Tampereen Hakametsä 01.02.03: Tappara - Oulun KÄRPÄT

• 12 278
  • 104

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti axe
Jos jollakin löytyy vastaavia lainauksia siitä, että Rautakorpi valittaisi joukkueensa kärsivän yleisesti tuomarityöskentelystä (yksittäisiä tilanteita ei lasketa) tai valittaisi siitä, kuinka mikä tahansa vastustajoukkue pelaa jollakin lailla negatiivista kiekkoa niin ettei peli ollut yhtään kivaa, niin antaa tulla vaan.
Tätä kommenttia tässä aloin kaivelemaan, eikö Rautakorpi tuossa Aamulehden jutussa valita Nielikäisen pelityyliä ja Kärppien linjamuutosta (kelloja siirretään taaksepäin).

Tämän enempää en ala asiasta jaarittelemaan ja saivartelemaan. Se on minun osalta piste. Moi, ketju.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti TBK
Vielä pieni heitto tälle Koskenkorvalle ja kumppaneille. Välttämättä kaikki huitomis tapaukset eivät ole tahallisia. Vaikka teidän tähtihyökkääjää lyötiin rumasti käsille, niin se ei anna oikeutta tuomita kaikkia huitomisia tahallisiksi. Ja kaikkia tilanteita ei tarvitse liioitella, niin rajusti. Kirvesisku ja keihästäminen on aika vakavia asioita ja niistä pitäisi aina pistää pelaaja ulos. Juttua värittämällä saa jutun muutumaan aika rajusti.

Tarkoitukseni ei ole missään vaiheessa ollut väittää tätä tekoa tahalliseksi. Sorry, jos olen antanut niin ymmärtää.

Harmittaa tällaiset jutut oli ne sit tahallisia tai ei.

Ja tämä Stevie Wonder -juttu oli lainattua kamaa suoraan lehdistötilaisuudesta!

Kuka sanoi näin?

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Minunkin osaltani asian spekulointi jää tähän. Harmittavan suuren kohun sai aikaan radion välityksellä peliä seuranneiden kommentit, jotka olivat pelkästään selostuksen/Heikkilän kommenttien varassa.

Kukaan tilanteen nähnyt tuskin sitä nyt miksikään kirvesiskuksi tai keihästämiseksi voi sanoa. Kontaktitilanteessa maila osui taklattavan lantioon, that`s it. Kakkosen jäähy huitomisesta maksimissaan. Vaihtoaition edessä oli sen verran paljon väkeä, ettei Levonen tilannetta nähnyt. Ja kun Palsola ei jäänyt kentälle makaamaan, vaan pomppi vaihtoaitioon, ei mitään penalteja enää annettu.

Pressitilaisuus oli Tampereella harvinaisen huonosti järjestetty tai oikeastaan mitään sellaista ei edes ollut. Helvetin vaikeaksi on toimittajien työ tehty, kun pitää pukukoppien väliä juosta kommentteja ottamassa. Täten en ota kantaa Rautakorven juttuihin, koska keskityin vain kärppäleirin (Heikkilä, Pasi, Korhonen) kommentteihin.

Noihin lausuntoihin kannattaa huomioida se, että pleijarit on melko lähellä. Ja nämä joukkueet on melko lähellä vastakkain ensimmäisellä kierroksella. Odottelin pahempaakin sanasotaa.

Peli oli hyvä. Tappara oli selvästi parempi kaksi erää, mutta Kärpät yhtä selvästi parempi kolmannessa. Oikea joukkue voitti.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti Koskenkorva

Ja tämä Stevie Wonder -juttu oli lainattua kamaa suoraan lehdistötilaisuudesta!

Kuka sanoi näin?

Minun, Heikkilän ja JPL:n huulenheittoa. Mihinkään viralliseen levitykseen tuo ei mennyt. Vaihdeltiin vaan kommentteja pelistä, kun muut toimittajat oli jo poistuneet.

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Kh
Lukeeko Tsei_tsei emaileja? Kyselen siellä, että mitä ne muut syyt ovat ja harmittaako sinua, että Kärppien huippukoutsi Kake Heikkilä on Ilves-lähtöinen mies? Koska Ilves on hardcore-tapparalaiselle kuin punainen vaate, niin siihen nähden ymmärrän kyllä kipakan kommenttisi. (Provo provo.) Muuten en kyllä ymmärrä, heh.

Jooh. Luin kyllä, mutta jäi vastaamatta. Taidanpa vastata. Heikkilän tausta ei kiinnosta minua, itseasiassa en sitä edes tiennyt. Mutta ylipäätänsä Ilves ei ole mulle mikään punainen vaate. Oma mielikuvani Heikkilästä on muodostunut hänen julkisuudessa esiintymisien perusteella. Tosin Heikkilä ei ole ainoa syy miksi en pidä tällä hetkellä Kärpistä.

tsei_tsei

Jäsen
Kärpät#18 sen mainitsikin jo, että Tampereen lehdistötilaisuus poikkeaa monesta aika tavalla. Rautakorpi ja Heikkilä eivät olleet lehdistötilaisuudessa siis lähelläkään toisiaan, joten keskustelua heidän välillä ei ollut. Kaikki tässä kuvailtu sananvaihto on käyty toimittajien välityksellä.

Tämä avoin pressi vaikeuttaakin toimittajien toimintaa, vaikka on siinä hyvätkin puolensa. Kuitenkin esim. Tappara-Kärpät-ottelussa tuntui olevan melko paljon toimittajia, jotka kyselivät eri henkilöiltä eri aikaan. Yleensä toimittajat kiertävät isommalla ryppäällä molemmat valmentajat läpi. Tässä ottelussa kuitenkin Heikkilä ja Rautakorpi antoivat yhtä aikaa kommentteja. Tämä antaa toimittajalle lähinnä kaksi vaihtoehtoa: 1) keskittyä vaan toiseen valmentajaan 2) kysellä aluksi toiselta valmentajalta ja mennä sen jälkeen kysymään toiselta valmentajalta jo kysytyt kysymykset uudelleen läpi. Jälkimmäinen menettely tuntuu ärsyttävän valmentajia aika tavalla, sillä kukapa haluasi puhua samoja juttuja yhä uudelleen. Ilmeisesti tämän ottelun lehdistötilaisuutta häiritsi useiden mahdollisesti Tampereen systeemiin tutustumattomien toimittajien läsnäolo.

Mutta itse tahtoisin myös palata siihen, että mielestäni Tapparan ja Kärppien välinen ottelu oli varsin viihdyttävä ja hyvätasoinen. Hyvää peli, jossa Tappara oli tällä kertaa niukasti parempi. Siksi olikin äärimmäisen ärsyttävää lukea kommentointia jostain Marusakin kirvesiskusta, jota ei edes tapahtunut. Aivan kun tuo olisi ollut ottelun merkittävin tapahtuma, vaikka sitä ei edes suurin osa yleisöstä havainnut!

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Kärpät#18
Minun, Heikkilän ja JPL:n huulenheittoa

No olisihan se pitäny arvata ;)

Viestin lähetti Kärpät#18
Kontaktitilanteessa maila osui taklattavan lantioon, that`s it. Kakkosen jäähy huitomisesta maksimissaan

Minkälainenhan mahtaa olla sääntö, et jos pelaaja loukkaantuu? Eikö siitä silloin kuuluisi antaa pelirangaistus? (Vain kysymys, ei muuta)

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kivuliasta

Tämä on hieman off-topic mutta kun tuosta suoliluuvammasta oli täällä puhetta.

Minä loukkasin oikeanpuolen suoliluuni muutama vuosi sitten salibandymatsissa, ja ihan omaa huolimattomuuttani.
Yritin siirtää vastustajan maskimiestä maalimme edestä lievällä olkapääkontaktilla ja jätin mailani taklattavan ja oman kroppani väliin.
Mailan varsi painoi ikävästi suoliluun yläreunaan ja pelaaminen jäi siltä päivältä siihen.Kipu oli aivan mieletön ja olin aivan varma että jotain oli murtunut.

Seuraavana päivänä menin lääkärin pakeille joka tutki ja totesi että luukalvo on hieman vaurioitunut ja ehkäpä tulehtunut.
Murtumaa ei löytynyt mutta viikkoon en voinut mitään äkkinäisiä liikkeitä tehdä.

Ja se suoliluuhan ihmisellä sijaitsee tuossa kyljessä, lonkan yläosassa.

Eiköhän se Sakke liene pelikunnossa kun maaottelutauko on lusittu, toivotaan ainakin.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siksi olikin äärimmäisen ärsyttävää lukea kommentointia jostain Marusakin kirvesiskusta, jota ei edes tapahtunut. Aivan kun tuo olisi ollut ottelun merkittävin tapahtuma, vaikka sitä ei edes suurin osa yleisöstä havainnut! [/B]

Ymmärrän kyllä, että se ärsyttää, mutta se mikä minua ihmetyttää, on se, että nykyisin tällä palstalla jos kommentoi/kritisoi(vaikka vahvastikin) jotain(varsinkin mailahäirintää/-iskuja) vastustajan pelistä, niin seuraa välittömästi viis sivua palopuhetta(hieman kärjistettynä), jossa kiistetään ehdottomasti kaikki "paha".

Se miksi minä en pidä Tapparasta, johtuu juuri tästä, ettei Rautakorpi(ei tässä yhteydessä) ja jotkut fanit tunnu kestävän pisaraakaan poikkipuolisia sanoja, VARSINKIN jos asia liittyy jollain tavalla mailan käyttöön muuhun kuin pelaamiseen.

Mutta, tämä oli siis vain henk.koht. mielipiteeni.

susi

Jäsen
Viestin lähetti eksa
Ymmärrän kyllä, että se ärsyttää, mutta se mikä minua ihmetyttää, on se, että nykyisin tällä palstalla jos kommentoi/kritisoi(vaikka vahvastikin) jotain(varsinkin mailahäirintää/-iskuja) vastustajan pelistä, niin seuraa välittömästi viis sivua palopuhetta(hieman kärjistettynä), jossa kiistetään ehdottomasti kaikki "paha".

Se miksi minä en pidä Tapparasta, johtuu juuri tästä, ettei Rautakorpi(ei tässä yhteydessä) ja jotkut fanit tunnu kestävän pisaraakaan poikkipuolisia sanoja, VARSINKIN jos asia liittyy jollain tavalla mailan käyttöön muuhun kuin pelaamiseen.

Mutta, tämä oli siis vain henk.koht. mielipiteeni.

Niin kauan kuin tuotat allaolevan kaltaista paskaa tänne palstoille, ei kannata yhtään ihmetellä saamaasi vastareaktiota. Tekstisi on pelkkää valetta, herjausta ja uhkausta ja niin kuin jo sanottu muutenkin täyttä paskaa. Mitään kirvesiskua ei tapahtunut, vaan tilanne oli aivan normaali pelitilanne jonka myös oma pelaajanne on myöntänyt. Tilanne liittyi siis juuri pelkästään pelaamiseen. Toivottavasti Marusak ei ota oppia eräästä maanmiehestään joka pelaa siellä teidän joukkueessa, sen verran rumia tämän maalitykin otteet jälkitilanteissa aina olivat.

Kärppä-fanina muutenkin olisin hiljaa noista mailaniskuista ym. Timo Vertalan ura kääntyi laskusuuntaan Kärppä-pelin loukkaantumisen jälkeen. Eikä se lista tuohon jää.

Viestin lähetti eksa
Nopeasti oli tämä Maruzakki oppinu Suomen tavoille, heti ekassa pelaamassaan erässä kirves-iskulla vastustajan solisluu paskaksi. Tukka-Jukan pikapalaveri ennen peliä taisikin sisältää lyhyen oppimäärän vastustajan vahingoittamisesta? Tämä ärsyttää suunnattomasti. Tervetuloa Jiri-boy, seuraavassa pelissä olis takaisinmaksun aika(ainakin jos minulla olis päätösvaltaa)...

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juuri tuota tarkoitin. Milloin muka jääkiekkokeskustelu on jotain kaunokirjallisuutta?

Näetkö muita kritisoimassa teidän kritisointia Kärppien mailankäytöstä? Tänä vuonna nähdyillä otteilla myös osa Kärppä-faneista tietävät, että heidänki suosikkijoukkueensa pelaajista osa harjoittaa kovaa mailahäirintää. Osa jopa myöntää sen. Osa lätkäfaneista kestää myös kritiikin/provot yms. , oli se sitten vaikka "uhkailua" tai "paskaa". Jos joku kertoo mielipiteen jostain joukkueesta/pelistä/pelaajan otteista, se ei välttämättä tarkoita sitä, että padan pitäisi kiehua heti yli.

Siinä mielessä ihan ok, että eipä pysy palsta ainakaan hiljaisena.

Mutta antaapa tämän hedelmällisen jutustelun jäädä vaikkapa tähän tällä erää...

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Miksi provoamiseen ja suoranaiseen valehteluun ei pitäisi puuttua? Kyllä sinunkin pitäisi tietää missä hyvän keskustelun rajat kulkevat. Ihmetyttää tämä yllä olevan kärppäfanin järjenjuoksu, onneksi he kaikki eivät ole samanlaisia.

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Susi kirjoitti:Toivottavasti Marusak ei ota oppia eräästä maanmiehestään joka pelaa siellä teidän joukkueessa, sen verran rumia tämän maalitykin otteet jälkitilanteissa aina olivat. Kärppä-fanina muutenkin olisin hiljaa noista mailaniskuista ym. Timo Vertalan ura kääntyi laskusuuntaan Kärppä-pelin loukkaantumisen jälkeen. Eikä se lista tuohon jää.

Juu. Kärppä-fanina olenkin ollut aivan hiljaa mailaniskuista aina vuoden -92 keväästä asti. Silloin taisi eräs Tapparan pelaaja pelastaa koko tamperelaisen "Boll-klubbenin" liiga-paikan telomalla erään Kärppäpelaajan olkapään takaapäin annetulla kirvesiskulla, Kärppäpelaajan päästessä läpiajoon 1- 3 tilanteessa. Mikähän se nyt oli se herrasmiehen nimi, Grönst...- Provo???

Ihan oikeasti, herra susi siunakkoon, käsi sydämelle ja miettimään. Taisit juuri syyllistyä ihan juuri siihen itseensä, mistä NIIN suurta meteliä pidät:
- maalitykin (lienee Tenkrat?) otteet jälkitilanteissa AINA rumia? - Vertalan uran pilaaminen Kärppien pelaajan toimesta ja ennekaikkea vastaavan listan pituus???
Niin, paskan kirjoittaminen ja valehtelu sekä siitä syyttäminen...Se kun taitaa olla niin monesti katsojan silmässä. Sijaitsi se silmä sitten missä tahansa...

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti usko
Juu. Kärppä-fanina olenkin ollut aivan hiljaa mailaniskuista aina vuoden -92 keväästä asti. Silloin taisi eräs Tapparan pelaaja pelastaa koko tamperelaisen "Boll-klubbenin" liiga-paikan telomalla erään Kärppäpelaajan olkapään takaapäin annetulla kirvesiskulla, Kärppäpelaajan päästessä läpiajoon 1- 3 tilanteessa. Mikähän se nyt oli se herrasmiehen nimi, Grönst...- Provo???

Just joo. Eikö tuolla provoilullakin voisi olla jokin raja? Näköjään ei. Se tässä varmasti onkin kaikista olennaisinta nyt että mitä on tapahtunut joskus toistakymmentä vuotta sitten yhdessä pelissä? Kuinkahan monta mailaniskua se Kärpät on sen jälkeen ehtinyt pistää vastustajan pelaajiin divarissa+liigassa ennen tätä päivää? Veikkaan että aika monta.

Toivottavasti Sakari Palsola ei lue Jatkoaikaa, kyllä varmaan Sakkea hävettäisi huomata, millaisia itkijöitä ovat Kärppä-fanit. Pisteet ovat koko ajan laskussa eikä loppua näköjään näy.

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
TM; Tiedä nyt sitten provoilinko. Kunhan vaan ilmoitin, että minun puolestani mailaniskuista valittaminen on saanut jäädä vuoteen -92. Tuolloin nimittäin huomasin, ettei se itku juuri näillä markkinoilla auta. Nokka-Jaloisen sanoin, näillä mennään ja sillä siisti. Sitä tikulla silmään joka vanhoja... Vertala???
Mutta se, mihin oikeasti voisi puuttua on tuo valehtelijoiksi ja paskanpuhujiksi syyttely. Puolin ja toisin. Jooko?

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti usko
TM;
Mutta se, mihin oikeasti voisi puuttua on tuo valehtelijoiksi ja paskanpuhujiksi syyttely. Puolin ja toisin. Jooko?

Nimimerkit susi ja eksa saavat minun puolestani jatkaa keskinäistä keskusteluaan joko tässä yleisesti tai sitten yksityisviestein, jos katsovat aiheelliseksi. Puolin ja toisin tässä on paisuteltu asioita turhaan ja itse pelin tapahtumat ovat jääneet sivuseikaksi vaikka itse peli oli todella hyvää jääkiekkoa. Ehkä jopa paras peli mitä on tähän mennessä Hakametsässä kauden aikana nähty.

susi

Jäsen
Viestin lähetti usko

Ihan oikeasti, herra susi siunakkoon, käsi sydämelle ja miettimään. Taisit juuri syyllistyä ihan juuri siihen itseensä, mistä NIIN suurta meteliä pidät:
- maalitykin (lienee Tenkrat?) otteet jälkitilanteissa AINA rumia? - Vertalan uran pilaaminen Kärppien pelaajan toimesta ja ennekaikkea vastaavan listan pituus???
Niin, paskan kirjoittaminen ja valehtelu sekä siitä syyttäminen...Se kun taitaa olla niin monesti katsojan silmässä. Sijaitsi se silmä sitten missä tahansa...

Niin olisi varmaan pitänyt mainita, että "lähes aina". Minun silmääni kuitenkin jäi monet mielikuvat Tenkratin ns. mailahäirinnästä joka tilanteiden jälkeen oli hieman turhaa. Ei mitään törkeyksiä, mutta rumia otteita kuitenkin. Ilmeisesti Petr turhautui tehottomuudestaan ja Pirneksen taklauksesta jolloin kuppa kävi hieman kuumana.

Tuo Vertalan tapaus on taas fakta asia, sitä et voi olla myöntämättä. Pointtini kuitenkin oli siis se, että myös Kärppien pelaajat tekevät törkeitä temppuja (ja kyllä niitä myös tekevät Tapparan pelaajat, mutta ei siis todellakaan tuossa Marusak/Palsola tilanteessa ollut mitään törkeää).

Ja sen verran vielä, että minä en ole syyllistänyt vastujajoukkueen valmentajaa tahallisesta vahingoittamiseen käskyttämisestä, enkä toivonut muitakaan jatkovahingoittamisia pelaajalle tai muutenkaan maininnut tilanteesta jota itse en omin silmin ole nähnyt.

Toivottavasti nähdään pudotuspeleissä. Kärpät olisi juuri sopiva vastus Tapparalle.

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Susi; Myönnän myönnän. Vertala sai siipeensä, Kärpät pelaa toisinaan pikkusikaa ja Tenkura on ronkkija ja härnääjä. Ja vielä (valitettavasti) omaa lyhyen pinnan, mikä yleisesti tiedetään...Ja sen mukaan toimitaan. Ei siinä mittään.
Ja toivottavasti ei nähdä pleijareissa. Tappara kun sattuu olemaan Kärpille myrkkyä. - Iso ja kahvaava voimajoukkue kun ei yleensä ole pienen ja nopian ( ja ronkkivan...) kaveri. -Tässäkin muuten taitaa sopivuus on katsojan silmässä.
Mutta kevättä vaan yksille ja toisille, ilman piruiluja.

Viimeksi muokattu:

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti usko

Pitää varmasti osittain paikkansa.

Kyllä minä olen silti sitäkin mieltä, että myös valehtelemiseen ja paskanpuhumiseen on voitava puuttua, kun sitä räikeästi ja tietoisesti harrastetaan. Ja sitä on vähän vaikea tehdä muulla tavalla kuin sanomalla (=syyttämällä), että nytpä valehtelet ja puhut paskaa.

Siitä olen samaa mieltä että yleensä ottaen jos keskustellaan jostain tilanteesta, niin on suht hedelmätöntä vetää siihen mukaan joitakin täysin toisia tilanteita jotka ovat tapahtuneet jossakin täysin toisessa asiayhteydessä ja/tai ottelussa ja/tai aikakaudella. Lähinnä se on perusteltua silloin jos on kyse kahden samantyyppisen tapauksen rangaistusten vertailusta. Muuten on aika turhaa vetää esim. yhteen sikataklaukseen mukaan jotain että "mutta taklashan sekin sikaa sillon", sillä ei edellistä jälkimmäinen mitenkään kuitenkaan oikeuta.

Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikilta jotka jatkuvasti päättävät sanomansa sanoihin "miettikääpä sitä", pitäisi viedä perustuslain nojalla sananvapaus.

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Oot nää Gagarin näkijä. Anu Saukkonen on just nähty kävelevän perustuslakivaliokunnan kuultavaksi.

Edellä oleva vieno toivomus, minkä kirjoitin syyttelyiden jättämisestä vähemmälle, oli pelekkä idealistinen heitto. Tottahan toki on, että suoranaiseen vääristelyyn yms. pitää puuttua.Samaten totta on että asioita ei pidä irroittaa omasta kontekstistaan. Mutta tämä kuittailu ja näpäyttely, voisiko sen tehdä ehken hiukka sofistikoituneemmin...Jotenkin vistoa tuo paskanheitto puolin ja toisin.
Runot ja kukat on kivoja. Ja Tappara kans.
Omasta puolestani päätän tämän jahkaamisen tähä. Keskustellaan välillä kiekosta.

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Gagarin
Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikilta jotka jatkuvasti päättävät sanomansa sanoihin "miettikääpä sitä", pitäisi viedä perustuslain nojalla sananvapaus.

Kuullostuttaa siltä, että saisit miettiä tuota vielä uudelleen!

Suomen perustuslaki 12§:

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään sitä estämättä"

Millä perustuslain nojalla sä meinaat viedä mun sananvapauden?!? Mää vaan kysyn ja tottavie haet mulle ne "perusteet" ASAP!

Jos mun allekirjoitus on "miettikääpä sitä", niin se on silloin just sitä, eikä sitä muuksi muuta edesmenneen avaruuslentäjän kohta edesmenneet kommentit, eikä tuulesta temmatut ns. "perusteet"

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi, mutta sana perustuslaki esiintyi tekstissäni lähinnä siksi että tiedän sen turvaavan tuon sananvapauden. Eli ymmärrän kyllä että kyse on perustuslain tasoisesta lainsäädännöstä. Sen sijaan tarkoitukseni ei ollut väittää että ko. säädös olisi jo olemassa, vaan puoltaa sellaisen säätämistä jatkossa (mahdollisimman pikaisesti). Pointtini oli siis seuraava (toivottavasti aukeaa):

Perustuslakia pitäisi mielestäni muuttaa siten, että kaikkien, joilla on tapana lopettaa viestintänsä lauseeseen "miettikääpä sitä", kohdalla sananvapautta rajoitettaisiin radikaalisti.

Jos vielä on epäselvyyksiä niin vastaan mielelläni.

Viimeksi muokattu:

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Joo siis olihan se törkee tilanne. Ensin lyötiin kirveellä pilkkeiksi ja sitten otettiin vielä hanko käteen ja pistettiin nätisti seipäälle. Pelikieltoa pitäs tulla loppu kaudeksi ainakin Tsekin maajoukkueelle, Tapparalla ja HIFK:lle sekä toimitsijakielto Kummolalle.
Itse olen niillä linjoilla, että vihelletään sielä hallissa niin perkeleesti, kun on paikka, mutta lopetaan niitten jäähyjen jakaminen pari päivää pelin jälkeen sitten täällä...

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Gagarin
Jos vielä on epäselvyyksiä niin vastaan mielelläni.

Perusteet, miksi lakia pitäis muuttaa?

Itse pelissä Tappara fanit olivat erittäin ystävällisiä. Ne kaksi, joiden kanssa puhuin, näkivät myös sen Palsolan tilanteen

"Olisi pitänyt antaa jäähy"
"Tuomari ei ollut hereillä"
"Toivottavasti ei käynyt pahemmin", mutta kuitenkin:

"Kyllä Tappara on terästä, ja te tuutta perästä"

Vaikuttaako todellakin näin paljon se, että palstalle pystyy kirjoittamaan nimettömänä?

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä, anonymiteetti vaikuttaa

Se vaikuttaa joo. Tässäkin ketjussa on nähty täysin tuulesta temmattua tekstiä, ja vastaavasti eri asioista suutahtaneiden ihmisten juttuja, joita tuskin nähtäisiin, mikäli keskusteltaisiin asioista henkilökohtaisesti.

Ilmeisesti syy miksi nyt vielä jaksat jauhaa on, että olet jotenkin ottanut itseesi tuon heiton tästä "miettikääpä sitä" -lausahduksesta. Jos et omaa jotain todella hämmentävää huumorintajua ja itsekin ole vääntänyt näitä paria viime viestiäsi kieli poskessa, niin paljastan nyt sinulle:

SE OLI VITSI.

Oikeasti luulin että se olisi mennyt perille ilman hymiöitäkin. Vaikuttaa kuitenkin vähän siltä kuin olisit ottanut sen jonain henk.koht. vihamielisyyden ilmauksena.

Ja kyllä, voin vakuuttaa sinulle että em. asiassa ei pätkääkään vaikuta se että täällä saa paasata nimettömänä. Jos olisin keskustellut tästä sinun kanssasi kasvotusten, ja noin joka toisen repliikkisi olisit päättänyt sanoihin "miettikääpä sitä", niin aivan 100-prosenttisen vuorenvarmasti olisin ryhtynyt sinulle vinoilemaan siitä päin naamaa. (Saattaa vain olla, että kasvokontaktissa et päättäisi joka kommenttiasi noihin sanoihin koska silloinhan vaikuttaisit ihan idiootilta. Mutta sehän ei päde täällä, kun täällä on tämä nimettömyys yms. kauheudet.) Samaten inhoan ko. lausahdusta myös siellä tv-ohjelmassa jota onneksi en kovin usein katso.

Ilmeisesti haluat kovasti uskoa omaan käsitykseesi siitä hemmetin "iskusta" joka sinun maailmassasi on "fakta". Ole hyvä vaan. Eiköhän tämä riitä jo.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy