Oma eko-tekoni on pantu hyvään vauhtiin.
Hienoa, että olet ollut ahkerana. Toivon lämpimiä talvi-iltoja. Kyllä lämmittäminen aidolla puulla on hienoa hommaa.
Joensuussa on paljon kokemusta siitä, miten jääkiekkoseuraa ei pidä johtaa. Siellä on käyty taloudellisesti ja urheilullisesti pohjilla. Ymmärrän sen vuoksi, että joensuulaiset ovat miehissä/naisissa täällä ilkkumassa heti, kun siihen vain tulee tilaisuus. Silloin, kun Sport voitti Mestis-mestaruuden Jokipoikien nenän alta ja pelasi koko jääkiekkokansaa kiinnostavat SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan, ette muistaakseni irvailleet Sportille ja Tamille mitään.
Lavennan sinulle nyt, siffa, hieman ajatusmaailmaani. Minä en ole missään vaiheessa ilkkunut Sportille. Korkeintaan olen ilkkunut hieman sinulle, mutta sinä sen totisesti ansaitsetkin sokean uskosi kanssa. Minä en tunne tippaakaan vahingoniloa siitä, että Sportilla menee huonosti. Päinvastoin. Tämä sarja tarvitsee Sportia. Pitkälti Sportin ansiosta meillä on avoin SM-Liiga tällä hetkellä. Sportin katoaminen Mestis-kartalta ja korvautuminen jollain Kiekko-Laserilla olisi verraton katastrofi. Viime keväänä Sportin karsiessa pidimme luonani paikallisten jääkiekon ystävien kanssa kisastudioita, joissa jännitimme Sportin puolesta. Toivon, että pidät tämän jatkossa mielessäsi, etkä enää etsi rivien väleistä sellaista, mitä siellä ei ole.
Toinen asia on se, että täällä jo aiemmin esittämäsi mukanokkela irvailu joensuulaisessa jääkiekossa menneisyydessä tapahtuneista asioista ei todellakaan osu maaliinsa. En usko, että tänne kirjoittavista yksikään on noiden konkurssien aikana ollut edustusjoukkueen toiminnassa mukana. Tuolla toisessa ketjussa esitin näkemykseni siitä, että Sportin tulee kaikin tavoin välttää konkurssiin ajautumista. Tämän näkemykseni perustan siihen, mitä täällä on koettu.
Sanon sinullekin saman kuin Ierikalle, että älkää olko huolissanne Sportin urheilullisesta ja taloudellisesta menestyksestä. Sportilla ovat ammatti-ihmiset laittamassa taloutta kuntoon.
Oletko harkinnut osallistumista johonkin hengelliseen toimintaan tai uraa jonkun puolueen aktiivina?
Olkaa siellä itä-rajalla huolissanne siitä, miksi Joensuu on ajautunut niihin ongelmiin, jotka ovat koko jääkiekkoa tuntevan urheiluväen tiedossa. Suomen jääkiekko tarvitsee vahvaa pohjois-karjalaista jääkiekkojoukkuetta, joka nousee SM-liigaan. Kannattaa keskittyä siellä tuon tavoitteen saavuttamiseen.
Ensinnäkään, en usko että minun tai holocaustin kirjoittaminen näihin ketjuihin etäännyttää Jokipoikia tuosta tavoitteesta.
Toiseksi, tämmöiset ongelmat ovat lähinnä omassa päässäsi. Itse olen tyytyväinen siihen, miten organisaatio on mennyt eteenpäin. Viime vuosi oli menestyksekäs ja talouslukujen kanssa nukkuu yönsä hyvin. Parannettavaa toki löytyy, mutta maltilla ja järjellä tässä todennäköisesti mennään kohti tavoitteita.
Vihonviimeistä hommaa olisi rakentaa tänne joukkue siffan näkemyksen pohjalta. Tuolloinhan valmentajana olisi Tamminen ja joukkueessa pelaisi ehkä yksi pohjoiskarjalaistaustainen pelaaja muiden ollessa kallispalkkaisia mukavahvistuksia. Toivon, että tähän ei mennä koskaan.
Sitten vielä itse asiaan eli sama kysymys sinulle kuin Ierikalle. Mihin asiaan/asioihin haluat minun kommentoida koskien Sportin tilannetta?
Olet kommentoinut ihan riittävästi. Minä en ole pyytänyt sinua kirjoittamaan enää yhtään mitään. Olen vain todennut, että sinun näyttösi ovat annettu jo vuosi sitten.