itse omista tuotoksistaan,ei kenenkään muun.Jos joku haluaa yksittäisistä purkauksista vetää omia "objektiivisia päätelmiään" HIFK-fanien (tai kenen tahansa muun) elämästä,niin siinähän vedätte.

Entinen kiekkoilija,nykyinen maajoukkuekiekkoilija,teki ilmeisesti jotain perin kammottavaa,kun tuntuu varsinainen peli unohtuneen monen näppäimistöltä.Toisaalta taitaa tulos kertoa kaiken tarpeellisen,joten on aikaa miettiä kolmiodraamaa Karalahti-Kontula-nuoret HIFK-fanit.Mutta mitäs noista,sillä harjaantunut silmä löysi myös tästä ketjusta itse pelistäkin jotain ja hyvä niin,koska en paikalle päässyt.Karalahtea tuputettiin jo telkkarissa tarpeeksi.Ja kyllä tänne mahtuu kommentoimaan muutkin kuin helsinkiläiset ja tamperelaiset.Rohkeasti sekaan vaan sieltä.

Myyttinen mielipiteeni pelistä on,että taisi olla sitä itteään vierailijoilta.Ei kiinnostanut homma tiistaina,ei torstaina,ja Tapparalla taas päinvastoin.Tämä näin virtuaalisesti tuijotettuna.Näemme lauantaina ainakin maaleja,ehkä muutakin,kun ketään kiinnostamaton HIFK vierailee Raumalla.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti pXi
Jokainen kirjoittaja vastaa itse omista tuotoksistaan,ei kenenkään muun.
Jep. Sinun soisin vastaavan siitä, että lyöt yhden välilyönnin pisteiden ja pilkkujen perään ;-)
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ei mutta hei

Eikö ketään muuta (en jaksa plärätä uudestaan läpi koko viestiketjua) matsissa ollutta viehättänyt tilanne, jossa Pasi Saarinen (?) ajoi puun takaa Marko Mäkisen silmiä hivelevästi avojäällä levyksi? Olipa upea, suorastaan chrischeliosmainen suolaus. Kohdekaan ei olisi voinut olla yhtään herkullisempi, vaikka toisaalta noin makeat pommit ovat loistavaa viihdettä jo sinällään taklaajasta ja taklattavasta riippumatta. Joka tapauksessa Marko tipahti kuin sorsa lennosta.


Jostain syystä kovat taklaukset ja upeat maalit eivät tunnu herättävän juurikaan keskustelua, vaikka kumpiakin ottelussa nähtiin. Eipä se Jerenkään tilanne mielestäni nyt niin dramaattinen ollut. Äijäpaha pimahti ja sillä siisti. Olisihan kohde tietty voinut olla joku vähän häijympikin (esim. juuri Mäkinen), eikä about vastustajan kiltein. Tuskinpa Jere itsekään on tempauksesta ylpeä.



Saanen muuten esittää niinkin omaperäisen ja tarkan huomion, että pelillisesti IFK oli aivan totaalisen paska. Toisaalta on pakko antaa pointsit siitä, ettei yrittäminen loppunut vielä 6-0-tilanteessakaan. Tappara puolestaan oli vähän peijakkaan - etten sanoisi peräti pelottavan - hyvä. Etenkin Petri Varis ja Pekka Saravo olivat liekeissä.




Ranger
 

Wint

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti krobbe
Moni puolustelee kovasti Karalahden hanskausta vastustajan koon vuoksi. Itse hanskauksessa ei mitään ihmeellistä olekaan, mutta Karalahden toimet ennen lopullista pimahtamista osoittavat selkeästi, että kaikki ei ole ihan kunnossa herran ajatusmaailmassa mitä tulee toisen pelaajan kunnioittamiseen ja nuorille esimerkkinä olemiseen.

Tuskin Jere miettii jatkuvasti olevansa esimerkki nuorille. Mieshän on sanonut, että kalja maistuu aina välillä. Niinhän meille kaikille aina välillä, varsinkin näin viikonloppuna.

SM-liiga ja maajoukkue voisi sensijaan näyttää nuorille esimerkkiä lopettamalla alkoholihakuisen imagon jääkiekon ympärillä. Kaljateltat kukoistaa ja urheilun parissa olevilla nuorilla alkoholin kulutus on korkeampaa kuin keskimäärin. Kaikki on vaan "Karjalaa". Voittajia on ainakin Kummola kumppaneineen.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Jälkiviisastelua

Viestin lähetti RoopeS
Ja päinvastoin kuin joku tässä kirjoitteli, niin halliin ei mennä katsomaan omaa joukkuetta vaan nimenomaan "xxxxx vastaan HIFK", että silleen!

Paskan vitut! Mä menen aina katsomaan halliin Tapparaa. Toki vastustajillakin voi olla jotain mielenkiintoisia pelaajia, joita tulee seurattua. IFK ei ole se joukkue, joka vetää edes ylipäätänsä eniten halliin väkeä Tapparan peleihin. Ne ovat Ilves ja Jokerit. Sitten tullee IFK ja TPS.

Toki matseja on niin paljon, että ihmiset valitsee yleensä ne mielenkiintoisemmat vastustajat, jotka ovat joko perinteikkäitä tai pärjäävät hyvin. Tällä hetkellä IFK pärjää ja perinteitäkin on. Hakametsässä taisi olla eilen 5600 ihmistä. Tuohon ei oikein mun papereissa mahdu enää mitään IFK-lisää.
 

Wint

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Siniviiva
Paljon tuntuu olevan juttua tällä palstalla Karalahden otteista mutta käykääpä Tapparan sivuilla, siellä vasta jupinaa riittää!

Vaikutti linkkisi perusteella, että pääsääntöisesti Tapparan kannattajatkin siunasivat Jeren käytöksen haastaa reilusti Tapparan pelaaja.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Mulle NE tiimit ovat ehdottomasti: 1. Oulun kärpät 2. Jokerit 3. Ilves + muut. IFK ei oo mulle muuta ku yleensä varmat pisteet, toisin kuin esim. Lukko, Jyp tai Saipa
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Jälkiviisastelua

Viestin lähetti tsei_tsei

Toki matseja on niin paljon, että ihmiset valitsee yleensä ne mielenkiintoisemmat vastustajat, jotka ovat joko perinteikkäitä tai pärjäävät hyvin.

Siis tästähän siinä yksinkertaisesti on kyse. Yksittäisten lippujen ostajat (varsinkin ne, jotka käyvä harvakseltaan jostain syystä) valitsevat pelin sen potentiaalisen tason mukaan. Viime kaudella itse irtolippulaisena en käynyt kertaakaan Jyp- tai -Tappara-peleissä, sen sijaan useammassakin Jokerit-/Blues-pelissä. Tämä ei ollut vittuilua, vaan esimerkki. Ja tämän listan kärjessä on IFK, jokaisella paikkakunnalla. Tarkistakaa vaikka SM-liigan vierasjoukkuetilastoista. IFK kiinnostaa ja jokaisella on mielipide, puolesta tai vastaan. Niin se vaan jostain kumman syystä on.

edit: PohjoinenKirves, vähän liian läpinäkyvää. Pystyt kuitenkin parempaa, yritä edes.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Siniviiva
Paljon tuntuu olevan juttua tällä palstalla Karalahden otteista mutta käykääpä Tapparan sivuilla, siellä vasta jupinaa riittää!

Kovin on pojilla mielikuvitusta, kun se kama ja viina tuntuu esiintyvän joka toisessa lauseessa.

Ja miksi kaikki moralisoivat sillä, että Jere pieksi pienempänsä? Kaikki ne äijät on siellä kaukalossa samalla viivalla, koosta huolimatta. Ja jos joku väittää vastaan, niin katsokaakin ettei kukaan enää koske meidän Vihkoon tai Laineeseen. Nehän on aika snadeja tyyppejä. Tähän voisi sanoa jotain, että se ei pelaa joka pelkää jne.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Pienenä kurioositeettina, että miten voi nimittää Jereä ärsyttäväksi mikkihiireksi ja samalla tuulettaa, kun omassa joukkueessa pelailee miesten mies, MMäkinen.

En nyt vertaa näitä kahta pelaajaa muuten toisiinsa kuin siinä, että kumpikin on sellaisia, että omassa jengissä sankari, vastustajalla ärsyttävä runkkari.

Lisää tällaisia otteluita, saadaan edes jonnin (ei vauhkosen) verran lisää väriä tähänkin sarjaan.

Go, Jere go.
 

tsei_tsei

Jäsen
Käsittääkseni IFK ei ole eniten yleisöä vetävä joukkue Tapparan kotipeleissä. Näitä ovat käsittääkseni juur Ilves ja Jokerit. Sitten IFK ja TPS. Kärpät vetää tosiaan myös mukavasti väkeä. Kaikkia yhdistää perinteet ja menestys ainakin jossain vaiheessa. Mutta IFK ei edelleenkään erotu näistä joukkueista mielestäni mitenkään muuten.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti tsei_tsei
Käsittääkseni IFK ei ole eniten yleisöä vetävä joukkue Tapparan kotipeleissä. Näitä ovat käsittääkseni juur Ilves ja Jokerit. Sitten IFK ja TPS. Kärpät vetää tosiaan myös mukavasti väkeä. Kaikkia yhdistää perinteet ja menestys ainakin jossain vaiheessa. Mutta IFK ei edelleenkään erotu näistä joukkueista mielestäni mitenkään muuten.

Nyt täytyy heti alkuun sanoa, etten puhunut Tapparasta, vaan yleisemmin. Kuten myöskin teki ymmärtääkseni arvon veli RoopeS. Tapparalla on taatusti Ilves kärjessä, ihan niinkuin meilläkin lienee Jokerit.

edit: En jaksanut pistää uutta viestiä enää. Selailin tuota otteluketjua teidän fanisivuilta ja silmiin sattui hauska asia. Ilmeisesti minä olin eilen Tampereella ottamassa kyseenalaisia jäähyjä.. Mielenkiintoista. On kyllä jotkut ihmiset lukutaidottomia/muuten vaan tyhmiä. Samaa on näkynyt täälläkin. =)
 
Viimeksi muokattu:
F

Flonaldo

Re: Re: Re: Jälkiviisastelua

Viestin lähetti Pärde
Ja tämän listan kärjessä on IFK, jokaisella paikkakunnalla. Tarkistakaa vaikka SM-liigan vierasjoukkuetilastoista. IFK kiinnostaa ja jokaisella on mielipide, puolesta tai vastaan. Niin se vaan jostain kumman syystä on.
HIFK on vieraspelien katsojatilastojen kärjessä, koska se on ainoa joukkue, joka pelaa kahdeksan ottelua (useimmiten) 13 665 katsojan edessä.

Joku voisi, sitten kun haku taas toimii, etsiä Manen viestejä aiheesta, josko löytyisi ihan faktaa.

Hämeenlinnassa vetävät Jokerit, HIFK ja tamperelaiset. Ropelit varmaankin ykkösenä, sitten IFK tasoissa manselaisten kanssa. Syyt tähän ovat tsei_tsein esittämät eikä IFK:ssa ole mitään erikoista noihin muihin kolmeen verrattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös