Tapahtumat mihin et koskaan mennyt

  • 6 636
  • 50

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nuo ovat vähän kaksijakoisia. Toisaalta missasit Brownin viimeisimpiin kuuluvan keikan, toisaalta et nähnyt lavalla vanhaa kehäraakkia joka oli kirjaimellisesti viittä vaille vainaa.

Minä harkitsin Motörheadin viimeiseksi jäänyttä Suomen keikkaa (tietysti tietämättä, että Lemmy kohta kuukahtaa), mutta tulin siihen tulokseen, että olen Motörheadin useamman kerran nähnyt ja varsin hyvässä vedossa, joten en taida enää lähteä koska Lemmy on niin paljon sairastellut ja keikkoja perunut, enkä halua nähdä puolikuntoista Lemmyä vaan voin ennemmin muistella niitä hyviä vetoja vuosien takaa. Varmasti Lemmy veti viimeisen Suomen keikkansakin elinikäisen soittorutiinin turvin ihan hyvin, mutta uskon hänen silti olleen kovemmassa iskussa esim. Millennium-keikallaan Turussa 2000 ja senkin jälkeen.

Ikinä en lähtisi myöskään katsomaan mitään Dio-hologrammia, saisivat pysyä hologrammipuuhastelijat ikuisesti poissa Suomesta häpäisemästä edesmenneen laulajalegendan muistoa.
Mistähän muuten johtuu että noi laulajat/bändit eivät osaa jäädä eläkkeelle. Onko ne menot niin isot, mitään ei ole laitettu sukan varteen ja biisien radiosoitot ei tuota riittävästi, niin pitää vetää rinksaa kunnes kuolo korjaa?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Waikka aikoinaan potkurilla menin ohitse, niin en jäänyt polttamaan kirjoja, bussiaikatauluja tahi turhaan repussa olleita Uuden vuoden postikortteja.
Kirjarovio – Wikipedia
Linkki vie nimensä mukaisesti Der Oikealle paikalle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Johonkin sukukokoontumiseen. Koin Jyväskylän mm-rallit tärkeämmäksi.

Ja ei rehellisesti sanottuna kadutakkaan. Kuitenkin puolet noista sukulaisista oisi olleet sellaisia joita en oo aiemmin nähnyt tai ikäero sitten aivan ja liian valtava.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mistähän muuten johtuu että noi laulajat/bändit eivät osaa jäädä eläkkeelle. Onko ne menot niin isot, mitään ei ole laitettu sukan varteen ja biisien radiosoitot ei tuota riittävästi, niin pitää vetää rinksaa kunnes kuolo korjaa?

Luultavasti kaikki mainitsemasi syyt pätevät ainakin ns. keskikoon bändeille jotka kiertävät klubeja ja kesällä festareita. Lisäksi ei taida esim. Yhdysvalloissa paljoa eläkettä kertyä maksettavaksi sinne kotiutuneelle brittiläiselle muusikolle (Lemmy), joten kiertäminen ympäri maailmaa lienee ainoa vaihtoehto ihan siihen asti, että henki lähtee. Tätä linjaa varmasti Sipilä kumppaneineen toteuttaisi mielellään Suomessakin ammatissa kuin ammatissa, eli eläkeiät nousuun, maksettujen eläkkeiden määrä minimiin ja ihmiset raihnaisina töihin kunnes kuolevat töihinsä tai vähän sen jälkeen kun on ollut pakko lopettaa. Muuten eivät tule mm. Soinin hillotolpat tai vastaavat maksetuksi.

Ns. ison kategorian bändeillä (stadion-kokoluokan porukat) rahaa varmaan on enemmän tallella eläkepäiviäkin varten, mutta eivät osaa tai halua lopettaa vaikka olisi jo aikoja sitten kannattanut pistää pillit pussiin. Vaikkapa AC/DC on hyvä esimerkki, siinä ukkoa kuolee tai eläköityy mutta vainajat tai sairaseläkeläiset korvataan sitten jollain tuuraajilla. Saa sitä tietysti hyväkuntoinen vanhempi artisti esiintyä minkä jaksaa, mutta jos on dementia, kuulo mennyt tai muuta niin ei ehkä enää kannata.

Esiintymisen halu on toki monella valtava, ja halu tulla huomioiduksi lavalla huomion keskipisteenä, mutta jossain vaiheessa olisi mielestäni hyvä kovimpienkin ikämiesrokkarien oikeasti lopettaa ennen kuin oma terveys pettää ja ennen kuin esiintymiset ovat tasoa "Chuck Berry viimeisen kerran Helsingissä", jossa tarinoiden mukaan sairas vanha ukko pyöri hätääntyneen oloisena lavalla ja jammaili vähän jotain.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ihan viimeiseen asti olin kahden vaiheilla maksaisinko trokarille että pääsen Metallicaa katsomaan. Ei ne hinnat huuto.netissä olleet edes mitään järjettömiä. Jätin kuitenkin menemättä ja jäi Rappiolla kuulematta. Olisihan tuo nyt ollut sellainen "once in a lifetime" -homma.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pink Floyd Lahdessa -89. Olin koulussa enkä päässyt soittamaan lippupalveluun ennenkuin oli liian myöhäistä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pink Floyd Lahdessa -89. Olin koulussa enkä päässyt soittamaan lippupalveluun ennenkuin oli liian myöhäistä...

Ostin luurin kesällä 1997, kun alkoi vituttaa kolikkopuhelimen etsiminen. Jostain syystä piti soittaa tärkeitä puheluita samalla viikolla ja sitten oli helpompaa vain omistaa taskupuhelin. Siksihän sitä kesäduunissa käytiin, että voi vaikka tehdä hankintoja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Esiintymisen halu on toki monella valtava, ja halu tulla huomioiduksi lavalla huomion keskipisteenä, mutta jossain vaiheessa olisi mielestäni hyvä kovimpienkin ikämiesrokkarien oikeasti lopettaa ennen kuin oma terveys pettää ja ennen kuin esiintymiset ovat tasoa "Chuck Berry viimeisen kerran Helsingissä", jossa tarinoiden mukaan sairas vanha ukko pyöri hätääntyneen oloisena lavalla ja jammaili vähän jotain.
Remu viime itsenäisyyspäivänä siellä jatkoilla oli kanssa jotain karmeaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaveri soitteli tuossa ja pohdittiin mitähän sitä talvella tekisi. Kaksi tapahtumaa nousi yli muiden.

Salibandyn Suomi - Ruotsi MM-finaali Prahassa joulukuussa ja Salkkaristeily Tukholmaan tammikuussa.

Tämä ketju siksi, että ei nuo nyt aivan ykkösvaihtoehtoja ole, mutta erittäin toteuttamiskelpoisia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jahas. Nyt kävi vittumaisesti. Pitää olla järjestämässä opiskelijakunnan bileitä samaan aikaan kun pitää olla Blow Up festareilla viettämässä kakkospäivää. Kannattaisi ruveta tarkistelemaan kalentereita useammin...
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Jätin Gunnareitten keikan kantolassa käymättä ja lähdin provinssiin. Kämppä ja lippu jäi sitten ukrainalaisen tuttavan käyttöön, oikea valinta tuli tehtyä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Chemical Brothersin audiovisuaalinen tykitys jäi kuulematta ja näkemättä Flow:ssa, kun vielä tuolloin ei oikein ollut mitään suhdetta ko. orkesteriin. Nähdessäni sitten televisiosta heidän live-tallenteensa Japanista, huomasin tehneeni suuren virheen. Vaikka kaikenlaisia orkestereita on täällä Suomessa käynyt useammankin kuin yhden kerran, veikkaisin Chem Brosin kohdalla, että tuo Flow-veto oli ainutlaatuinen Suomen oloissa. Aika näyttää.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
1991 en ollut kummallakaan Guns N' Rosesin keikalla. Syytä en osaa edes itse sanoa, vaikka olin myös silloin se fani mikä olen tänään ja aina. Minä en tiedä. Siinä oli kaikkea. Hävettää. Hävettää ihan vitusti. Paikkasin mokaani viime kesänä käymällä myös Tukholman keikalla.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Chemical Brothersin audiovisuaalinen tykitys jäi kuulematta ja näkemättä Flow:ssa, kun vielä tuolloin ei oikein ollut mitään suhdetta ko. orkesteriin. Nähdessäni sitten televisiosta heidän live-tallenteensa Japanista, huomasin tehneeni suuren virheen. Vaikka kaikenlaisia orkestereita on täällä Suomessa käynyt useammankin kuin yhden kerran, veikkaisin Chem Brosin kohdalla, että tuo Flow-veto oli ainutlaatuinen Suomen oloissa. Aika näyttää.
No omasta mielestä paikalla olleena aika keskinkertainen veto. Jotenkin ei vaan lähtenyt ja aina kun meinasi lähteä niin sitten vedettiin jarruja päälle. Rakenne ei oikein toiminut koko setissä missään vaiheessa. Kummallisen sillisalaatin saivat rakennettua vaikka matskua löytyykin vaikka muille jakaa ja uusi levykin oli ihan ok kamaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä en tiedä. Siinä oli kaikkea. Hävettää. Hävettää ihan vitusti.

Tuotahan nyt ei voi anteeksi saada, mutta jos ymmärtää edes hävetä, niin onhan sekin jo jotain.

Jostain syystä 1991 jälkimmäinen jäi menemättä, ehkä ei ollut riittävästi viikkorahoja tai sitten se meni vain niin nopeasti täyteen. Jonkunlaista huhua siinä oli, että lisäkeikka järjestetään.

Siitä oppineena menin 2006 narriluolaan molempiin. Alkuun oli lippu vain ensimmäiseen, mutta sitten tajusin mitä sekoilua tämä on ja miten niin en mene toiseenkin. Menin. Ai niin, väärä ketju.
 

Tuamas

Jäsen
Matopelin MM-kisat tuli junnuna missattua kun nukuin pommiin, se vähän harmitti kun silloisella tulostasolla olisi melko komia palkinto tuolta lohjennut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Piti joitakin vuosia sitten mennä nimimerkkien @Buddha ja @Evil kanssa Ilosaarirockiin katsomaan Motörheadia, mutta Lemmyn terveys päätti toisin. Koska tapahtuman muu ohjelmisto ei herättänyt kiinnostusta (= osa oli suoralta kädeltä paskaa kuten jotain räppiä), niin hyvissä ajoin hankitut liput laitettiin kiertoon. Paikkasimme Evilin kanssa Ilosaarien töräyksen joiltakin osin vuonna 2016 Kaisaniemessä, koska Black Sabbath -solisti oli ainakin siten kuosissa, että esiintyminen onnistui erinomaittain, eikä Tommi Jommikaan ollut kuukahtanut syöpäänsä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Viimeisin täydellinen auringonpimennys heinäkuun aamuyöllä '90. Just baarista kotiutuneena täydelliseen auringonpimennykseen oli aikaa puoli tuntia. Seuraavan kerran havahduttuani aikaa oli 136 vuotta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Minulla oli aikoinaan 2 lippua Whitney Houstonin konserttiin Hartwall areenalle olisikohan se ollut vuosi 2011 mutta jäi menemättä kun tuli päällekkäinen tapahtuma. Yritin kaupitella (ihan ilmaiseksi) niitä ensin pikkuveljelleni ja hänen vaimolleen sitten kavereille ja vihdoin eräs työkaveri suostui liput ottamaan vastaan. Ei ollut helppo pieti tuo lahjoituskaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Piti joitakin vuosia sitten mennä nimimerkkien @Buddha ja @Evil kanssa Ilosaarirockiin katsomaan Motörheadia, mutta Lemmyn terveys päätti toisin. Koska tapahtuman muu ohjelmisto ei herättänyt kiinnostusta (= osa oli suoralta kädeltä paskaa kuten jotain räppiä), niin hyvissä ajoin hankitut liput laitettiin kiertoon. Paikkasimme Evilin kanssa Ilosaarien töräyksen joiltakin osin vuonna 2016 Kaisaniemessä, koska Black Sabbath -solisti oli ainakin siten kuosissa, että esiintyminen onnistui erinomaittain, eikä Tommi Jommikaan ollut kuukahtanut syöpäänsä.
Joo, tuolloin jäi taas kerran Motörhead näkemättä. Ekan kerran se jäi näkemättä joulukuussa -81, kun olivat Nordiksella keikalla. Mutsi ei päästänyt minua yksin sinne. Miksiköhän, olin jo 8-vuotias ja matkaakin vain 450 km... Veikkaan että oli kosto, kun äitini ei päässyt Paul Ankan keikalle Linnanmäelle -59. Laittoi vahingon kiertämään.

Viimeisin täydellinen auringonpimennys heinäkuun aamuyöllä '90. Just baarista kotiutuneena täydelliseen auringonpimennykseen oli aikaa puoli tuntia. Seuraavan kerran havahduttuani aikaa oli 136 vuotta.
Kävi aika lailla samoin. Meillä oli parin kaverin kanssa ihan kisastudiokin viriteltynä, mutta väsy iski koko porukalle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Synnyin vuonna 1980 ja isäni sanoi mutsilleni että poika pistetään väestörekisteriin eikä mihinkään vitun kirkonkirjoihin. Porukat eros kun olin 11. Arvatkaa mitä hihhulimutsini teki ensitöikseen? Pakotti mut kirkon kirjoihin jotta mensin rippikouluun kun tuun siihen ikään. Arvaatkaapa menikö Johnny rippikouluun? Se on semmonen tapahtuma johon en koskaan mennyt. Kun täytin 18 niin erosin kirkosta ensitöikseni.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Metallican Oulunkylän keikalle. Oikeisti olin menossa katsomaan Suicidal Tendenciesiä. Lippu oli jo plakkarissa, vaan kun ei ollut kyytiä, ei majapaikkaa, niin möin lipun.
 
Suosikkijoukkue
Itä- ja Pohjois-Suomen alasarjajoukkueet
Syyskuun alussa Joensuussa järjestettyyn Silva -metsänäyttelyyn. Näkemättä jäivät niin työnäytös "Pakurikääpä - metsiemme musta kulta" kuin Antti Ticklenin ennätyskoe klapinteossa, kuulematta speaker Keimo Lehtiniemi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Syyskuun alussa Joensuussa järjestettyyn Silva -metsänäyttelyyn. Näkemättä jäivät niin työnäytös "Pakurikääpä - metsiemme musta kulta" kuin Antti Ticklenin ennätyskoe klapinteossa, kuulematta speaker Keimo Lehtiniemi.
Keimo kysyi minua haastatteluun lieksalaisessa kapakassa 90-luvulla, oli tekemässä kympin uutisiin loppukevennystä. Kysyin että paljonko maksat. En mitään, ei näistä makseta, kyllä nyt luulisi ihmisen tahtovan telkkariin. No minäpä en halua, ainakaan ilmaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihan ekana tulee mieleen se lukion tokan vuoden risteily. Kelasin että oon nyt ekaa kertaa elämässäni rohkee ja lähen lukiokavereiden messiin mutta jänistinpä sitte kuitenki. Niistä vuosista on onneks kasvettu rohkaistuttu aika lailla. Jos saisin elää mun lukiovuodet uusiks ni kyl se nyt ois ainaki sen kerran pitäny lähteä mukaan tsekkaamaan mikä meno.

Ei nyt varsinaisesti sitten tuu muita kunnon tapahtumia mieleen joihin oisin ollu menossa mutta jättäny lopulta menemättä, paitsi tietenki mun nykysen ex-pomon läksiäiset parin viikon takaa ku menin perhana nukahtamaan kesken illan ja heräsin vasta joskus kympin jälkeen ni ei siihen aikaan viittiny enää mihkään keskustaan asti lähteä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös