Tamin Audi pois täältä!

  • 947 159
  • 3 295

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Tamminen haastattelussa: "Johdan menestyvää yritystä Eurotam OY:tä, sen liikevaihto on vähän kaudesta riippuen 350-400 000 euroa."

Todellinen tilanne:

Eurotam Oy:n liikevaihto

2004, 161 000 €
2005, 130 000 €
2006, 121 000 €
2007, 335 000 €
2008, 209 000 €

Lähde: www.inoa.fi

Havaittavissa pientä liioittelu, joka ei sinällään ole mikään yllätys. Voittoahan Eurotam on tehnyt ihan hyvin. Sekin selviää edellä mainitusta lähteestä.
Inoan tiedot ovat verottomia liikevaihtoja. Nuo luvut voi kertoa 1.22:lla niin saa verollisen liikevaihdon. Yleensähän, kun puhutaan yritysten liikevaihdoista, käytetään verollista liikevaihtoa. Tämän näkökannan mukaan Tamin puheissa oli ainakin osa totta(vuosi 2007).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
...voi myös laskea että paljon jää rahaa saamatta jos ei kotietua tule pleijareihin..

Joo, totta. En viitsinyt edes kirjoittaa asiasta, koska siitä ollaan täällä ennnenkin huomautettu.
Sportin antamien tietojen mukaan yksi pleijariottelu tuottaa sen ka.100K€, eli ihan pikkusummista ei tietenkään ole kyse. 8. sija riittää silti edelleen pleijareihin. ;)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei riipu pelkästään siitä. Ja tuo mainitsemasi ilmiö on tuttu kaikkien muidenkin joukkueiden keskusteluista, joten ei ole mitenkään erityisesti Sportia ja sen faneja koskettava ilmiö. Pituuteen vaikuttaa myös se, kuinka kauan jaksat vältellä ikävien asioiden käsittelyä ja jatkat samojen juttujen jauhamista.

Mutta se näistä asioista ja jatkakaa ihmeessä tätä yhden miehen puolustustaistelua Tamin puolesta.

Olen jo yrittänyt herätellä Ierikkaa ja Holocaustia kertomaan tarkasti näistä sinunkin mainitsemistasi ikävistä asioista. Täytyisi määritellä tarkemmin, mistä halutaan keskustella. Eli kerro nyt sinä näistä Sportia koskevista ikävistä asioista, mistä haluat minun ottavan kantaa.

Esim. sinä ja kaikki Sport-kannattajat olette olleet täällä sumeilematta kasvattamassa Sportin menoja, kun minä olisin mennyt huomattavasti halvemmilla ja hyviksi koetuilla pelaajaratkaisuilla tämän kauden. Te olette olleet Sportin johdon ja Tamin kanssa samoilla linjoilla ja nyt moititte seuraa huonosta talouden pidosta.
 
Olen jo yrittänyt herätellä Ierikkaa ja Holocaustia kertomaan tarkasti näistä sinunkin mainitsemistasi ikävistä asioista. Täytyisi määritellä tarkemmin, mistä halutaan keskustella. Eli kerro nyt sinä näistä Sportia koskevista ikävistä asioista, mistä haluat minun ottavan kantaa.

No minäpä vastaan tähän. Sinä olet puolustellut Tamin ja pelaajiston hyviä välejä, johon saatiin vastaus, kun pelaajat vaativat Tamille eroa. Kyseisen uutisen julkistamisen jälkeen sinua ei pariin viikkoon palstalla näkynytkään kommentoimassa Tamin ja pelaajien hyviä välejä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luetko siffa Veikkaajaa? Jos luet, niin mitä mieltä Silja Hiidenheimon kirjoituksesta ja Tamin vastauksesta siihen? Tämänkin viikon Veikkaajassa Tamia on käsitelty niin Rantasen kuin Kyrönkin kolumneissa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyseisen uutisen julkistamisen jälkeen sinua ei pariin viikkoon palstalla näkynytkään kommentoimassa Tamin ja pelaajien hyviä välejä.

Ja yksi Sportin pelaaja ei pelaa enää tamin alaisuudessa peliäkään, koska nämä välit ovat niin ruusuisella asteella. Hyvät välit tarkoittanee tässä tapauksessa mahdollisimman pitkää välimatkaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen jo yrittänyt herätellä Ierikkaa ja Holocaustia kertomaan tarkasti näistä sinunkin mainitsemistasi ikävistä asioista. Täytyisi määritellä tarkemmin, mistä halutaan keskustella. Eli kerro nyt sinä näistä Sportia koskevista ikävistä asioista, mistä haluat minun ottavan kantaa.

Esim. sinä ja kaikki Sport-kannattajat olette olleet täällä sumeilematta kasvattamassa Sportin menoja, kun minä olisin mennyt huomattavasti halvemmilla ja hyviksi koetuilla pelaajaratkaisuilla tämän kauden. Te olette olleet Sportin johdon ja Tamin kanssa samoilla linjoilla ja nyt moititte seuraa huonosta talouden pidosta.

Onko Tamminen hoitanut viimeisimmän sekoilun tyylikkäästi?

Sori vaan Siffa, pysyn veikkauksessani, että Tamminen ei ole jouluna Sportin päävalmentaja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sport-kannattajat, kuulkaa Siffan viisauden sanoja. TE olette syyllisiä Sportin miljoonan euron vajeeseen. Te olette vaatineet ja vaatineet ja vaatineet. Mitä siinä ammattitaitoinen seurajohtaja voi muuta kuin suostua.
Hallituksen rautaisille talousammattilaisille miljoonan euron löytäminen niin helppoa, että sen voi katsoa olevan jo tehty.
Ja jos joku uskaltaa vihjata kuulleena, että palkkojen maksussa on ollut viivästymiä, niin sitä ei voi pitää toteta ilman julkituotua pelaajan itsensä antamaa valaehtoista lausuntoa.
 

Fordél

Jäsen
Olen jo yrittänyt herätellä Ierikkaa ja Holocaustia kertomaan tarkasti näistä sinunkin mainitsemistasi ikävistä asioista. Täytyisi määritellä tarkemmin, mistä halutaan keskustella. Eli kerro nyt sinä näistä Sportia koskevista ikävistä asioista, mistä haluat minun ottavan kantaa..

Täällä on esitetty sinulle paljon mielenkiintoisia kysymyksiä, mutta tietysti kun et ollut poissa niin et ole niitä huomannut. Ne koskivat esimerkiksi sitä, että ole väittänyt Sportin pelaajien ja Tamin välien olevan kunnossa vaikka ne eivät siis sitä ole ja toiseksi näitä talouslukuja, joiden perusteella voidaan sanoa Sportin olevan konkurssin partaalla.

Esim. sinä ja kaikki Sport-kannattajat olette olleet täällä sumeilematta kasvattamassa Sportin menoja, kun minä olisin mennyt huomattavasti halvemmilla ja hyviksi koetuilla pelaajaratkaisuilla tämän kauden. Te olette olleet Sportin johdon ja Tamin kanssa samoilla linjoilla ja nyt moititte seuraa huonosta talouden pidosta.

Kerrotko miten olen ollut kasvattamassa Sportin kokonaismenoja? Laita ihmeessä viesti tähän missä olen vaatinut Sportin budjetin kasvattamista.
 

theref

Jäsen
Riippuu ihan siitä, miten Sportilla menee urheilullisesti. Mikäli Sport konttaa, niin tästä tulee todella pitkä ketju, mutta heti, kun Sport (Kotka) nousee liitoon, niin arvon palstaveljet/-sisaret hiljenevät.

Olet vahvasti sitä mieltä, että Sport nousee liitoon.
Tämä on paljon mahdollista näin sivustaseuraajan silmin.

Mutta oletko sitä mieltä, että tuo tapahtuu Tamin johdolla ja hänen ollessaan Sportin valmentaja?

Jätä talousjutut sikseen ja kerro, kannattaisiko Sportin vaihtaa (pelillisten asioiden ja henkilökemioiden takia) Tami toiseen mieheen, kun olet varmasti (Tamia vahvasti tukevana) seurannut sivusta tätä toimintaa ja pelaajien kannanottoa asiaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Inoan tiedot ovat verottomia liikevaihtoja. Nuo luvut voi kertoa 1.22:lla niin saa verollisen liikevaihdon. Yleensähän, kun puhutaan yritysten liikevaihdoista, käytetään verollista liikevaihtoa. Tämän näkökannan mukaan Tamin puheissa oli ainakin osa totta(vuosi 2007).

Yleensä kyllä puhutaan alv 0% -liikevaihdosta. Sinällään asialla ei ole väliä, Tammisen suusta tulleena tämä asia oli itseasiassa yllättävän lähellä totuutta. Nyt hakemaan kolaa kaapista ja popparit microsta, siffa-show on taas alkamassa. Itsestä ainakin tuntuu siltä, että Sportin jatkoajan mediahuomiosta 80% johtuu siffasta ja 20% Tamista.

No sen verran voi mielipiteenä sanoa, että tosiaankin vastuuttomat Sport-fanit ovat päättömillä vaatimuksillaan ajaneet Sportin tähän taloudelliseen tilaan.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Inoan tiedot ovat verottomia liikevaihtoja. Nuo luvut voi kertoa 1.22:lla niin saa verollisen liikevaihdon. Yleensähän, kun puhutaan yritysten liikevaihdoista, käytetään verollista liikevaihtoa. Tämän näkökannan mukaan Tamin puheissa oli ainakin osa totta(vuosi 2007).

Kyllä, jos Tami puhuisi myynnistä - mutta sekä Tami että Inoa puhuvat samasta termistä = liikevaihdosta.

Eli Tami puhuu satuja.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Oma eko-tekoni on pantu hyvään vauhtiin.

Hienoa, että olet ollut ahkerana. Toivon lämpimiä talvi-iltoja. Kyllä lämmittäminen aidolla puulla on hienoa hommaa.

Joensuussa on paljon kokemusta siitä, miten jääkiekkoseuraa ei pidä johtaa. Siellä on käyty taloudellisesti ja urheilullisesti pohjilla. Ymmärrän sen vuoksi, että joensuulaiset ovat miehissä/naisissa täällä ilkkumassa heti, kun siihen vain tulee tilaisuus. Silloin, kun Sport voitti Mestis-mestaruuden Jokipoikien nenän alta ja pelasi koko jääkiekkokansaa kiinnostavat SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan, ette muistaakseni irvailleet Sportille ja Tamille mitään.

Lavennan sinulle nyt, siffa, hieman ajatusmaailmaani. Minä en ole missään vaiheessa ilkkunut Sportille. Korkeintaan olen ilkkunut hieman sinulle, mutta sinä sen totisesti ansaitsetkin sokean uskosi kanssa. Minä en tunne tippaakaan vahingoniloa siitä, että Sportilla menee huonosti. Päinvastoin. Tämä sarja tarvitsee Sportia. Pitkälti Sportin ansiosta meillä on avoin SM-Liiga tällä hetkellä. Sportin katoaminen Mestis-kartalta ja korvautuminen jollain Kiekko-Laserilla olisi verraton katastrofi. Viime keväänä Sportin karsiessa pidimme luonani paikallisten jääkiekon ystävien kanssa kisastudioita, joissa jännitimme Sportin puolesta. Toivon, että pidät tämän jatkossa mielessäsi, etkä enää etsi rivien väleistä sellaista, mitä siellä ei ole.

Toinen asia on se, että täällä jo aiemmin esittämäsi mukanokkela irvailu joensuulaisessa jääkiekossa menneisyydessä tapahtuneista asioista ei todellakaan osu maaliinsa. En usko, että tänne kirjoittavista yksikään on noiden konkurssien aikana ollut edustusjoukkueen toiminnassa mukana. Tuolla toisessa ketjussa esitin näkemykseni siitä, että Sportin tulee kaikin tavoin välttää konkurssiin ajautumista. Tämän näkemykseni perustan siihen, mitä täällä on koettu.

Sanon sinullekin saman kuin Ierikalle, että älkää olko huolissanne Sportin urheilullisesta ja taloudellisesta menestyksestä. Sportilla ovat ammatti-ihmiset laittamassa taloutta kuntoon.

Oletko harkinnut osallistumista johonkin hengelliseen toimintaan tai uraa jonkun puolueen aktiivina?

Olkaa siellä itä-rajalla huolissanne siitä, miksi Joensuu on ajautunut niihin ongelmiin, jotka ovat koko jääkiekkoa tuntevan urheiluväen tiedossa. Suomen jääkiekko tarvitsee vahvaa pohjois-karjalaista jääkiekkojoukkuetta, joka nousee SM-liigaan. Kannattaa keskittyä siellä tuon tavoitteen saavuttamiseen.

Ensinnäkään, en usko että minun tai holocaustin kirjoittaminen näihin ketjuihin etäännyttää Jokipoikia tuosta tavoitteesta.

Toiseksi, tämmöiset ongelmat ovat lähinnä omassa päässäsi. Itse olen tyytyväinen siihen, miten organisaatio on mennyt eteenpäin. Viime vuosi oli menestyksekäs ja talouslukujen kanssa nukkuu yönsä hyvin. Parannettavaa toki löytyy, mutta maltilla ja järjellä tässä todennäköisesti mennään kohti tavoitteita.

Vihonviimeistä hommaa olisi rakentaa tänne joukkue siffan näkemyksen pohjalta. Tuolloinhan valmentajana olisi Tamminen ja joukkueessa pelaisi ehkä yksi pohjoiskarjalaistaustainen pelaaja muiden ollessa kallispalkkaisia mukavahvistuksia. Toivon, että tähän ei mennä koskaan.

Sitten vielä itse asiaan eli sama kysymys sinulle kuin Ierikalle. Mihin asiaan/asioihin haluat minun kommentoida koskien Sportin tilannetta?

Olet kommentoinut ihan riittävästi. Minä en ole pyytänyt sinua kirjoittamaan enää yhtään mitään. Olen vain todennut, että sinun näyttösi ovat annettu jo vuosi sitten.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
No minäpä vastaan tähän. Sinä olet puolustellut Tamin ja pelaajiston hyviä välejä, johon saatiin vastaus, kun pelaajat vaativat Tamille eroa. Kyseisen uutisen julkistamisen jälkeen sinua ei pariin viikkoon palstalla näkynytkään kommentoimassa Tamin ja pelaajien hyviä välejä.

Hyvä, kun näitä väitteitä alkoi tulla. Vähän piti yllyttää, mutta hyvä näin. Milloin Sportin pelaajat ovat vaatineet Tamin eroa? Ainakin Sportin puheenjohtaja Hiltunen on ilmoittanut julkisuudessa, että nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Kerro sinä TV tietosi näistä Tamin erottamisvaatimuksista, kun tietoa tuntuu sinulla olevan.

Kävin metsätöiden (lähellä Vaasaa) lomassa katsomassa Sportin harjoituksia. Kena veti ensimmäisen osuuden ja Tami toisen. Olen nähnyt paljon eri joukkueiden harjoituksia matkan varrella. Tamin ja joukkueen yhteistoiminta sujui mallikkaasti noissa harjoituksissa, vaikka hälyä joukkueen ympärillä oli esiintynyt varsin paljon. Minun on mentävä TPS:n ja Vladimir Jursinovin aikoihin, että laadultaan ja intensiteetiltään sekä harjoituskuriltaan vastaavia kuin Tamin vetämät jäätreenit olen nähnyt. En huomannut mitään ongelmia harjoitusten perusteella Tamin ja joukkueen välillä. Nähtyäni jälleen kerran sen laadukkaan työn, mitä Kuparisaaressa tehdään, olen vakuuttunut, että Sportilla on hieno kausi edessään Tamin johdolla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... En huomannut mitään ongelmia harjoitusten perusteella Tamin ja joukkueen välillä. Nähtyäni jälleen kerran sen laadukkaan työn, mitä Kuparisaaressa tehdään, olen vakuuttunut, että Sportilla on hieno kausi edessään Tamin johdolla.

Nyt täytyy harkita allekirjoituksen vaihtamista. Joukkueen pelaajat suunnitelevat lakkoa, vaativat valmentajan eroa, joukkue alisuorittaa, fanit ovat tuskaisia, talous on heikoissa kantimissa, entinen UTJ on riitauttamassa irtisanomisensa... Ja Siffan mielestä Sportilla on hieno kausi menossa...

Mitähän tapahtuisi, jos Sportilla olisi kerrakin asiat järjestyksessä?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kerro sinä TV tietosi näistä Tamin erottamisvaatimuksista, kun tietoa tuntuu sinulla olevan.

Siffalle linkkejä uutispimentoon (kaikki koskevat pelaajien Tamin erottamisvaatimusta):

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1759134

http://www.lapinkansa.fi/cs/Satelli...629581172&p=1194596113770&pagename=LKAWrapper

Siinä vaikka pari. Taisi niitä tosin olla kaikki muutkin lehdet, teksti-tv:t ja muut mediat pullollaan, kun olit siellä halkoliiterin pimennossa.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Milloin Sportin pelaajat ovat vaatineet Tamin eroa? Ainakin Sportin puheenjohtaja Hiltunen on ilmoittanut julkisuudessa, että nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Kerro sinä TV tietosi näistä Tamin erottamisvaatimuksista, kun tietoa tuntuu sinulla olevan.

Sportin pelaajat vaativat Tammisen eroa ja uhkasivat lakolla, jos Tamminen ei lähde seurasta. Sportin pelaajat olivat yhteydessä mm. Pelaajayhdistykseen asian tiimoilta ja kysyivät sieltä neuvoa. Pelaajayhdistys on julkisesti myöntänyt asian. Asia oli esillä mediassa viime viikolla, varmasti osui sinunkin silmiin. Pelaajayhdistys neuvoi Sportin pelaajia harjoittelemaan normaalisti. Se ei poista sitä faktaa, että pelaajat vaativat yhdessä Tammisen eroa. Linkki asiaan yllä. Tammista ei vain kiinnosta pelaajien oppositiot, mutta hän myöntää opposition olemassa olon. Kannataisi nyt herätä todellisuuteen.

Myös Hiltunen myönsi pelaajien erovaateen, mutta kommentoi, että tällä tavalla näitä asioita ei hoideta, vaan valmentajasta päättää seuran johto. Tämäkin kommentti oli iltapäivälehdissä. Myös Tamminen kommenteissaan vihjasi, että tämä vaade on täyttä totta. Väitit, että Hiltunen kiisti asian. Päinvastoin, Hiltunen myönsi pelaajien vaatimuksen muutamassakin eri lehdessä.

Kiistaton fakta on se, että pelaajat halusivat viime viikolla Tammisesta eroon. Erovaade meni niin seurajohdolle kuin Pelaajayhdistykseenkin. Osapuolet ovat tämän julkisesti myöntäneet. Tästä sinun on aivan turha vääntää.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Hyvä, kun näitä väitteitä alkoi tulla. Vähän piti yllyttää, mutta hyvä näin. Milloin Sportin pelaajat ovat vaatineet Tamin eroa? Ainakin Sportin puheenjohtaja Hiltunen on ilmoittanut julkisuudessa, että nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Kerro sinä TV tietosi näistä Tamin erottamisvaatimuksista, kun tietoa tuntuu sinulla olevan.

No, aika lailla tarkkaan 12. marraskuuta oli se päivä. Vastataan nyt Veikon puolesta, mutta tutustu nyt ihmeessä vaikka tähän seuraavaan uutiseen. Samainen uutinen kertoo myös sen, että väitteesi Hiltusen kommentoinnista on ihan silkkaa potaskaa. Laitan vielä oikein sitaatin varmemmaksi vakuudeksi, hauska nähdä millä konstilla nyt koitetaan taivutella musta valkoiseksi:

Tutustu uutiseen painamalla tästä

Poimitaanpa tuosta pieni näyte:

Hockey-Team Vaasan Sport Oy:n hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltunen ei käy kiistämään Ilta-Sanomien keskiviikkona julkaisemaa uutista, jonka mukaan Sportin mestisjoukkueen pelaajat ovat jättäneet hallitukselle vetoomuksen siirtää Juhani Tamminen sivuun päävalmentajan paikalta. Puheenjohtaja ei kuitenkaan halua puida asiaa tarkemmin lehtien palstoilla.

Niihin syihin, miksi Markku Erholtz ei ole hetkeen pelaavassa kokoonpanossa näkynyt, pureudutaan aika seikkaperäisesti vaikkapa Sportin omalla keskustelufoorumilla, johon suosittelen sinunkin Sport-fanina käyvän tutustumassa.

Ja niin, jos olet sitä mieltä että nämä mainitut pätkät ovat potaskaa, olisi nyt korkea aika nostaa syyte lehtiä vastaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kerrotko miten olen ollut kasvattamassa Sportin kokonaismenoja? Laita ihmeessä viesti tähän missä olen vaatinut Sportin budjetin kasvattamista.

Et tietenkään käytännössä mitenkään. Olet kehunut Sportin johdon toimia Pruddenin ja Aikinsin sopimusten puruista ja uusien pelaajien hankkimista tilalle. En väitäkään, että olisit hyväksynyt tietoisesti näistä toimenpiteistä aiheutuneet suuret kustannukset, mutta tietämättäsi (kokemattomuuttasi) olet kehunut täällä Sportin johdon toimia pelaajasopimusten puruissa. Et ole ollut yksin, vaan myös Sport-kannattajat ovat olleet vaatimassa ja hyväksymässä (ehkä myös tietämättään) Sportin johdon toimenpiteet. Pointtina minulla oli tässä se, että olen tässä asiassa ollut eri linjoilla Tamin ja Sportin johdon kanssa ja sinä sekä Sportin kannattajat olette olleet Tamin ja Sportin johdon kanssa samoilla linjoilla.

Sportin kannattajat ovat olleet vaatimassa muidenkin sopimusten alaisten pelaajien sopimusten kalliita purkuja ja uusia pelaajia tilalle. Eli he ovat luottaneet seuran hyvään taloudelliseen tilanteeseen. Itse olen sitä mieltä, että näihin kalliisiin pelaajasopimusten purkuihin ei pidä lähteä vaan niillä mennään, ketkä on seuraan hankittu, loppuun saakka.

Huomasit varmaan, miten seuran kustannuksia koskeva viestini sinulle aiheutti jälleen kerran riemukkaan ylilyönnin useiden nimimerkkien toimesta. Tähän on jo tottunut, joten se siitä.
 
Tuossa moni palstaveli ehtikin jo linkittää noita uutisia, kiitokset heille siitä. Siffan kanssa on tosiaan, jos ei palkitsevaa, ainakin viihdyttävää keskustella.

Jos Sportin asiat ovat hienosti mallillaan, niin millaisessa tilanteessa mielestäsi asiat olisivat heikolla tolalla?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Nimimerkki siffan luettavaksi linkitetyssä lehtijutussa kerrotaan muun muassa seuraavaa:

"Hockey-Team Vaasan Sport Oy:n hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltunen ei käy kiistämään Ilta-Sanomien keskiviikkona julkaisemaa uutista, jonka mukaan Sportin mestisjoukkueen pelaajat ovat jättäneet hallitukselle vetoomuksen siirtää Juhani Tamminen sivuun päävalmentajan paikalta."

Koska on epätodennäköistä, että siffa kommentoi tätä uutista, haluan astua tässä asiassa hetkeksi esiin ja huomauttaa, että koko kohu on vain väärinymmärryksestä syntynyt uutisankka.

Itse asiassa sTT:lta (siffan Tietotoimistolta) saamieni tietojen mukaan Sportin pelaajien vetoomuksessa pyydettiin jatkamaan Tammisen pestiä päävalmentajana vähintään vuoteen 2015. Heikki Hiltunen ei kiistänyt julkisuudessa esiintyneitä vääriä tietoja vetoomuksen sisällöstä siksi, että hän tietää lukuisten NHL-joukkueiden olevan kiinnostuneita Tammisen palveluksista. Sportin näkökulmasta on selvää, että jos ja kun maailmalle leviää huhuja "mahdottomasta" Tammisesta, vähenee myös mielenkiinto hänen palkkaamisekseen, ja Sport pääsee sopimusneuvottelupöytään ns. paalupaikalta.

Edelleen sTT:n mukaan Sportin pelaajat ovat tyytyväisiä päävalmentajansa tapaan jakaa kiitosta hänelle, kelle kiitos kuuluu. Pelaajat ovat myös ilmaisseet kiitollisuutensa siitä, että vasta Tammisen valmennuksessa heille on avautunut jääkiekko-nimisen pelin moderni ulottuvuus, jossa puolustaja syöttää esim. hyökkääjälle, joka voi syöttää toiselle hyökkääjälle. Toinen pelin moderni ulottuvuus, jonka Tamminen on avannut vaasalaispelaajille, on hyökkäyssuunta: siis se, että hyökkäysenergiat suunnataan kohti vastustajan maalia, ei esimerkiksi poikittain kaukalossa kohti vaihtoaitioita, vaikka matka olisikin näin hieman lyhyempi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tuossa moni palstaveli ehtikin jo linkittää noita uutisia, kiitokset heille siitä. Siffan kanssa on tosiaan, jos ei palkitsevaa, ainakin viihdyttävää keskustella.

Jos Sportin asiat ovat hienosti mallillaan, niin millaisessa tilanteessa mielestäsi asiat olisivat heikolla tolalla?

Onko palstaveljiltä jäänyt lukematta tiistain 17.11.2009 viralliset Heikki Hiltusen lausunnot, jotka mm. STT/Harri Puhakainen on julkistanut eri medioiden käyttöön. Otsikointi on:"Sport ilmoitti kähmijäksi Kuusiston". STT:n uutisoimassa jutussa Heikki Hiltunen ilmoittaa mm.: "Kuusisto, joukkueen kapteenisto, päävalmentaja Tamminen ja seuran hallitus teimme työtä ja löysimme positiivisen ratkaisun ongelmaamme. Haluan täsmentää, että pelaajisto ei ole vaatinut Tammista pois, vaan käydä asioita keskustelemalla läpi".

Onko tämä Hiltusen virallinen kannanotto jäänyt palstaveljiltä/-sisarilta huomioimatta? Tuskinpa sentään, mutta se ei palvele omia tarkoitusperiä loata Sportia ja Tamia sekä joukkuetta. Minullehan tämä on jo tuttua täällä. Olisin toivonut edes yhdenkään asioista perillä olevan Sport-kannattajan korjaavan perättömät väitteet.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko palstaveljiltä jäänyt lukematta tiistain 17.11.2009 viralliset Heikki Hiltusen lausunnot, jotka mm. STT/Harri Puhakainen on julkistanut eri medioiden käyttöön.

Miten tämä nyt sitten muka on "enemmän" totta kun tuo pelaajayhdistyksen julkaisema tiedote että Sportinpelaajat ovat ottaneet yhteyttä ? He ovat sentään puolueeton taho toisin kuin kukaan Sportin sisältä.

Onko tämä Hiltusen virallinen kannanotto jäänyt palstaveljiltä/-sisarilta huomioimatta? Tuskinpa sentään, mutta se ei palvele omia tarkoitusperiä loata Sportia ja Tamia sekä joukkuetta.

Sinähän teet itse tätä samaa jatkuvasti ja varsinkin tässä tämän hetkisessä tilanteessa. Jätät huomiotta nuo 10 muuta juttua ja vain tämä sinun teorioitasi tukeja juttu on "totta".
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onko palstaveljiltä jäänyt lukematta tiistain 17.11.2009 viralliset Heikki Hiltusen lausunnot, jotka mm. STT/Harri Puhakainen on julkistanut eri medioiden käyttöön.

Eli väitteet siitä, että Sportin pelaajisto olisi ollut jääkiekon pelaajayhdistykseen yhteydessä kysymässä neuvoja tilanteeseen - joku hurja saattaisi väittää tätä eräänlaiseksi epäluottamuslauseeksi - ei pidä paikkaansa?

IS kertoi:

"Pelaajat ovat jättäneet yhtenä rintamana seuran hallitukselle vetoomuksen, että Tamminen halutaan pois päävalmentajan paikalta."

"Sportin pelaajat olivat vähällä jopa kieltäytyä tiistain harjoituksista, mutta Pelaajayhdistyksen kanssa käydyn konsultoinnin jälkeen pelaajat suostuivat harjoittelemaan Tammisen alaisuudessa."

"Pelaajien etujärjestöstä Suomen jääkiekkoilijat ry:stä (Pelaajayhdistys) vahvistettiin, että Sportin pelaajat olivat tiistain aikana yhteydessä sekä toiminnanjohtaja Jarmo Saarelaan että yhteyspäällikkö Iiro Järveen."


Sekin on vissiin paskapuhetta, että Sportin hallitus olisi käsittellyt tätä pelaajien vetoomusta "kriisi-istunnossa".
 
Onko palstaveljiltä jäänyt lukematta tiistain 17.11.2009 viralliset Heikki Hiltusen lausunnot, jotka mm. STT/Harri Puhakainen on julkistanut eri medioiden käyttöön. Otsikointi on:"Sport ilmoitti kähmijäksi Kuusiston". STT:n uutisoimassa jutussa Heikki Hiltunen ilmoittaa mm.: "Kuusisto, joukkueen kapteenisto, päävalmentaja Tamminen ja seuran hallitus teimme työtä ja löysimme positiivisen ratkaisun ongelmaamme. Haluan täsmentää, että pelaajisto ei ole vaatinut Tammista pois, vaan käydä asioita keskustelemalla läpi".

Tällaiset vuorokausien päästä annettavat viralliset kannanotot ovat ihan sitä itseään. Muistuttaa kahdenkymmenen vuoden takaista Romaniaa, jossa Ceausescu kertoi kuinka hyvin asiat on ja samaan aikaan kansalaiset mellakoivat.

Sportissa ollaan päästy ilmeisesti jonkinasteiseen sovintoon, mutta näillä virallisilla kannanotoilla pyritään ainoastaan antamaan kirkastettua kuvaa julkisuuteen. Toiminnanjohtaja Niemi asian sattuvasti ilmaisi sanoessaan, että asia vuoti julkisuuteen liian nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös