Tapahtumat mihin et koskaan mennyt

  • 6 605
  • 50

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rupesin tuossa miettimään kuinka helppoa isoihin loppuunmyytyihin tapahtumiin on saada lippuja jälkimarkkinoilta normaalihintaan. Ei siis trokareilta vaan tavallisilta kansalaisilta mitkä ei jostain syystä pääse paikalle.

Mitkä nämä syyt ovat kohdallasi olleet, tarkoitus ei olisi niinkään puhua rahasta vaan missä olit silloin. Tai ei tarvitse olla ollut edes lippua, mutta tapahtuma minne olisit ilman muuta mennyt, jos se olisi ollut mahdollista.

Tokihan se on joskus viitsimisestäkin kiinni. Liput on Volgogradiin peliin, mutta ei sinne jaksa lähteä säätää. Se on kuitenkin aika kaukana. Joskus olen myynyt jonkun vähemmän kiinnostavan keikkalipun, kun on vain todennut miksihän tämäkin tuli ostettua, mitä sitä tuonne menisi.

Legendaarisen IFK - Tappara 7-7 -pelin aikaan olin kilometrin päässä Nordikselta häissä. Rippikoulun kävin hiihtolomalla, niin juhlat osui sitten runkosarjan viimeiseen peliin KalPaa vastaan. Se oli jotenkin niin, että pleijaripaikka on varma, mutta voi vielä mennä jos hävitään 15 maalilla. KalPa meni 0-1 johtoon aika alussa, kun teksti-tv:ta kurkistelin.

Yritin ehdottaa äidille, että menisin peliin ja tulisin sitten juhliin. Ei käynyt, oliko ne minun vai mutsin juhlat.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ruisrockin perjantai 2014. Menin päikkäreille ja heräsin klo 23.00.
Minulla on siis matkaa ruisrockin alueelle noin 10min, mutta eipä siinä sitten enään huvittanut lähteä vaikka olisihan siinä ollut mahdollisuus vetää tiukat pikakännit ja lähteä sotkemaan alueelle noin kahden tunnin rokkaamista varten.

Sillon otti päähän kun omistin vain perjantaille lipun, mutta nykyään lähinnä naurattaa.

Muita missattuja tapahtumia ei tule mieleen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2011 finaalit kokonaisuudessaan. Viidennestä pelistä eteenpäin olisin päässyt paikalle, mutta neljän ensimmäisen matsin aikana jouduin olemaan opiskelupaikkakunnalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mewin keikka jäi näkemättä, kun koira oli toipumassa leikkauksesta. Red Snapperin keikka jäi näkemättä, kun se alkoi nukkuma-ajan jälkeen. Noihin oli liput hommattuna. A Perfect Circle jää näkemättä muutaman viikon päästä, kun en jaksa lähteä. Firman ääritärkeä juopotteluilta juuri tuota ennen.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Sentencedin viimeinen keikka oli semmonen minne olisi ollut kaikki mahkut lähteä lippu, kyyti, yöpaikka yms. oli järjestyksessä. Jostain syystä päätin jäädä kotiin. Nykyään kun tulee se keikka katsottua tallenteelta, niin alkaa aina vituttamaan että miks en menny, enkä tosiaan tiedä että miksi en menny.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
A Perfect Circle jää näkemättä muutaman viikon päästä, kun en jaksa lähteä. Firman ääritärkeä juopotteluilta juuri tuota ennen.
Että mitä että? Nyt sitten @Leon vähän skarppia tuohon hommaan.

(Ja juu, itse en myös APC:tä valitettavasti näe, että ihan humoristisella kyseenalaistamisella tässä mennään)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jostain syystä päätin jäädä kotiin. Nykyään kun tulee se keikka katsottua tallenteelta, niin alkaa aina vituttamaan että miks en menny, enkä tosiaan tiedä että miksi en menny.

Jätin tarkoituksella avauksesta pois sillä halusin ensin kuulla onko kohtalotovereita. Sinulla on sentään tallenne.

Vuosituhannen alkupuolella oli eräissä kyläjuhlissa Froikkarit ja päätähtenä Matti Nykänen. Paikalle oli parikymmentä kilometriä mökiltä ja saatiin juhlakansa kokoon.

Heräsin vasta illalla ja kaverit ainakin vannovat koittaneensa herättää minua mukaan. Siinä sitten katsoin kelloa ja mietin kuumeisesti, jos nyt hankin taksin jostain, niin ehdin vielä. Toisaalta taas Froikkarit oli monta kertaa nähty ja Masa ei niin tärkeä ollut.

Tein elämäni pahimman erheen luovuttaessani ja saunan lämmityspuuhiin mennessäni.

Tapahtui niin, että Masa ei koskaan saapunut paikalle ja siinä oli pieni neuvottelu miten festarit jatkuu. Pekka veti sitten tuplakeikan, kun jonkunhan piti olla pääartisti toisen ollessa kadoksissa. Siellä vedettiin sellaisia biisejä mitä ei koskaan ennen eikä koskaan jälkeen juuri livenä ole kuultu.

Kaverit tuli aivan tohkeissaan aamuyöllä takaisin ja mietin mitä siellä nyt noin erikoista on ollut. Sitten se alkoi selvitä.

Onneksi yksi kaveri on teknologiafriikki ja jo tuohon aikaan oli jonkunlainen videokamera mukana. Parikymmentä minuuttia on tallennetta ja olen sentään sen nähnyt.

Aika monta keikkaa vaihtaisin pois, jos olisin tuolla saanut olla. Lepää rauhassa, Pekka.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jaa mikähän keikka olikaan On the Rocksissa, se jäi väliin kun ei päästänyt portsari sisään. Pitkän päivän tein K-marketissa duunia ja ruokaostokset sitten muovipussiin, koska koti oli Kontulassa ja työpaikka Pasilassa, niin ajattelin että jätän ruokaostokset narikkaan, katselen keikan ja lähden sitten kotiin. Tämä siis joskus noin kello 22 aikoihin, kun kaupan sulkeuduttua oli kassat laskettu ja hälyt lyötynä päälle. Oli lievä yllätys kun portsari ilmoitti että ruokakassin kanssa et sisälle tule. Minä siinä yritin selittää että onhan teillä nyt narikka olemassa, mihin voi reput ja muutkin vastaavat jättää, mutta ei kelvannut hänelle. En sitten mennyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oli lievä yllätys kun portsari ilmoitti että ruokakassin kanssa et sisälle tule. Minä siinä yritin selittää että onhan teillä nyt narikka olemassa, mihin voi reput ja muutkin vastaavat jättää, mutta ei kelvannut hänelle. En sitten mennyt.

Viime jouluna olin Tennispalatsissa yrittämässä sisään 95-elokuvaan ruokakassin kanssa. Sehän ei portsarille kelvannut vaan hän vaati jättämään sen narikkaan.

Sieltä se sitten löytyi elokuvan jälkeen. Keltatakkien kirjo on niin laaja, vaikka olisi parempikin maa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Viime jouluna olin Tennispalatsissa yrittämässä sisään 95-elokuvaan ruokakassin kanssa. Sehän ei portsarille kelvannut vaan hän vaati jättämään sen narikkaan.

Sieltä se sitten löytyi elokuvan jälkeen. Keltatakkien kirjo on niin laaja, vaikka olisi parempikin maa.
Juu siis kun ei mulla mitään pilaantuvaa ollut matkassa ja eihän tossa viimeseen metroo kaan ollut kuin se kolmisen tuntia. Oli aika joustamaton portsari, mutta hittoakos siinä ei mun rahat heille kelvannut tai naama miellyttänyt.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tulin kesäkuun 12 päivän iltana 1993 laivalla muutaman kuukauden Tallinnan-matkalta ja ihmettelin, miksi liikkeellä on niin saatanasti sakkia ettei autolla meinaa ohi päästä. Avasin sitten himassa telkkarin ja sieltähän tuli suorana lähetyksenä Leningrad Cowboysin ja Puna-armeijan kuoron Total Balalaika show. Olisin hyvin voinut survoa auton johonkin ja tuppautua paikalle, jos olisin tiennyt.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuremman luokan tapahtumia, joihin on ollut jo lippu, mutta jäänyt silti väliin, on ainakin Alice Cooperin vierailu Nordiksella jotain 10 vuotta sitten. Oli päällä varmaan elämäni edelleen ankarin vatsatauti ja ei uskaltanut poistua viittä askelmaa kauemmas vessasta. Myös joku Nightwishin Tarja Turusen aikainen Hartwall-areenan keikka jäi väliin, en muista enää tarkempaa syytä. Olikohan se nyt peräti se viimeinen Turusen keikka vai joku vuotta paria aiempi, en ole enää varma. Onneksi kuitenkin oli tuokin versio Nightwishia nähtynä jo aiemminkin ja vielä Nosturissa.

Meat Loafin edellinen(?) Helsingin jäähallivierailu jäi myös välin matkan takia, mutta silloin meni lippu sentään eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

SgtMarkov

Jäsen
Kun liput päästettiin myyntiin viime marraskuun Queenin keikalle (eli oikeammin siis Brian May, Roger Taylor, Adam Lambert ja joku nobody Deaconin paikalla), ajattelin pari päivää ennen lipun myynnin alkua että paikalle on mentävä. Mutta sitten ratkaisevalla hetkellä ajattelin, että emmä nyt jaksa mitään lippuja ostella kun onhan se ero Mercuryn ja tämän meikkaavan pikkuhinarin välillä kuin yöllä ja päivällä.

Noh, myöhemmin konserttia tietenkin ylistettiin joka paikassa ja silloin mietin että olisi sittenkin pitänyt hommata se lippu sinne.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei tule mieleen oikeastaan mitään erityisen merkittävää tapahtumaa johon en koskaan mennyt vaikka piti. Onhan niitä bändejä sun muita jäänyt välistä, mutta valtaosan olen nähnyt sitten joskus toiste. Osaa en ole, mutta en ole siihen kuollut. Metallicaa piti kerran mennä katsomaan Ruisrockiin mutta silloin oli kesä ja liian kuuma, joten en jaksanut. Vai satoiko? Jäin joka tapauksessa kämpilleni. Useamman kerran tuokin on sittemmin nähty joten eipä tästäkään ongelmaa tullut.

Thrash metalin neljästä suuresta en ole koskaan nähnyt Anthraxia livenä, sen olisi joskus voinut. Toisaalta olen nähnyt Joey Belladonnan soolokeikan jossa hän esitti lähes 100% vanhoja Anthrax-hittejään, joten aika autenttinen kokemus tämä kuitenkin oli.

Eri tapahtumiin on jäänyt toki lippuja käyttämättä äkillisen sairastumisen tai muuten vain lähtöhaluttomuuden takia, mutta hetkellisestä harmituksesta huolimatta eivät nämäkään ole olleet maata mullistavia menetyksiä. Vitutusta niistä tulee, mutta ei tunnetta, että nyt on jotain olennaista jäänyt väliin jota ei enää koskaan saa korvattua.

Pari kesää sitten jäi ulkomaanreissulle lähtemättä äkillisen ja ikävän sairastumisen takia vuorokautta ennen reissua, siitä jäi rahaakin saamatta takaisin osittain. Se otti päähän, mutta parempi oli olla lähtemättä kuin lähteä kovassa kuumeessa lentokoneeseen. Kerran olen kuumeessa lähtenyt Pietariin (tosin laivalla), mutta se oli jälkikäteen ajateltuna paha virhe vaikka hengissä selvisinkin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Metallicaa piti kerran mennä katsomaan Ruisrockiin mutta silloin oli kesä ja liian kuuma, joten en jaksanut. Vai satoiko?
Ei tainnut olla oikein kumpaakaan, vaan sellainen pilvipouta. Seuraavan vuoden Iron Maiden olikin aika kuraa sateista johtuen - siis maasto. Mutta oma tarina on Metallicaa edeltävältä vuodelta, jolloin itse olin ensimmäistä kertaa Ruisrockissa. Kavereiden kanssa juhlimassa, jotain p¤skaa suomibändiä tarjolla ja se itseä kiinnostava, eli Beastie Boys tietysti juuri eri päivänä kuin itse. No, ehtiihän tuon nähdä. No eipä ehtinyt.

ps.Musta Nuoli, Anthraxin näkisit tulevana syksynä, jos kiinnostaa saada nelikko kasaan. Itseltä puuttuu Megadeth, mutta en Rockfesteille sen takia lähde. Enkä kyllä muillekaan festeille enää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime muuton yhteydessä tuli törmättyä muutaman vuoden vanhaan lippuun, joka oli Soulflyn keikalle Helsingissä. Allekirjoittaneella ei ole minkään asteisia muistikuvia kyseisestä keikasta ja olenkin jälkikäteen tullut siihen johtopäätökseen, että tuo on kyllä jäänyt välistä, joskin syytä en muista. Joitakin sellaisiakin konsertteja on toki myös, joissa tiedän olleeni kyllä paikalla, mutta päihtymistilan johdosta muistikuvat varsinaisesta pääesiintyjästä ovat hyvin hataria, mutta niitä tuskin lasketaan varsinaisesti tähän kategoriaan ja tuosta Soulflysta olen 99% varma, että en ole ollut fyysisesti paikalla.

Tänä vuonna olisi ollut seisomapaikkaliput Metallican perjantain konserttiin, mutta äskettäin tapahtuneen perheenlisäyksen vuoksi nuo oli pakko lahjoittaa eteenpäin. Syy oli kyllä paras mahdollinen, mutta olisi Metallica ollut kyllä hieno nähdä useamman vuoden jälkeen.

Näiden lisäksi on yksi ketjun aiheeseen hieman käänteisesti liittyvä kokemus. 2013 Helsingin mm-kisoihin oli tarkoitus mennä katsomaan Suomen alkulohkon peliä Sloviakiaa vastaan. Muutamaa viikkoa tuota ennen juhlittiin Padan mestaruutta ja kesälle oli varattuna yhtä sun toista reissua ja häppeninkiä, joten tämä kyseinen matsi ei ollut ihan päälimmäisenä omassa tärkeysjärjestyksessä. Kaverit hoitivat liput ja hotellit valmiiksi, enkä itse joutunut tämän reissun eteen huolehtimaan kuin omasta paikalle saapumisestani. Porukka tuli paikalle eri puolilta Suomea ja varmistettiin vain, että kaikkien bussit/junat ovat suurinpiirtein samoihin aikoihin paikalla, jotta voidaan suunnata Pasilaan hotelliin yhtä matkaa.

Allekirjoittanut sitten saapui sovittuun aikaan perjantaina Kamppiin ja alkoi soittelemaan kavereita läpi, jotta voitaisiin kokoontua yhteen. Homma alkoi käydä kummalliseksi tässä vaiheessa, sillä toisen kaverin puhelimeen ei saanut yhteyttä ja toinen ei vastannut lainkaan. Useamman yrityksen jälkeen totesin, että ei auta kuin ottaa oma taksi hotellille. Respassa sitten kysellessäni huonevarauksen perään homma meni vielä astetta ihmeellisemmäksi, sillä kenenkään meidän nimellä ei löytynyt huonevarausta. Näytti siis siltä, että syystä tai toisesta en saa yhteyttä kumpaankaan seurueeni jäsenistä ja kaiken lisäksi olin väärässä hotellissa. Pari tupakkaa ulkona poltettuani alkoi kuitenkin mieleeni hiipiä yksi mahdollinen selitys tilanteelle, jonka nopea Googletus sitten varmisti: Suomi-Slovakia peli on lauantaina, ei perjantaina.

Hetken aikaa tuo tapahtuma nolotti ja vitutti, mutta nykyään tuolle pystyy jo nauramaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Syksyllä 2006 oli tarkoitukseni mennä katsomaan James Brownia Espooseen. En edes muista mikä este minulle tuli, mutta sen takia keikka jäi väliin. Tuosta päivästä ei mennyt kahtakaan kuukautta, kun Brownista tuli vainaa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jääkiekon maailmanmestaruuskisat 1992 jäivät käymättä, vaikka olivat Suomessa. Telkkaristakaan en juuri nähnyt, kun olin suurimman osan aikaa Isosaaressa leirillä ja muutenkin armeijassa kisojen ajan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Töiden puolesta olisin päässyt vuosi sitten keväällä sekä viime kesänä useisiin tapahtumiin ilmaiseksi, mutta jätin menemättä. Mm. jokaiselle Hartwall Arenan keikalle tahi urheilutapahtumaan, Neste Ralliin, Tall Ship Racesiin. Ja niin siis vielä VIP-mestoilta.

Olin tylsä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jääkiekon maailmanmestaruuskisat 1992 jäivät käymättä, vaikka olivat Suomessa. Telkkaristakaan en juuri nähnyt, kun olin suurimman osan aikaa Isosaaressa leirillä ja muutenkin armeijassa kisojen ajan.
Tainnut jäädä aika monella muullakin väliin 1992 Suomessa järjestetyt jääkiekon mm-kisat. Naisten kisoja ei tuohon aikaan televisioitu, joten armeija ei estänyt sitäkään asiaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tainnut jäädä aika monella muullakin väliin 1992 Suomessa järjestetyt jääkiekon mm-kisat.

Eipäs jäänytkään. Kahtena arkipäivänä joutui tosin sanoa opettajalle tänään pitäisi lähteä aikaisemmin, kun olisi nuo kisat. Neuvostoliitolle hävittiin 3-0 ja kanukeille olikohan jotain perus 5-2. Jari Kurri teki maalin.

Väärä ketju, ei tässä pitäisi olla niitä missä oltiin.

Ai ja väärä vuosi, 1991 se olikin, mutta silti piti koulussa olla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Syksyllä 2006 oli tarkoitukseni mennä katsomaan James Brownia Espooseen. En edes muista mikä este minulle tuli, mutta sen takia keikka jäi väliin. Tuosta päivästä ei mennyt kahtakaan kuukautta, kun Brownista tuli vainaa.

Nuo ovat vähän kaksijakoisia. Toisaalta missasit Brownin viimeisimpiin kuuluvan keikan, toisaalta et nähnyt lavalla vanhaa kehäraakkia joka oli kirjaimellisesti viittä vaille vainaa.

Minä harkitsin Motörheadin viimeiseksi jäänyttä Suomen keikkaa (tietysti tietämättä, että Lemmy kohta kuukahtaa), mutta tulin siihen tulokseen, että olen Motörheadin useamman kerran nähnyt ja varsin hyvässä vedossa, joten en taida enää lähteä koska Lemmy on niin paljon sairastellut ja keikkoja perunut, enkä halua nähdä puolikuntoista Lemmyä vaan voin ennemmin muistella niitä hyviä vetoja vuosien takaa. Varmasti Lemmy veti viimeisen Suomen keikkansakin elinikäisen soittorutiinin turvin ihan hyvin, mutta uskon hänen silti olleen kovemmassa iskussa esim. Millennium-keikallaan Turussa 2000 ja senkin jälkeen.

Ikinä en lähtisi myöskään katsomaan mitään Dio-hologrammia, saisivat pysyä hologrammipuuhastelijat ikuisesti poissa Suomesta häpäisemästä edesmenneen laulajalegendan muistoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Töiden puolesta olisin päässyt vuosi sitten keväällä sekä viime kesänä useisiin tapahtumiin ilmaiseksi, mutta jätin menemättä. Mm. jokaiselle Hartwall Arenan keikalle tahi urheilutapahtumaan, Neste Ralliin, Tall Ship Racesiin. Ja niin siis vielä VIP-mestoilta.

Olin tylsä.

VIP-karsinoissa on tylsää ja niistä saisi yleensä eliminoida pois suurimman osan VIP-väestä jotta mahtuisi sekaan paremmin tekemään töitään. Kaiken maailman miljonäärit ja kiekkoilijat, missit yms. tuppaavat saamaan vippejä vaikka heillä jos kellä olisi varaa maksaa omat lystinsä. Ruisrockissa on varsinkin takavuosina vituttanut väistellä kännisiä kiekkoilijoita ja kaupunginvaltuutettuja vesibussikyydissä jos on itse pitänyt päästä ko. tapahtumaan työtehtävissä.

Muutenkin tuli valikoitua vastaavia touhuja, kerrankin lähdin ilmaislipulla Turkuhalliin Volbeatin keikalle, jossa oli Entombed lämppärinä. Kävin tietysti katsomassa Entombedin alusta loppuun ja poistuin saman tien paikalta, jotta ei tarvinnut sekuntiakaan mitään Volbeatia kuunnella. Kauheata määkimistä.

Nykyisin en vaivaudu mihinkään tuollaisiin eikä enää tarvitse onneksi tuontyyppisiä työ- tai harrastehommia tehdäkään. Pitäkööt täysrokittomat Ruis"rock"-festivaalinsa Turussa (saatana).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös