Mainos

Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 373 302
  • 2 022

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saksalainen insinööri (oletan että saksalainen, mutta saattoi tietty olla jostain muualtakin) keksi joskus muinoin, että kun tehdään junan pyöristä edestä päin katsottuna kartioita, niin se tekee mutkissa kääntymisen helpommaksi tai siis ylipäänsä mahdolliseksi.
Veturin tai vaunun akselisto on jäykkä, siinä ei ole mitään tasauspyörästöä. Kun vaunu tulee mutkaan, se siirtyy hieman raiteen päällä niin, että kartion halkaisijaltaan pidempi ulkoreuna kulkee ulomman raiteen päällä ja kapeampi reuna sisemmän raiteen päällä. Näin ulkokehällä oleva pyörä kulkee joka pyörähdyksellä hieman pidemmän matkan kuin sisäkehällä oleva. Vaunu kääntyy eikä kirsku.
En tiedä miten ratikan vaunun akselisto on rakennettu, mutta oletan, että samalla tavalla. Nyt ilmeisesti mutkat ovat liian jyrkkiä suhteessa kartion nousukulmaan, eikä vaunu pysty kääntymään pyörien luistamatta eli kirskumatta.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Tuamas

Jäsen
Vieläköhän joku on sitä mieltä, että rantaväylän tunneli ja sen mahdollistama alueen uudistaminen oli virhe? Paikalliset Demarithan olivat taannoin hanketta vastaan ja erottivat ryhmästään neljä puolesta äänestänyttä.


Menet mihin vain Tampereen uimahallin saunaan ja mainitset ratikan tai rantatunnelin, niin kyllä sieltä senioriosasto nousee edelleen vastarintaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Menet mihin vain Tampereen uimahallin saunaan ja mainitset ratikan tai rantatunnelin, niin kyllä sieltä senioriosasto nousee edelleen vastarintaan.
Ja varmaan valittelevat, etteivät Tappara ja Ilves enää pelaa otteluitaan Koulukadun kentällä. Mihin sitä jäähalleja tarvitsee kun ulkonakin voi pelata ihan yhtä hyvin?
 

axe

Jäsen
Ja varmaan valittelevat, etteivät Tappara ja Ilves enää pelaa otteluitaan Koulukadun kentällä. Mihin sitä jäähalleja tarvitsee kun ulkonakin voi pelata ihan yhtä hyvin?
Sen verran on jo vettä virrannut Viistokadulla, ettei Koulukadun haikailijat ole enää hengissä, mutta kyllähän se niin on ettei uutta hallia tarvittu, kun Hakametsääkään ei koskaan myyty loppuun. Sitä paitsi sinne keskustan halliin ei pääse mitenkään että kyllä olis pitänyt rakentaa jonnekin kauas.
 
Viimeksi muokattu:

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Sen verran on Jo vettä virrannut Viistokadulla, ettei Koulukadun haikailijat ole enää hengissä, mutta kyllähän se niin on ettei uutta hallia tarvittu, kun Hakametsääkään ei koskaan myyty loppuun. Sitä paitsi sinne keskustan halliin ei pääse mitenkään että kyllä olis pitänyt rakentaa jonnekin kauas.
Viistokatu takaisin..
Tosin keskusta on nykyään jo niin rakennettu, ettei Viistokadulla tekisi mitään.
Ehkä se olisi hyvä paikka Elokapinalle päivystää?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tuo tiukassa mutkassa esiintyvä kirskunta nyt mitään kivaa kuunneltavaakaan ole. Riipii kuin Saariahon teokset.

Ei tuo nyt mielestäni mitenkään merkittävästi eroa Helsingin kantakaupungin raitiovaunujen melusta. Kirskunnanhan itse asiassa voi mieltää osaksi perinteistä stadilaista äänimaisemaa, siinä missä kalalokkien uikutuksen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Aamulehdessä oli mielenkiintoinen kuvasarja tamperelaisesta vanhojen Näsinsiltojen uudelleen käytöstä. Lopputulos ainakin näyttää hyvältä.

Useita kertoja paikan päällä käyneenä voin kertoa, että lopputulos on oikein mukava ja viihtyisä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tuo nyt mielestäni mitenkään merkittävästi eroa Helsingin kantakaupungin raitiovaunujen melusta. Kirskunnanhan itse asiassa voi mieltää osaksi perinteistä stadilaista äänimaisemaa, siinä missä kalalokkien uikutuksen.

Emme täällä käytä eteläistä maakuntaa minään mittapuuna kuten emme Venäjääkään. Tampereella halutaan parempaa.
 

axe

Jäsen
Tampereen pysäköinninvalvonta tuskin on kaupungin vakavin ongelmakohta, mutta onhan se nyt typerää, että täällä terrorisoidaan autolijoita lähes mielivaltaisesti, ja kaupungin vastaava pysäköinnintarkastaja on 2-3 kertaa kuukaudessa lehdessä selittelemässä sitä täysin järjenvastaista "maastopysäköintiä" tai sitä, että tässä tosiaan kolme viikkoa sitten parkkisysteemit muuttui mutta unohtui noi merkinnät vaihtaa ja totta kai me voidaan tässä kytätä ja sakottaa sakottamistaan sen sijaan, että korjattaisiin virhe tai huolimattomuus, koska autoilijan velvollisuus on ottaa selvää ehdoista.

No joo, esimerkkejä viime vuosilta on kymmeniä. Kaikkia yhdistää se, että ihan kaikki(*) paitsi pysäköinninvalvonta näkee, kuinka epäreilua ja typerää heidän toimintansa on, ja sitten tämä vastaava tarkastaja antaa lehdelle taas jonkun byrokratian taakse piiloutuvan selityksen. Ja sitten vasta sen julkisuuden jälkeen sakkorysän väärät merkinnät sun muut käydään korjaamassa -- ellei sitten joku turhautunut kaupunkilainen käy itse tekemässä sen, kun kaupunki nyt ei vaan ehdi kaikelta sakottamiseltaan.

Mutta tänään oli kyllä vastaavalta pösilöltä jo ihan huipennus, kun hän kertoo ettei heidän aktiivisuutensa johdu esim. provisiopalkkauksesta, vaan se johtuukin siitä, että liikennekuolemat ja onnettomuudet aiheuttavat miljoonien eurojen vahinkoja, ja heidän -- siis vittu pysäköinninvalvonnan -- todelliset tulokset syntyy säästetyistä onnettomuuskustannuksista ja vältetystä inhimillisestä kärsimyksestä. Melkoisnen Jeesus-kompleksi tuolla ääliöllä.

(*) Ei tietenkään ihan kaikki. Kyllähän sen lehtijuttujen kommenttikentästä huomaa, että on myös edelleen paljon sitä parempaa ihmistä, jotka kehottaa jättämään auton kotiin, jos ei osaa pysäköidä oikein jne.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
jos Tampereen pysäköinninvalvontaa haluaa jostain moittia, niin nimenomaan tehottomuudesta. Autoja on parkeissa pyöräteillä, jalkakäytävillä milloin missäkin väärässäpaikassa ilman mitään seuraamuksia.

onneksi nyt on saatu sentään se ilmotussaitti, johon kuka vaan voi pistää ilmon väärinpysäköidystä ja viä kuvan kera. Josko edes sitten joku lappuliisa vaivautus hoitaan työtään.

Kaupunki, joka on täynnä parkkihalleja ja isoja parkkikenttiä, mutta kun parkkiin pitää päästä 'tuulikaappiin' tai keksiä joku keino olla maksamatta muutamaa euroa pysäköinnistä.

...niin ja maastopysäköintiasia on hemmetin hyvä linjaus, kun ne tiet tuppaa levenemään omalta tontiltaan juurikin pysäköinnin kautta. Ikäänkuin autoille ei olis jo nyt varattu se isoin osuus katutilasta.
 

axe

Jäsen
Kaupunki, joka on täynnä parkkihalleja ja isoja parkkikenttiä, mutta kun parkkiin pitää päästä 'tuulikaappiin' tai keksiä joku keino olla maksamatta muutamaa euroa pysäköinnistä.
Kyllähän kusipäitä saakin sakottaa, mutta näissä jatkuvissa lehtijutuissa on aina kyse ihan toisenlaisesta kusipäisyydestä.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Hyvää iltaa Tampere, tiedustelen mielipiteitä Ohanasta, onko hehkutuksensa ansainnut? Vaikuttaa oikein kiinnostavalta, vai onko joku muu vielä parempi purilaispaikka?
 

Tuamas

Jäsen
Parkkihallien lämpötiloja tässä sattuneista syistä tullut selviteltyä/mietittyä.

Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?
ilmainen... Lielahden Like. Samaa hallia kuin Prisma, mutta lämpösempi ja valoisa. Toki 3h max kiekolla, mutta yläkerrassa kirjasto lehtilukusaleineen ajanviettoon.

...toki tiistaina on jo +5...
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parkkihallien lämpötiloja tässä sattuneista syistä tullut selviteltyä/mietittyä.

Eli onkohan palstaveljillä kokemusta siitä, missä parkkihallissa Tampereella on lämpimintä?

Hämpin parkki varmaan, se on sen verran syvällä ja siellä tuntuu olevan se sama 12 astetta melkein ympäri vuoden. Markettien ilmaisista halleista ainakin Linnainmaan Prisman halli on tilava ja melko lämmin. Niin ja sielläkin on kirjasto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös