Tamin Audi pois täältä!

• 952 780
  • 3 295

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Joukkueen takan seison aina, mutta maksavana asiakkaana pidätän oikeuteni kritisoida (niinkuin syksyllä tein) jos en saa rahoilleni vastinetta.

Edit: Tällä hetkellä olen helvetin tyytyväinen joukkueen suoritukseen (Tamista huolimatta). Siffan tapa tuoda esiin asiota vitutta vain niin helvetisti.

Toivon mukaan jäät pois finaaleista, jääthän? Annettaisiinko vaikka jollekin juniorille mielummin se lippu?

Muakin vituttaa tietynlainen itsensä toistaminen ja jargon. Myös sellainen jota täällä palstalla on vinguttu läpi syksyn ja kevään. Sillä ei mitään merkitystä lopputulemaan ennen kauden päätöstä ole. Sen sijaan ottaa päähän, että tiettyjen henkilöiden mielipiteet vain toistuvat ja toistuvat. Kritiikkiä, jonka voisi kohdistaa myös muutoin kuin sen 5-vuotiaan tasolta puuttuu täältä kokonaan. Ainoa kommentti on, että "mä en matsiin tule ennenkuin kalju on poistunut". Ok. No hyvä, älä tule peleihin enää, ei se multa pois ole.

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Väsynyt ja pelille nöyrä päävalmentaja

Joo, "Nöyrä" on kautta historian ollut Tammisen toinen nimi. Sen näki aikoinaan Ässien toimistollakin, että kovin on vaatimaton jätkä eikä yhtään halua tuoda itseään missään yhteydessä esille.

Ei silti, onnittelut voitosta sinnepäin Suomea! Siinähän on sitten hyvä sauma päästä testaamaan satakuntalaista osaamista, jos hyvin (?) käy.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Toki Siffahan on aina ylipositiivinen mutta kyllä tää perusnegatiivisuuskin rupeaa ottamaan yhtä paljon päähän.

Niin, olen Vaasan Sportin kannattaja. Se tarkoittaa sitä, että tuen Sportin johdon ja Sportin joukkueen (käsittäen valmennuksen) toimenpiteitä pyrittäessä kovassa paineessa kohti Mestiksen mestaruutta ja SM-liigakarsintoja. Minusta en maailmanlaajuisesti poikkea mitenkään normaalista seura-kannattajasta.

Minä en ole häiriintynyt millään lailla täällä syksystä asti ilmenneestä perusnegatiivisuudesta Sportia ja Tamia kohtaan. Jos minun kirjoitteluni aiheuttavat joissain JA:n nimimerkeissä negatiivisia tunteita, on se heidän ongelmansa, ei minun.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Kaiken lisäksi siffalla ei ole edelleenkään faktat kunnossa. Tamin kasaama joukkue on mennyt kaksi kertaa finaaleihin. Annettakoon se siffalle anteeksi kun puhutaan kuitenkin nöösipojasta Sport-kannatuksen suhteen.

Jaa, kun mun käsityksen mukaan kolma kertaa.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Niin, olen Vaasan Sportin kannattaja. Se tarkoittaa sitä, että tuen Sportin johdon ja Sportin joukkueen (käsittäen valmennuksen) toimenpiteitä pyrittäessä kovassa paineessa kohti Mestiksen mestaruutta ja SM-liigakarsintoja. Minusta en maailmanlaajuisesti poikkea mitenkään normaalista seura-kannattajasta.

Sä sitten jaksat jauha tätä samaa mantraa. Jos et sitä itse tiedä, niin ihan vitun rasittavaa luettavaa. Ja suosikkijoukkuetta ei kyllä vaihdeta sen mukaan mihin paikkakunnalle muutat. Ihan vaan tiedoksi.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Aivan väärä ketju, pahoittelut siitä, mutta tulinpa kuitenkin onnittelemaan Sportia finaalipaikasta (Tamista huolimatta). Hieno sarja oli, kaikki ottelut (5 kpl) yhden maalin erolla.

Onnea Sportille myös jatkossa, mutta on se vaan vielä mainittava, että Tammista on hyvin vaikea sietää. En edes tiedä mistä se johtuu. Todennäköisesti siitä, että on ranskan aikojen jälkeen itsekin pitänyt itseään aurinkokuninkaana, vaikka tulokset usein puhuukin vastaan. Petteri Sihvonenkin vaikuttaa Tamin rinnalla nöyrältä kaverilta.

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olin aistivinani Sport-Hokki pressitilaisuusvideolta Tamin olevan erittäin jännittynyt. Viimeistään siinä vaiheessa kun hän alkoi puhumaan siitä kuinka "15 kuukautta sitten aloitettiin...." Ihan kuin viimeistä puhetta medialle olisi pitämässä.

Nyt pelin jälkeen ei ollut itku kaukana Tamilla. Eli uhkakuvat taisi olla näkyvissä vaikka kuinka muuta väitti. Onneksi voitto tuli!

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Tami oli aika herkällä mielellä urheiluruudun haastattelussa. Antoi täyden tunnustuksen runsaslukuisen kotiyleisön kannustukselle.
Pitääpäs käydä arkistoista katsomassa, kun itseltä meni ohi. Toivottavasti löytää tiensä tonne Ylen arkistoihin.
respektiä siitä, että kiekkovalmentaja antaa kiitoksensa myös seuran kannattajille!
Yleisön tuki oli kyllä aivan mahtavaa. Kyllä siinä viimeistään intoutui nyt itsekin mukaan kannustuksen. Kun yleensä itselläkin on tämä pelin seuraamisesta ja jännittämisestä tuttu efekti, että seuraa niin tiiviisti peliä että ei tule hirveästi kannustettua. Nyt viimeistään "oli pakko" kun koko muukin halli oli varsinkin vipassa erässä tosi hyvin mukana.
Olin aistivinani Sport-Hokki pressitilaisuusvideolta Tamin olevan erittäin jännittynyt. Viimeistään siinä vaiheessa kun hän alkoi puhumaan siitä kuinka "15 kuukautta sitten aloitettiin...." Ihan kuin viimeistä puhetta medialle olisi pitämässä.

Nyt pelin jälkeen ei ollut itku kaukana Tamilla. Eli uhkakuvat taisi olla näkyvissä vaikka kuinka muuta väitti. Onneksi voitto tuli!
Jees kyllä Tamista tuon jännityksen aisti ja jotenkin oli tosiaan pelko perseessä. Kotka oli todella pahoin alistettu nurkkaan, mutta onneksi sieltä kuitenkin nousi. Valtava helpotus Tamille vaikeuksien jälkeen ja ihan kuin mies tosiaan itsekin olisi viime aikoina tiedostanut ja osiltaan jopa vielä myöntänytkin, että eivät pelit ole aivan "Dream-teamin arvoisesti" menneet. Täten ehkä yritti jo pedata vähän tälläistä pehmeämpää laskeutumista, jos olisi käynyt kylmät.
Tottakai otan. Sinä haluat väkisin saada riitaa aikaan Sport-fanien keskuudessa? Näillä mennään.

Siffan tapa tuoda esiin asiota vitutta vain niin helvetisti.
Näin juuri. En ymmärrä tätä, niin kuin sinä Siffa haluaisit jostain syystä luoda kitkaa meidän fanien kesken? Oletko itse huomannut että täälä aiheutuvat "riidat" lähtevät lähestulkoon aina sieltä suunnasta. Itseäni ärsyttää tuollainen jatkuva "piilo provosointi". Lisäksi olet muistaakseni itsekin maininnut moneen kertaan, että pitäisi mennä yhtenä rintamana ym. mutta laitat ikään kuin tälläisiä kuittailuja toisille käytännössä jokaisen voiton jälkeen. Ja nämäkin tuntuvat monesti perustavan siihen, että on teksti-tv:ltä/Finhockeylta katottu tulos ja sitten tullaan vain heittämään tänne jotain...

Fantasashark kiteyttikin asian erinomaisesti myös omalta kohdaltani tuossa viimeisessä lauseessaan. Ja Kistrand mainitsi tuosta itseänikin rasittavasta ylipositiivisuudesta. Ja komppaukset vielä Fågelillekin, mutta kait meidän on nyt vain kuunneltava tuota repeattia. Eipä tässä vielä mitään, mutta odottakaahan jos tulee kannu. Veljet silloin mantroja löytyy niin että heikompia hirvittää.

Hohhooh pitäisi vaan antaa olla, varsinkin näin maukkaan voiton jäljiltä. Mutta tarviiko sitä nyt jokaisen voiton jälkeen alkaa jokaiselle kuittailemaan henk.kohtaisesti esimerkiksi kaivamalla jotain heidän vanhoja viestejään lainaukseksi.

Viimeksi muokattu:

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Tamin kasaama joukkue on kaksi kertaa mennyt finaaleihin ja kerran taisteli pleijareihin pääsystä kunnes Mikko Manner laittoi joukkueen palaset kuntoon.

Niin, eikö Manner koutsannut Tammisen kasaaman jengin finaaliin?

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Tämä fiinaaleihin pääsy oli aika voimakas kasvojen pesu Tammiselle ja hänen kasaamalleen joukkueelle. Minimivaatimus on saavutettu. Tästä eteenpäin on vain voitettavaa.

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä fiinaaleihin pääsy oli aika voimakas kasvojen pesu Tammiselle ja hänen kasaamalleen joukkueelle. Minimivaatimus on saavutettu. Tästä eteenpäin on vain voitettavaa.

Eikö sen pitänyt koko ajan olla selvää että tamitammisen Sportti menee vinaaliin ja ottaa paikan liigasta?

Onnittelut finaalipaikasta, taidamme kohdata piakkoin. Hienoa nähdä Aurinkokuningas pitkästä aikaa Isomäessä.

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ilman siffaa ei näillä palstoilla olisi intouduttu näinkin syvääluotaaviin kirjoituksiin. Minusta on älyttömän tärkeää että kaikenlaiset mielipiteet tulevat esiin. siffa osaa kyllä ärsyttää on varmasti oikeasti trolli, tai sitten hullaantunut kuten suuri osa meistä Tamin ekalla kaudella.
Nykyään mua rupeaa potuttamaan kun hänen kirjoituksistaan saa käsityksen että hän itse taitaakin olla se ainoa aito Sport-fani. Tuohon on pakko sanoa: Minusta siffan kirjoitukset on niin pahasti savolais-karjalaistuneet että en usko että me sinulle sitä arvonimeä luovutetaan. Sportin aidot kannattajat ovat suht suoraselkäisiä pohjalaisia, jotka eivät jätä arvostelematta valmentajaakaan kun siihen on aihetta. Nyt sitä on ollut pitkin syksyä ja paljon. Onneksi minimi ollaan nyt tavoittamassa. Minun listassa arvosana hyvä valmennukselle tulee vasta kun Jokipo on voitettu, ja sen jälkeen saatavat tärkeät liiga-karsinnat ja nimenomaan ottelu tapahtumina. Sportin ei saisikaan nousta ja tuskin nouseekaan, maalinteko on niin stanan vaikeaa ja puolustus raottuu todella yllättäen ja sepposenselälleen moke mukaanluettuna ihan yllättäen. Onnea Jokipon kaatoon!

Fordél

Jäsen
Ilman siffaa ei näillä palstoilla olisi intouduttu näinkin syvääluotaaviin kirjoituksiin.

Ja jos siffa vielä vastaisi kaikkiin hänelle esitettyihin kysymyksiin eli myös niihin ikäviin, olisi keskustelu aitoa ja vieläkin syvällisempää. Nyt siitä jää paljon pois kun siffa väistelee epämiellyttävät kysymykset.

Mutta se siitä ja täältäkin tunnustus sekä Tamille, että koko Sportille pääsystä finaaleihin. Oikealla tiellä ollaan ja tavoite enää yhden sarjan voittamisen päässä.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Minäkään en kaikista asioista jaa siffan kanssa näkemystäni, mutta kyllähän siffa on suuri lisäarvo Jatkiksen Sport-kirjoituksille. Siffan jutuista huomaa, että hän on aiemmin vaikuttanut kiekko-organisaation toiminnassa. Hän on erittäin markkinointihenkinen ja uskoo vakaasti tehtyihin ratkaisuihin, vaikka olisi kymmenen ottelun tappiputki päällä. Jollain tavalla tämä on tietysti hyvin ihailtavaa ja näen siffan esimerkissä paljon periaatteellista opittavaa meille perusvaasalaisille. Mutta tässä on se varjopuoli, että peitellään selviä tehtyjä virheitä. Sitä on vaikea sulattaa siffalaisessa (heh) ajatusmallissa.

Eikö sen pitänyt koko ajan olla selvää että tamitammisen Sportti menee vinaaliin ja ottaa paikan liigasta?

Onnittelut finaalipaikasta, taidamme kohdata piakkoin. Hienoa nähdä Aurinkokuningas pitkästä aikaa Isomäessä.

Onhan Mestiksen voitto toki tavoite, mutta puhuinkin finaaleihin pääsyllä minimitavoitteesta. Se on nyt saavutettu, eikä tämän kauden osalta voi enää puhua katastrofista vaikka mestaruus karkaisikin. Pienestä nämä voitot lopulta on kiinni.

Palataan mahdollisiin Isomäen reissuihin tuonnempana..

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minusta siffan kirjoitukset on niin pahasti savolais-karjalaistuneet että en usko että me sinulle sitä arvonimeä luovutetaan. Sportin aidot kannattajat ovat suht suoraselkäisiä pohjalaisia, jotka eivät jätä arvostelematta valmentajaakaan kun siihen on aihetta. Nyt sitä on ollut pitkin syksyä ja paljon.

Pohjalaisiahan tässä ollaan kaikki. Minä olen ollut Tammisen toisesta Vaasaan tulemisesta asti sitä mieltä, että Sport sai hyvän valmentajan. Silla linjalla olen ollut suoraselkäisesti koko ajan. Pelithän menevät välillä paremmin ja välillä tosi huonostikin. Ei Tamminen muutu minun silmissä huonoksi valmentajaksi tappioputken aikana.
Jotkut ovat olleet Tammisesta eri mieltä kuin minä. Suoraselkäinen pohjalainen ilmoittaa kielteisen kantansa Tammiseen myös silloin, kun Sportilla menee hyvin, niinkuin nyt menee.

Olet rekufa monesti vedonnut siihen, että minä olisin nyt uutena Sport-kannattajana Tammisen "lumoissa". Minä tiedän Tammisen monipuoliset jääkiekkoansiot pitkältä ajalta. Tämä Sport-kausi on siitä vain hyvin lyhyt ajanjakso. Kirjoitin jo vuosia sitten tänne JA:aan Tammisen poikkeuksellisen ansiokkaan CV:n johonkin keskusteluun. Silloin epäiltiin, että Tamminen oli itse kirjoittanut sen.

Seuraavaksi meidän on avattava tänne kautta 2009-2010 käsittävä ketju. Tulen siellä esittämään Tammisen valintaa mahdollisimman nopeasti Sportin päävalmentajaksi seuraaviksi 2-3 vuosiksi. Nyt on saatu pohjat kuntoon ja tällä tiellä on hyvä jatkaa eteenpäin. Joukkuekin on pääosin kasassa kunhan huolehditaan siitä, että pelaajia ei pääse karkaamaan muualle. Kysyntähään heillä tulee olemaan.

Edit: Siellähän olikin jo Niksin ensi kautta koskeva ketju avattuna.

Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Suoraselkäinen pohjalainen ilmoittaa kielteisen kantansa Tammiseen myös silloin, kun Sportilla menee hyvin, niinkuin nyt menee.

Suoraselkäinen pohjalainen osaa olla väärässä ja pystyy tarvittaessa myöntämään olevansa väärässä jos on tarvetta siihen.

Olen ollut skeptinen Tammiseen siitä lähtien kun ilmoitettiin että hän on tulossa. Persoonana ja myyntimiehenä hän on huippuluokkaa, ottaa ihan matti meikäläisiä asiakkaina ihan yhtä tosissaan kuin joku tärkeä yhteistyökumppanin johtaja. Sellaiset eleet tekevät aiakin minuun hyvän vaikutuksen.

Skeptinen tai ei niin se on jo varma asia, Tammisen Saab ei mene mihinkään ennenkuin mestiksen finaalit ovat historiaa. Ja nyt kun tuntuu kemiakin toimivan joukkueessa niin Simo Roimelaa lainaten, "Hyvä Näin".

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Tamminen kasasi joukkueen mikä taisteli pleijaripaikasta.

Selvä. mun käsityksen mukaan se oli Tammisen kasaama joukkue. Turhaa tästä sen enempää vääntämään. Manner sen joukkueen sitten finaaliin koutsasi.

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Selvä. mun käsityksen mukaan se oli Tammisen kasaama joukkue. Turhaa tästä sen enempää vääntämään. Manner sen joukkueen sitten finaaliin koutsasi.

Näkemysero. Mamban valinnat joukkueeseen tuolla kaudella vaikuttivat olennaisesti lopputulokseen. Tamin sanoin "KÖH KÖH! Pelit ratkeavat maalivahti vs maalivahti, ylivoima vs ylivoima blaa blaa blaa..."

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Näkemysero. Mamban valinnat joukkueeseen tuolla kaudella vaikuttivat olennaisesti lopputulokseen. Tamin sanoin "KÖH KÖH! Pelit ratkeavat maalivahti vs maalivahti, ylivoima vs ylivoima blaa blaa blaa..."

Juu, ei siinä sen kummempaa. Matti Höylän tulo tolppien väliin käänsi Sport laivan lopullisesti.

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Pari kommenttia edellisiin. Tamin lähdön aikoihin joukkue oli täysin jumissa -ainakin henkisesti. Muutaman pelin jälkeen homma aukesi ennen näkemättömänä peli-ilona. Voidaan siis ehkä sanoa, että Tamin osittain kasaama joukkue, mutta Mannerin ja pelaajien yhteistyöllä tuo finaalipaikka saavutettiin.

Siffan esittämä ajatus Tamin jatkopestistä kauhistuttaa. Ei, ei, ei! Nyt Sportin on etsittävä ja sitoutettava muutamaksi vuodeksi valmentaja, joka on pelin ja pelaajien kehittäjä. Nyt nouseville a-ja myös b-junnuille ei voida antaa pelkästään katteettomia lupauksia rooleista edarissa, vaan heitä on ajettava tinkimättä sisään joukkueeseen oikeanlaisen valmennuksen ryydittämänä. Samalla saataisiin toivottavasti muutettua Sportin imagoa "löysän rahan joukkueena". Toki ensin on (ainakin fanien) odotettava kauden päättymistä ja kevätkesää, jolloin vasta tiedetään millä tasolla ja millä visioilla jatkossa pelataan.

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Nyt Sportin on etsittävä ja sitoutettava muutamaksi vuodeksi valmentaja, joka on pelin ja pelaajien kehittäjä. Nyt nouseville a-ja myös b-junnuille ei voida antaa pelkästään katteettomia lupauksia rooleista edarissa, vaan heitä on ajettava tinkimättä sisään joukkueeseen oikeanlaisen valmennuksen ryydittämänä.

Tähän rakoon joku Lehkonen olisi niin lottovoitto Sportille. Varsinkin nyt kun a-junnut näyttää nousevan niin imu pelkkiin a-junnuihin nousisi toiseen potenssiin kun edustuksen koutsina olisi Lehkonen Tamin sijasta. Tässä lumipalloilmiössä voittajia olisi edustus, a-junnut ja Sportin talous.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy