Oma eko-tekoni on pantu hyvään vauhtiin. Polttopuuksi sopivaa metsähakkuujätettä (ei selluksi eika sahatavaraksi kelpaavaa puuta) on nyt suojissa halkoina n. 60 pinokuutiota ja pikkupölleiksi sahattuna n. 40 pinokuutiota. Eli siinä 160 heittomottia on odottamassa pilkkomista. Viisi taloutta saa varaavien takkojensa polttopuun muutamaksi vuodeksi. Sportin tapahtumia on ollut tilaisuus seurata Pohjalaisen, Ilkan ja Vasabladetin sivuilta. Apu-lehdessä oli myös mielenkiintoinen kirjoitus Tammisesta ja Sportista. Tänne JA:aan kävin kirjoittamassa Hokkipelistä ja kokoomus-ketjuun.
Siffa on kommentoinut näihin keskusteluihin jo vuosi sitten. Tuolloin pitkän linjan jääkiekkoasiantuntijat ympäri Suomen, allekirjoittanut mukaanlukien, kävivät täällä tuomassa ajantasaista ja nyttemmin täydellisen oikeaksi osoittautunutta näkemystä Tammisen valmennuksesta ja persoonasta. Jo tuolloin Jatkoajan Pro-Tamit siffan johdolla olivat sitä mieltä, että Tammisen toimet ovat arvostelun yläpuolella. Joukkueen sisältä kuuluneiden hälyttävien viestin julkituominen oli siffan mielestä petturimaista toimintaa ja turhaa joukkueen mustamaalaamista.
Olet oikeassa, että olen kommentoinut tässäkin viestiketjussa Sportin tilanteesta ja Tammisesta. Viime syksyn Sportin synkkinä aikoina ennustin, että Sport voittaa Mestis-mestaruuden ja pelaa SM-liigakarsinnoissa. Tämä perustui luottamukseen päävalmentaja Tammisen ammattitaitoon ja hänen kokoamansa joukkueen potentiaaliin. Ja kuinkas kävikään? Sen tiedät sinäkin. Sitä, että Sport oli hilkulla nousta SM-liigaan, en osannut ennakoida. Ässät-sarja oli positiivinen yllätys minulle ja luottamus Tammisen kykyyn viedä hyvin koottu Mestis-joukkue SM-liigaan ensi keväänä nousi. Siitä olen varma, että Tamminen on oikea valmentaja Sportille, kun se yrittää taas tällä kaudella nousua SM-liigaan. Vaihtoehdot näin kovan tavoitteen toteuttajista ovat vähissä.
Nyt kysynkin sinulta, että mikä on kirjoituksesi pointti? Haluatko minun keskustelevan täällä jostain tarkoin määritellystä aiheesta? Kerro toki aihe, niin olen valmis keskusteluun.
Siffan kehumat talouden ammattilaiset ovat ajaneet Sportin äärimmäiseen talouskurimukseen ja nyt on osoittautunut, että nimimerkki siffan puolustama Juhani Tamminen oli kuin olikin ns. mätä omena. Tätä taustaa vasten luulen, että siffan kirjoituksia emme enää saa lukea sellaisina, kuin olemme oppineet ne tuntemaan.
Sportilla on talouden ammattilaiset tekemässä omaa työtään. Luotan siihen, että Ierikkakin voit nukkua yösi siltä osin rauhassa. Lisäksi päävalmentaja kantaa kortensa kekoon myös talouden kohentamisen puolesta. Apu-lehden (Nro 46) jutussa pizzakeisari Rabbe Grönblom sanoo Juhani Tammisen onnistuneen tavoitteessaan. -Lähden mukaan hänen vetämiinsä Sport-talkoisiin.