Tamin Audi pois täältä!

  • 947 394
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Nyt on otettu näihin ""ikäviinkin"" asioihin kantaa. Toivottavasti sait haluamiisi kysymyksiisi vastaukset. Tarkennan mieluusti, jos ei jäi epäselväksi jotain.

Kiitos asiallisista vastauksista.

Fordél määritteli hyvin Tami-opposition täällä JA:ssa kuten myös Tamin kannattajan täällä JA:ssa. Nämä ovat toki tulleet selviksi kaikille. Jatketaan näillä. Keskiviikko näyttää seuraavan kerran keskustelun suunnan. Eli, onko hiljaista vai tuleeko viestejä enemmänkin.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
36 x 0,916 = 33 pistettä.

Sport on kuitenkin saanut 30 pistettä kotipeleistä. Eli vaikka hyvä voittoprosentti onkin (yli 80) niin ei noin hyvä sentään kuin siffan laskuissa.
 

Fordél

Jäsen
Fordél määritteli hyvin Tami-opposition täällä JA:ssa kuten myös Tamin kannattajan täällä JA:ssa.

Määritteletko vielä sen Sportin opposition? Keitä siihen kuuluu? Minä varmaankin kun en kannata Sportia, mutta keitä muita?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Määritteletko vielä sen Sportin opposition? Keitä siihen kuuluu? Minä varmaankin kun en kannata Sportia, mutta keitä muita?

Yksinkertaisimmin määrittelisin sen niin, että Sportin oppositioon kuuluvat ainakin ne henkilöt, jotka toivovat enemmän Sportin pelin tappiota kuin sen voittoa. Syinä tappion toivomiselle on kymmeniä. Yleensä syyt ovat hyvin inhimillisiä ja ymmärrettäviä. Tami, seuran johto, seuran joku toimihenkilö, oppositiohenkilön suhde Sportiin (jätän tämän tarkentamatta), jopa siffa saattaa olla joillekin hyvä syy odottaa Sportin tappiota, ylimieliset Sport-kannattajat, muiden lajien kannattajat, jne jne. Joskus henkilö on tänään vielä oppositiossa, mutta oppositioon johtaneen syyn poistuessa, huomenna hän on Sportin kiihkeä kannattaja. JA:n nimimerkkien kirjoittelusta voi päätellä, kuuluuko hän oppositioon vai ei-oppositioon. Minä esim. en kuulu Sportin oppositioon. Sitten ovat nämä tärkeät, täysin tunteella elävät Sport-kannattajat, jotka elävät aina kulloisenkin tilanteen mukaan. Esimerkkejä löytyy heistäkin täältä JA:n nimimerkeistä.

Edit: Sportin kotiottelujen pistemäärä on 83,3% maksimista. Tämä korjattakoon. Sport on saalistanut Kuparisaaressa 30 pistettä 36:sta mahdollisesta. Vierasotteluista Sport on saanut vain 10 pistettä, mikä on harmi varsinkin Radio Vaasan uuden ja erinomaisen Sportin vierasottelujen selostajan, Pasi Roimelan, kannalta. Kevätkaudella saamme sitten kuunnella Pasin selostamana enemmän Sportin voitto-otteluja.
 

Fordél

Jäsen
Yksinkertaisimmin määrittelisin sen niin, että Sportin oppositioon kuuluvat ainakin ne henkilöt, jotka toivovat enemmän Sportin pelin tappiota kuin sen voittoa. Syinä tappion toivomiselle on kymmeniä. Yleensä syyt ovat hyvin inhimillisiä ja ymmärrettäviä. Tami, seuran johto, seuran joku toimihenkilö, oppositiohenkilön suhde Sportiin (jätän tämän tarkentamatta), jopa siffa saattaa olla joillekin hyvä syy odottaa Sportin tappiota, ylimieliset Sport-kannattajat, muiden lajien kannattajat, jne jne. Joskus henkilö on tänään vielä oppositiossa, mutta oppositioon johtaneen syyn poistuessa, huomenna hän on Sportin kiihkeä kannattaja. JA:n nimimerkkien kirjoittelusta voi päätellä, kuuluuko hän oppositioon vai ei-oppositioon. Minä esim. en kuulu Sportin oppositioon. Sitten ovat nämä tärkeät, täysin tunteella elävät Sport-kannattajat, jotka elävät aina kulloisenkin tilanteen mukaan. Esimerkkejä löytyy heistäkin täältä JA:n nimimerkeistä. .

Mielestäni sinulla menee taas kerran pahasti puurot ja vellit sekaisin. Tämä on vähän sama homma kuin mitä allekirjoittaneella oli aikanaan KooKoo-palstalla eli kun kritisoin KooKoon silloista johtoa, olin omaan pesään kusija, selkään puukottaja, jonkin sortin anti-KooKoolainen ja mitä lie. Syyllistyt itse aivan samaan eli jos kritisoi Tamia tai Sportin johtoa, on muka vähemmän fani ja toivoo seuralle huonoa, jopa tappioita. Käsittämättömän lapsellinen ajatusmalli ja kun muistetaan lisäksi miten siirryit hetkessä KooKoon kannattajasta Sportin kannattajaksi, voidaan perustellusti sanoa, ettet aina tunnu ymmärtävän mitä fanius on ja mitä nämä joukkueen niiden faneille merkitsee.

Voin taata sinulle siffa hyvä, että vaikka täällä on hyvin paljon anti-tameja ja kriittisiä kirjoittajia, ei varmasti kovinkaan moni (jos yksikään) Sport-fani toivo joukkueelleen tappioita (muiden joukkueiden fanit ovat asia erikseen). Tai jos on joskus toivonut, on siellä taustalla aina yhden ottelun voittoa suurempi asia, jolla on merkitystä Sportin tulevaisuudelle. Siltikin he toivovat vain ja ainoastaan kannattamalleen seuralleen voittoja ja mestaruuksia. Olit itse aikanaan hyvin kriittinen KooKoon johtoa kohtaan, koska junnuja ei otettu toiminnassa huomioon. Tuolloinkin olisi ollut totaalista puusilmäisyyttä tulla syyttämään sinua kuuluvaksi johonkin oppositioon ja sanomaan, että et toivo seuralle voittoja. Ei, olit vain yksi kriittinen seuran kannattaja. Nyt valitettavasti syyllistyt itse tähän.

Ja tämä kaikki edellä kirjoitettu vain soveltaen sitä mitä itse ajattelee omasta seurasta ja sen kannattamisesta, jonka uskon soveltuvan myös Sport-faneihin (poislukien siffa).
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mielestäni sinulla menee taas kerran pahasti puurot ja vellit sekaisin. Tämä on vähän sama homma kuin mitä allekirjoittaneella oli aikanaan KooKoo-palstalla eli kun kritisoin KooKoon silloista johtoa, olin omaan pesään kusija, selkään puukottaja, jonkin sortin anti-KooKoolainen ja mitä lie. Syyllistyt itse aivan samaan eli jos kritisoi Tamia tai Sportin johtoa, on muka vähemmän fani ja toivoo seuralle huonoa, jopa tappioita. Käsittämättömän lapsellinen ajatusmalli ja kun muistetaan lisäksi miten siirryit hetkessä KooKoon kannattajasta Sportin kannattajaksi, voidaan perustellusti sanoa, ettet aina tunnu ymmärtävän mitä fanius on ja mitä nämä joukkueen niiden faneille merkitsee.

Olisit nyt, Fordél, kerrankin lukenut sen minun kirjoitukseni tarkammin, ennenkuin aloit kirjoittaa vastinettasi. Kritiikki ja oppositiossa olo ovat kaksi täysin eri asiaa. Oppositiossa Sportia kohtaan oleva henkilö toivoo Sportin tappiota enemmän kuin Sportin voittoa. Näitä oppositiohenkilöitä on paljon. Kritiikki on asia erikseen, se on aina tervetullutta.
 

Fordél

Jäsen
Olisit nyt, Fordél, kerrankin lukenut sen minun kirjoitukseni tarkammin, ennenkuin aloit kirjoittaa vastinettasi. Kritiikki ja oppositiossa olo ovat kaksi täysin eri asiaa. Oppositiossa Sportia kohtaan oleva henkilö toivoo Sportin tappiota enemmän kuin Sportin voittoa. Näitä oppositiohenkilöitä on paljon. Kritiikki on asia erikseen, se on aina tervetullutta.

Luin sen läpi monta kertaa ja en ole edelleenkään huomannut täällä ilmiötä, jossa oikeasti toivottaisiin Sport-fanien keskuudessa joukkueelle tappiota illasta toiseen. Täällä on vain annettu kritiikkiä seuraan kohtaan eikä muuta, joten ei tässä voi vetää muunlaista johtopäätöstä. Itsekään et perustele miten tuohon oppositioon joudutaan muuten kuin toivomalla siis tappiota. Sellaisia en ole täällä juurikaan nähnyt.

Voit asian selventämiseksi tuoda esiin ne nimimerkit ja heidän viestinsä, joissa näitä tappioita todella toivotaan, kiitos.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kysynpä minäkin vuorostani. Mitä mieltä olet tuosta, että Tami turvautuu mieluimmin omiin junioreihin kuin hankkii muiden joukkueiden tavoin korvaajat SM-liigajoukkueista? Entäs, oletko tyytyväinen siihen, että Sport on saalistanut Kuparisaaressa tällä kaudella 83,3% maksimipisteistä? Kysyn sinulta, kun näyttää siltä, että näihin Tami-oppositiolle ikäviin tosiasioihin ei oteta kantaa.

Tamminen on pakotettu turvautumaan junioreihin, koska seuralla ei ole varaa lainoihin. Jos asia olisi Tammisesta kiinni, joukkueessa olisi paljon enemmän ns. valmiita pelaajia ja pelaajabudjetilla ei olisi ylärajaa. Se, että junnut ovat saaneet peliaikaa - vallitsevien olosuhteiden vuoksi - on helvetin hyvä asia. Ansaitsisivat vielä enemmän.

Kotisaldo on hyvä. Monena syksynä ollaan kyykätty myös kotona, nyt vain vieraissa. Siellä toki todella pahasti.

Yleisömäärä on minulle pettymys. Kaudella milloin KalPa nostettiin, Sportin yleisöka. oli yli 3000. Tuohon pitäisi päästä nytkin.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
...muiden lajien kannattajat, jne jne...

Ajattele nyt vähän mitä suollat. Tuon mukaan kun joku kannattaa VPS:ää niin on anti-Sport?
Vaikka itse KooKoon puolia pidänkin, käyn myös KPL:n pelejä katsomassa enkä silti ole anti-KooKoo. Enkä pidä itseäni myöskään anti-Sportina. Ei minulla ole mitään muita seuroja vastaan. Tammisesta en vaan perusta, mies on niiin täynnä itseään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itse olen ollut anti-Sport ajanvälillä 1. karsintapeli 2009 - 7. karsintapeli 2009. Anti-Tami olen ollut miehen Ässä-toimarijakson alkupuolelta aina siihen saakka kunnes transformattoiduin anti-anti-anti-Tamiksi sattuneesta syystä syksyllä 2009.

Sitten se oikea asia:
Sportin menestyminen on suomalaiselle jääkiekolle erittäin tärkeää, koska ilman jännitettä Mestiksen kärjen ja liigan hännän välillä koko systeemi tulee kuivumaan kasaan. Juuri tämän syyn takia olisi koko suomalaisen jääkiekon etu, että herrat Tamminen ja Hiltunen jättäisivät Sportin mahdollisimman pian ja pystyttäisiin pelastamaan vielä se mitä on pelastettavissa. Päinvastoin kuin mitä siffa ja Sihvonen ajattelevat, Tamminen ei ole ainutlaatuisen loistava valmentaja (toki ainutlaatuinen monella muulla tavalla) ja ennenkaikkea Tamminen on seuran kehittämisen kannalta kävelevä katastrofi. Asioista on saatu aivan riittävästi todistusta myös tulosten muodossa niin Porissa kuin Oulussakin. Kyseisten paikkakuntien onni oli se, että Porissa Ketolalla oli riittävä auktoriteetti pitämään valmentaja Tamminen ruodussa ja Aholalla riittävästi näkymystä kengittää toimitusjohtaja Tamminen pihalle. Oulussa Junno ja seuranjohto tajusivat myös missä mentiin ja lopputulos oli Tammisen potkut. Tamminen on siinä kyllä oikeassa, että pelilliset syyt harvoin ovat olleet pääsyy miehen potkuihin, ikävä kyllä Tammisen ongelma on juuri tämä itse pelin ympärillä tapahtuva kohellus.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Ajattele nyt vähän mitä suollat. Tuon mukaan kun joku kannattaa VPS:ää niin on anti-Sport?
Vaikka itse KooKoon puolia pidänkin, käyn myös KPL:n pelejä katsomassa enkä silti ole anti-KooKoo. Enkä pidä itseäni myöskään anti-Sportina. Ei minulla ole mitään muita seuroja vastaan. Tammisesta en vaan perusta, mies on niiin täynnä itseään.

Meillä Rovaniemellä tuo ajatus ei ole ollenkaan mahdoton. RoPsissa on parhaimmillaan ollut tusinan verran ulkomaalaisia pelaajia. Osa mikä mistäkin maasta, mutta suurin osa Sambiasta. Olen kuullut muutaman henkilön sanovan, että he ovat siirtyneet RoKin kannattajaksi, koska RoPsin pelaajapolitiikka on mennyt mahdottomuuksiin. He ovat juurikin siirtyneet RoPsin oppositioon ja anti-RoPsilaisiksi, niin kauan kuin Kiistala RoPsia johtaa. Vaasalaisista minä en tiedä, mutta meillä onnistuu kaikki. Olisikohan meillä enää mitään mahdollisuutta saada tuota suurta joululahjaa Rovaniemelle? Minä olen jo kolannut Lappi Areenalle hyvän ja tasaisen paikan, että ei se ainakaan siitä jää kiinni. Ei muuta, kun kääntäkää sen autonratti kohti pohjoista ja uusia seikkailuja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Meillä Rovaniemellä tuo ajatus ei ole ollenkaan mahdoton. RoPsissa on parhaimmillaan ollut tusinan verran ulkomaalaisia pelaajia. Osa mikä mistäkin maasta, mutta suurin osa Sambiasta. Olen kuullut muutaman henkilön sanovan, että he ovat siirtyneet RoKin kannattajaksi, koska RoPsin pelaajapolitiikka on mennyt mahdottomuuksiin. He ovat juurikin siirtyneet RoPsin oppositioon ja anti-RoPsilaisiksi, niin kauan kuin Kiistala RoPsia johtaa. Vaasalaisista minä en tiedä, mutta meillä onnistuu kaikki. Olisikohan meillä enää mitään mahdollisuutta saada tuota suurta joululahjaa Rovaniemelle? Minä olen jo kolannut Lappi Areenalle hyvän ja tasaisen paikan, että ei se ainakaan siitä jää kiinni. Ei muuta, kun kääntäkää sen autonratti kohti pohjoista ja uusia seikkailuja.

Kiitos Elina tuesta! Sinä se olet perillä näistä urheiluasioista. Kaikkialla Suomessa vallitsee kilpailua eri urheilulajien kesken. Erityisesti jääkiekko on muiden lajien fanaatikkojen hampaissa. Kyse on suomalaisten perisynnistä eli kateudesta. Itse kävin nykyisen KooKoo-asioiden tiedonantajani kanssa Kouvolan aikanani KooKoon, Kouvojen, MyPan ja KPL:n pelejä katsomassa. Tiedonantajan ekspertiisiä on kuningasjalkapallo, mutta muutkin käyvät. Kymenlaaksossa lajien välinen kilpailu nosti päätään aina silloin tällöin. Kouvolan Sanomien toimittajista ainakin yksi oli koripallomies henkeen ja vereen, mutta joutui pakosti joskus esimiehensä, joka oli myös jääkiekon vastainen urheilujournalisti, käskyttämänä tekemään juttuja myös KooKoon toiminnasta. Täältä Seinäjoelta en viitsi edes sanoa mitään. Olen joutunut kirjoittamaan Ilkkaan pari kertaa, kun jääkiekon mollaaminen on mennyt liiallisuuksiin. Siitä olen varma, että Vaasassakin ilmenee kateutta Sportia kohtaan.

Kun nyt olet asioista perillä, niin voisit Fordélille kertoa sen, että kyllä niitä oppositioihmisiä pyörii myös RoKi:n kannattajien keskuudessa. Minä en viitsi alkaa vääntää rautalangasta noita lukemattomia tapauksia, joiden vuoksi toivotaan ennemmin tappioita kuin voittoja joukkueelle, jonka kannattajaksi on ilmoittauduttu.
 

Fordél

Jäsen
Kun nyt olet asioista perillä, niin voisit Fordélille kertoa sen, että kyllä niitä oppositioihmisiä pyörii myös RoKi:n kannattajien keskuudessa. Minä en viitsi alkaa vääntää rautalangasta noita lukemattomia tapauksia, joiden vuoksi toivotaan ennemmin tappioita kuin voittoja joukkueelle, jonka kannattajaksi on ilmoittauduttu.

Jos kerran niitä tapauksia on niin lukemattomia niin heitä ihmeessä tänne esimerkkejä. Noin raskaita syytteitä kun aletaan vaasalaisesta kannattajakulttuurista heittämään, pitäisi olla faktoja tueksi, joten anna palaa siffa!
 

Viljuri

Jäsen
Jääkiekolla tai jääkiekkoa seuraavilla laajoilla kansalaispiireillä ei ole mitään tarvetta perustaa erityisempää vajaakykyisyyteen, teiniangstiin ja/tai kiivailuun pohjautuvaa alakulttuuria.

Mitä monipuolisemmin urheilua seurataan, sen parempi. Mitä enemmän urheilu- ja kulttuuriaktiviteetteja paikkakunnalta löytyy, niin sitä terveempää myös kiekkotoiminta paikkakunnalla on. Mitä avoimempi kiekkoperhe on, sitä moniarvoisempi ja innovoivampi on myöskin kiekkoperheen tulevaisuus. Tätä kautta myös junioritoiminta pidetään laajana ja tasokkaana.

Tämän tulisi erityisesti koskea niitä paikkakuntia, jossa johtamismalli on perustunut maan tapaan ja matalahkoon/olemattomaan osaamiseen kaikissa positioissa ja relaatioissa.
 
Suosikkijoukkue
Päätykatsomoiden kiekko-oraakkelit
Tunnista narsisti joukossamme

Narsismi on sairaus. Usein joudumme tekemisiin narsistin kanssa esimerkiksi harrastuksissa, työelämässä ja tuttavapiirissämme. Häpeilemättömyys, ylimielisyys, vaativuus ja kateus. Hyväksikäyttö, rajattomuus ja maaginen ajattelu. Näistä piirteistä tunnistat narsistin.

Narsisti on hyväksikäyttäjä. Hänelle kaikki ihmissuhteet ovat olemassa vain omien tarpeiden tyydytystä varten. Narsisti ei kykene vastavuoroiseen ihmissuhteeseen eikä hän tunne empatiaa. Narsisti sivuuttaa kanssaihmistensä mielipiteet ja tarpeet. Alistumaan taipuvaiset ihmiset valjastetaan oman itsetunnon pönkittäjiksi, ei-alistuvat ihmiset synnyttävät narsistissa häpeän tunnetta ja raivoa. Narsisti ei itse ymmärrä omaa tilaansa. Siksi narsistia ei pysty muuttamaan.

Narsisti osaa tekeytyä viekkaudessaan myös haavoittuvaksi. Siten hän houkuttelee hyödynnettäviä luokseen. Älykäs manipulointi johtaa ihmisen helposti riippuvuussuhteeseen narsistin kanssa. Narsisti tekee kanssaihmisistä riippuvaisia itsestään vetoamalla heidän heikkouksiinsa ja häpeäpisteisiinsä.

Voimakkaan ja ylimielisen ulkokuoren taa kätkeytyy hauras itsetunto ja arvottomuuden tunne. Narsisti ei kykene itse käsittelemään pohjimmaisia tunteitaan, sillä hänen persoonansa on niin vinoutunut.
Narsistia ei voi muuttaa omalla ymmärryksellä, hyvyydellä ja rakkaudella. Sen sijaan narsisti muuttaa läheisensä jatkuvalla mitätöinnillä, tyytymättömyydellä ja toiseen projisoidulla vihalla.

Paras suojautuminen narsistia vastaan on hakeutua irti tällaisesta ihmissuhteesta.

Lähde: Sandy Hotchkiss (2005). Miksi aina sinä? Narsismin seitsemän syntiä. Basam Books.
 
Voiko tätä enää paremmin sanoa? Siinä on Herra Jääkiekkoleijona nro 79:n koko kuva.
Joukkue on yrittänyt suojautua, mutta ei onnistu.

Sport voittaa=Tami voittaa
Sport häviää=Pojat teki itsestään pieniä tms.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Narsismi on sairaus. Usein joudumme tekemisiin narsistin kanssa esimerkiksi harrastuksissa, työelämässä ja tuttavapiirissämme. Häpeilemättömyys, ylimielisyys, vaativuus ja kateus. Hyväksikäyttö, rajattomuus ja maaginen ajattelu. Näistä piirteistä tunnistat narsistin....
Paras suojautuminen narsistia vastaan on hakeutua irti tällaisesta ihmissuhteesta.
Hyvä kuvaus narsismista.
Asianajaja Markku Salo on kirjoittanut narsisimia käsittelevän kirjan "Mahdoton ihminen vastapuolena" (WSOY 2009).
Monessakin julkisuuden henkilössä on selvästi havaittavissa narsistisia piirteitä, mm. T:ssa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eikä sovi unohtaa Pukin kontista vuoden 2007 huipputeosta:
"Sata tapaa tappaa sielu. Narsismin uhrit kertovat". Ajatus kirjat 2007 / Tuija Välipakka & Arja Lehtosaari.

Kummankohan Sportin pelaajat saavat lahjaksi valmentajaltaan? A) Kausi elämästäni, huippumenestyksen, vai b) ed. mainitun huipputeoksen?
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Asianajaja Markku Salo on kirjoittanut narsisimia käsittelevän kirjan "Mahdoton ihminen vastapuolena" (WSOY 2009).

Sen verran pilkunviilausta, että tuo oli kirjan alkuperäinen nimi niihin aikoihin kun Tammi oli vielä kustantaja. Kun WSOY tuli sittemmin puikkoihin, niin siellä haluttiin kirjalle aiempaa raflaavampi titteli. Niinpä opuksen nimeksi tuli lopulta "Varo narsistia!"

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510364320

Ottaen huomioon, että ketjun aiheena on Tami, niin en pidä tätä off-topic -viestinä.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka kävisi jos Tami nostaisi kanteen tässäkin ketjussa olleista letkautuksista. Onhan tässä paljon asiaa tässä ketjussa , mutta myös selkeää herjauksen merkistöt täyttävää läppää. Ilmeistä on kuitenkin että Tamminen kestää kuumuuden, onhan hän puutteistaan huolimatta toldella paksunahkainen. Toki tuonkin joku pystyy täällä kumoamaan, koska se sisältää positiivisen argumentin. Erikoista myös se kuinka tarkkaa täällä on joskus pilkun väärä paikka josta voit saada penaltia, mutta täysin idioottimainen asiaton toisen haukkuminen ja pilkkaaminen sopii netiketin sääntöihin. Tärkeää on kuitenkin että jokainen saa vapaasti purkaa omaa pahaa oloaan, olipa hän sitten ihan minkä seuran tahansa kannattaja. Kyllähän Tamminen kestää, onhan hänen lempi sloganeitaan jos et kestä kuummuutta pysy poissa keittiöstä, tuo toki englanniksi.
 

Viljuri

Jäsen
Onhan tässä ketjussa hieman tarkoitushakuistakin argumentointia ja jopa lapsellisen läpinäkyvää argumentointia erityisesti Porista käsin, mutta en ainakaan itse ole huomannut ensimmäistäkään sellaista yksittäistä kirjoitusta, joka olisi lähelläkään edellisessä viestissä tarkoitettuun kunnianloukkaukseen liittyvän syytekynnyksen ylittymistä.

Kummallisia ihmisiä ja asioita maailmassa on, mutta käytöstapoja olisi noudatettava myös Internetissä.

Maalaisjärjen, vertailun ja suhteellisuudentajun säilyttämiseksi kannattaa tsekata esimerkiksi futisforumin tarjontaa ja tehdä toisin kuin siellä tehdään.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Minun mielestäni juuri Tamminen ei ole ole kestänyt tuota keittiöstä tulevaa lämpöä tässä syksyn mittaan. Noh, kitisijöille on omat liigat vai miten se toinen sanonta meni?
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minun mielestäni juuri Tamminen ei ole ole kestänyt tuota keittiöstä tulevaa lämpöä tässä syksyn mittaan. Noh, kitisijöille on omat liigat vai miten se toinen sanonta meni?

Niin, tähän vastatakseni, mielestäni Tamminen nimenomaan on kestänyt tätä ns. keittöstä tulevaa lämpöä kohtuullisen hyvin, eikä ole tarttunut häneen kohdistuviin arvosteluihin, sen sijaan kylläkin on kohdistanut sen tuomareihin/valvojiin. Paitsi kertomalla ettei ole seinähullu ?

Mutta mutta, rohkaisinko itseni sanomaan, ettei kitisijöille tarvita omaa sarjaa vaan kaikki painivat omassa sarjassaan. On valmentaja sitten Lehkonen, Tamminen tai Ahola, tulisi ratkaisevan päätöksen mm. pelikieltojen suhteen tulla ratkaisemattomalta taholta. Kitisijöitä löytyy, vaan missä on se valvoja ? Eikö hänen tehtäviinsä kuulu olla paikalla ?
Samassa sarjassa painitaan, mikä on painin tuoma media-arvo ?

Jotenkin tuntuu että mitä suurempaa lämpöä joukkueen keittiössä muodostetaa, sitä suuremmin otteluvalvoja ottaa kantaa ja antaa sakkoa saatana. Mitä siitä seuraa ? Saako seura lisää huomiota, saa, vaan minkälaista ?

Tämän logiikan mukaan Tami ansaitsee omat huomionsa, ovat ne sitten negatiivisia tai eivät, suuremmassa julkisuudessa kaiken ränttätäntän taustalla löytyy itse Tami. Mitä siitä seuraa ? Ja kyllä, kysymys on esitetty varmasti aiemminkin..
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka kävisi jos Tami nostaisi kanteen tässäkin ketjussa olleista letkautuksista. Onhan tässä paljon asiaa tässä ketjussa , mutta myös selkeää herjauksen merkistöt täyttävää läppää. Ilmeistä on kuitenkin että Tamminen kestää kuumuuden, onhan hän puutteistaan huolimatta toldella paksunahkainen. Toki tuonkin joku pystyy täällä kumoamaan, koska se sisältää positiivisen argumentin. Erikoista myös se kuinka tarkkaa täällä on joskus pilkun väärä paikka josta voit saada penaltia, mutta täysin idioottimainen asiaton toisen haukkuminen ja pilkkaaminen sopii netiketin sääntöihin. Tärkeää on kuitenkin että jokainen saa vapaasti purkaa omaa pahaa oloaan, olipa hän sitten ihan minkä seuran tahansa kannattaja. Kyllähän Tamminen kestää, onhan hänen lempi sloganeitaan jos et kestä kuummuutta pysy poissa keittiöstä, tuo toki englanniksi.

Olen täysin samaa mieltä rekufan kanssa. Joidenkin nimimerkkien tehtävänä tuntuu vain olevan Tamin haukkuminen, eikä mikään muu. Tami on osoittanut mielestäni uskomatonta sietokykyä kestäessään loanheiton puolelta ja toiselta.

Tottakai hän on itse myös sitä vähän kerjännyt, mutta kohtuus kaikessa. Tami on tehny Mestiksestä kiinnostavan, sitä tuskin kukaan onnistuu kiistämään.

Pidän muutenkin riskinottajista, jotka hakevat menestystä tosissaan. Yksi loistava esimerkki on Jyp, joka otti huomattavan suuren taloudellisen riskin palkatessaan aikoinaan Immosen joukkueeseen - riski palkittiin mestaruudella. Toinen vaihtoehto on olla joukkue, mikä taistelee joka vuosi sitä vastaan, että kuinka kauas tällä kertaa jää säälipleijaripaikka. En nyt viitsi minkään joukkueen nimeä mainita, sillä samantien tulisi lokaa niskaan joukkueen faneilta, mutta eiköhän jokainen suurinpiirtein tiedä, mitä joukkueita tarkoitan.

Tietysti jos esimerkiksi Tami epäonnistuu tässä liiganousussaan tänä vuonna niin erityisen moni tämän ketjun kirjoittajista hykertelee tyytyväisenä. Sehän on jopa todennäköistä, että Sport ei tule etenemään liigaan asti, koska niin kuin ollaan huomattu historia saatossa niin kiekko on litteä ja liigan paraskaan joukkue harvoin yltää täydellisesti päämääräänsä. Niin kuin edellä mainitsin on mielestäni hienoa, että jääkiekossa toimii kunnianhimoisia valmentajia, vaikka voikin tippua korkealta. Pelkureille olkoon omat liigansa.
 

Fordél

Jäsen
Pidän muutenkin riskinottajista, jotka hakevat menestystä tosissaan. Yksi loistava esimerkki on Jyp, joka otti huomattavan suuren taloudellisen riskin palkatessaan aikoinaan Immosen joukkueeseen - riski palkittiin mestaruudella. Toinen vaihtoehto on olla joukkue, mikä taistelee joka vuosi sitä vastaan, että kuinka kauas tällä kertaa jää säälipleijaripaikka. En nyt viitsi minkään joukkueen nimeä mainita, sillä samantien tulisi lokaa niskaan joukkueen faneilta, mutta eiköhän jokainen suurinpiirtein tiedä, mitä joukkueita tarkoitan.

Käsittääkseni JYP:llä tuo riskinotto oli ns. hallittu riskinotto eikä siinä ollu samanlaista kaikki tai ei mitään -menteliteettia kuin mitä Sportin johdolla on taustalla. Lisäksi Jyväskylässä oli takana vakaa vuosikausia kestänyt rakentamistyö, joka sitten huipentui Dufvan aikakautena. Vaasassa on taas poukkoiltu joka sektorilla viimiset vuodet. Tilanne on siis aikalailla eri näiden joukkueiden suhteen.

Esität tässä kaksi vaihtoehtoa, mutta on olemassa myös kolmas, neljäs ja varmasti myös viideskin vaihtoehto. Ei seuratoiminta ole noin mustavalkoista, sehän on helkkarin värikästä puuhaa! Se kolmas vaihtoehto voisi olla vaikka bluesmainen vuosien kehitystyö, joka huipentuu sitten menestykseen tai kärppämainen dynastia. Sport operoi vuodesta toiseen Mestiksen suurimmilla resursseilla, joten tuo Kärpätvaihtoehto olisi ihan realistinen. Ja koska Sportilla on ne suurimmat resurssit, ei sen pitäisi tarvita mitään älytöntä riskinottoa vaan järkevällä ja osaavalla resurssien käytöllä sen pitäisi pystyä kamppailemaan vuodesta toiseen Mestiksen voitosta ja noususta liigaan. Valitettavasti talouden hoito ja resurssien käyttö on ollut hyvin heikkoa, joten tässä sitä nyt ollaan: kesken kautta toteutettavalla Tarja-varainkeruulla pyritään pitämään nykyinen joukkue kasassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös